Oireet

Eilen 4+5 tuli ekaa kertaa kunnon pahaolo yöllä ja sitten pitkin päivää. Ajattelin jo, että toivottavasti tätä ei ole joka päivä. Nyt sitten kun tänään ei olekaan oikeastaan mitään oiretta ollut näköpiirissä niin olen tosi huolissani. On tää alkuraskaus hankalaa. Vaikka oonkin tosi onnellinen ja varma, että kaikki menee hyvin niin samalla sitten huolehdin jokaisesta asiasta. Oli se sitten runsaat oireet tai oireettomuus. :wtf:

Täällä on oireita kyllä riittänyt. Pahoinvointi vaivaa päivittäin, heti herättyä pitää yrittää saada jotakin alas. Vähän tuottaa vaikeuksia kun olisi koiranpentu joka pitäisi viedä ulos pissalle heti herättyä ja kuitenkaan tyhjällä mahalla ei voi lähteä..
Tissit on myös älyttömän kipeät ja vaikka väsyttää, niin unettomuus vaivaa. Turvotus on myös sen verran voimakasta että normifarkkuja on epämiellyttävä pitää. Tuntuu ettei voi edes mahallaan maata kun painaa niin inhottavasti.. :D
Viikkoja nyt 5+4.

Eilen 4+5 tuli ekaa kertaa kunnon pahaolo yöllä ja sitten pitkin päivää. Ajattelin jo, että toivottavasti tätä ei ole joka päivä. Nyt sitten kun tänään ei olekaan oikeastaan mitään oiretta ollut näköpiirissä niin olen tosi huolissani. On tää alkuraskaus hankalaa. Vaikka oonkin tosi onnellinen ja varma, että kaikki menee hyvin niin samalla sitten huolehdin jokaisesta asiasta. Oli se sitten runsaat oireet tai oireettomuus. :wtf:

Mulla on tämä sama. Oireet vaihtelee päivittäin ja voimakkuuksiltaan, mut silti joka kohdassa saa huolen aikaan. Itsekin on koko ajan ollu varma olo et kaikki menee hyvin ja on mennykin tähän asti, yrittänyt vähän päästää huolista irti kun sillä ei mitään voi auttaa tai estää. Mulla vaikuttaa kyllä kun on eka raskaus niin ei yhtään tiiä mitä pitäis olla, mitä ei jne. Mut päivä kerrallaan vaan pitää ottaa ja luottaa vaan edelleen siihen et kaikki menee hyvin :)

Mangomansikka ootko kokeillu syödä jotain pientä jo sängyssä ennen kun nouset ylös?
Mä sain semmosen neuvon esikoista odottaessa ja se on auttanut nytkin.
Mul on nyt voileipäkeksi sänkyeväänä! :hilarious:
Mun kohalla se vie sen pahimman kuvotuksen pois aamusta.

Täällä myös uutena oireena lisääntyny vv. joka säikäyttää joka kerta!
Kauankohan tää epävarmuus raskaudesta ja sen jatkumisesta kestää?

Päivikki&Nuppu 5+0

Päivikki, suolakeksit on täälläkin joo yöpöydällä. :)
Nekin tosin etoo, mutta olo helpottaa heti kun saa jotain alas.
Tosin sitten tulee kiire keretä varsinaiselle aamiaiselle tai paha olo iskee taas.
Koitan pitää painoa kurissa(ylipainoa 15kg) ja vähän huolettaa miten onnistuu kun nälänsietokyky on täysin olematon.:dead:
Samantien alkaa kuvotus kun verensokerit laskee ja nälkä hiipii.
Noh, jospa tämä pahoinvointi helpottais alkuraskauden jälkeen.

Mä nukuin tänään autossa kaupan parkkipaikalla... ja sitten vuoti verta nenästä. Ei ainakaan vuoteen ole vuotanut... silmä luppaa taas...

Mä jouduin lähteä kirjastolta kotiin väsymyksen vuoksi. Onneksi näin opiskelijana on suht joustavat aikataulut. Ootteko nukkuneet yönne normaalisti? Mä heräsin viikko sitten vielä klo 4-5 enkä oikein meinannut nukahtaa uudestaan, nyt sentään herään "vasta" klo 6. Pitänee mennä aikasemmin nukkumaan ja juoda vähemmän illalla ;)

Karkki, sama homma, yöllä herään klo.03-05 välillä ja unta ei saa enää uudestaan. Sit menee päivät silmät ristissä... :D

Mä laitan illalla pään tyynyyn ja herään vasta aamulla. Ja päikkäritkin yleensä nukun päivän mittaan. Ihanaa nukkua kunnolla, mutta jatkuva väsymys ei oo kivaa. Oon normaalisti aika uniongelmainen enkä joko saa unta tai heräilen pitkin yötä. Ja koko aika hirveet univelat. Nyt oon nukkunut siis normaaliin nähden tosi hyvin. Pitää nauttia niin kauan kun tätä kestää. :)

Multa on kans pahoinvointi hävinny tyystin sunnuntain jälkeen. Eikä kahvin juontikaan aiheuta enää kestokrapulantunnetta. Mul todettiin sunnuntaina virtsatieinfektio ja syön siihen antibioottia ni en osaa sanoa et voiko vielä sen takia pissattaa päiväaikaan 2h välein vai johtuuko raskaudesta. Paljon kyllä pelottaa tää oireettomuus et onkohan tuolla kaikki hyvin....

Mulla kun viikot etenee niin vähän oireet tasottuu, tai sit niihin tottuu. Väsymys ei tunnu enää niin kokonaisvaltaselta kun sen kans on oppinu tulee toimeen, liikunta ja ulkoilu on kans auttanu. Pahoinvointia oon saanu helpotettua välipaloilla, mulla se ei oo kyllä oksentelua oo ollukaan kuin etomista vaan. Joinain päivinä tuntuu et on enemmän oiretta ja toisina vähemmän. Mut kyllähän kehokin tottuu siihen raskaushormoniin et kyllähän ne siitä tasottuu pikkuhiljaa. Alavatsaa ja selkää mulla jomottelee edelleen mut ajattelen sen johtuvan kohdun kasvusta.

Mullakin tää vähäoireisuus aiheuttaa huolta. Nyt 4+5. Onneks muillakin oireettomuutta ja toisaalta eka raskaus oli myös melko oireeton että ehkä tää tästä. Aika kuluu hitaasti! Oon myös huolta helpottamaan testailla et viiva vahvistuu ja kyllähän se niin tekee. Toisaalta eihän sekään takaa mitään. Eikai siis auta muu kuin odottaa.

Ei mullakaan ole vielä kauheasti oireita, ainakaan sellaisia "selviä"! Nännit on edelleen pikkusen arat ja tissejä välillä jomottelee, mutta aika harvoin. Haukottelu on ainut mikä kestää koko päivän ja nukahdan helposti illalla (mikä siis on epänormaalia minulle!). Ja iltapäivälläki tekee mieli ottaa pikkutorkut. Öisin oon kyllä heränny joka päivä aamuyöllä pissahätään, mut kumminki oon malttanu olla menemättä ja jatkanu nukkumista. Muuten olo on ihan loistava!! Ei siis auta muuta, kuin odottaa!!

Ensimmäisen kerran töissä tänään alkoi ihan tosissaan sattumaan vatsaa.. Olen siis kotihoidossa töissä ja tänään oli suhteellisen rankka päivä.. Me kuljetaan asiakkaalta toiselle kävellen tai pyörällä ja tänään joutu ihan ripein askelin liikkumaan. No johan sitten viimeisen asiakkaan luona alkoi viiltävä kipu alavatsassa joka rauhoittui vain kun menin puoli makaavaan asentoon tuoliin.. Siinä tovi jutskattiin mummukan kanssa ja eikun toimistolle lattialle pötkölleen.. Huh huh ei tuu olemaan helppoa kun nyt jo tulee näitä oloja mitä viime raskaudesta tuli vasta puolen välin aikoihin.. :-D

Mulla on sykkeet niin kaakossa töissä kun ohjaan liikuntaa. Verenpaineet alhaalla ja huippaa. Toivon, että tasottuu pian, en nimittäin haluais vielä todellakaan jättää tunteja pois. Suurimmaksi osaksi ohjaan siis yksilöasiakkaita, mikä ei rasit fyysisesti, mutta ryhmäliikunta on mulle aina ollut sellasta kivaa hommaa siihen sivuun. Haluan ehdottomasti ainakin loppuvuoteen asti ohjata niitä, mut pitää katsoa kuinka käy.

Mulla on väsymys ehkä hieman helpottanut, mutta TURVOTUS! Se on nyt tullut uutena oireena. Illalla oon kun ilmapallo, huolimatta siitä mitä oon syönyt.

Päivikki, suolakeksit on täälläkin joo yöpöydällä. :)
Nekin tosin etoo, mutta olo helpottaa heti kun saa jotain alas.
Tosin sitten tulee kiire keretä varsinaiselle aamiaiselle tai paha olo iskee taas.
Koitan pitää painoa kurissa(ylipainoa 15kg) ja vähän huolettaa miten onnistuu kun nälänsietokyky on täysin olematon.:dead:
Samantien alkaa kuvotus kun verensokerit laskee ja nälkä hiipii.
Noh, jospa tämä pahoinvointi helpottais alkuraskauden jälkeen.

Painin saman asian kanssa. Mies tarjoilee aamupalan mulle sänkyyn (kun ei ole työmatkalla), ja se auttaa kyllä jos pysyy vaakassa. Mutta heti kun nousee ylös, saa melko hiljokseen edetä ettei yrjö tule. Sydän hakkaa pienestäkin liikkeestä, hampaat pitää pestä istuen, jne. Jos syö parin tunnin välein, pärjää jotenkuten kunhan on rauhassa. Pelkään kanssa painon puolesta, kun ei normaalistikaan kestäisi syödä paljon mitään ilman että puntarilla näkyy. O_o

Takaisin