Oireet

Hmm. Kappas kun en oo tajunnut että turvotuskin on oire. Mies kysyi yks ilta että eihän Se raskaus voi vielä näkyä. Vedin hienosti johtopäätöksen että olen läski :D Esikoisem aikaan näillä viikoilla alkoi aristamaan rintoja mutta nyt ei kyllä. Minimies imuttelee edelleen usean kerran päivässä. Välillä tulee huono olo, heikotus ja kuvotus mutta muuten ei oo oireita. Edellinenkin raskaus kyllä oli niin kivuton ja helppo että toivon samanlaista ;).

Unohtaako joku muu välillä olevansa raskaana?

Juu kyllä unohtaa ☺ Ekassa raskaudessa se oli koko ajan mielessä, mutta nyt on niin paljon touhua töiden ja esikoisen kanssa että saattaa mennä koko päivä etten muista asiaa. Iltaisin se sitten kuitenkin palaa mieliin ja saa hymyn huulille.

Yöööhhhh... Nyt ollaan niin raskaana että!
Tää kuvotus on jotain aivan hirveää! :depressed: yöllä herään, on kuvotusta. Aamulla herään ja kuvotus jatkuu.. Ei auta syömiset tai juomiset. :banghead:
Eilen hengailin prismas ja keräsin koriin kaikki, mitä EHKÄ tekis mieli syödä. Ostin kaurakeksiä ja ananasta! Nyt annoin ne lapsille, en vois kuvitellakkaan syöväni niitä. Nyt aamukahvin kans näykin puolikkaan hapankorpun. Kahvikaan ei maistuis, mut yks kuppi takaa sen ettei tuu armotonta pääkipua päivällä. Eilen muuten yökin samalla, ku pesin hampaita...
Voi sanokaa, ettei tää kestä 9kk!
T. Kestokrapula

Iltasin aivan kamala turvotus vatsalla, kuin olisi jo hyvinkin pitkällä myös kuvotus on tullut mukaan kuvioihin 24h. Auttaa hieman kun muistaa syödä tasasin väliajoin, syöminenkin vaan kuvottaa. Munasarjoja myös nippailee aika ajoin.

Mulla oireina on todellakin mielialanvaihtelut, (miehelle joka asiasta suuttuminen, joka on todellakin kaukana normaalikäytöksestä, koska mua on todella vaikea saada hermostumaan, nyt se tapahtuu sekunneissa) yleensä iltaisin paha kuvottava olo, mutta muuten ei mitään.

Mulla ei nyt juurikaan oireita, ehkä hieman alavatsalla jotain pientä jomotusta ja mielestäni pieni kumpu tuntuu muttei nyt vielä mitenkään näy tai vaatteiden alta erotu muuten kuin että itse tietää että jotenkin erilainen vatsa nyt on :happy:. Imetän vielä esikoista 2-3 kertaa päivässä niin ehkä hieman arkuutta rinnoissa on ollut. Mutta pahoinvointi ei ainakaan vielä ole alkanut, enkä sitä kyllä yhtään kaipaisi. Nyt viikkoja 5+2, viimeksi oli jo selvä pahoinvointi viikoilla 6+3 ja kesti koko päivän viikoille 12-13 asti.

Pahaa oloa on päivittäin, mutta ei ole onneksi vielä oksennus lentänyt. Menkkajuilintaa on alavatsassa, välillä tosi kipeitäkin. Oon tosi kiukkuinen, varsinkin töissä. Yleensä mulla ollu lehmänhermot, nyt kiihtyy sekunnissa nollasta sataan. Kuppikoko nyt jo suurentunut yhdellä koolla, ja oon joutunu tilaamaan todella epäseksikkäitä kaarituettomia liivejä, koska daisarit on niin jäätävän isot (G-kuppi) että kaarituet tekee kipeää. Ja siis tursuilen kaikista vanhoista liiveistä yli. Tissit myös tosi kipeät. Närästää ajoittain.

Momtobe90, tunnen tuskasi. Mun oli pakko tilata viimeksi imetysliivit briteistä, kun ei mun kuppikoolle löydy Suomesta tarpeeksi isoja. Nyt oon onneksi vielä pärjännyt urheiluliiveillä, mutta kaivoin kyllä edellisen odotuksen aikana käyttämäni pehmoliivit jo esiin.

Tein tänään plussatestin ensimmäistä kertaa, vahva viiva, mutta olo edelleen epätodellinen/en pysty uskomaan asiaa. Tosin oireet puhuu puolestaan, rinnat on turvonnu ja tosi arat, eilen otin rintsikat pois saunaan mennessä ja jouduin kannattelemaan niitä alussa kun sattu niin paljon, ettei voinut antaa vapaana heilua. Muutenkin ne on isot, nyt suorastaan mammuttimaiset. Mahaa sattui menkkakipumaisesti koko viikon ja odottelin menkkoja keskiviikosta eteenpäin, joka olis ollu mulle ominainen 32 pv kierto. Ei tullu menkkoja ja tänään uskalsin testata :) Oisko se sitten huhtikuun 17 laskettu jos oikein osasin kattoa...?

Mulla on oireita ollut juilinta ja jomotus alamahassa, väsymys, raudan maku suussa ja arat tissit! Sitten tänään 4+2 tuli hieman huono olo ja tuntuu kuin olisi koko ajan hengästynyt :O Yhdistän hengästymisen alamahan jomotukseen. En muista että edellisissä raskauksissa olisi tällaista ollut jo heti alussa tämmöstä. Kai sitä tulee joka raskaus herkemmäksi.

Tässä on ehtinyt olla jo vaikka mitä oireita, nyt siis RV 7+0..
:love7

Alavatsatuntemuksia (kipua, jomotusta, vihlaisuja), arat rinnat, väsymystä, välillä olin turvonnut kuin rantapallo (nyt helpottanut!) ja tällä hetkellä selkein oire järkyttävä kuvotus ja ruokahaluttomuus! Mitään ei tee mieli, mutta jotain hedelmiä olen onneksi saanut alas.. Niin ja alkuun oli flunssaoireita, nyt iski sitten ihan oikea lentsu..Niin ja naama kukkii ihan tosissaan.. :shifty: mitähän vielä.. :nailbiting:

Täällä nyt joitakin viikkoja ollut etovaa oloa, herkkä hajuaisti, turvotus ja kunnon pömppiksen ilmestyminen ja vaihtelu pohjattoman nälän ja totaaliähkyn välillä. Joudun päivällä pistämään jotain pientä suuhun n. tunnin välein jottei tule heikko etova olo. Onneksi tuoreita kasviksia ja marjoja koko ajan lähellä ja kotona pystyy pitämään välipalat terveellisinä, kylässä ja työkaverien silmien alla sitten vähän improvisointia ollut. Mies sanoi että naamasta näkee raskauden muttei osaa sanoa miten. Joku tyyneys kuulemma. Lasketaankohan oireeksi. ;) Yksi ilta paleli aivan vietävästi petiin mennessä. Kahvia on mennyt aikuisvuoden ämpäri päivässä, nyt en pysty edes joka päivä kupillista juomaan. Nyt 6+5.

Huhhuh. Tänään on kyllä ollu semmonen päivä, että vaikkei ois testiä tehtynä, ei tarvis miettiä mistä on kyse. Koko päivän on väsyttäny ihan älyttömästi, paikkoja on turvottanu ja kolottanu. Tekee mieli syödä kaikkea, mutta mikään ei maistu. Koko ajan on joko tosi kylmä tai tukalan kuuma. Välillä tulee pahan olon aaltoja ja alkaa puhalluttaa. Ja tämä kaikki on minusta aika ihanaa :)

Huh, mulla on rinnat niin arat ja turvoksissa että viime yönä oli hankala löytää hyvä asentoa. :( Täytyy varmaan öisin pitää jotain rintsikoita tukemassa. Joku pehmeä toppi olis varmaan paras. Täytyykin käydä ostoksilla kun ei kaapista löydy.

Mulla myös naama rasvottuu, maha on turvoksissa, mielialat vaihtelee, nenä on tukossa ja väsyttää.

Mulla eilen ja tänään koko ajan nälkä :( sama oli viime raskaudessa ja tuli +20kg, tämän aamun kolmas aamiainen syöty ja vieläkin nälkä :D

Nyt alkaa olot olemaan aika tukalat jo. Väsymys on niin kova, että itkettää eikä unta kuitenkaan tule kunnolla vaan nukun levottomasti. Ruokaa en meinaa saada alas kun kuvotus on niin valtava. Katotaan miten tässä selviää 12h työpäivistä:)

Takaisin