Oireet

Mä oon niin tyytyväinen, että mulla on enää sellasta pientä kokonaispahaoloa :cool: Voittaa niin 6-0 sen karmeen etomisällötysoksennuspahoinvointikierteen, jossa kamppailin yli 7 viikkoa. Huomasin kyllä, että autolla ajo tuo edelleen melkosen olon pintaan, ei kauheesti huvittais ajella yhtään kaupunkiajoa pidempiä kierroksia.

Onks teillä lisääntyny matkapahoinvointi raskauden myötä? Mä oon aina ollu mstkapahoinvoiva, mutta myt ei tartte olla kuin pieni tärinä tai epätasaisuus autossa tai jopa junassa saatan saada okestuskohtauksen!! Yök!!!

Jep, ja vaikka mulla on noi pahoinvointirannekkeet niin siltiki huono olo puskee esiin ja tuntuu, et tarvin raikasta ilmaa. Eikä oo väliä, ajanko itse vai istunko kyydissä, molemmista tulee yhtä lailla huono olo.

Mä en pysty vieläkään olla matkustajana autossa.. Kun pahointivointikierre alkoi joskus rv6 niin oksensin koko matkan keskustasta kotiin (15min) anopilta saatuun kukille tarkoitettuun maljakkoon :depressed: oli vielä ulkokukille tarkoitettu joten eihän se siellä pysynyt kun reikä pohjassa.. :facepalm: En osaa sanoa tuleeko kun itse ajan kun se oli niin kokoaikaista, mutta nyt on onneksi enää huono olo vain iltaisin :grin ja joskus heti aamusta jos söi huonosti illalla, kun yöllä en suostu syömään tässä raskaudessa!

Uusin oire nyt ehkä viikon ajan - rytmihäiriöt. Oon kärsiny niistä teini-ikäisestä lähtien, osin urheilusta johtuen, toisaalta vanhempana myös stressistä. Nyt ei tarvita syytä, niitä tulee vaan äkkiarvaamatta ja on tosi inhottavia ja intensiivisiä. Kauhee läpätys ja ei ihan niin helpolla lähde edes pois kun yleensä. Toivottavasti ei tästä pahene. Toisaalta nyt niitä vois lähteä tutkituttamaan, jos tulee supertiheeseen.

Mulla tulee iltaisin kun rauhottuu ja varsinkin jos makaa selällään.. Tuntuu kyllä tosi inhottavalta :sad001

Kutittaako jotain toista ihan hullusti? Eilen meinasin raapia jaloista ihon pois kun niin kutitti. Tulee välillä sellasia oikein kutinakohtauksia. Jalat ja keskivartalo kaikkein pahimmat!

Mulla tuli viimeksi se hulluna kutiava raskausihottuma, mutta vasta ihan lopussa. Ja kesti joku kuukauden päivät vielä synnytyksen jälkeen. Mutta kai se on vasta tosiaan loppuajan harmi :confused:

Ja sitten se maksa-arvoista johtuva vaarallisempi juttu muistaakseni oli jalkapohjissa? Joku muu ehkä tietää siitä paremmin?

Toi maksajuttu kans vatsassa.

Hmm. Täytyypä,ottaa seuraavassa neuvolassa puheeksi

Mä olen muutaman viikon raapinut sääret ja alaselän joka ilta. Ihan tajuton syyhy! Nyt pari päivää rasvaillut mutta eipä auta kutinaan.

Mulla aiheuttaa just kylmenevä sää ja kyljissä edellisestä raskaudesta tulleet raskausarvet.. Kannattaa kysyä neuvollassa ja varmistaa ettei ole maksasta johtuvaa :) loppuraskaudessa alko vatsa kutiamaan ihan hullun lailla ja ranteet.. Vatsa selittyi ihon venymisenä ja meni kyllä navan ympäriltä täysin tunnottomaksikin..

Mulla on atooppinen iho, joka lähtee joka syksy oireilemaan kun ilmat viilenee, eli nytkin on etenki jaloissa kutiavia näppyjä, mutta en osaa yhdistää niitä raskauteen vaan mieluummin jokavuotiseen perussettiin. Saas nähdä noin niinku muuten, miten iho reagoi tähän raskauteen, naama on ainakin jo rauhottunu pahimmasta finnimyräkästä. :)

Mulla myös on paha olo vähentynyt nyt 15+2 merkittävästi, tulee kyllä ajoittain takaisin jos esim bussissa tuijotan pitkään kännykkää tms mutta muuten elämä alkaa taas maistua(=myös ruoka). Ummetustakaan en vielä ole huomannut vaikka siihen on luontainen taipumus itsellä, yritän juoda vettä+ muita nesteitä mahd.paljon.
Oletteko käyttäneet jo jotain raskausarpia ehkäiseviä tuotteita? Itse ostin jo aika alussa Baby oilia ja Bepanthenin raskausarpivoidetta ja ole niitä molempia hieronut iltaisin suihkun jälkeen sekä vatsan että rintojen alueelle, just in case. Kuorin myös joka ilta suihkussa samaiset alueet mineraalisuolalla. Toimenpide kokonaisuudessaan ei vie pitkään mutta on myös jotenkin terapeuttinen hetki vauvelin kanssa:) Mitään oireita arvista en ole huomannut mutta nuorena tyttönä sain pakaroihin venymisarpia ja ajattelin ettei koskaan voi olla liian varovainen. Ja tosiaan, rituaali on samalla myös sellainen muutaman minuutin zen-hetki iltaisin ennen nukkumaanmenoa:shy::Heartpink

Ai niin, söin hetken Multi-tabsin raskausmonivitamiinivalmistetta ja siitä alkoi tulla finnejä naamaan(siinä on lisärautaa jota en kuulemma tarvitse ainakaan vielä - rauta puskee ulos naamasta finneinä jos sitä saa liikaa) joten siirryin takaisin perus-Multivita-tabuihin ja sen lisäksi otan noi muut vitskut yms (foolihapoo, raskaus-omega, kalkki, maitohappobakteerit yms). Tota raskaus Multi-tabsia otan vaikka vain kerran max pari viikossa (pitäähän se syödä kun ostin).

Muokattu viimeksi:
Akropolia, kannattaa katsoa, ettei oo A-vitamiinia niissä tabuissa. Sitä kun ei raskausaikana saisi syödä.

Akropolia, kannattaa katsoa, ettei oo A-vitamiinia niissä tabuissa. Sitä kun ei raskausaikana saisi syödä.

Kiitos Nelenia, hyvä huomio-oli pakko tsekata mitä oikein ostinkaan ja piti kirjoittamani että ostin Multivitan perus monivitamiinitabuja, enkä Multi Tabsien perustabuja, sotken aina noi kaksi :sad001 Multi Tabsien perusmonivitamiineissa onkin A-vitamiinia ja siksi en niitä ostanut vaikka ensin meinasin, onneksi tsekkasin!
(Korjaan tuon tuohon edell.kommenttiini jottei joku lue vain sitä ja saa virheellistä infoa.)

Huh sentään, en tajua, miten tää oksennuskierre ei nyt lopu millään. Hassua, kun enää ei ole niin paha olo kuin ennen, mutta oksennus lentää melkein helpommin. Etenki just ruoan jälkeen tai kun oon jotain saanu alas päiväsaikaan. Siitä tulee melkein sitten heti paha olo ja jos vähäänkään siihen liikun päälle, niin laatta lentää. Jokaisella koiralenkillä oksennan ja äsken kävin ulkona kävelemässä korttelin ympäri, että sain oksennettua, kun en tykkää vessassa oksentaa. Kävely laukasee sen oikein kunnolla ja saan oksennettua aina johonki pusikkoon kun tässä on paljon mettää ympärillä. Naapurit on varmaan katellu kauhuissaan mun menoa tässä menneinä viikkoina, mutta onneks on suht suojainen muuten tää meidän asuinalue, niin en ehkä herätä niin paljon pahennusta. Tosi ärsyttävää vaan, että kroppa hylkii edelleen kaikkea ravintoa.

Takaisin