Oireet

Vatsa on alkanut kovettua aina silloin tällöin, välillä kun nousee ylös tuntuu että on niin painava että tippuu..! Mietin jo jonkilaisen tukivyön hankkimista, jos vähän helpottaisi oloa ja saattaisi ehkäistä mahdollisia selkäkipuja yms. Juttelen tuosta neuvolassa ja katon mitä ovat mieltä.
Hirvee flunssa jyllää parasta aikaa myös, mahtaa vauveli säikähdellä näitä karseita yskä- ja aivastuskohtauksia, ressukka! Oishan se kiva lauleskella vaan jotain tuutulauluja joita jossain Vau.fi:ssä suositellaan, nyt kun vauva ilmeisesti jo reagoi ääniin, mutta näillä mennään toistaiseksi (sori vauveli, lauletaan sitten myöhemmin, toiv.et traumatisoidu kovin pahasti)

Mullakin ollut maha ihan kova pallo koko iltapäivän ja illan. Huomenna 18+0 ja nyt jo on ehtinyt alkaa repivä kipu jos kääntää kylkeä nopeasti. Viime tiistaina tuntui yhtäkkiä bussista noustessa kuin puukolla olisi pistetty jalkoväliin. Säikähdin todella että nyt kävi huonosti mutta meni onneksi parissa minuutissa ohi. Lisäksi mulla on kamala paineentunne. Välillä alavatsassa välillä mahalaukun kohdalla. Onko muilla? Olisi kiva tietää onko normaalia. En muista että viime raskaudessa olisi ollut tällaista. Onneksi oksentamatta nyt jo viikon. Huhhuh.

Mulla tais olla 2,6 ja 12 .. Itekin mietin, että näyttäisinkö noita arvoja vielä jollekin toiselle lääkärille. Mut tosiaan neuvolasta sanoivat vaan, että ovat viitearvoissa ja käskivät syömään, liikkumaan ja lepäämään. Itseä vaan kyllästyttää tämä, et vaikka nukkuis yli 10h, niin parin tunnin hereillä olon jälkeen haluttaa päiväunille. Ja kaiken tekemiseen menee hirveästi aikaa ku kokoajan väsyttää [emoji52]

Oliko sulla muuten kilpirauhaslääkitys? Kilpirauhasliiton sivuilta raskaana oleville on omat viitearvot;
Viitearvot?
TSH:n viitearvot raskauden aikana:
Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana 0,1 – 2,5 mU/l
Toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen aikana 0,2 – 3,0 mU/l
T4v:lle ei näköjään ollut viitearvoja. Niistä on lääkärikunnassa eri mielipiteitä. Mikä on ihan ihmeellistä.

Ei oo mulla aiempaa lääkitystä.. mutta nippanappahan mulla noihin viitearvoihin menee. Pitää kysyä keväällä ottaisko ne uudestaan samat kokeet niin näkis että laskeeko ne tässä talven aikana entisestään

Mä en tiiä onko oire mutta mulla on aina aamusin ripuli. Limaa kurkussa kokoajan sekä nännit on tosi arat kokoajan. Sekä mul meinaa tulla oksu kun pesen ylähampait takaa. Mulla ei oo oksennusrefleksii olkenkaa.

Mulle on tullu iha kamalat mielialan vaihtelut, kilahtelen ja raivoon iha ihmeellisistä asioista. Eilen mm äitini soitti ja kertoi että sai pussillisen vauvan vaatteita, hyvä syy itkuraivareille? :D tää on ihan kamalaa, inhottaa olla naama norsunv*tulla kokoajan.

Mulla myös tämä aamuripuli. Jatkunut jo kuukauden. Kävin labrassa sen takia, mutta mitään syytä ei löytynyt bakteereista. Eli ilmeisesti raskausoire. Pelkäsin tietty hirveästi listeriaa kun oltiin ulkomaillakin ja söin aika vallattomasti.

Mulla kans ripuli ja aamuisin.. Ja suoliston toiminta niiin hidasta! Joten luulis et olis juuri päinvastaista.. Mutta luojan kiitos ei nyt oo ollut kun tuli noita ihania peräpukamia esikoisen pitkästä ponnistusvaiheesta.. Haha joten mieluummin näin! Mutta ihan sama oire kuin ekassa raskaudessa.. nyt vaan pahempi kun vatsa ei siedä enää maitotuotteita jos ei oo laktoositonta kun imettämisen takia piti jättää maitotuotteet pois ruokavaliosta :sorry:

Mulla on silloin tällöin ripulia/maha sekasin. Nyt syön taas maitohappobakteereita, jospa tasaisivat suolistoa hiukan. Ei ainakaan haittaa tee, vyöhyketerapeutti suositteli neuvolan lisäks.

Mulla taas puolestaan vaivana ummetus.
Levolacia ostin mutta ei mitään vaikutusta siitäkään ainakaan vielä :bored:
Itkun kanssa saa vessassa äheltää, kun sinne sen kerran tai kaksi kertaa viikossa "pääsee"..:oops:

Mullakin jo tosi pitkään ollu vatsa iihan sekaisin vaikka syön normaalisti, kuituja yms. Muistan päivän pari ennen plussausta arvasin että oon raskaana just sen takia kun meni ihan löysälle :o

Rytmihäiriöt! Todella ärsyttävä vaiva, tänään aamusta jo 2 takana...nyt tuntuu taas, että niitä tulee tosi tiheesti. Jopa hiukan pelottavaa, mutta mulla on ollu näitä teini-iästä lähtien. Tosin ihan muista syistä, ku raskaudesta.

Mulla ei oikeastaan muita oireita kun välillä ärsyynnyn ja hermostun tosi helposti varsinkin miesraukka välillä helisemässä kun kilahtelen ihan tyhmistä jutuista. Ja toki välillä supistelee.

Hermo menee tähän kun koko ajan pöksyt märkänä!
Siis valkovuoto tosi runsasta. Raivostuttavaa.
Lisäksi inhoan pitää tavallisia alushousuja, joihin toki sais näppärästi ne pikkuhousunsuojat...
Pitäisi yrittää etsiä joku hyvä merkki ja malli että saisi suojan myös stringeihin.. saa vinkata :meh:

Mulla myös ummetusta, ei kiva. Jännää kuitenkin miten on ihan vastakkaisia ongelmia vatsantoiminnassa ihmisillä, joku uskomushan siinä kai on että liittyisi vauvan sukupuoleen :wink

Hermo menee tähän kun koko ajan pöksyt märkänä!

Mä niin tiedän tän tunteen! Libresseltä ainakin ihan ok kevyitä striggi-suojia, niitä vaihtelenkin useamman kerran päivässä. Välillä oikein tuntee kuinka lorahtaa valkovuotoa, hyi olkoon!

Takaisin