Oireet

Mulle painonnousu on henkisesti aika raskasta joten kaikessa yksinkertaisuudessaan en käy puntarilla :rolleyes: Näin esikoisenkin kanssa. Neuvolassa aina tietty veetutti joutua mitattavaksi mutta pakko se vaan siellä oli kestää.

Tänään jäi eka kertaa aamukahvi kuppiin :depressed:

Mulla jäi kahvi samalla kun tupakka. Oon niin ylpeä itsestäni että sain sen niinkin kivuttomasti lopetettua. Kiitos pahoinvointien. 7vuotta päivittäin polttanut niin tää oli kropalle aika shokki :D

Häini mulla on täysin identtiset viikot ja täysin samat oireet:) Väsymys vaivaa ehdottomasti eniten enkä mitään meinaisi saada aikaan. Ihan krapulainen olo, päätä särkee iltapäivisin ja jotenkin hömelö olotila kun on niin uupunu olo.
Hauskaa, ollaan vissiin vielä saman ikäisiäkin! :grin Mulla myös tuota päänsärkyä ja hömelöisyyttä.

Mä luulen, että jos mulle ei kohta ala tulee jotain oireita, niin mä sekoon tähän epäluuloisuuteen.

Tai siis no, eilen meinasin repiä miehen pään irti jostain pikkujutusta, minkä jälkeen aloin itkemään kun mies avasi mun lempparisiiderin. Koska olihan se siis aivan tunteeton, kun ei tajunnut, että mä en saa juoda sitä piiiiitkään aikaan ja se sika sitten kävi mun varastolla. Mielialavaihtelut? Ehei, ei tarpeeksi vahva oire mulle, oon hullu muutenkin :D Oon superväsynyt, mut en nyt erityisen paljon enempää ku yleensäkään.

Kolme yötä tuntui välillä, että kuolen vatsakipuihin enkä saanut nukuttua, kun oli ihan hirveitä menkkajuileja. Olin varma, että joo tähän tää nyt meni tää raskaus. Viime yönä nukuin ku tukki ilman kipuja, niin nyt oon varma, että niiden oireiden puute on nyt huono merkki.

Mä en ois ikinä uskonu sanovani näin, mutta mä haluan jo sen god damn pahoinvoinnin. Muuten en usko kohta enää itsekään noita kaikkia raskaustestejä. Tänään on 5+0, mutten kyllä pariin päivään uskalla tehdä sitä clearblue digiä, jota hilloan kaapissa, koska jos se ei näytä 3+, nii saattaa viimeinenkin inkkari hypätä kanootista.

Mun vahvin oire: vainoharhaisuuteen yltävä sekopäinen epäusko koko asiaan :D

Pahoinvointihan ei oo raskaudoireista ollenkaan se yleisin, joten siinä mielessä ei huolta!! :) N. puolelle raskaana olevista ei tule huonoa oloa ollenkaan. Esim. mulle ei tullu koko viime raskaudessa eikä oo tullu tässäkään.

Ja tätä turvotusta lukuunottsmatta on munkin kaikki ohjeet kuivuneet kasaan. Toivottavasti tarkoittaa vain sitä, että pikkuruinen alkio viihtyy siellä masussa ja kehittyy rauhassa siellä kohdun suojissa :)

Joo, mullakaan ei ekassa raskaudessa ollut oksentelua ekalla kolmanneksella, jos ei lasketa sitä yhtä onnetonta kertaa, kun kissa puklasi ensin, ja mä heti perässä, kun jouduin kissan jäljet siivoamaan. Loppuraskaudesta tulikin sitten raskausmyrkytyksen takia oksennettua ihan koko odotusajan edestä.

Hajuherkkyysä täälläkin, mutta lievästä etomisesta on tähän asti selvitty syömällä aina samaan aikaan esikon kanssa = kolmen tunnin välein. Turvotuskaan ei vielä ole paha, mutta sitä odotellessa... Kunnon äitiyshousuja on kyllä ihan hirveän vaikea löytää, mun ruumiinmallille ei ainakaan mitkään H&Mn versiot sopineet ollenkaan. Yhdet hyvät kalliit merkkifarkut löysin, mutta ei nekään kestäneet. Huomasin muuten viimeodotuksen aikana, että vaikka äitiysvaatteet järjestäin ovat paljon kalliimpia kuin normaalit, ne ovat hirvittävän huonolaatuisia ja hajoavat nopeasti. Sen takia niitä ei varmaan olekaan kovin paljon myynnissä käytettynä. Legginssit ja pitkät topit on ihan hyvät vielä loppuajastakin (rynttää vaan legginssien vyönauhan mahan alle).

Siis mä jouduin tänään aamulla siivoamaan koiran ripulit. En ollut edes syönyt mitään, eli tyhjällä vatsalla, eikä yökötyttänyt edes :o

Jostain luin, että 9/10 voi pahoin raskaana, mutta se kuulostikin vähän liian karulta määrältä.
On vaan niin perusskeptinen luonne, etten oikein usko, että olen niin onnekas, että raskaudun ensiyrittämällä & kaikki menee hyvin & en voi edes pahoin. Tiedättekö, kun joku on vähän liian hyvää ollakseen totta?

Mulla oli kanssa tuo edellinen viikko aikamoista turvotusta, nyt oon taas ihan "hoikimmillani", ja ihan normivaatteissa mennyt, mitään ei näy. Korkeintaan myöhään illalla turvottelee. Mä luulen, että yritän pärjätä mahdollisimman pitkälle sitten omilla vaatteilla ja kerrostellen jännästi. Välttelen äitiysvaatteita sitten viimeiseen asti, koska niissä kyllä rahastetaan ihan hirveesti ihmisiä, kamalan hintaisia ja huonolaatuisia, kuten liliinakin sanoi :(

Mulla kuihtui koko oireiden kirjo... Njoo tissit vähä turvonnut mut muuten olo ihan fine. Haluaisin kans testata clearbluella tulisko +3. Mut jos ei tuukkaan, niin pää sekoo varmasti!
Näin unta, että lähin jenkkeihin yliopistoon ja jouduin muuttamaan taloon, jossa seinät oli tehty lehmänpaskasta ja savesta. Siinä sojotti heinänkorsia. Sit siellä oli vanha pariskunta, joka huostaanotti orpoja vauvoja. Siellä me hyysäs niitä vauvoja ja sisällä haisi hiki,multa ja lehmänpaska. Mä sanoin mun miehelle, etten mä voi täällä hajus opiskella ja multa tulee kohta yrjö ja taju lähtee, enkä mä edes osaa englantia! Sit mä heräsin. :D

Mäkään en muistaakseni oksentanut kertaakaan ekassa raskaudessa, mutta pelkkä ajatus vapun ajan ruuista, perunasalaatista ja nakeista aiheutti öklötysoloa. Jossain vaiheissa haisi joku janssonikisaus tai kinkkukiusaus, ja voi kamaluus miten niidenkin hajut etoi. Mihinkään muihin ei ällötys kohdistunut.

Vielä ei oo pahaa oloa mut ihan kuin elimistö vaatisi säännöllisempää ruokailua, ettei liian pitkiä taukoja. Silloin vähän hiipii hieman senkaltainen hutera olo, joka tulee muutoinkin jos on tavallaan verensokeri liian alhaalla.

Mulla on vaan tää paha ja etova olo tuplaantunu.. Yökin kyllä vähän väliä ja on vaan nii jäätävän paha olo kaiken aikaa, mutta ulos ei onneks oo tullu mitään. Oon aika pienitissinen muuten, mutta nyt tykkään turvonneista ja kasvaneista rinnoistani, esittelen niitä aina miehelleni :D
Viime yönä nukuin 13h ja taas väsyttää.

Mäkin iloinen tissien turpoamisesta :D mut mahakin turpos samaa tahtia :/
haha täällä ihan sama! Iloinen tissien kasvusta :D paitsi että oon kyllä kans iloinen tosta pikkupömpöstä, joka tohon on noussut, vaikkakin on vaan raskausturvotusta :D

Minä arvelin ennen plussaa, että oonkohan raskaana, kun parina iltana oli etova olo, ja kuohuviini ei maistunu Plussan jälkeen etovat iltaolot on jatkuneet, ja lisäksi on nyt parina päivänä ollu viime raskaudesta tuttua, ihan jäätävää väsymystä, semmosta, että tuntuu, ettei jaksa pitää päätä harteilla. Eilen alkoi myös tuntua iskiastyyppistä kipua alaselässä. Voiko se tulla näin aikaisin?! Viime raskaudessa taisi alkaa joskus toisen kolmanneksen alussa.

Mulla ei oo pahoinvointia ollenkaan. Enkä sitä edes toivo että pystyn olemaan töissä asiakkaiden kanssa. Jos normaalistikin en saa syötyä säännöllisesti niin tulen kiukkuiseksi ja itkuiseksi ja huonovointiseksi.

Nyt tuntuu että mulla on nännien turvotuksen lisäksi tissit kasvanu. Mahaa turvottaa edelleen etenkin iltaisin. Mulla menee on kans mielialan vaihteluja. Itken ja raivostun helposti. Toivottavasti pystyn pitämään töissä tunteet kurissa... :D

Välillä on niin oireeton olo että melkein unohtaa olevansa raskaana. :P

Muokattu viimeksi:
Täällä on edelleen päästy oireiden suhteen vähällä. Pientä etovaa oloa ollu ja vähän väsyttää mut ei muuta. Viikkojakin toki vasta 5+2 tai 3. Sen oon kyllä huomannu et vaikka olis kuin väsyny tai vetämätön olo ni reeni tai lenkki piristää AINA olon :happy:! Vaikka täytyis het pakottaa ittesä urheilemaan ni joka kerta on tullu hyvä ja pirteä olo. Suosittelen ehottomasti kokeilemaan.

Takaisin