Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja sieltä se pahoinvointikin lopulta tuli.:meh: Voi himpskatti, toivottavasti olisi edes vähän miedompaa kun edellisissä raskauksissa. Vielä ei ole kovin pahana.
Koko ajan vaan krapulainen olo, ja sen mukaan mieli tekisi oikein suolaista ja rasvaista pitsaa :arghh:

Sekä tuttuun tapaan puhkesi huuliherpes käsikädessä oksetuksen kanssa.. ihan kuin edellisissäkin raskauksissa suunnilleen samoilla viikoilla. Eli kunnon hormoniryöppy nyt riepottelee todenteolla.

Kyllä masentaa ja harmittaa ennenkaikkea tämä yskänrokko huulessa, kun ei hirveästi huvita ihmisten ilmoille lähteä :sad001

Ootteko huomanneet että teillä olis pinna kireämmällä kuin tavallisesti?
Musta tuntuu että mun hermoja kiristää lähes jokainen lasten kitinä ja vinkuminen. Tuskin ne nyt plussan jälkeen nyt ovat tavallista enempää alkaneet tapella. Tietysti väsymys varmaan hieman vaikuttaa lisäksi.
Joudun hoitaa ja pyörittää arkea viikot yksin kun mies on reissutöissä. Siihen päälle vielä yo -lukemiset.. onneksi mies tulee tänään jo (poikkeuksellisesti) töistä!

Musta kyllä tuntuu että ärsyttää ja kiukuttaa tavallista enemmän :grin ei niinkään lapsi, vaan mies-parka :smiley-angelic006 siis kaikki sellaiset jutut mitkä itsekin kyllä tajuaa että ei niistä kuuluisi ärsyyntyä, mutta SILTI!

Huomattu on! Yleisesti siis mielialan vaihtelua; yhtenä hetkenä tekee mieli kuristaa lapset ja toisena hetkenä tuijotan niitä tippa linssissä, kun ne on niin ihania. :D Ja miehen kanssa myös kinasteltu enemmän, ku normaalisti.

Muokattu viimeksi:
Ei varsinaisesti oireita, mutta tänään on palellu ja nälättäny ihan hirveesti. Oon normaalisti tosi ilonen ihminen ja jos möksähän en yleensä näytä sitä. Nyt kuitenkin tuntuu että jos joku sanoo vähänkin väärin oon heti antamassa takasin, tai pitää ainakin kovasti purra huulta! :hilarious: Ei kuitenkaan mielialat vielä hirveenä vaihtele, ihan semi normaali olo (jos ei tätä energisyyttä lasketa, sekun ei oo mulle yhtään normaalia)

Rille ja Milli 5+0

Uniasiaa, näkeekö kukaan painajaisia tavallista enemmän?? Onkohan se edes oire.. muistan vaan saman aiemmissa raskauksissa:shifty:

Täälä on painajaisia.. oli aikasemmissaki raskauksissa alusta loppuun parempina öinä levottomia ja omituisia unia.. en oo sen kummemmin selvitelly asiaa mut ehkä ku kropassa koko ajan jotain tapahtuu hormonit ja omat ajatukset jyllää niin yöllä kostautuu?

En yleensä edes muista nähneeni unia niin nyt sitten joka yö jotain kamalaa. Meinaa ihan vaivata vielä aamullakin, niin todentuntuisia unia.

Täälläkin pinna kireellä. Muksu ei ärsytä. Miehen naama ärsyttää. Lisäks alkanu janottaa ihan koko ajan. 4+4

Täälläkin janottaa ihan koko ajan. Niin oli viimeksikin, vaikka ei ollut raskaus diabetestä.
Ja miehen naama ärsyttää tavattoman paljon:confused:

Miulla ei oo tullu vielä janoa, rv 6+2.
Mutta työssä pari ihmistä ärsyttää, varsinkin jos ne neuvoo. Muuten yleensä ovat tosi mukavia.

Sit näitä muita, tissit taas vähän kipeemmät, ja nänninipukat kasvaneet. Menkkajuilimisia välillä, eilen pitkästä aikaa nipisteli ja vihloi. Maha turvonnu ja on pakko syödä kolmen tunnin välein mut sit kerralla ei pysty paljon. Hiukset rasvottuu päivässä, väsyttää...

Mulla ei oo painajaisia (vielä) mutta ihan selkeitä unia oon nähnyt ja useimiten ne sivuaa raskautta tavalla tai toisella..mies välillä nauraa mulle ja unilleni vääräänä kun selitän niistä suu vaahdoten. :grin

Mites, onko jollain muulla kadonnut seksihalut? Mua ei nyt jotenkaan innosta vaikka oon tavallisesti aina halukas..

Painajaisia täälläkin. Välillä sitä herää niihin uniin kesken yötä, eikä osaa muuta, kuin purskahtaa itkuun... Onneksi se menee kuitenkin nopeasti ohi :)

Yksi kumma juttu tapahtui eilen illalla, kun alkoi närästää ihan mahdottomasti. Jotenkin kuvittelin, että se tulisi vasta loppuraskaudesta, vaikka tietysti syynä voi olla sekin, että olen syönyt tavallista enemmän ruisleipää ja tuoretta paprikaa, joita en yleensä siis syö. Mutta hyi, että oli inottavaa yrittää nukkua, kun se kamala polte tuntui mahalaukusta ruokatorveen asti. Makuuasennossa oleminen oli yhtä tuskaa, kun tavara meinasi nousta jatkuvasti ylös.

Viime viikolla tuntui, että seksiä olisi voinut harrastaa parin tunnin välein :) Mies oli innoissaan, mutta nopeasti ne halut sitten lopahtikin. Mutta nautittiin niin kauan kun sitä kesti :)

Voi mies parat näköjää se kiukku purkaantuu niihin ei tääläkään lapset ärsytä mutta mies saa kiukkuja niidenki puolesta :D täälä kans onneks hyvin ymmärtäväinen.. täälä kans halut nollassa mutta eiköhän ne taas ala lisääntyy toki täälä toi kohdunkaula on kaikissa raskauksissa eka tipahtanu vähä alas ennenku katoaa tonne teille tietämättömille ja se tuottaa vähä kipuja nii saa hetken keksii muita keinoja :)

Mytty_, onko siihen syytä muka se tipahtaa alaspäin vai onko se tavallista? Musta nimittäin tuntuu että mulla alhaalla, ja esim. Sen totesin peilin avulla, kun hiivalääkkeitä laitoin..

Se todettiin ekan kohdalla lääkärissä ku joutu selvittää mutta vastaukseks sain että joskus näin vaan käy eikä nyt osaa sanoa että miksi.. täälä kyllä molemmissa sitte rv 10 jälkee melkee katos ettei kukaa meinaa löytää.. toki mulla on kuulemma kaikkien mielestä kohtu vähän erikoisesti eli mahtaako olla syynä :)

Noista painajaisista, mä olen lähes koko ikäni nähnyt vaan painajaisia, tai ainakin lopussa hyvätkin unet kääntyy ja muuttuu painajaiseksi, mutta nyt on näkynyt vaan "hyviä" unia, tosin tosi eläväisiä ja todentuntuisia ja erittäin kummallisia. Tuntuu että olis ihan hereillä normaali elämässä mutta tapahtumat onkin jotain aivan absurdia!

Mä huomasin myös eilen että naamaan on tullut finnejä kun teinillä ja hiukset rasvottuu, ei voisi kuvitellakaan olla pesemättä niitä päivittäin.
Ja ihme vatsakipuja, yölläkin heräsin ihan paniikissa kun tuntu samalta kun sillon kun meni kesken mutta toitotan itselleni että se on normaalia ja ilma siellä painaa yöllä ;) Tykkään nukkua mahallani, varmaan pitäisi koittaa vaihtaa kun alkaa tuntua hankalalta.

Pahin on varmaan toi väsymys, eikö sen pitäisi jossain vaiheessa kuitenkin loppua? Ei tästä tule muuten mitään kun makaa vaan sohvan pohjalla kaiket päivät..

Takaisin