Oireet

Äh tosta talvitintin mainitsematta valkovuodosta, mulla ollut jo pitkän aikaa ihan älyttömän paksua, venyvää ja paukkuvaa valkosta limavuotoa... En sit tiiä onko se sitä tulppaa vai mitä mut paljon tulee päivittäin... Yäk o.O

Mulla oli esikoisen raskaudessa tuota, viimiset 3vk (poika synty 41+3)... voin kertoo että oli kans aika öklöä.. :eek:
 
Outolintua tsemppiä! Tuli mieleen onko sulla esim. kohtu korkeella, voisko se aiheuttaa edes jossain määrin hengenahdistusta (ja myöskin pahaa oloa)?

Äippä voimia sinnekin viime metreille. :Heartred On tää loppuodotus kaukana hehkeästä ja ihanasta odotusajasta... Muistan että esikoisesta mulla tuli limatulppaa rv 36 ja sen tunnistin selkeästi kun oli sitkeää, valkoista ja hyytelömäistä, tippui sellaisena klönttinä. Joo, oli ällöttävää. :wtf: Eilinen 'vuoto' oli erilaisempaa, mutta en satavarmaks osaa sanoa mitä se oli. o_O
 
No niin tänään käyty taas neuvolassa ja eipä sieltä mitään uutta kuullu.. 2cm olin auki ja lääkäri teki kovempi kouraisen sisätutkimuksen josse siitä alkais jollekin.. Olihan sitä kolmisen tuntia jo ihan mukavia supistuksia ja sitten ne hiipui.. Kävin lenkillä ja sen ajan taas supistelee mutta loppui ku kottiin pääsin..

Oysista soittivat yliaikakontrollin puitteissa ja huomenna käyn vielä labrassa otattamassa laajan maksastatuksen. Mitä ne tulokset sitten näyttää, katsotaan sen mukaan jatko. Jos ei ihmeitä niin käynnistysaika on vasta Pe 19.5 vk41+4!!

Hei vauva, tuu ite pois jooko o_O
 
Täällä on jo neljättä päivää jatkuvaa menkkajomottelua joka säteilee myös jalkoihin, kesto harjoitussupistusta, eli siis vatsa kova koko ajan ja satunnaisia kipeitä supistuksia..lisäks sellasia tooosiii kipeitä napsahduksia tuolla alhaalla,mitä lieo_O joka aamu joutuu kuitenkin yhtenä kappaleena heräämään, jos siis vaan on nukuttua saanu. Katotaan mitä ne siitä käynnistyksestä tayssilla tänään sanoo...
 
Ärsyttää kun ei tunnu miltään ja viikkoja 39+2.Tai on välillä sellaisia aavistuksenomaisia menkkajomoja, siis jos olisi mahdollista niin tietäisin että menkat olis alkamassa. Harjoitussuppareita (ehkä) silloin tällöin, harvoin. Tosin en oo aina noistakaan varma onko se vaan vauva joka pönkää mahaa ylävatsaan... alavatsa mulla ei kovetu ihan niin paljon, tosin kaikki läskit tuntuu olevan siellä roikkumassa. :wink Vauva muutenkin on koko ajan ollut ihmeellisesti niin, että mahan yläosa työntyy enemmän eteen ja alhaalle jää tilaa. Neuvolassa kyllä veikkasi että on laskeutunut ja kiinnittynytkin jopa.

Yhtenä yönä mietin olisiko ollut kipeähkö supistus, mutta niitä tuli vain yksi, joten veikkaan että oli jotain muuta. En vaan millään haluaisi että käynnistetään, mutta katsotaan nyt rauhassa... kun vaan malttaisi :D
 
Täällä kans ollut viikon verran jokapäivä menkkajomoja. Kestää aina n.tunnin verran ja sitten loppuu. Tänäkin aamuna jomotteli ja tuntui että housuihin valuis jtn, sitten aina meen jännityksellä vessaan pyyhkimään niin ei mitään. Limatulppaa mä aina odottelen, mutta ei niin ei :rolleyes:
 
Päivittäisiä oireita raskausviikolla 41: menkkajomoa useamman kerran päivässä ja eri pituisina jaksoina (muutama myös yöllä), supistuksia ehkä puolentusinaa päivässä, jalkojen ja käsien turvotus ja kipu, kokovatsakipu (kävellessä ja yhtenä yönä), sukkapuikkosuppareita, kovaa painetta alavatsassa kävellessä, suolen tyhjentyminen useamman kerran päivässä ja viimeisimpänä kauhee jano. Katotaan vaan niin käynnistykseen mennään kaikesta huolimatta :D.
 
Viime yönä melkein nukuttu.. Ennen yhtätoista alko aaltoileva kipu 10-15min välein ja kesti koko yön.. Puolen yön aikana otin 1g panadolin ja sain nukuttua melkein 1,5h.. Nyt aamulla enää pieniä jomotteluita ja vatsa löysällä.. Soitin tuossa Oyssiin ja sanoivat että jos vielä pärjää kotosalla ei tarvi lähteä tulemaan.. Vähän kyllä mietityttää että jos tämä nyt yhtäkkiä lähteekin vauhdilla etenemään niin vauveli syntyy tuohon välille.. Oyssiin on kumminkin ne reilut 200km matkaa :nailbiting:
 
Kyllä mäkin varmaan lähtisin, todella pitkä on kyllä teillä tuo matka! :/
 
Jälkivuodosta... Sairaalassa sanottiin että, jos kovin isoja hyytymiä alkaa tulemaan jälkivuodon mukana niin yhteyttä sinne. Mutta, en tajunnu kysyä että miten isoja ne saa sitte olla, et on normaalia. Onko teillä tietoo ?
 
Mulla ollu 2 kertaa kohtu tulehdus ja sillon ne klimpit oli puolikkaan kanamunan kokosia ja haju oli järkyttävä!!! Itse oon pitänyt enemmän huolestuttavana jos vuoto ykskaks yltyy, maha menee kipeeksi ja vuoto alkaa haista... niin ja jos kuumetta! Jos jotain yllä mainituista niin sit pikaseen yhteydessä lekuriin:)
 
Okkei. :) Mahassa on kyllä ollu vähä kipuiluja, mutta voi kyllä olla siitäki kun ei oikein oo pystyny käymää kakalla. :DD mut pitääpä viel kysyä huomenna varalta neuvolasta.
 
Eilen illalla alko taas limatulppaa tulemaan. Jospa tää tästä etenis. On ne jatkuvat menkkajomot ja supistelut jotain saanu aikaseksikin,kun lääkäri teki perjantaina sisätutkimuksen niin kaula lyhentyny puolella edellisestä tutkimuksesta ja sormelle auki. Vähän se lekuri myös kalvoja paukutteli jos vaikka sillä sais vauhtia menoon:grin
 
Enpä kyllä itsekkään huomannu kysyä. En tiedä oliko mulla vaan ohjeena että jos vuoto yltyy tai jatkuu runsaana hirveän pitkään.. Mulla kumminki kesti se jälkivuoto loppujen lopuks kolme viikkoa ja ekan viikon jälkeen väheni runsaasti. Hyytymiä en hirveästi huomannu että ois ollu enää ensimmäisen päivän jälkeen..
 
Takaisin
Top