Oireet

Kerkesin jo kehua että olo parani, mutta sitä kesti vaan pari päivää ja nyt taas kestokrapula. Sen lisäksi eka mieliteko, omenat! Sama juttu edellisessä raskaudessa. Yleensä en paljon omenoita syö, mutta eilen oli pakko mennä erikseen kauppaan ostamaan, ja nyt jo on kaikki syöty...

Mulla on pahoinvointi lisääntynyt tosi paljon :yuck: Ja ateriaväli ei näköjään saa olla tuntia pidempi. Tänään jo mietin että tulisikohan olosta parempi jos kävisi oksentamassa, vaan eipä se taida siihen auttaa. Hyh ja iltavuoroon pitäisi kohta lähteä :eek: Eväitä olen varannut jäätävän kasan mukaan :grin Meillä töissä onneksi on monen monta vessaa jos laatta oikeasti alkaa lentää, toivon tietty että ei alkaisi tai ainakin ettei kukaan huomaisi.

Aivan karmee päivä. Mulla on ollut koko tän alun ajan tosi kovia menkkakipumaisia kipuja ja juilintaa. Viime yönä heräsin kolmelta siihen, että hyvä kun hengitettyä sai, sattui niin paljon. Uikutin hiljaa sikiöasennossa kolme varttia, kunnes hellitti. Sama tänään puolen päivän aikoihin. Soitin neuvolaan ja kysyin, että voiko oikeasti olla normaalia, että näin paljon sattuu. Juu, ja jos sietämättömäksi käy, niin sitten päivystykseen. Oli ihana neuvolatäti, joka kuunteli ja kyseli vaikka oli hommat kesken kaiketi.

Nää kipukohtaukset on muuttunu kovemmiks ja kovemmiks, ja oikeesti ihan naurettavan kipeää tekee :( Jokainen kipukohtaus myös tekee sen pelon, että nyt on jotai pielessä.

Täällä viikkoja nyt 6+3 ja oireita vaihtelevasti. Ennen plussausta (rv 3+6) pientä nipistelyä alavatsalla ja rinnat turvonneet ja arat, sen jälkeen kaikki vatsatuntemukset katosivat kunnes palasivat rv 6+0, rinnat välillä arat, välillä ei yhtään. Nyt parina päivänä lievää etomista. Ei väsytä juurikaan, pari finniä ilmestynyt. Aivan sama onko oireita vai ei, pelottaa ja jännittää miten käy.. Viime raskaudessa oireita oli ja tuli koko ajan lisääkin, vaikka nt-ultrassa sain tietää että pienen kehitys olikin pysähtynyt jo rv6+1.

Mulla 4+3 ja eilen alko iltapäivästä hieman huono olo. No se helpotti yöllä. Aamulla ei mitään, mut nyt taas iltapäivästa sama. Kyllä tämän kanssa pärjää ja tätähän sitä on ootettukin :) Yöllä nukuin aika levottomasti ja neljän aikaan aamuyöstä tuntu etten oo nukkunu yhtään...

Aamuisin oksettaa niimmaanperkeleesti. Ja aina välillä myöhemminkin päivällä. Eikä auta sekään että olisi yöpöydällä jotain valmiina että voisi heti herätessä ottaa, koska ei ole mitään sellaista huoneenlämmössä säilyvää mikä menisi alas. :yuck: Tai ehkä keksit ja sipsit. Mutta eipä niitäkään voi ihan joka päivä syödä. :rolleyes:

Onko muilla ahdistusta? Mulla on nyt joka päivä :sad001 Ei yleensä edes liity mitenkään vauvan tuloon, vaan ihan vaan muihin ihmisiin tai milloin mihinkin. Stressiäkin on alkanut tulla aika paljon :/ Sekin ahdistaa kun ei tiedä onko SYYTÄKIN stressata ja olla ahdistunut, vai johtuuko kaikki vaan hormoneista.

Mukaviin juttuihin keskittyminen auttaa välillä, mutta kun aika vähän on aikaa keskittyä semmoisiin. Kotityöt :finger004

Mä odottelen täällä esikoistani joten kaikki raskauteen liittyvä on mulle niin uutta ja ihmeellistä :joyful: Tänään viikkoja 7+0 ja oireita ois täällä vaikka muille jakaa. Pahoinvointi ja etova olo tuntuu vaan yltyvän, tosin vielä en ole oikeasti joutunut oksentamaan, mutta muutaman kerran on ollut jo niin lähellä, että mietin pitäisikö laukkuun ottaa varmuuden vuoksi pieni muovipussi pahimman varalle mukaan o_O Aamulla saa varata ainakin tunnin ekstraa aamutoimiin kun pöntön reunalta ei vaan pysty lähtemään pois ja suihkuun meneminen on niin taistelua. Mä olen aina tottunut syömään kerralla hyvin enkä ole juurikaan harrastanut väli- tai iltapaloja tai napostelua ylipäätään, mutta nyt pahoinvoinnin takia annoskoot on pienentyneet huimasti ja koko ajan on nälkä ja on pakko syödä pieniä annoksia useasti päivän mittaan.

Nännit on aivan jääääätävän arat ja tämä väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta, eilen mökiltä tullessa (jossa "rankimpiin" työtehtäviin lukeutui viinimarjojen poimiminen) olin aivan kuolemanväsynyt ja vedin sikeästi illalla 4,5 h "päikkärit" eikä mitään vaikeuksia nukkua yöunia :grin Viime aikoina oon huomannut että mua palelee tosi herkästi ja eilenkin sohvalla makoillessa tuntui kuin olisin ollut kuumerhorkassa, posket punotti ja vapisutti ja olo oli niin heikko.Tänään huomasin että mun makuaistille on tapahtunut jotakin, kielen kärki on jotenkin kumman "tunnoton" :eek: Säilytän töissä vesipulloa jääkaapissa ja aamulla hörpätessä olin ihan varma että siinä on hiilihappoa, vaikka kyseessä siis kraanavettä. Samoin makeaa en maista enää samalla tavalla, olen suuri ananasholisti mutta nyt kyseinen hedelmä ei maistu yhtään miltään, ei myöskään maustetut (eli siis sokeroidut) jogurtit jota eilen pitkästä aikaa yiritin syödä pahoinvointiin, jouduin lisäämään kirpeää punaherukkasosetta että sain edes jotain makua. Mulla ei vielä suurempia himoja tiettyyn ruokaan ole, mutta raejuusto maistuu superhyvältä, samoin välillä tulee himo salmiakkiin ja lakritsiin. Ja mieliala on kyllä välillä kääntynyt ihan päälaelleen, mä en suutu herkästi mutta vedin pari viikkoa sitten hirveät itkuraivarit kun mies vaihtoi meidän sänkyyn mun mielestä vääränlaiset lakanat, mökötin ja olin puhelakossa varmaan 10 minuuttia, mutta sitten jo nauroin ja pyysin anteeksi kohtausta :p

Mulla on nyt menossa rv 4+3 ja ei juurikaan mitään oireita ole. Rinnat ehkä aavistuksen verran arat, välillä vatsassa repäisykipuja mut ei juurikaan muuta vielä.

Lavinia koita sour cream and onion riisikakkuja heti herätessä. Ne maistuu sipsille mut on paljon terveellisempiä. Ne vois auttaa ☺

Tajusin just suihkusta tullessani että naaman lisäks koko yläkroppa on räjähtäny täyteen pikkufinnejä. Todella hurjan näköstä, mulla on aina ollu iho hyvässä kunnossa. Lisäks mieliala on herkässä, itken masterchefiä kattoessa...nyt on 5+1 menossa.
Rinnat on ihan järkky turvonneet ja arat nyt toista viikkoa.

Rinnat on toosi arat ja ärsyttävää menkkajuilintaa, niin kuin monilla muillakin. Ja älytön väsymys. Erikoisesta ei ollut pahoinvointia lainkaan, jotkut hajut (erityisesti jääkaapin haju) etoi. Toivottavasti pääsisi tällä kertaakin sen saralla niin helpolla

Ja uuden viikon kunniaksi iski aivan hirveä pahoinvointi. Aamu alkoi oksentamalla ja työpäivän selvisin niukin naukin. Koko päivänä juonut 0,5 l jaffaa ja syönyt 5 cm kurkkua. Yyyh mikä kuvotus. :(

Tänne on iskeny kaamea nälkä. Huh pitää kattoo mitä suuhunsa pistää ettei oo ihan pallo sit 9kk päästä :oops::grin.

Täällä on alkanut pahoinvointi. Eilen aamulla tuli yhtäkkiä huono olo ja oksennus lensi. Ja samoten illalla kun silmät laitto kii niin kamala huono olo :-/ muuten aika oireeton.
Ei millään malttas odottaa syyskuun loppuun sikiöseulontaan. :-(

Onko muita kellä on pinna kireellä? Nyt oon ollu varmaa kolmena päivänä niiiiiiin ärsyyntynyt ja vihainen. Ilman syytä. Sit tääl kotona on yks kaksvee uhmaaja nii joutuu laskee 10000 kertaa päivässä kymmeneen.

Tääl oli kans ahdistusta joka kesti ehkä viikon verran. Kaikki ahdisti, jokainen asia. Yleensä kun en stressaa mistään. Nyt onneksi se jo helpotti. Kuten pahoinvointiakaan ei ole näkynyt moneen päivään. Normaalisti juon aamukahvin joka päivä. Pahoinvoinnin aikoihin ei pystynyt. Nyt taas pystyy juomaan sitäkin.

Mulla on sama nyt ton pinnan kans, niin ku oli esikoisenkin odotusaikana, eli jotenkin pinna on paljon kestävämpi ja muutenkin oon paremmalla tuulella ku normaalisti. Hassua ku pinna ei pala niin helposti ku yleensä :D

Tunnin välein pitää jotain syödä. Onneksi auttaa jo kurkut, kirsikkatomaatit, rusinat ym. Ennen kuin tähän opin olo oli surkea. Paino vähän huitelee, viime viikon tiikerinnälkä toi painoa parikolme kiloa kerralla ja turvotus melkoinen. Nyt tullut pari kiloa siitä alas.

Mulla on oireet hävinnyt ja nyt kauhea pelko että "miks mua ei okseta ees ku pesen hampaita!!" :-D

Mua ei oo vieläkää kertaakaan oksettanut, mut mulle riittää tässä välissä tuo riemukas kohdun venyttely, joka tuntuu välillä ihan kuolemalle.

Pinnan suhteen mulla sama ku Tyttötiikerillä, ykskaks on joissain asioissa lehmän hermot, vaik normaalisti oon tosi lyhytpinnainen. Yleensä myös ahdistaa työt ja muut asiat, nyt on hiipiny joku ihmeellinen tyyneys ja mielenrauha :o :D

Korhis mulle on kans tullu ihmeellinen tyyneys. Mulla on ollu aika tapahtumarikas vuosi, tän vuoden puolella on ehtinyt tapahtua vaikka mitä, ero, vakavia sairauksia lähipiirissä yms ja oon ollu tosi stressaantunut ja ahdistunut, on tuntunu monta kertaa et elämä romahtaa. Ja vaikka tää raskaus tuli todella huonoon saumaan ja tähän liittyy hirveesti kaikkea minkä takia pohdinkin sitä aborttiakin, niin silti, ei oo varmaan kertaakaan tän vuoden puolella oo ollu näin levollinen ja rauhallinen olo kaiken suhteen :D vaikka voi ollakin et pilaan mun elämäni kun pidän tän lapsen ja menetän tiettyjä ihmisiä ja asioita elämässäni tän seurauksena, mut oon valmis ottamaan kaikki ne riskit, vaikeudet ja ongelmat jotka tää tuo mukanaan :)

Takaisin