Oireet

No niin äitiyspolilla käyty ja kaikki oli melko lailla hyvin :). Kohdunkaula oli lyhentynyt puoli senttiä (nyt 2 cm ultralla mitattuna) ja ulkosuu hieman avautui, mutta sisäsuu ei auennut painettaessa. Noista menkkamaisista jomotuksista lääkäri sanoi, että ne juuri kypsyttävät sitä kohdunkaulaa ja niistä kannattaa olla enemmän huolissaan, kuin pelkistä supisteluista (paitsi tietenkin jos ovat kivuliaita/säännöllisiä/voimistuvia).

Tässä alkaa olla jo vähän toiveikas, että vauva pysyy mahassa täysiaikaiseksi asti :thumleft

Mahtavaa Hebu! Vielä viikko nii saa itsekin huokaista sen puolesta , että on rv 34 alkanut. Nii sitte ei ole paha jos vaikka päättäisi syntyä etuajassa.:joyful: ja sitte on lupa liikkua enempi :grin

Tällä hetkellä jyllää ihan kaamee närästys, Renniestä ei ole mitään apua joten pyysin neuvolasta jotain tujumpaa ja sainkin reseptillä Omeprazolia. Saas nähdä toimiiko, mutta ainakin kuulostaa tehokkaalta kun otetaan vaan aamuisin 1 kapseli sen sijan että popsisin pitkin päivää Rennieitä. Toinen vaiva joka on valvottanut öisin on kyljellään nukkumisesta aiheutuvat lonkkakivut! Kolottaa ihan älyttömästi vaikka mitä tyynyjä askartelee jalkojen väliin ja ympärille. Itse asiassa paras asento sille kivulle on suoristaa jalat ja selkä ihan suoriksi (sivuttain nukkuessa), silloin kaikki kolotus haihtuu pikku hiljaa. Mutta unessa sitä sitten vääntyy taas miten sattuu.
Mutta muutoin kaikki hyvin ja pääasia toki että babyllä kaikki on kunnossa, ainakin aktiivisesta myllerryksestä päätellen reipas tyyppi on tulossa!:)

Toi omeprazol on ihan ykkönen, ihan eri luokkaa kuin renniet tai gavisconit. Mun vakikamaa ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa ja nyt taas käyttelen sitä :-)

Mä olin yks päivä apteekissa etsimässä jotain rennien tilalle, kun siitä on niin lyhytkestoinen apu. No meinasin ostaa gavisconia mutta apteekkari sitten suositteli ranixalia, sanoi että se on tehokkaampi kuin rennie ja parempi raskaana olevalle kuin gaviscon, koska tuo gaviscon sisältää alumiinia. Tuota ranixalia otetaan 1-2 päivässä.

Toi omeprazol on ihan ykkönen, ihan eri luokkaa kuin renniet tai gavisconit. Mun vakikamaa ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa ja nyt taas käyttelen sitä :)

Tuntuu tosiaan toimivan loistavasti, ja ihanaa että riittää vaan se yksi tabu aamuisin-Rennietä popsin pitkin päivää ilman mitään tulosta. Suosittelen!

^^ suosittelen ruokasoodaa veteen sekoitettuna jos ei halua lääkkeitä popsia! Itse olen saanut siitä avun närästykseen, samoin veljen vaimo jolle tämän vinkin jaoin eteenpäin. Monilta muilta myös kuullut positiivista palautetta ruokasoodasta!

Mistähän johtuu kun tuntuu että virtsaputkee joku oikein puristelis tai vääntäisi solmuun? o_O Varsinkin iltaisin tuntemuksia.
Tulehdusta mietin mutta pissatessa ei mitään tuntemuksia..
kaveri varmaan vielä melko ylhäällä koska mitään liitos tai lonkkakipuja ei ole eikä selkäkään vaivaa. Selkä kipuja olisi kyllä melko varmasti jos pissa tulehdus olisi.
Pieniä supistuksia on myös mutta kivuttomia.

Ehkä siitä että joku tekee niin... :-) Mulla ainakin vauva välillä töykkii tonne alas aika epämukavasti Ja välillä tuntuu että sormilla raaputtelis kohdunseinämää tms outoa ;-)

Mulla on lonkat ihan finito ja etenki oikee reisi puutunut jo kolmatta päivää. Jäin saikulle kun en saa nukuttua kun ei oo hyvää asentoa olemassa

Nyt menossa rv 32, ja aivan jäätävä väsymys! Nukun kyllä hyvin, heräilen omaa tahtiani 6-8 aikoihin. 12 silmät ei meinaa pysyy enään auki. Saatan ottaa päikkärit mut ei ne mua oikein piristäkkään. :( onko muilla väsymystä ilmassa? Ois kiva jaksaa hommailla kaikkea, nyt kun jäin työttömäksi niin olisi aikaakin mut en mä jaksa kun maata, hirvittää että jos onkin vaa laiskuutta ja saamattomuutta nii miten sitä muksun kanssa jaksaa :o

Mulla oli tossa monta viikkoa aivan kauhea väsymys, mitään en saanut aikaseksi vaikka aikaa olisi ollut, kun olen nyt sairaslomalla ollut. Nyt on pari päivää ollut vähän parempi olo ja on jaksanut jotain tehdäkin. Viikkoja on nyt 33+2. Kannattaa vaan levätä jos siltä tuntuu ja siihen on mahdollisuus.

Mä jouduin pyörähtään tänään synnytysosastolla kun iski niin kauhea kipu vasemmalle alaselälle/vatsan seudulle ja siihen loputon supistelu päälle.. tosi paljon kipua siedän ja tässä raskaudessa on ollut tosi kipeitä harjoitussupistuksia, mutta tää oli kyllä samaa luokkaa kuin esikoisen kunnon supistukset synnyttäessä..
Yritin ensin 20 minsaa makoilla rauhassa sängyssä, mutta siitä ei ollut mitään apua.. jouduin sit ajamaan ensin anopin luo jotta voi katsoa esikoista ja en kyllä varmana aja enää kun oikein oikea hetki tulee! Haha välillä pohtinu et onnituiskohan se kun alkaa supistelut ja nyt kyllä sain vastauksen siihen!!
Vähän yli tunnin verran tätä kesti ja sit alkoi muuttua normaaleiksi harjoitussupistuksiksi.. Niitä on nyt sit edelleen tiheään tullut loppupäivän.. Otti niin tajuttoman kipeetä kun käyrillä oltaessa hoitaja paineli vasenta puolta vatsaa.. veikkasi lääkärin kanssa että esikoisen rajut otteet ja vauvan asento on vaan ärsyttänyt kohtua vähän turhan paljon..

Mullakin oli tässä jokunen päivä sitten paljon supistelua ja selkäkipuja. Säikähdin niin paljon, että kävin päivystyksessä, mutta ei onneksi ollut mitään tapahtunut. Kait se täytyisi nyt vaan pystyä hidastamaan tahtia, mutta kun töitä olis vielä pari viikkoa ja esikoisen energiaa ei näillä ilmoilla saa kulutettua oikein mihinkään...

Nyt menossa rv 32, ja aivan jäätävä väsymys! Nukun kyllä hyvin, heräilen omaa tahtiani 6-8 aikoihin. 12 silmät ei meinaa pysyy enään auki. Saatan ottaa päikkärit mut ei ne mua oikein piristäkkään. :( onko muilla väsymystä ilmassa? Ois kiva jaksaa hommailla kaikkea, nyt kun jäin työttömäksi niin olisi aikaakin mut en mä jaksa kun maata, hirvittää että jos onkin vaa laiskuutta ja saamattomuutta nii miten sitä muksun kanssa jaksaa :eek:

Toivotaan, että luonto hoitaa hommansa ja antaa energiaa vauva-aikaan :). Jäätävää väsymystä meinaan on täälläkin päivisin (yöllä taas olen aivan pirteä kun pitäisi nukkua ja sitten herään muutaman tunnin yöunien jälkeen viimeistään seiskalta :sour:). Ärtymystila tuntuu kasvavan pikkuhiljaa (erityisesti miestä kohtaan :grin), joten lasketun ajan tienoilla olen sitten varmaan kuin "pers*****n ammuttu karhu"...

Nyt menossa rv 32, ja aivan jäätävä väsymys! Nukun kyllä hyvin, heräilen omaa tahtiani 6-8 aikoihin. 12 silmät ei meinaa pysyy enään auki. Saatan ottaa päikkärit mut ei ne mua oikein piristäkkään. :( onko muilla väsymystä ilmassa? Ois kiva jaksaa hommailla kaikkea, nyt kun jäin työttömäksi niin olisi aikaakin mut en mä jaksa kun maata, hirvittää että jos onkin vaa laiskuutta ja saamattomuutta nii miten sitä muksun kanssa jaksaa :o

Joo, täälläkin väsyttää eikä tunnu päikkärit auttavan. Mutta eiköhän se taas tasaannu, pitää vaan levätä kun tuntuu siltä. Viikkoja 33+3. Tsemppiä sulle, kyllä vauvan tultua jaksat. Hormonit auttaa [emoji16]

Joo helposti sitä kyllä väsähtää. Mä oon nukkunu yllättävän hyvin pari viime päivää(herännyt vain 2-4x yössä ja uni jatkunu) ja aion ottaaki ilon siitä irti, nimittäin kohta taas ei saa nukuttua ku tunnin kaks ja sitä jatkuuki sitte piiitkään :confused:
Välillä ressaa saamattomuuen tunne täälläkin mut silti Lepään mielummin vielä ku se on mahdollista.

Yöt on menny huonoksi täälläkin, heräilen monta kertaa ja uudelleen nukahtaminen on hankalaa. Ööh onko tämä sitten sitä alitajuista vauva-aikaan valmistautumista :bored: Tänään tuntui ruokakaupassakin sellaista silmien väsymyskirvelyä että melkein kyyneleet alkoi valua.

Närästys korventaa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Rennie auttaa jotenkuten mutta vihaan sitä imeskelyä :mad: Piimä ei enää riitä paloa sammuttamaan.

Aikamoisia vihlaisuja on alkanut tuntua alapäässä, tänään on pitänyt ihan jopa ääneen niitä moittia :eek: Supistukset on hiljalleen muuttuneet terävimmiksi mutta ei niitä vielä kivuliaiksi voi väittää. Hyvin voi mennä vielä kaksi kuukauttakin, tiedän toki :rolleyes: Intuitio kuitenkin sanoo että tälläkin kertaa vauva syntyisi kolmosella alkavilla viikoilla.. Noo, ootellan, ootellaan. Tänään poksuupi 33+0.

Mistähän johtuu kun tuntuu että virtsaputkee joku oikein puristelis tai vääntäisi solmuun? o_O Varsinkin iltaisin tuntemuksia.
Tulehdusta mietin mutta pissatessa ei mitään tuntemuksia..
kaveri varmaan vielä melko ylhäällä koska mitään liitos tai lonkkakipuja ei ole eikä selkäkään vaivaa. Selkä kipuja olisi kyllä melko varmasti jos pissa tulehdus olisi.
Pieniä supistuksia on myös mutta kivuttomia.
Mulle neuvolassa sanoi, että vauva kyhnyttää päätään siellä ja se voi tuntuu ilkeeltä rakossa tai putkessa. Samanlaista ilkeetä fiilistä mullakin ollut.

Takaisin