Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulaki repäsykivut hellittäny, yskiessä muutama tullu.. täälä mies jo valitti ku vein yöllä sen tyynyn ja sieltä jalkojen välistähän se löyty :D ilkee tunne koko ajan lonkassa :( oli kyllä muistaakseni esikoisen aikana riesana.. -6kg yritin eilen väkisin syödä lämmintä ruokaa mut ei oo ku vesi ja banaani joka pysyy just ja just sisällä :( onneks pitäs kohta jo vähä hellittää.. saa taas neuvolassa sanomista ku molempien raskauksien aikana alussa paino putoaa aika hurjasti.. kyllä ne kuitenki lujaa rytisee takas ku pahimman ohi pääsee.. mä voisin tätä pahoinvointii jakaa :)

Mytty oliko sulla viime raskaudessa lonkan kaa ongelmaa? Mulla oli ja synnytyksen jälkee lonkka oli iha rikki! Pelkään ettei siitä tuu ny mitään uusinta kierroksella :(

Oli esikoisen kans alussa, helpotti kyllä pitkäks aikaa mut loppuu kohden alko taas kiusaa toisen kohdalla se alkoi viikko ennen synnytystä.. ei mulla enää synnytyksen jälkeen ollu :)

Mullakin repäsykivut jääneet pois kuvioista.. mut tissejä särkee ja yrjöttää. Mietinpä et mahtaako liitoskivut kiusata tällä(kin) kertaa. Tokan kanssa ko rv 18-》 joten nou tänks niitä. 6+3

Mää kans toivon että vähän liitoskipuja nii pystys olee töissä. :) Mulla ei ollu siis alkuraskaudessa mitään mutta loppua kohen paheni ja synnytyksen jälkeen en saanu jalkoja nostettua viikkoihin niin että oisin housut pukenu. :inpain:

Arvon Ladyt, olisko teistä kivaa jos laitettais halutessaan aina oireiden jälkeen myös rv? Vois olla jälkeenpäin mukavaa seurata mikä rv oli mitäkin tuntemusta? :)

Miulla on kai ollu vaan yks repäisykipu, mutta sellasta menkkamaista juilintaa ainakin viimesen viikon joka päivä, ja esim viime yönä heräsin siihen ja tuli tuskanhiki.

Hiukset on pakko pestä joka päivä, rasvottuu nopeesti. Tyydyn kyllä iltasuihkuihin kun töissä ei tarvii olla edustavan näkönen. Työpäivän jälkeen pitää muutenkin käydä suihkussa.

Tissit on edelleen arat, ja vatsaa turvottaa mutta oon saanu sen pidettyä aisoissa.

Flunssaa meinaa olla, ainakin aivastuttaa ja nyt oli aamulla jo niistettävä.

Etovaa oloa pitkin päivää mutta ei mitenkään pahana.

Ruokahimoja tai ällötyksiä ootan, niistä on hauska kertoa sit muille kun kyselevät raskaudesta. Kaverilla oli alkuraskaudesta kamala himo puuhun! Lenkillä sano et sen tekis mieli syödä puuta :'D

Täällä tissit kipeät, mahaa nippailee + menkkajomotuksia välillä. Lisäksi nyt aamuisin ollut ällötys olo, tosin en tiedä kuvittelenko sen vain kun toiveet oireista niin kovat :joyful:
Välillä oireet laimenee ja sitä seuraa armoton googlettelu, pitää tarkistaa onko normaalia vai nytkö se keskenmeno sitten tuli. Ei oo helppoo, voe hyvänen aika :wacky:
rv 6+0

Muokattu viimeksi:
Minäkin käytän ahkerasti googlea (ei hyvä), ja pari paniikkipuhelua neuvolaankin olen jo ehtinyt soitella, kun oireet katoavat välillä kokonaan ja ovat muutenkin niin vähäiset. Alussa tuntui olevan mahan nippailuja ja paineen tunnetta, tukkoisuutta, väsymystä ja ties mitä pientä, mutta tänään on taas sellainen päivä, ettei mikään erikoinen asia muistuta raskaudesta. Olo on niin normaali, että on vaikea uskoa olevansa raskaana! Huomena on varmaan pakko tehdä yksi digitesti, jotta näkee onko 3+ säilynyt :) Toivon parasta ja pelkään pahinta.

Viikot 4+5 ja paleltaa niin perhanasti! Tätä jatkunut jo viikon verran. Helpottaa aina iltaa myöten, onneksi!

Minäkin käytän ahkerasti googlea (ei hyvä), ja pari paniikkipuhelua neuvolaankin olen jo ehtinyt soitella, kun oireet katoavat välillä kokonaan ja ovat muutenkin niin vähäiset. Alussa tuntui olevan mahan nippailuja ja paineen tunnetta, tukkoisuutta, väsymystä ja ties mitä pientä, mutta tänään on taas sellainen päivä, ettei mikään erikoinen asia muistuta raskaudesta. Olo on niin normaali, että on vaikea uskoa olevansa raskaana! Huomena on varmaan pakko tehdä yksi digitesti, jotta näkee onko 3+ säilynyt :) Toivon parasta ja pelkään pahinta.

Kun odotin esikoista alkuraskaus oli aivan täysin oireeton ja se myös on aivan normaalia! Kaikki vaivat ehtii tulla vielä riesaksi asti kunhan viikkoja kertyy enemmän :wink Huoli pois ja nauti oireettomuudesta niin kauan kuin sitä iloa kestää!

Minulla taas esikoista odottaessa ainoastaan alkuraskaudessa oli oireena pahoinvointi viikolle 15+ ja sen jälkeen ei ollut niin minkäänlaista vaivaa tai oiretta! Reilu viikko ennen synnytystä olin vielä festareilla kokonaisen viikonlopun juhlimassa kaverin polttareita :grin Siellä pompittiin ja tanssittiin kun viimeistä päivää ison pallomahan kanssa. Kyllä siellä muutamat huvittuneet ilmeet sai nähdä! Todella toivon, että tämä raskaus etenisi yhtä helposti, jos nyt vielä tuo pahoinvointikin skipattaisiin :wink

Viikot 4+5 ja paleltaa niin perhanasti! Tätä jatkunut jo viikon verran. Helpottaa aina iltaa myöten, onneksi!
Mulla sama, olen koko ajan ihan jäässä :shifty: ja aivastuttaa.

Nyt eilen ilmaantui uusi hiukan kiusallinen oire, piti heti googlettaa että onko tää oikeasti raskausoire mut ilmeisesti kyllä tätä on muillakin ollut. :grin Eli alapäässä tuntuu sellainen kummallinen tykytys vähän väliä. Tosi ärsyttävää.

Mulla sama, olen koko ajan ihan jäässä :shifty: ja aivastuttaa.

Nyt eilen ilmaantui uusi hiukan kiusallinen oire, piti heti googlettaa että onko tää oikeasti raskausoire mut ilmeisesti kyllä tätä on muillakin ollut. :grin Eli alapäässä tuntuu sellainen kummallinen tykytys vähän väliä. Tosi ärsyttävää.

Kiva olla töissä, kun tekis mieli istua takki päällä ja hanskat kädessä koko ajan:grin Ja sitten kun on kylmä niin minun ei tee yhtään mieli juoda vettä ja sitten kun ei juo vettä niin on kamala turvotus koko ajan! Ei oo helppoo:grin

Päänsärkyä ja eka oksennus aamulla kakkosen kakkavaippaa vaihtaessa. Rv 4+3

Ennen plussaa ollut omituinen lämpöinen olo on vaihtunut paleluun, tosin palelen kyllä muutenkin usein. :D
Iltapäivisin iskee ällöttävä olo, ei onneksi mitenkään ylitsepääsemätön vielä.
Rinnat TODELLA arat. :arghh:

Kanelipulla ja rusina rv4+4

Olispa jo ilta.. :sleep011Mä en tajua miten selviän tästä syksystä töissä, kun näköjään nukahtelen tähän työpöydän ääreen!

Takaisin