Oireet

Päänsärky ja karkkihimo. :hungry: Tässäpä ne tärkeimmät.. On kyllä nälkäkin, mutta ruokaa ei tee mieli syödä.

Säikähdin pahan päiväisesti, kun toissa päivänä alkoi tulla vähäistä rusehtavaa vuotoa. Eilen se jo loppui, mutta soitin kuitenkin neuvolaan ja pääsen huomenna siellä pikaisesti käymään tarkistuttamassa tilanteen. Tänään ei enää mitään vuotoa, mutta en halua kuitenkaan odottaa viikkoa nt-ultraan.

Itsellä ongelmana se, että jo pieni määrä ruokaa/mitä tahansa kun syö, tekee ihan ähky-olon, joten syöminen viime aikoina ollut aika vähäistä hedelmät maistuu mainiosti, mikään muu ei sit oikein maistukaan. Normisti syön kuin hevonen! Pahoinvointi onnex loppunut! Viikko14 menossa!

Mulla on kans tota "pohjaton nälkä"-oloa usein. Lähinnä just sen takia, etten pahalta ololta saa syötyä ja sit jos oksennan niin taas on nälkä. Jos yöllä herään niin hullu nälän tunne kalvaa ja aamulla on pakko yrittää useemman kerran aamupalaa. Sisuunnuin maanantaina kun lääkäri kehotti syömään kun paino on menossa taas alaspäin ja nyt oon yrittäny syödä enemmän ja se on tehny paremman olon kaiken kaikkiaan.

Aika paljon kirkasta verta tuli seksin jälkeen. Tuntu, että verta on kaikkialla. Missähän vaiheessa lääkäri seksin kieltää? En soitellut neuvolaan yms, koska selvästi veri liittyi yhdyntään. veri oli kirkasta, niin johtuu varmasti limakalvoista tämä, koskenutkaan ei mihinkään.

Aika paljon kirkasta verta tuli seksin jälkeen. Tuntu, että verta on kaikkialla. Missähän vaiheessa lääkäri seksin kieltää? En soitellut neuvolaan yms, koska selvästi veri liittyi yhdyntään. veri oli kirkasta, niin johtuu varmasti limakalvoista tämä, koskenutkaan ei mihinkään.

Ihan kuin olisin jostain lukenut, että jos tulee raskaana ollessa verta yhdynnän jälkeen, siitä on syytä pidättäytyä joksikin aikaa.. Kuitenkin suosittelisin ottamaan yhteyttä asiassa neuvolaan.

Ihan kuin olisin jostain lukenut, että jos tulee raskaana ollessa verta yhdynnän jälkeen, siitä on syytä pidättäytyä joksikin aikaa.. Kuitenkin suosittelisin ottamaan yhteyttä asiassa neuvolaan.

Verenvuoto loppui. Imetys vissiin on kanssa sellainen, joka limakalvoja rasittaa. Seuraavana ois nt-ultra parin viikon päästä ja seuraava neuvola on joskus marraskuussa, eli pitäis soittaa. Ehkä en senkään takia murehdi, kun sydänäänet kuuluu normaalisti.

Tänään kävin tarkistuttamassa tilanteen neuvolassa ultrassa, ja siellähän se kaveri jo heilutteli ja pomppi ja sydän löi vauhdikkaasti. :) Mies oli mukana ja hänelle tämä oli nyt ensimmäinen kerta, kun konkreettisesti näki tämän. Voi sitä iloa! Kaikki näytti siis olevan näin pinnallisesti ainakin kunnossa. Viikon päästä sitten nt-ultrassa tarkempia tietoja.

Butterfly, mulla ihan sama! Tulee kans tosi epätodellinen olo aina kun muistaa odottavansa, ei oo vielä oikein konkretisoitunu.

Sama täällä. Ei tunnu siltä että olisi raskaana, kun ei ole niitä massiivisia oireita mitä muutama viikko sitten oli. Jotenkin ei vielä sisäistä koko raskausasiaa. Kun ei vielä tunne liikkeitäkään, niin ei voi siten todentaa sikiön olemassaoloa.:dontknow Noh, vkon päästä neuvola missä pääsee sydänääniä kuuntelemaan.. :Heartpink

Toisaalta onhan näitä oireita: naama kukkii, nukkua vois 24/7, maha on kasvanut hieman, mielialat heittelehtii, hirrrvittävä karkinhimo, huono ruokahalu, jatkuva päänsärky (joka voi tosin johtua jumissa olevista niskoista)... :schocked028

Mulla on nyt kolmas parempi päivä menossa, varovaisen optimistisesti uskon, että pahin on nyt takana pahoinvoinnin osalta :) Muuten kyllä tunnen edelleen olevani raskaana, maha turpoaa hulluna heti kun lähden liikkeelle, ihan mieletön pallo iltaa kohden. Onneks ei mitään muita tuntemuksia, ei ainakaan niitä kuuluisia kasvukipujakaan yhtään.

Mä oon saanu supistukset taas riesaksi. Esikoisestakin alko aikasin, mutta oli täysin kivuttomia lähes loppuun asti. Nytkään ei varsinaisesti satu, mutta välillä tuntuu aika ikävältä. Onneks noita tulee ainakin toistaseks vaan joskus. Liittyy rasitukseen selkeästi ja stressaaviin tilanteisiin. Ihan perus harkkasuppareita sit muullonki.

Täälläkin nippailee nyt välillä tosi kovaa, mutta vatsakin on mukavasti plumpsahtanut esiin :p nukkumaan mennes tuntuu täälläkin harjoitussupistuksia... Nyt tiedostaa ne niin hyvin kun ensimmäisessä raskaudessa olin niin tumpelo ja luulin, että vauva teki vatsan ihan kummallisen näköiseksi ja tuntuiseksi :rolleyes: Pahoinvointi alkaa onneksi väistyä kun muistaa vaan syödä usein.. En suostunut oksentamaan vessanpyttyyn julkisella paikalla vaan roskikseen meni.. Yritin sit peitellä käsipaperilla :stop: kotonakaan en pysty omaan vessanpönttöön kun siitä ei varmaan tulis koskaan loppua.. Mietin jo et vois ostaa siihen tarkoitukseen oman ämpärin ja oma nimi kylkeen :wink keittiön lavuaari on pariin kertaan kärsinyt kun ämpäri ei ollut tavoitettavis:wtf:. Onneksi mies on aina ollut esikoisen kanssa kun on tullut tarve oksentaa.. Raikas ilma tepsii yllättävän hyvin kun alkaa oikein yököttää! Oli vihoviimeinen ostos hankkia tollainen vaipoille tarkoitettu säiliö.. Huh huh mitkä hajut sieltä tulee kun laittaa uutta vaippaa tai tyhjää..:shifty:

Täällä jatkuu vaan pahoinvointi, kolmaspäivä nyt totaali yrjöömistä menossa, päivystyksestä annettiin pakit kun ei kuulemma ole heidän asiansa hoitaa. :( pakko soitella tänään viel neuvolaan jos ei pysy mikään sisällä, eihä tämmöstä jaksa loputtomiinsa.

Matukka, mua ällöttää kans vessanpönttöön oksentaminen, silmä kiinnittyy heti likaan, haju on kamala, itse vessan ja mahdollisten raikastimien ja yökkäilystä ei tuu loppua. Mä oksensin kans muutaman kerran keittiön lavuaariin ja ulkona on hyvä oksentaa puskaan. Usein oksennan just sen takia, että lähin sohvalta liikkeelle. Nyt on neljäs päivä ilman oksentelua, tosin on ihan veitsenterällä olo, milloin vaan se voi kaatua sinne pahempaan suuntaan, mutta täytyy olla kiitollinen, että nyt on parempi olo. Toivottavasti muutkin täällä voi kohta jo paremmin, kenellä vielä paha olo on. Tsemppiä Anna-K!

Tsemppiä pahoinvoiville! Anna K:n tilanne kuulostaa kamalalle. Jaksamista! Mulla on nyt viikon verran ollut parempi olo, jatkuva etominen on väistynyt. Oksentamaan joutuu edelleen melkein päivittäin, mutta syynä on usein joko liian tyhjä vatsa, hampaiden pesu tai esim lima kurkussa joka saa yökkäämään.

Oireet on aika pitkälti tasoittuneet, mutta useampana päivänä on nyt ollut varsin kovia kasvukipuja alavatsalla :wideyed: Toisaalta, eikös näillä viikoilla baby kaksinkertaista vai jopa kolminkertaista kokonsa, niin onko se ihmekään että vähän vihloo :p Nyt rv 14+2.

Ehdin jo iloita kun meni useampi päivä oksentamatta, nyt kuitenkin taas kolme päivää putkeen. Eniten rassaa se pieni kokoaikaispahaolo. Töissä en voi löysäillä kun olen jatkuvasti ihmisjoukon ihmeteltävänä. Eilen sai esimies tietää kun uteli syytä tämän päivän ennalta ilmoittamaani (ultra) poissaoloon. Muille ei olla vielä kerrottu. Siis kellekään.

Takaisin