Oireet

Täällä muuten sekä eilen (5+1?) että toissapäivänä ollut metallin makua suussa. Muilla ollut?

Pakotin itseni eilen syömään hieman välipalaa, nyt kun energiantarve on hieman normaalista kasvanut. Mulla taas ei pahemmin näy mitkään syömiset missään, mutta varmasti loppuraskaudessa viimeistään sitten. :wink

Miten te vertaisitte oireitanne edellisiin raskauksiin? Sitähän sanotaan että jokainen raskaus on erillainen samallakin naisella, mutta tuntuu kuitenkin siltä että monella raskaudet menee "saman kaavan mukaan". Itsellä 1. raskaus oli hyvin selväoireinen; oli pahoinvointia, väsymystä, naama kukki, hajut ällötti, raudan maku suussa... 2. raskaudessa alussa oli vähäistä vuotoa ja oletinkin että menkat alkaa. Vuoto loppui ja jäi kovat vatsakivut. Etomista ja pahoinvointia oli jonkun verran, muuta en oikein muista. Muistan kuitenkin että alkuraskaus oli aika vähäoireinen ja oireet loppuivat aika aikaisin.. muistan pelänneeni että raskaus on mennyt kesken kun oireet lähestulkoon loppuivat ennen rv 10. 3. raskaus oli taas hyvin selväoireinen kuten 1. raskaus, siinä korostui hajuyliherkkyys. Nyt tämä 4. raskaus tuntuu taas kovin vähäoireiselta... muutama oire puuttuu kokonaan mitä aina aikaisemmin on ollut, ja taas sitä miettii että mahtaako kaikki olla kunnossa.......

Täällä muuten sekä eilen (5+1?) että toissapäivänä ollut metallin makua suussa. Muilla ollut?

Pakotin itseni eilen syömään hieman välipalaa, nyt kun energiantarve on hieman normaalista kasvanut. Mulla taas ei pahemmin näy mitkään syömiset missään, mutta varmasti loppuraskaudessa viimeistään sitten. :wink

Mulla oli tuota metallinmakua ainakin 1. ja 3. raskaudessa :) 2. raskautta en muista eikä nyt ole ollut.

Mulla tää tuntuu tosi samalta ainakin tähän asti kun eka raskaus. Viluttaa, väsyttää, hengästyttää, rinnat aristaa tosi paljon, jos jatkaa samaan malliin niin kestokrapula tulee jossain vaiheessa. En kuitenkaan oksennellut, vaan oli sellanen tasainen ällötys. Todella hajuherkkä olin. Mutta se tais tulla mulle vasta joskus viikolla 8 ja pahoinvointi katos nopeesti viikkojen 12-13 jälkeen.
Raskaus ekasta oli suht helppo, toivottavasti tääkin ois, tai ainakin mentäis maaliin asti vaikka sit vaikeamman kautta. Pystyin tekee asioita lähes normaalisti ihan loppuun asti.

Toisessa raskaudessa, mikä meni kesken oli suurimpana oireena huono olo. kaikki liikuntakin jäi pois lähes heti alussa, kun oli vaan veto pois totaalisesti ja vatsa velloi. Näin jälkikäteen mietin, että oliko mulla kunnolla edes muita oireita?

Onks muilla mahasekaisin?

Mulla oli tätä jo muutama pv ennen plussaa. Pari viikkoo siitä tosi löysällä maha varsinkin aamuisin, nyt hiukan helpottaa jo mut välillä on edelleen. Nyt välillä on vatsa myös kovalla.

Eetuha, täällä kanssa on paljon valkkaria. Tai oikeastaan ei sellaista valkoista venyvää vaan vaan kosteeta. Aika usein on tunne, että menkat alkoi.

Mulla kanssa on unettomuutta. Herään about klo 02-03 ja en sitten saa kovin helposti enää unenpäästä kiinni. Herään myös (itselle) aikaisin ja virkkuna, mutta, jos en heti nouse ylös niin hetken päästä nukahdan ja näen vielä uniakin. Nukun sit ainakin pari tuntia.

Eilen (4+6) oli tosi oireeton päivä. Ainoastaan flunssainen olo ja kylmä. Nukkumaan mennessä alkoi mahassa tapahtua jotain. Ihan kuin ois ollut yhtäkkiä perhosia mahassa. Se on aina niin hauska tunne. Viimeks sitä oli vähän ennen plussaa. Yöllä sit näin unta, että mun isohko koira astui mahan päälle ja se tuntui tosi ikävältä. Varmaan siis jotain kipua oli, joka tuli uneen mukaan. Se kesti kyllä vain ihan pienen hetken.

Mulla on ainakin vielä aika iso tän ja kkm:ään päättyneen raskauden välillä. Siinä edellisessä raskaudessa oli tosi kova pahoinvointi ja alkoi jo rv 4+. Samoin väsymys oli tosi kova. Tosin silloin tein fyysistä työtä eli se varmaan vaikutti myös väsymykseen ja pahoinvointiin. Nyt vain opiskelen. Silloin oli muistaakseni myös enemmän menkkamaisia tuntemuksia alussa ja pelkäsinkin kokoajan, että vuoto alkoi. Nyt on aina silloin tällöin jotain tuntemuksia, mutta ei oikeastaan yhtään menkkamaisia.

Tämä päivä (5+0) on alkanut oireettomana. Katsotaan tuleeko mitään, kun lähden jossain vaiheessa kirjastoon ja lenkille. :)

Mulla ensimmäinen raskaus oli todella helppo yhden kerran oksensin ja muuten vain kasvattelin vatsaa.. Nyt sitten ihan kaikki mahdolliset oireet.. :-D

On.
Olen todella herkkävatsainen ja pienetkin muutokset ruokavaliossa sai vatsan sekaisin jo ennen raskautta. Nyt tästä herkkävatsaisuudesta on hyötyäkin. Voi vaan kaikille sanoa että oon taas syönyt jotain mistä mun vatsa ei pidä, niin kukaan ei ihmettele tätä jäätävää turvotusta ja ilmavaivoja sekä voin huoletta valitella tutuille mahakipuja kun ei ne kuitenkaan arvaa :hilarious:

Tää väsymys on jotain ihan tajutonta!
Esikoisestakin olin ihan jäätävän väsyny, mut olin kotona ja sain nukkua ja nukuin!
Oon ollu atopikkona aina uniongelmainen, mut ekassa raskaudessa nukuin synnytykseen saakka ilman yöllisiä vessareissujakin 12 h. putkeen! :)

Nyt ainut ongelma on toi 2v. taapero, joka harjottelee yöt puhumista ja omasta mielestä ei myöskään enää tarvis päikkäreitä! :wink

Mun hajuherkkyys on tässä raskaudessa huomattavasti pahentunu, hana vesikin haisee niin ällölle ettei meinaa pystyy juomaan! :hungover:
Mä oon pahempi kun vainukoira, neitikin sanoo joka asiaan et nuustaa! :laughing021

Mun oireita ennen plussaa
dpo 7 ihan jäätävä määrä valkovuotoa holahti housuun, piti mennä heti vessaan tarkistamaan mitä tapahtuu o_O
dpo 8 kaksi pientä veritippaa alkkareissa
dpo 10 rinnat turpeat ja kipeät -> hailu plussa testiin

Plussaamisen jälkeen on vaihtelevasti ollut mm.
palelua (tosin olen melkoinen vilukissa muutenkin)
rinnat on edelleen kipeät
suun kuivuminen
väsyttää enemmän tai vähemmän joka päivä
vihlovia kipuja molempien munasarjojen kohdalla etenkin äkkiliikkeiden yhteydessä
pientä menkkamaista jomottelua
"koputtelua" oikealla puolella alavatsalla (ei siis kipua, mutta jotain tapahtuu..)

Nyt menossa siis 4+5.

On joo.

Mulla toistaiseksi oireet noudattaa samaa kaavaa kuin viime raskaudessa, palelua ja väsymystä, rintojen akuutta ja 5+ alkaen jatkuvaa kuvotuksen tunnetta. Viimeksi huonot olot ym loppui ekan kolmanneksen myötä ja loppuaika oli ihan hyvävointista odotusta, töissäkin pystyin käymään äitiyslomaan asti ongelmitta.

Tänään särkenyt inhottavasti alamahaa ;( ei kovasti mutta inhottavasti... Toivottavasti vaan kasvukipuja

Täälläkin alkanut olla vatsatuntemuksia, sellaista alavatsan nipistelyä ja vihlontaa, jota on yleensä loppukierrossa. Epämukavaa, vaikka pitäisi olla normaalia. Sen lisäksi paleltaa ja väsyttää normaalia enemmän. Flunssa on myös jatkunut nyt melkein kaksi viikkoa. Jos ei lopu tällä viikolla, pitää varmaan mennä lekuriin. Yleensä en ole näin pitkään nuhainen.

Mulla oli tänään vapaapäivä ja olin aivan tööt!! Käytiin esikoisen kanssa uimassa ja oon taistellut koko päivän, että pysyisin hereillä (toi jätkä ei nuku päikäreitä). Muutenkin niin ärrimurri päivä. Masu "kipeä" , väsyttää, on kylmä ja närästää.

Huonenna ois piiitkä työpäivä. Toivottavasti huomenna ois parempi päivä

Herranjumala mikä närästys, varsinki nyt illasta! Ei pitäis johtua huonosta ruokavaliosta kun oon syöny terveellisemmin varmaan ku koko elämän aikana :D johtunee siis keltarauhashormoonista... tänään myös mielialat heitelly raivosta itkuun ja naurun kautta takas raivoon hetkessä, olinkin ihmeellisen hyväntuulinen plussasta asti tähän päivään ;)

Mulla alkoi nyt 8.viikolla tää jatkuva pissalla käyminen. Ajattelin et tätä en varmaan ees huomaa kun juon paljon vettä niin muutenkin pissattaa paljon. Mut nyt selviän just ehkä tunnin käymättä vessassa, öisin parhaillaan parin tunnin välein pitää mennä. Jos juo enemmän niin voi tarvita vartin välein mennä vessaan. Töissä hiukan hankalaa kun aina ei oo mahista mennä vessaan niin usein.

Takaisin