Oireet

Kaikki oli ok ei mitään epänormaalia, pitää vielä tehä bakteeriviljely pissasta :D mutta kai ne on jtn kasvukipuja sitten ;) Oli vähän hassu gynekäynti vai pitäiskö sanoa pimpsalääkäri :D:D, kun ei ollu tutkimusvaloa ja passitti neuvolatädin hakemaan otsalamppua, ja mulla oli taas niin hauskaa :D

Kaikki oli ok ei mitään epänormaalia, pitää vielä tehä bakteeriviljely pissasta :D mutta kai ne on jtn kasvukipuja sitten ;) Oli vähän hassu gynekäynti vai pitäiskö sanoa pimpsalääkäri :D:D, kun ei ollu tutkimusvaloa ja passitti neuvolatädin hakemaan otsalamppua, ja mulla oli taas niin hauskaa :D

Hyvä että kaikki hyvin! :D voin kuvitella fiiliksen, kun lääkäri häärää jalkojen välissä otsalamppu päässä :D

Itsellä nyt on 17+0 menossa ja raskausoireet enimmäkseen on jäänyt taka-alalle. Vatsa tykkää kyllä iltaisin olla aika turvoksissa mutta tuossahan tuo masu kasvaa hyvää vauhtia. Onneksi seuraava neuvola aikakin on jo yli viikon päästä. :)

Paleleeko teitä vielä? Yhä oottelen milloin tämä loppuisi! :coldfeet: Taaperoki heittää monesti vaatteet pois ku vissiin mukavampi olla vaippasillaan, tai sitte talo on minun takia lämmitetty liian lämpimäksi :grin Ite en vois kuvitellakaan olevani ilman fleece-puseroa ja pitkiä housuja.

Mulla ainakin on myös koko ajan kylmä. Tosin tänä aamunakin meillä oli kämpässä 18 astetta kun patterit ei toimi kunnolla.

Mua ei oo missään vaiheessa raskautta palellut, ennemmin ollut jopa normaalia kuumempi. Mäkin ärsyynnyn tosi helposti ja tosi pienestä, mikä ei kyllä ole normaalia mulle.

16+3 ja alavatsan vihlonnat ja aika voimallisetkin pistokset sillä suunnalla ovat selvästi taas lisääntyneet. Vähän hermostuttavaa. Erityisesti iltaisin suussa maistuu edelleen tympeä p****a. Housut ovat alkaneet roikkua. Huusin töissä suoraa huutoa raivosta kun ketsuppi oli lopussa. Muuten kaikki ihan ok.

Mua palelee edelleen kans koko ajan, mikä on siis mun normiolotila etenkin tälleen talvella. En oo oksentanu enää tällä viikolla (17+6 kasassa nyt), mut paha olo tulee kyllä aina jossai vaiheessa päivää, yleensä viimistään lounaan aikaan ja jatkuuki sit iltaan niin, että en saa mitään enää aikaseks.

Väsy jatkuu... kilppariarvot nippanappa viitearvoissa, niin eivät pitäneet neuvolassa selittävänä tekijänä. Pitäis levätä, mut miten sitä lepää ku on niin paljo tekemistä ..

Täällä vatsaa vihloo vähän väliä. Ihme, etten tämän enempää ole paniikissa, kun neuvolan täti sai vakuuteltua, että kohdun kasvukipuja ne vain on :)

Mullakin repäisykivut lisääntyneet ja selkä jomotukset tulleet uutena kuvioihin.. tai oviksesta plussaan asti kärsin todella kovista alaselkäkivuista, mutta olivat pitkään poissa. ja välillä ehti olla jo iskias tyyppistä kipuakin joka silloin säteili pakaraan ja jalkaan.

Noh ja nyt sit tää kipuilu on taas ihan erilaista. Ei menkkamaista jomotusta, eikä hermosto peräistä.

Tuntuu niinkun tuolla alaselkä/lantion seudulla olis jotenkin paikat löystynyt? siis aivastaessa esimerkiksi alaselässä oikein tuntuu kun paikat rusahtelee ja muljahtelee :eek:

Kauratyyny onneks auttaa kipuiluun.
Ja kun enemmän kiinnittää ryhtiin ja istuma-asentoon..

Tajusin että olen ollut tässä raskaudessa paljon rauhallisempi kuin ensimmäisessä raskaudessa. Siis silleen levollisempi. Esikoisen aikaan oli parisuhde aikamoisella koituksella kun pimahtelin jatkuvasti ja tulipa muutaman kerran tavaroitakin heiteltyä :oops: Nyt olen suorastaan zen-tilassa, ainakin useimmiten :rolleyes: Toki taapero saa tempauksillaan joskus raivon partaalle mutta mies ei ärsytä juuri yhtään. (kuulostan varmaan toooosi kivalta ihmiseltä..)

Oireisiin palatakseni, viimeisen viikon aikana on tullut tuhrua muutaman kerran. Tänäänkin esimerkiksi. Tosi vähäistä se on, mutta kukapa sitä silti haluaisi mitään vereen viittaavaakaan nähdä raskausaikana. Äitiyspolin puhelinpalvelu sai minut onneksi vakuuttumaan siitä että ei ole vaarallista vaan johtuu kiivaasta kasvuvauhdista.

Olo on kaiken kaikkiaan tosi hyvä. Töissä jaksan hyvin ja uni maistuu hyvin. Tällaista raskaudenvaihetta voisin jatkaa loputtomiin :)

Väsy jatkuu... kilppariarvot nippanappa viitearvoissa, niin eivät pitäneet neuvolassa selittävänä tekijänä. Pitäis levätä, mut miten sitä lepää ku on niin paljo tekemistä ..

Tuntuu, etteivät kovin perehtyneitä kilppariasioihin neuvolassa ole. Mullakin vähän epänormaalia väsymystä, arvot viimeksi noin 0,5 & 13, olisin halunnut nostaa annosta, muttei lääkäri halunnut. Pelkää varmaan tsh:n menevän viitteen alle, vaikka t4v ihan matala... Mielenkiinnolla odotan seuraavia labroja. Mitkä sun arvot oli?

Mulla tais olla 2,6 ja 12 .. Itekin mietin, että näyttäisinkö noita arvoja vielä jollekin toiselle lääkärille. Mut tosiaan neuvolasta sanoivat vaan, että ovat viitearvoissa ja käskivät syömään, liikkumaan ja lepäämään. Itseä vaan kyllästyttää tämä, et vaikka nukkuis yli 10h, niin parin tunnin hereillä olon jälkeen haluttaa päiväunille. Ja kaiken tekemiseen menee hirveästi aikaa ku kokoajan väsyttää [emoji52]

Takaisin