Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiiamariia onneksi ei tässä raskaudessa olo tota! Esikosta oli ja turposin semmosen 20 kg:o

Onko muilla sellain et on kauhee nälkä ja sit syö ja syö ja syö ja kohta onki jäätävä ähky ja huono olo? :D
:laughing021 mulla. Ollu jo monena päivänä. Kaikki hpusut kiristää kun maha paisuu.... Oon vähän ihmeissäni..... No eiköhän siihenkin tuu kohta muutos. Ei varmaan parin viikon päästä voi syyä juuri mitään ja sekin pitää miettiä että on helppo oksentaa ulos :sad015

Omg en haluu ainakaa heti turvota nii paljo :o ! Olin kyl ihmeissäni ku kävin ekaa kertaa 4 viikkoo vaa al ja ei ollu yhtää noussu paino vaik oon syöny mitä sattuu.

Täällä Tiiamariia samaa ja mulla on heti ekoilla viikoilla kosahtanut 4!!!kg lisää :woot:
Esikosta tuli kolme heti alkuun mut sit kyl alkoi tippua viel paino ja vasta puolessavälissä alkoi taas nousta. Toivon todella et nytkin viel tippuis.. :oops:

itellä on tiheäst nälkä mut yritän hillitä itteni, en pysty käymää vaa'al ku paristot loppu ja ukko ei ol vieläkää ostan uusia. tytöst mä lihosin jotai 6kg mikäli oikein muistan mut paino on lasken alle lähtöpainon ennen tyttöä jo ku imetän... saa nähä minkä verran mulla tulee tällä kertaa painoa. tääl ei ol ees neuvolaseurantaa raskauden aikana muuta ku iha lopussa ehkä käyt kätilöllä otattaas b-strepto näytteen ja saattaa kattoa mikä on tilanne kohdunsuul mut muuta ei ole, ainoastaa lääkäril käyt ultrassa tietyin väliajoin.

Oho! Mulla on ollu nii turvonnu ja iso olo ku ei oo parii viikkoo päässy liikkumaan kun ollut flunssa ja sit vaan syöny ja syöny kaikkee :D

Vitalis, pussillinen suffeleita meni alle 15 min kun täs foorumia lueskelen :banghead:, mieskin vielä nukuttamassa vauvaa... Sille ei jääny yhtään:cool: hyvä mä...

Tä on kyl toine päivä ku on tämmöne iltapahoinvointi mut se voi johtuu kans flunssast tai sit tost tyhmäst tavast syödä.. :D

Täällä kanssa yksi ahmatti:hilarious: "No jos yksi leipä vielä.."..sitten on niin turvoksissa että ahistaa. Kuvaan astunut mukaan myös närästys, se tuli esikosta vasta ihan loppuvaiheessa.

Lisäksi on alkanut kipuilemaan kylkiluiden alta, siis jäytää alimman luun alta jatkuvasti. Muilla tällaista?

Mulla tullut nyt tänää kauheeta pistävää kipeetä kipua alavatsalle oikealle puolella. Sekä alaselkä todella kipeä ajoittain. Pelkään vaan että kaikki ei ole kunnossa tuon kivun takia

Osaakohan joku vastailla? En voi uskoa että nyt mietin kun tuntuu että minulla on oksentelu helpottanut että onko se normaalia kun viikko sitten olin ihan loppu oksenteluun. Eli minulla oli siis varmaan joku 5+6-7+2 jatkuvaa huonoa oloa ja oksentelua. Ihan kaikki etoi!!! Nyt on 7+4 ja edelleen jos ruokailuvälit menee pitkiksi niin oksettaa ja aamuisin heikko olo MUTTA en ole oksentanut kahteen päivään. Mikä ihana tunne!!! Välillä kipristelee ja tulee menkkakipuja, samoin aivastellessa ja äkkiliikkeissä repäisevää kipua. Tissit on kasvanut ja kipeät. Mutta voinko olla niin onnekas että oksentelu kesti vain tuon parisen viikkoa? Ei ole nimittäin moneen päivään ollut niin huonoa oloa kun pahoinvoinnin alkeassa. Tosin lisäsin b-vitamiini tabletin annotuksen 2xpv vaikka purkissa lukee 1. Ja samoin käytän rannekkeita vaan siksi et en uskalla ottaa pois jos pahoinvointi palaa. Mutta välillä hiipii taas mieleen että entä jos kaikki ei olekaan ok? :/

On normaalia:) mullakaan ei oo pahaolo kestänyt kun tovin ja oksentamassa ei oi tarvinnu käydä... Nytkin etoo ihan vähän;) menossa rv 5+2 ja sama kaava mennyt jokaisessa raskaudessa!

Bluebell: täälläkin pistelee munasarjoihin ja alaselässä jomotusta mutta ajattelen niin että jos muut oireet jatkuvat/pysyvät ennallaan niin kaikki on varmasti kunnossa. Kohdun venyminen ja paikkojen löystyminen tuntuu kuukautiskivun kaltaiselta:bored:

Nappula, mullakin käytössä b- vitamiini x3/pv ja tiistaina sain rannekkeet ja oksentelu loppui siihen! Uskoisin että oot kans saanut avun rannekkeista, mikä on superhienoa!
Itekään en uskalla rannekkeista luopua, huomaan että jos esim. Suihkun jälkeen en heti muista laittaa takasin niitä niin alkaa huono olo hiipiä takaisin.

Nautitaan olostamme!:)

Seksiunet :hilarious: Niitä on täälläkin näkyny nyt parina yönä :hilarious: Kunnon meininkii... :downtown

Muuten on sitä samaa etomista, ei tee mitään mieli, mutta silti syön. Ja sitten on ähky olo. Nyt on ollut tänään myös menkkamaisia oloja alavatsassa. Toivottavasti eivät tarkoita mitään pahaa.... Jos en olisi raskaana nii mulla olisi menkat just nyt et jos vaikka olis sitä...

Mullakin on tuota jatkuvaa syömistä ja tuntuu, että silti jää aina nälkä :D Mitään ei tee oikeastaan mieli, mutta pakko keksiä aina jotain syötävää, tyhjästä mahasta oon nimittäin sappinesteetki yrjönny. Mutta sillonkaan ei oo hyvä jos syön illalla itteni liian täyteen, sillon tulee kyllä ylimääräset aika nopeeta pois, viimeistään hampaitten pesun yhteydessä! :D

Nappula123, oon omalla kohdalla miettiny ihan tuota samaa. Huono olo on pikku hiljaa alkanu helpottaan, vaikkakaan pois ei oo kokonaan lähteny. Ehkä sulla tosiaan tuo ranneke auttaa ja ehkä mie oon oppinu vähän kontrolloimaan ähkyyn syömistä. Ihanaa kun ei tartte jatkuvasti yrjötä, vai mitä! :D

mulla on helpottan lähes kokonaan oireet, nälkä ja ajoittaiset kasvu ja liitoskivut vaivaa mut ei muuta oikeestaa jos ei vessas ravaamista lasketa. mä tasan kerran oon oksentan ja siihe jäi, etomist oli mut seki meni mut tänää ultras kaikki hyvin joten ei kannata huolestua, mulla viikkoi 6+1 tänään. menee ilmeisest aikalailla samaa rataa ku tytöstä tää raskaus sit.

Takaisin