Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ei ole onneks enää ollut kipuja, vain ajoittaista menkkamaista juilintaa, toivottavasti kivut pysyisivätkin nyt poissa :smiley-ashamed004
Väsymys on edelleenkin suurta, ukkokin ihmetteli kun olin ihan poikki vaikka justiin oltiin nukuttu koko perheen voimin 3h päikkärit :grin
Nälkä on kans jatkuvaa, eikä tähän helpota mikään :eek: alkaa häjyttämään syöminen ennen kun saa itsensä kylläiseksi. Kummallista.
Huimausta on kans ilmennyt ja itkuisuus on aika kaameeta.... mutta pahoinvointi ei ole vielä alkanut (onneks) :) tänään rv4+3 :happy:

Alkuviikosta oli useasti noita nippailuja alavatsalla. Sekä iltavuoroissa vaivasi aivan julmettu väsymys ja huono olo. Oon heränny joka yö viiden jälkeen käymään vessassa ja sen jälkee saakin sitte miettiä aika kauan että nukuttaako vielä :shifty: Normaalisti kuitenkin vetelen tyytyväisenä unta palloon vaikka 12h jos ei tarvi aamuvuoroon mennä.
Tänään ei ollu päivällä mitään oireita, illalla vedin pussillisen mikropoppareita ja nyt pelkkä haju oksettaa :hungover: ja tää iltaturvotus on ihan kamalaa! Muutenki jo ylipainoa ni ahistava olo jotenki. Ja mitäpä se olo tulee olemaa sitte "muutaman" kuukauden kuluttua jos nyt jo ahistaa? :hilarious:
4+6

Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi nyt aamusta kauheat repäisy kivut kohdun kohdalla onko normaalia? En muista esikoisen aikana tämmöstä
4+4

Anteeksi, en tiedä kuuluuko tähän ketjuun mutta pakko avautua... Laskurin mukaan LA ois 29.5. niin siksi tänne... Mulla on kestänyt 3-4 viikkoa eli edellisestä oviksesta asti menkkajomotukset ja nyt viimeisimmät "menkat" oli 19.9. mutta kesti vaan kolme päivää ja oli enimmäkseen ruskeaa vuotoa vaikka mulla yleensä 6 päivän viininpunainen niagaran putous. Sitten joskus 20.8. tienoilla alkoi yllättäen migreenikohtaukset, ei ole ennen ollut. Nyt ollut neljässä viikossa kolme niitä. Sitten tuli kauhea väsymys ja sairaaksi tulemisen tunne vaikka lämmöt oli jopa hieman normaalia matalammalla. Nukuin aamupäivällä muutaman tunnin ja alkuillasta muutaman tunnin vaikka olin nukkunu erittäin hyvät yöunet! Lisäksi on närästänyt tässä satunnaisesti pari kertaa vaikken ole syönyt mitään sen aiheuttavaa. Ja vielä tuli todella huonovointinen olo jota on nyt kestänyt reilun viikon eli alkoi hieman ennen ruskeaa vuotoa. Ällöttää jotkut harvat hajut mutta yleensä huonovointisuus ei liity hajuihin. Tulee aaltoillen ja ihan mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä, kertaakaan en ole oksentanut enkä huonoon oloon herännyt. Tulin myös yllättäen samoihin aikoihin matkapahoinvoivaksi, ei ole ennen ollut sitäkään. Tissit kylläkään ei arista eivätkä mitenkään näkyvästi ole turvonneet. Alavatsalla kivut jatkuu ja siellä tuntuu painetta ja "kuplahtelua" suoraan siinä missä luulisin kohdun sijaitsevan, melko alhaalla. Kummallista tässä kaikessa on se että raskaustestit olleet negatiivisia, pari olen tehnyt muutama päivä sitten ja viimeisimmän toissapäivänä. Kävin kipujen vuoksi tänään myös päivystyksessä, ottivat virtsanäytteen mutta senkin raskaustesti negatiivinen. Huomenna olisi tarkoitus soittaa tk:seen ja ultraan varata aikaa, onko siellä sitten elämää vai onko mulla joku kammottava sairaus. Jos kenelläkään olisi vastaavaa kokemusta että olisi raskaana ollut negatesteistä huolimatta? Tai keksittekö mihin muuhun kaikki mun oireet sopisi?

Muoks. mikäli tarkoittaisi raskautta niin nyt olisi 5+0rv mikäli otetaan huomioon että kirjoitan tätä jo maanantain puolella... :)

Muokattu viimeksi:
Ainut mikä mulla tulee mieleen on raskaus, jos sulla hcg nousee hitaammin? Mut soittele terkulle, sillähän se sit selviää:) tee lopummalla viikkoo uus testi, luulisi siinä jo näkyvän jos kysy vauvasta!
Tsemppiä:)

Kiitos! Oon kuullu tosiaan raskauksista joissa testit näyttäny + vasta viikoilla 10+ eikä mitään ole ollut vialla. Todella piinaava tilanne kyllä, pakko se on tänään vinkua tk:lle että ultraan pääsis kattoo mitä näkyy.

Muilla hiivaa? Täällä hirveä kutina jatkunut viime viikosta asti, pakko tänään soittaa neuvolaan ja kysyä apua. Itselläni ei hiivaa ikinä ole todettu, niin en osaa varmaksi sanoa onko sitä vai muuta. Testaako ne sen jotenkin?

Sarde varmaan joudut menemään labraan niin ne ottaa näytteen:/ mut hyvähän se on tutkia! Mä käytän karpaloita ja maitohappobakteereita niin pysyy "loota" kunnossa:p

Mäki käytän maitohappobakteereita lähinnä siks et se estäis hiivaa :D

Nyt on tissit _kipeet_ :D :D ja eile ja tänää ollu melkolail koko aja jotenki huono olo.

Tänne on rantautunu pahoinvointia. Tulee semmosina aaltoina, ei onneksi oo kokoaikasta. Oksentaa ei oo tarttenu mutta nieleskellä saa välillä melko hyvin. Kaupassa ollessa olin ihan varma että ois pitäny joku ämpäri ottaa mukaan, tuli niin paha olo. Hyh. Kyllä sitä vaan miettii että on tämä melko julmaa jos mullei masussa kehitykkään sitten mitään.. Viikon päästä sen sitten näkee. Oireita kyllä siltikin on!

Täällä myös pohdintaa oireista/oireettomuudesta. Vertaan toki paljon kevään keskeytyneeseen keskenmenoon, tiedä sitten onko hyvä vai huono juttu kun siinähän ei käynyt hyvin loppupeleissä. Jännä vaan kun silloin rinnat kipeät ja kova väsymys, nyt ei oikein kumpaakaan. Nyt enemmänkin unettomuutta?! Samoja oireita ovat yölliset vessakäynnit (rasittavaa!) ja rasvoittuva iho (jippii...). Alaselkä välillä vihoitellut ja munasarjat tuntuvat turvonneilta. Vatsan turvotustakaan ei ole niin paljoa kuin ennen, toisaalta olen yrittänyt syödä kevyemmin. Summa summarum, mistään ei ota yhtään selvää :) Ei auta kuin odotella ultraa 12.10. jolloin pitäisi olla 7+5. Fingers crossed!

White One, mulla on ihan sama tilanne. Maaliskuussa koettu keskenmeno. Siinä raskaudessa oli koko ajan pientä pahoinvointia heti plussasta lähtien. Turvotti ja väsytti ihan vietävästi. Tässä raskaudessa ei oikeastaan mitään muuta oiretta kuin silikonirinnat :grin Välillä saattaa tuntua jotain pientä vihlasua kohdun seutuvilla, joten ehkä siellä sit kuitenkin joku kasvaa. Nt-ultraa odotellessa.

Alina16, kuulostaa tutulta. Jokainen raskaushan on varmasti erilainen, joten sinänsä ei ole syytä murehtia mutta luonnollisesti pistää mietittymään kun ikävä kokemus taustalla. Ei auta kuin odotella ja toivoa parasta, tsemppiä meille molemmille :)

Painosta täällä oliki joku vähän kirjoitellu...mutta onko muilla ollu paljon painonnousua ja millä viikoilla? Itelläni on nyt 8+0 ja sellainen 2-3 kg tullut nyt muutaman viikon aikaan nousua...maha pömpöttää ihan järjettömmästi ja varmasti turvotusta suuri osa..muuten tähän mennessä tissit suurentunu ja edelleen kipeät ovat...pahoinvointia srn verran että ällöttävä olo vaivaa ja lähinnä iskee iltapäivällä ja illasta pahenee..aamuisin normaali olo...mahassa ei juurikaan tuntemuksia, ei siis kipuilua...lähinnä ehkä ilmaa maha täynnä ja nukuttaa alkaa hyvissä ajoin ennen iltaa ja vessassa saa yölläkin ravata ainaki 2 kertaa vähintään..

Mulla on ennemminki paino hiukan laskenu normaalista :/ Etova olo ja oksentelu tekee kyllä tehtävänsä kun mikään ei oikeen maistu niin ei tuu juuri syötyäkään sitte mitään. Ja huonohan se on kun heikentää sitte oloa noin muutenki. Odotan niin ylipaljon että eka kolmannes ja pahoinvointi on takana!

Takaisin