Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, ensimmäisen kolmanneksen jälkeen keskimäärin tuntuu jo aivan erilaiselta. Muistan, että olin viimeksi aivan superonnellinen koko keskivaiheen. Touhusin paljon tallilla ja muutenkin jaksoin ulkoilla ja touhuta. Ei se loppukaan niin paha ollut, mitä nyt liikkuminen alkoi olemaan aika hankalaa.

Voitaisko siis hypätä suoraan siihen toiseen kolmannekseen, kiitos?

Niinpä! Mäkin vaan odotan että menisi nää ekat viikot ohi supernopeasti. Tää alku on aina niin jännittävää ettei meinaa kestää :p

Kuuluukos huonot yöunet raskausoireisiin? :hungover: Alkaisi jo riittää huonosti nukutut yöt.. Illalla nukahtaa tv:n ääreen väkisin, kun siirtyy sänkyyn niin nukahtaa hetkessä ja sitten se jatkuva heräily alkaakin eikä meinaa saada uudelleen unen päästä kiinni.. Päivät meneekin sitten puolittaisessa koomassa kun on niin väsynyt :banghead: Ja siitä seuraa tietysti se, että esikoisen uhmailut ja rajojen kokeilemiset moninkertaistuu ja hermo on piukalla.. :meh:

Jonsson, ihanaa! Sitä odotellessa..

Hermostuttaa että olenkohan onnistunut saamaan taas jonkun virtsatulehduksen, se tästä vielä puuttuikin kun ei vielä tarvitsekaan tavata vessassa kuin joka puolen tunnin välein!

Mariel, mä nukun myös tosi huonosti, paljon "kevyempää" unta, yleensä herään vasta aamulla kun on ollut taju pois koko yön mutta nyt tuntuu että aina kun mies vähän kääntää kylkeä tai kissa hyppää sänkyyn niin heti hereillä, vaikka kuinka väsyttää.. ja aamulla töihin ei millään jaksaisi nousta!

Mie oon illalla tosi väsyny, hyvä että jaksan sohvalta siirtyä sänkyyn. Sitten kun sänkyyn pääsen niin ei väsytä yhtään ja tekis mieli vaan jutella kaikkea miehen kanssa. Uni kun tulee niin nukun kyllä tosi hyvin, mutta herään nykyään vartin ennen herätyskelloa, ja on ihan kamalaa kun sillonhan ei voi nousta, vaan pitää torkkua se vartti, mutta sit kun pitäis oikeesti nousta niin tuntuu ettei jaksais millään.

Täällä alkaa oleen pikkuhiljaa raskas olo. Huonovointisuutta ei oo, mutta selkeetä painon tunnetta on alamahalla ja venyttelykipua. Taivuttaessa kroppa tuntee selvästi että jokin kirraa mahassa. Mietiskelin että ei mulla muistaakseni viimeksi ollu näin tukala olo vielä tässä vaiheessa, kuinkahan tod.näk. kaksoset on jos ei oo sukurasitetta? :D oispa ihana! Ja samalla pelottavaa.

Muistan viimeksi olleeni tosi väsyny alkuraskaudessa! Eilen siivosin vessat ja mikron vielä puoleltaöin ja heräsin aamulla ennen viittä... eikä oikeastaan vieläkään väsytä. :)

Rille ja Milli 5+1

Mä niin samaistun noihin uni- ja nukkumisjuttuihin! Heräilen yöllä vähän väliä ja silloin kun nukun niin näen unia :confused: Ja jotenkin musta tuntuu etten nuku kunnolla kun näen unia. Tai oon väsyneempi aamulla kun olen yöllä seikkailut unissani ties missä...

Iltaturvotus niin jäätävää että sain kaivaa mammahousut nyt jo esiin (5+4) :nailbiting: muuten mennään aika leppoisissa meiningissä.

Täällä turvotus kans jäätävä!

Eikä voi enää sanoa että ois aamupahoinvointia, kun se oksennus tulee iltapalankin jälkeen. Ei kiva. :depressed:

Täällä suurimpana oireena kipeät ja raskaat rinnat ja aivan jäätävä turvotus, varsinkin illalla.
Etova olo on , eikä oikein mikään maistu. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, en kyllä ole aijemmiltakaan oksennellut. Toivottavasti pysyy nytkin pois

Tiedättekö sen tunteen ku pääsee sohvalle päivän jälkeen suunnittelee katsovansa leffan mutta joutuu siirtymään sänkyyb ku yksin kertasesti ei vaan jaksa :D

Tänään illalla on ollut ihan kuumeinen (ei kuitenkaan kuumetta) ja heikko olo :hungover: Johtuu ehkä tästä väsymyksestä, jotenkin on kyllä ihan veto pois. Eikä tuo taapero anna äidille kovin paljon armoa :grin

Mytty, joo! Mulla tosin kyse kirjan lukemisesta, tekis mieli jatkaa, mutta on niin uupunut olo ettei vain kykene. Ei jaksa edes keskittyä, saatikka pitää itseään pystyssä.

Mulla oireina tissien kipuilu, lähinnä alaosasta tosi kipeät ja kosketusarat ja se tunne ku ottaa rintsikat pois nii jaiks..tukka alkanu rasvoittumaan että päivittäin pakko pestä..mahassa tuntuu menkkakipumaista juilimista..väsyttää kyllä kamalasti että yössä tulee nukuttua se 11h noin :angelic:muuten ei oo oireilua eikä onneks pahoinvointia mutta niitä odotellessa :nailbiting: 5+2 menossa

Mulla on ihan järisyttävä himo jalopenoihin, suolakurkkuihin ja salt & vinegar estrellan sipseihin. Tosi terveellistä! :gen014

Rv 4+5

Janottaa. Ihan koko ajan. Ja nälkä. Jatkuva. Koko ajan vois syödä jtn. Rinnat on onneks vähä turvonnu. Edes jtn selkeetä oiretta, et jtn tässä tapahtuu.
4+6

Yönälkä! Sitä ei oo ollut koskaan muuten, ku raskausaikana ja imetyksen alussa. 4+6

Musta on kans nyt tullut ihan epäsosiaalinen uutena "oireena". :oops: En jaksaisi oikein nähdä ketään (paitsi muutamaa sellaista ystävää jolle oon tästä raskaudesta kertonut ja joilla itselläkin on lapsi tai on raskaana nyt), tuntuu että haluaisi vaan olla täällä turvallisessa pesässä kotona, oman perheen kanssa. Meille on tulossa tänään kaveripariskunta kylään enkä tiiä miten jaksan, muutenkin ne tulee vasta pojan mentyä nukkumaan eli joskus 21 aikaan. Ja mähän oon silloin jo tunnetusti ihan väsynyt muutenkin :grin

Mulla on näköjään tänään kadonnut kaikki oireet, mitä nyt vähän väsyttää jatkuvasti, mutta se saattaa olla ihan perus perjantaita. Ei koske mihinkään, vatsaa ei nyi kun nousee, eikä ole edes nälkä.. onhan se kiva että välillä olo on ihan jees mutta mielelläni mä jonkinlaista muistutusta aiheesta kaipaisin!

Takaisin