Oireet

Tulin tähän viestiketjuun vielä moikkaamaan ja toivottamaan hyvää jatkoa muille odottajille. Itsellä viikonloppuna tuli keskenmeno rv 8+2 vaikka pari viikkoa aiemmin oli kaikki hyvin ja syke nähtiin varhaisraskauden ultrassa. Näinhän se luonto hoitaa vialliset alkiot pois ja siten en koe menettäneeni lasta tms. mutta se harmittaa kovastikin kun tässä ikää alkaa olla, jo kohta 37v lähestyä, niin mitenhän tässä vielä ehtii... Toivotaan :) Onneksi teillä muilla alkaakin olemaan raskeudet jo pidemmällä ja siten varmemmalla pohjalla, itsellä kun oli tuo laskettu aika ihan huhtikuun lopussa. Hyviä vointeja ja terveitä vauvoja teille! :)

Tulin tähän viestiketjuun vielä moikkaamaan ja toivottamaan hyvää jatkoa muille odottajille. Itsellä viikonloppuna tuli keskenmeno rv 8+2 vaikka pari viikkoa aiemmin oli kaikki hyvin ja syke nähtiin varhaisraskauden ultrassa. Näinhän se luonto hoitaa vialliset alkiot pois ja siten en koe menettäneeni lasta tms. mutta se harmittaa kovastikin kun tässä ikää alkaa olla, jo kohta 37v lähestyä, niin mitenhän tässä vielä ehtii... Toivotaan :) Onneksi teillä muilla alkaakin olemaan raskeudet jo pidemmällä ja siten varmemmalla pohjalla, itsellä kun oli tuo laskettu aika ihan huhtikuun lopussa. Hyviä vointeja ja terveitä vauvoja teille! :)

Voi harmi kun näin kävi viherpantteri. :( Toivon sinulle kuitenkin kovasti vauvaonnea tulevassa ja kaikkea hyvää muutenkin. :Heartred

Viikko sitten luulin että pahoinvointi helpottaisi, mutta ei, edelleen se jatkuu. Ja väsymyskin vain pahenee. Hb oli reilu neljä viikkoa sitten ok, mutta voiko se tuossa ajassa laskea niin että näkyy näin selvästi olossa? Kauhean monipuolisesti en ole kyllä voinut syödä pahoinvoinnin takia.

Hirveästi tsemppiä viherpantteri ja nopeaa ja parempionnista seuraavaa kierrosta! Toivottavasti pian saatte pikkuisen <3

Itellä oli ihan ekat oireet rintojen turvotus ja arkuus, vaikkakin sitä mulla on ollut yleensä ennen menkkojakin. Sitten tuli turvotus, istuma-asennossa olo oli ahdistava ja vaateet puristi. Ehkä jotkut viikot 5-10 oli olo jatkuvasti etova, mutta en oksentanut kuin kertaalleen. Ja samoilla viikoilla suunnilleen tuntui aivastaessa vihlomista alavatsalla.

Siinäpä ne oireet ovat suurimmaksi osaksi olleet, olen kyllä sangen hämmentynyt jos tämä on tällaista, odotin paljon pahempaa, ja siksi sympatiseeraan kyllä teitä, jotka joudutte käymään hankalimman kautta raskauden läpi. Nyt on olo ollut jo tosi hyvä, mitä nyt aamuisin vähän etoo, mutta olo helpottaa kyllä iltaa kohden huomattavasti.

Voimia viherpantteri. :(

Oireita jokseenkin vähän, hyvä niin. Väsymys on ehkä kurjin oire tällä hetkellä, kun tuntuu ettei töissä tahdo jaksaa. Tänään oli koulutuspäivä isossa luentosalissa ja minä olin kuukahtaa sinne jo ensimmäisen tunnin aikana! :D Meni väkisellä pilkkimiseksi eikä voinut keskittyä aiheeseen lainkaan. Noh, iltapäivällä olin kuukahtaa toisesta syystä - salin ilma oli niiiiin huono, että meinasin pyörtyä. Hoipertelin kesken kaiken käytävälle happea haukkaamaan. Hirveä jysärihän siitä myös tuli. :( Luojan kiitos päivä on nyt ohi. Oli muuten voimille ottava koettelemus! :D

Sitä kyllä odotti paljon kauheampaa oireilua alkuraskaudessa, niistä kun yleensä kuulee ja lukee juttua. Ja siihen nähden meno itsellä on ollut lähes oireetonta. Jälkikäteen olon normalisoitua vasta huomasi, että kaikkea pientä asiaan liittyvää on ollut.
Se on ikävää kun toiset sitten voi pahoin muidenkin puolesta :/

Onneksi on tuo taapero, joka pakottaa liikkeelle. Muuten mä hautautuisin peitteiden alle nukkumaan ja heräisin sit huhtikuussa. Noo kävisin mä välillä aikamonestikkin jääkaapilla tankkaamassa, että jaksais nukkua. Väsyttäää... ihan oma syy.. (lainaten yhtä mainosta vitamiineista)

Mulla ei ollut alussa mitään muita oireita kuin väsymys.. 8 viikolla alkoi yökkäilyt ja kaamea nälän tunne tuli aivan yhtäkkiä.. no 10 viikolla olo huononi, ja on pitänyt oksentaakin pariin otteeseen.. nyt 12 viikko menossa ja aamuisin tympeä olo, mutta auttaa kun syö enemmän.

Neuvolantäti soitti hetki sitten, testeistä oli löytynyt virtsasta streptokokki-bakteeri. Sain lääkäriltä antibioottikuurin. Toki heti googlasin tuon bakteerin ja hui! :nailbiting: Onko muilla ollut?

Mimmilii, eikös se ole normaali virtsarilehdus bakteeri? Ei kai ole syytä huoleen kun ajoissa huomataan ☺

Muutamana päivänä vihlonut ja jomottanut selkää ja mahaa. Toivottavasti ovat vain kasvukipuja, mutta nuo selän jomotukset vähän huolestuttaa.

Täälläkin on selkä ollut nyt parina päivänä kipeä, lähinnä liikkuessa, eli ei särje paikallaan ollessa. Myös vatsa on pari kertaa ollut vähän kipeä, harvemmin kylläkin. Todella toivon, että ovat vain jotain kasvukipuja... Muuten kaikki raskausoireet ovat tallella, eli pohjaton nälkä jne.

Karmee väsy... nukkuisin tai makoilisin ihan jatkuvasti..:sorry:

Pahoinvointi väistynyt ja isoin ärtyneisyyskin on väistynyt, mutta näiden tilalle tuli siis järjetön päivittäinen väsymys, mikä ei katso paikkaa, ei aikaa.

Huh kylläpä tänään housut kiristi! Iltapäivällä kun pääsin kotiin niin heti nappi ja vetskari auki.. oikeen kivisti vattaa hetken aikaa housujen aukasun jälkeen. Nyt onki muutamana päivänä tuntunu vähä kipuja massussa, mietin kanssa että toivon mukaan jotain kasvukipuja (?) ja musta kyl tuntuukin et maha ois kasvanu :)

Takaisin