Apuuva, pitääkö tässä nyt levätä vai kävellä? Mulla on iskias-tyyppistä kovaa kipua toisessa pakarassa, eilen illalla alkoi. Jos kyseessä ois iskias, suositeltais kevyttä liikuntaa, pelkkä lepo vaan pahentaisi.
"Takalantion kipu johtuu lantiorenkaan liitosten muutoksista ja on syynä vähintään kolmasosaan raskaudenaikaisista selkäkivuista. Se on tyypillisesti raskaudenaikainen vaiva, jota esiintyy harvoin muulloin. Kipu häviää synnytyksen jälkeen yleensä muutamassa viikossa, suurimmalla osalla viimeistään kuuden kuukauden kuluessa. Takalantion kipu paikantuu alemmaksi kuin alaselän kipu, ristiluun ja pakaroiden alueelle toiselle tai molemmille puolille, ja säteilee usein reisiin muttei polvia alemmaksi. Hyvin usein sitä pidetään silti iskiaskipuna. Kivun voimakkuus vaihtelee paljon. Pahimmillaan kipu saattaa vaatia useiden päivien vuodelepoa."
Hitto, pitääkö varata lääkäri ihan vaan jotta selviää kummalla tavalla tätä minun tapausta sitte hoidetaan.. Ei ois aikaa eikä halua jäädä nyt makailemaan, mutta jos se tämän parantaisi niin toki sitten sen tekisin.
Mulla oli esikoisen kanssa tuo "lantiorenkaan löystyminen", alkoi selkäkivuista vikalla kolmanneksella ja johti jäätäviin pakara/lonkkakipuihin. Itse luulin iskias -tyyppisiksi, mutta kävin neuvolan lähetteellä joskus rv 36 fyssarilla niin diagnosoi tuon löystymisen. Erotuksena iskiakseen se lonkkakipu tuli juuri kävellessä, välillä jämähdin täysin paikoilleni, kun kipu ei sallinut liikkua. Leposärkyä ei ollut, mitä taas iskiaksessa on. Fyssari antoi hyviä vinkkejä, miten lantiorenkaan kuormitusta voi vähentää. Ne auttoivat muutamassa päivässä niin hyvin, että pääsin taas paremmin kävelemään. Hieman kauhulla odotan, tuleeko taas. Mutta melkeinpä kannattaa pyytää lähetettä fyssarille, jotta selviää kumpaa hoitaa sitten, ettei vaan vahingossa pahenna ongelmaa. Minäkin hulluna venyttelin jne. mitä ei olisi kannattanut tehdä.