Oireet

Nenä on koko ajan vähän tukossa, ja aivastelen kymmeniä kertoja päivässä. Aamulla nielussa on noin tonni limaa. Vatsa toimii todella huonosti ja epäsäännöllisesti. Mut muuten menee nyt ihan mukavasti.

Haha yhdyn papu#2 ja nassuttimeen :scared007 Iltaisin varsinkin..! Ja nenä vuotaa aamusta iltaan kuten viime raskaudessa.. Lisäksi nyt on muutamana päivänä iskenyt iskiaskipu vasemmalle puolelle todella kovaa iltaisin.. Kannan esikoista aina oikealla puolella ja on tullut nosteltua paljon painavia laatikoita kun muutetaan alle kuukauden päästä.. Viime raskaudessa nukkumisesta tuli mahdotonta rv15 jälkeen kun lonkat tuli niin kipeäksi aina aamuyöstä ja aamulla kävelin kuin pingviini..:dead: Lääkäri antoi nyt numeroita eri fysioterapeuteille joten pitäis varmaan vaan varata aika ja käydä..

Mulla myös välillä iskee oikeaan lonkkaan joku ihme kipu, tiedä sitten onko se sitä iskiasta.. Muutenkin kohtu venyy ja paukkuu koko ajan.

Kohdun kasvukivut ja mielialan heittelyt nyt voimistuneet. Viikonloppuna jopa vähän itkeskelin ahdistustani et miten sitä saa kaiken valmiiks ja muuttaakkin pitää ja mitäs jos en pärjääkkään. Tänään taas haaveillu pienestä kokopäivän, katellu tarvikkeita ja vauvanvaatteita netistä sun muuta :D

Olen selvinnyt muuten tosi vähillä oireilla, kun ruokahaluttomuus ja yleinen etova olokin ovat nyt vähentyneet, mutta yksi ensimmäisenä ilmenneistä oireista jatkuu edelleen ja se on epämiellyttävä tunne/p***kanmaku suussa. Ihan aluksi luulin sitä nielutulehdukseksi, mutta sitä se ei ole. Tämä inhottava, kuin turvonnut tunne + epämääräisen paha maku suussa aiheuttavat jatkuvaa halua peittää se jollakin raikkaalla ja kylmällä: pastilleilla, kivennäisvedellä, hedelmillä, mehulla.

Onkohan tämä kovinkin yleinen juttu?

Onko muilla alavatsalla molemmin puolin nopeasti ohimeneviä kipuja? Ei tunnu siis repäisykivuilta vaan lähinnä juilimiselta. Itsellä ollu nyt muutamia päiviä, varsinkin oikealla puolella tasaisin väliajoin.

Onko muilla alavatsalla molemmin puolin nopeasti ohimeneviä kipuja? Ei tunnu siis repäisykivuilta vaan lähinnä juilimiselta. Itsellä ollu nyt muutamia päiviä, varsinkin oikealla puolella tasaisin väliajoin.

Mulla oikean puolen munasarja vihloo ajoittain, ja painettaessa munasarjan kohta selvästi aristaa. Muitakin epämääräisiä tuikkimisia alapäässä/ alavatsalla. Välillä sitä on ihan ihmeissään näitten kipujen kanssa, sekin varmaan kuuluu raskauteen.

Mulla kans juilii mahaan. Aivastaessa tai äkillisissä liikkeissä sattuu usein. Ja selkä huutaa hoosiannaa... Esikoista odotellessa selkä kipuili vasta puolen välin jälkeen. Nyt ei oo ees mahaa kunnolla niin selkä kipuilee. Pitkät kuukaudet tulossa :( Mutta positiivista ettei muuten ole oireita :)

Olen selvinnyt muuten tosi vähillä oireilla, kun ruokahaluttomuus ja yleinen etova olokin ovat nyt vähentyneet, mutta yksi ensimmäisenä ilmenneistä oireista jatkuu edelleen ja se on epämiellyttävä tunne/p***kanmaku suussa. Ihan aluksi luulin sitä nielutulehdukseksi, mutta sitä se ei ole. Tämä inhottava, kuin turvonnut tunne + epämääräisen paha maku suussa aiheuttavat jatkuvaa halua peittää se jollakin raikkaalla ja kylmällä: pastilleilla, kivennäisvedellä, hedelmillä, mehulla.

Onkohan tämä kovinkin yleinen juttu?

Raudanmaku suussa on yks raskausoire.

Jokunen viikko sitten oli monenlaisia tuntemuksia alavatsalla, lähinnä eritasoisia ja -tuntoisia kipuja.. ja olin ihan varma että kaikki ei ole hyvin. Siltikin, nt-ultrassa (5vkoa sitten) oli virkeä sikiö ja viime viikolla kuului selkeästi sydämen syke. :happy: Eli monenlaiset tuntemukset kuulunevat asiaan.

Mulla lähes kaikki kasvukivut ym tuntemukset on aina vasemmalla puolella. Myös selkä kipuilee toisinaan vasemmalta.
Yöllä kylkeä vaihtaessa sattuu nykyään usein aika reippaasti mahaan hetken aikaa, se on hurjaa ja vähän pelottavaakin.

Mulla on nyt viime ultran (oli siis viime viikon torstaina) jälkeen ollut ihme vääntämisen tunnetta mahassa, vähän mietityttää onko normaalia... Neuvolaan en kerennyt tänää soittamaan ja mulla lähtee kohta järki päästä :'D Onko muilla ollut? Rv siis tänään 13+1 :) Ultrassa sanottiin et kaikki on ok, vauva tosin ei olisi halunnut näyttää niskaansa sitten millään, mutta kätilö sanoi että, sai "toisiksi parhaimman kuvan" niskasta eikä pitäisi olla mitään... [emoji28] Ja esikoinen tulossa. :)

Rv 16+4 Viime yönä oli jotain ihan uutta aktiviteettia vatsassa, ihan kuin tyyppi olisi sisustanut paikkoja uusiksio_O oli aika vaikea nukkua ja näinkin ihan ihme unia (myös sisustusunta:))
Kääntyessä tuntui ikävä muljahdus, kuin protestina sille että vatsamaailma kääntyi ympäri, ja sen jälkeen jatkui rumba :smiley-bounce005
En edes osaa ihan kuvailla miltä toi ripaska vatsassa tuntui, kyse ei ollut ilmavaivoista eikä mielestäni ollut samanlaista nipistelyä kuin tähän asti kohdun kasvaessa. Aamulla kun heräsin kaikki oli taas rauhallista. Toivottavasti kaikki on masukaverilla ok, seuraava lääkäriaika on vasta 2 vk päästä.

Mulla muuten olo ok, ei mahassa mitään tuntemuksia, kipuja tai muutakaan, mutta oksennus lentää edelleen joka kerta kun liikun enemmän ja nyt mennään jo 16. viikolla. Paha olo velloo aina pinnan alla, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Aamusin oon yleensä parhaimmillani, ennen kuin oon ehtiny liikkua ja saada pahaa oloa aikaseks.

Mulla on nyt viime ultran (oli siis viime viikon torstaina) jälkeen ollut ihme vääntämisen tunnetta mahassa, vähän mietityttää onko normaalia... Neuvolaan en kerennyt tänää soittamaan ja mulla lähtee kohta järki päästä :'D Onko muilla ollut? Rv siis tänään 13+1 :) Ultrassa sanottiin et kaikki on ok, vauva tosin ei olisi halunnut näyttää niskaansa sitten millään, mutta kätilö sanoi että, sai "toisiksi parhaimman kuvan" niskasta eikä pitäisi olla mitään... [emoji28] Ja esikoinen tulossa. :)

Luulen että on kasvukipuja, vauva kasvaa ihan hurjasti tuossa vaiheessa ja kohtu sen myötä. En usko että on mitään hätää siis :)

Mulla on olo muuten ihan jees, mutta on vähän ruvennut harmittamaan että tuleeko muistamaan tämän raskauden vain yhtenä pitkäkestoisena päänsärkynä :sour: Ainakin kolmena tai neljänä päivänä viikossa on pää kipeänä. Mitään tabuja en viitsi syödä kun eivät ne yleensä edes auta, ainut mikä auttaa on nukkuminen. Tai olisi nukkuminen, jos siihen olisi aina mahdollisuus. Ankeaa.

Hyi kauhia. Viime yönä alko närästys. Yleensä ei närästä mut yö oli kyl ihan kauhee. Eipä paljo nukuttu. Toivotaan et ens yö menis pikkasen paremmin.

Apuuva, pitääkö tässä nyt levätä vai kävellä? Mulla on iskias-tyyppistä kovaa kipua toisessa pakarassa, eilen illalla alkoi. Jos kyseessä ois iskias, suositeltais kevyttä liikuntaa, pelkkä lepo vaan pahentaisi.

"Takalantion kipu johtuu lantiorenkaan liitosten muutoksista ja on syynä vähintään kolmasosaan raskaudenaikaisista selkäkivuista. Se on tyypillisesti raskaudenaikainen vaiva, jota esiintyy harvoin muulloin. Kipu häviää synnytyksen jälkeen yleensä muutamassa viikossa, suurimmalla osalla viimeistään kuuden kuukauden kuluessa. Takalantion kipu paikantuu alemmaksi kuin alaselän kipu, ristiluun ja pakaroiden alueelle toiselle tai molemmille puolille, ja säteilee usein reisiin muttei polvia alemmaksi. Hyvin usein sitä pidetään silti iskiaskipuna. Kivun voimakkuus vaihtelee paljon. Pahimmillaan kipu saattaa vaatia useiden päivien vuodelepoa."

Hitto, pitääkö varata lääkäri ihan vaan jotta selviää kummalla tavalla tätä minun tapausta sitte hoidetaan.. :shifty: Ei ois aikaa eikä halua jäädä nyt makailemaan, mutta jos se tämän parantaisi niin toki sitten sen tekisin.

Mulla ollut kans viikon alaselkä todella kipeä. Viikkoja 17+4.
Kipu levinnyt vasempaan pakaraan, istuminen,seisominen ja kävely tekee kipeää mutta ei kuulumma iskias kun eilen kävin fysioterapeutilla. Tosin minulla on aika paha skolioosi ja nyt kun alkaa jo painoa vatsaan tulla niin se kuulumma ärsyttää selkääni.
Nyt olen kolmatta päivää ihmetellyt tätä huonoaoloa, öklö ja oksettava olo. Alkuraskaudessa kärsin huonosta olosata mutta en oksennellut. Voiko tämä pahoinvointi alkaa uudestaan? :/ Nälän tunne kadonnut kokonaan väkisin täytyneen syödä.

Takaisin