Oireet

Nyt rv 28+2 ja liitoskivut vaan pahenee, sen takia nyt saikullakin :/ lisäksi minulla myös tuo SI-nivel reistailee.
Taas melkein uneton yö takana kipujen takia. Tukivyötä en voi käyttää kun painaa niin kovin et tuntuu kuin häpyluu tulessa. Närästys myös hiipinyt minullekkin öisin. Vichyä tullut nautittua :D
Maha kasvaa täälläkin kovaa vauhtia ja kauhistuttaa jopa että kuinkakohan isoksi sitä oikein paisuu kun nyt on jo aikamoinen kumpu. Ruokahalu lisääntynyt ja tuntuu ettei millään tahdo tulla kylläiseksi :/ , painon noususta puhumattakaan. Mitenhän tätä painon nousua saisi vähän kuriin?
Kyllä tässä alkaa ärsyttää kommentit että " kyllä raskaus on elämän ihaninta aikaa..." voin kyllä itse sanoa että minulle tämä ei ole mtn herkkua ollut kyllä. Kivuttomia päiviä ei ole juuri ollut :/
Mut ei auta ku tsempata apinan raivolla. Tulipas vuodatus.. huoh, sori siitä :D

Kovasti tsemppiä vielä loppuajalle! Ei tää raskaus munkaan mielestä oo ihan vastannu kuvitelmia. Oon voinu pahoin ja oksentanu niin paljon, että ihan riittää loppuelämäks. Ja nyt sit ison mahan kanssa tulee ongelmia, kun rupeaa painamaan lenkillä tai kävellessä ja öisin on hankalaa

^ mulla tekis mieli vääntää niskat nurin aina jos joku alkaa puhumaan jostain raskauden hehkuista!! Varsinkin miehen isä tykkää tätä keskustelua viljellä ja aina alkaa hermostuttaa .. mulla väsyttää joka toinen päivä. Tääkin päivä meni ihan pilalle, mentiin eilen 23 nukkumaan ja heräsin tuossa 15.30... toissaaamuna heräsin sit neljältä aamuyöllä enkä saanu unta enää sen jälkeen.. niin ja taisin mä nukkua eilen kolmen tunnin päikkäritkin. Ärsyttää ku muuten olis ihan normaali, mutta tää väsymys vetää pään ihan jumiin.. saa nähdä miten huomenna käy, ku pitäis yövuoron jälkeen mennä kouluun [emoji51]

Täysin samaa mieltä edellisten kanssa!! Ei tää raskausaika mitään herkkua oo.

Mulla oli viime raskaudessa rosi pahat SI-nivelkivut ja selkäkivut. Sain ne kuriin kun kävin fyssarilla ja opetti muutamia hyviä jumppaliikkeitä. Tässä raskaudessa ei olekaan ollut vielä mitään ongelmaa, kun oon noita samoja jumppaliikkeitä tehny. Nää on ainakin toimivia: perus lantionnosto selinmakuulla, rangan liikkuttaminen jooga kissalla, lantion keinuttelu ja pyörittely jumppapallolla ja kontallaan jalkaa taakse ylös. Youtubesta löytyy hyviä ohjeita. :) Toivottavasti näistä on edes vähän apua.

Joo ei oikein pysty nauttimaan. Vaikka yritän kovasti itseäni muistuttaa että tod. näköisesti viimistä kertaa raskaana ja yrittäny suhtautua kaikkeen lämmöllä. Mutta ku. Supistaa. Selkä kipeä. Hengästyttää . Väliin on tuo alapää luineen kipeä. Väsynyt ku ei saa nukkua. Pitää kokeilla noita jumppaliikkeitä.
Paino vaan nousee ja maha kasvaa. Ja ihmiset jatkuvasti kommentoi tota mahaa. Viikkoja 28+4.
Ja synnytykseen on vielä aikaa :shifty:

Onkohan niin että aika kultaa muistot :) vai laittaako iän piikkiin.. edelliset raskaudet -00 ja -01 enkä ainakaan muista että olisi ollut näin vaikeeta.. ei ole edes vielä supistuksia tai liitoskipuja, ei närästystä ei mitään. Paitsi tukala olo, aina maha täynnä. Ei tarvi kun juoda lasi vettä ni ihan ähky. Vessassa saa juosta koko ajan eikä tuu kun lusikallinen Väsyttää.. voi kun joskus olis paukkuja tehdä muutakin kun vain pakolliset työt. Raivostuttavaa!

Mulla ei väsymystä ihme kyllä, mutta kävely on hidastunut melkoisesti, eilen töistä kotiin 3.5km ja aikaa meni puolet enemmän mitä normaalitilassa :D Alaselkä oli sit jumissa joko loppuillan, mutta aamulla kun heräsin niin kaikki kivut oli pois..eli selkeesti vain rasituksesta kipeytyy. Viikot nyt 29+0. :)

Täällä rv 28+5 ja tällä viikolla alkoi liitoskivut. Pikkusen tuntumaa ollut aiemminkin, mutta kovasti iski tasan 28+0. Ja siis pääsiassa häpyluunliitoskipu. Se heijastaa alaselkään, sinne SI niveliinkin. Tänään kiinnitin huomiota että lonkissakin tuntuu. Piti omaa treeniä vähän muuttaa ja nukkua tyyny polvien välissä. Yhdellä jalalla seisominen vaikka pukiessa on tuskaa.
Myös kävely hidastunut hirveesti ja välillä tuntuu kun vaaputtaisin kuin ankka, mutta on tuossa pallomahassa jo aikalailla kokoakin. Aamut on ihan ok, eli levon jälkeen.

Mulla painaa maha johonkin laskimoon ni vasen jalka ihan koko ajan suonenveto tuntemuksella. Anoppi neuvoi nostamaan jalat ylös niin auttaa. Noh nyt sitten makoilen jalat korkealla aina kun vaan voin. Auttaa kummasti :O Yöt on tuskaa kun asentoa ei löydy, peitto toimii maha tyynynä. Ja se joka sanoo että nauti ja hehku... Pyh pah olo kaikkea muuta :D

Imetystyyny on hyvä unikaveri, sillä saa tuettua just sieltä mistä tarvii. Mulla on sellainen iso Doomoo viime kierrokselta (ei kyllä sit imetykseen ollut paras mahdollinen).

Kaikenlaista pikkukremppaa alkaa olla, unettomuutta, ummetusta, närästystä, vihlontaa yms. Ja nyt on kyllä ihan koko ajan nälkä!

Suonenveto ja jumalattomat lonkkakivut on alkaneet vaivaa öisin kun nukkuu pitkään jommalla kummalla kyljellä! Piti ihan nousta ylös ja googlata yöllä apukeinoja kun ei meinannut tulla mitään. Täytyy taas ensi yönä yrittää viritellä tyynyjä mutta huh jos ei tää yhtään laannu, on sentään pari kk vielä jäljellä..! Onneksi pikkuisella kaikki on hyvin, mutta äidinkin pitäis vielä jaksaa töissä noin kuukausi ja uni olis muutenkin ihan jepa:)

Suonenveto ja jumalattomat lonkkakivut on alkaneet vaivaa öisin kun nukkuu pitkään jommalla kummalla kyljellä! Piti ihan nousta ylös ja googlata yöllä apukeinoja kun ei meinannut tulla mitään. Täytyy taas ensi yönä yrittää viritellä tyynyjä mutta huh jos ei tää yhtään laannu, on sentään pari kk vielä jäljellä..! Onneksi pikkuisella kaikki on hyvin, mutta äidinkin pitäis vielä jaksaa töissä noin kuukausi ja uni olis muutenkin ihan jepa:)

Mullakin kipeytyy lonkat ja selkä kyljellään nukkumisesta. Yöt menee vaihdellen kylkiasentoa ja välillä selällään jalat ylhäällä... :dead: Meillä on onneks säädettävä sänky, sais vaan aikaseks säätää kun pitää ylempi patja nostaa pois että onnistuu.
Vartalotyyny on hyvä unikaveri. :Heartred

Kyljeltä toiselle kääntyminen pitää harkita joka kerta. :hilarious: Että voi olla häpyliitoskivut inhottavat. Kävely onnistuu vielä, mutta kipein liike, mitä voi tehdä on oikaista toisella jalalla mattoja. :rolleyes:

Täällä ollu jo aika kauan oikeassa pakarassa/alaselässä inhottava kipu :/ joskus on vaikea edes päästä istumaan tai seisomaan. Yritä tästä nyt sitten nauttia :D

Mulla on tuntunut jo yli kuukauden ajan nuo selkäkivut vihlaisuna välillä jos kävelen paljon kaupungilla. Töissä on alkanut supistella hieman kun ollaan nyt 27+0 menossa. Vauvan liikkeitä ollaan tunnettu jo joulusta asti päivittäin mikä on itsestäni ihanaa :)

Mullakin kipeytyy lonkat ja selkä kyljellään nukkumisesta. Yöt menee vaihdellen kylkiasentoa ja välillä selällään jalat ylhäällä... :dead: Meillä on onneks säädettävä sänky, sais vaan aikaseks säätää kun pitää ylempi patja nostaa pois että onnistuu.
Vartalotyyny on hyvä unikaveri. :Heartred

Kiitti vinkistä, pitääpä tutkia vartalotyynyjä!

Mulla kanssa noi supistukset olleet riesana tosiaan, onneksi loppukuusta on tarkastus niin selviää onko tehneet pahojaan vai ei. Lisäksi vielä jännäilen joudunko taas riskiseurantaan.. toistaiseksi arvot pysyneet alhaalla niin ei ole kerran viikkoon labrassa tarvinut juosta. Mullakin viikot alle 30 ja maidot nousi, neuvolassa tosin sanoi että mulla edellisestä niin lyhyt aika että voi kaikki supistukset ja maidon nousut siitä johtua.. vielä pitäisi n. 10viikkoa kestää :D tsemppiä vaan niin eiköhän tämä tästä.
En malta odottaa että pääsee sen synnytyksen jälkeisen paranteluvaiheen yli ja takaisin kiinni ns. normaaliin arkeen ilman isoa mahaa ja jatkuvaa varomista tai kipuilua. (saako näin innokkaasti toivoa että aika menee nopeammin?)

Alaselkä ruennu kipuilee rasituksessa siihen malliin, et ajattelin käydä lääkärissä ja saada jonkun lappusen, et sais töitä kevennettyä. Kotonahan mulla ei ole mitään hätää, mut eilen tuli semmonen olo että en varmasti lähe töihin pahentamaan tätä.. siis varsinkin iltaa kohti aina pahenee ja teen pääsääntöisesti yövuoroa missä ollaan yksin ja paljon joutuu liikkeellä sen takia olemaan.

Täällä huomasin eilen vessassa käydessä, että paperiin tuli hieman limaisempaa(?) vuotoa, jossa veriviiru? :s Supistuksia viimeksi ollut perjantaina.. Eikä tuota vuotoakaan ole sen yhden kerran jälkeen tullut. Onko muilla ollut vastaavaa ja mistä voisi tuollainen johtua?

_kaisamaria mulla oli edellisessä raskaudessa tuommoista rv 34 tienoilla, sillon limakalvot olivat herkistyneet. Eli uskoisin ettei syytä ole huoleen. Mua kättärillä lohdutti että on normaalia.

Mulla siirtyi huomiselle lääkäri, rintatulehdus ilmeisesti alkamassa. Th päätti että aikaistaa tarkastuksen ettei ihan tuskaseks mee koko homma.

Takaisin