Oireet

Mulla ei oo mahassa ollu kans ihan alun pikkumuljautusten jälkeen mitään tuntemuksia oikeestaan. Nyt on parina päivänä kylkeä kääntäessä tai aivastaessa munasarjojen kohdalta vihlassu, mutta keskellä on täysin tyyntä. Siellä se pieni kai tyytyväisenä kelluu mahan syövereissä ja aiheuttaa kamalaa pahoinvointia äidilleen autuaan tietämättömänä kaikesta. :love017

Ja mäkin oon huomannu että kynnet on mielettömän vahvat ja kasvaa hyvin nykyään :) Ainoa positiivinen vaikutus tähän mennessä kyllä.

Oksensin tänään ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa. Kuukautisten mukaan viikkoja olisi kasassa jo 8+5, mutta voi olla että on vähemmänkin. Eikös pahoinvoinnin pitäis pikkuhiljaa helpottaa eikä pahentua? :laughing002 No mutta toisaalta ihan lohduttavaa eilisen vuodon jälkeen.

Mulla alkoi päänsärky eilen lounaan aikaan ja paheni kokoajan, typeränä tunnollisena sinnittelin työvuoron loppuun (klo 17). Bussissa sitten oli todella voimakkaita hajusteita käyttävä perhe + joku rasvainen tuoksu niin oksennushan siinä tuli 2 pysäkin jälkeen. Se oli ällöttävää. Sain onneksi soitettua kyydin kotiin, toinen oksennus tuli kotona.

Huh, nyt uuteen päivään. Ajattelin jaksaa olla töissä lounaaseen asti kun on eräs tärkeä juttu, mutta jos tämä vielä vähän jomottava päänsärky ei häviä niin tänään lähden kesken työpäivän pois.

Itellää alkaa olla tää eka kolmannes takana, ja pahoinvointi ja väsymys oli jo helpottanu. Mutta mitä ihmettä, taas on ollu näit super väsy päiviä. Eilen myös päikkäreiden jälkeen seisoessa tuli hirmu huono olo ja alkoi huippaamaan. Piti ihan mennä istumaan. Päänsärkyy on ollu täällä myös, oon miettiny et voisko niskat olla nii jumissa. yleensä en kärsi päänsäryistä.

Mulla myös päänsärkyä, ymmärtääkseni liittyy hormoneihin. Inhottavaa kyllä kun itse en ainakaan mitään lääkkeitä haluaisi käyttää.

Mahatuntemuksia on ollut alusta saakka ja on edelleen, kasvunmerkkejähän ne vain on.

Melko oireeton olo.. ajoittain jotain tuntemuksia vatsan seudulla - painetta/jomotusta tms.. ens viikolla selviää onko kaikki ok. Vähän jännityksellä odotan miten käy..ei ole ollenkaan semmoinen olo että olisi raskaana. :confused:

Sellaista piti vielä hehkuttaa että mun kynnet on paremmassa kunnossa kuin koskaan! (Sama juttu myös aiemmassa keskenmenneessä raskaudessa) Ei katkea, ei lohkea eikä liuskoitu, on paksummat kuin tavallisesti. Wuhuu! :)
Sama täällä! :) Tuntuu, että kynnet ja hiukset myös kasvavat nopeammin.

Menkkamaiset juilinnat jatkuu. Oon huomannu että niitä tulee useimmiten jos oon nukkunu hetken, siis päikkäreiden jälkeen tai jos herään yöllä vessaan. Aamulla ei tunnu mitään. Joskus niitä tulee ihan satunnaisesti keskellä päivää.

Oon huomannu myös välillä kipua alaselässä kun kävelen. Se tuntuu aina vaan toisella puolella ja on vähän sellasta vihlovaa. Onko se nyt sitten se iskias? Vai oonko vaan makoillu liikaa? :joyful:

Melko oireeton olo.. ajoittain jotain tuntemuksia vatsan seudulla - painetta/jomotusta tms.. ens viikolla selviää onko kaikki ok. Vähän jännityksellä odotan miten käy..ei ole ollenkaan semmoinen olo että olisi raskaana. :confused:

Mullakin täysin oireetonta ollut, pientä oksentelua lukuun ottamatta. Kyllä se pistää epäilemään huonoa koko ajan! Tai kun verratessa, että esikoisen raskaus oli ihan hullua aikaa oireineen.

Minulla puolestaan on nyt jatkuva pahoinvointi ja pari kertaa olen aamuisin oksentanut. Se, mikä on "erikoista", että mulla pitää olla melkein koko ajan jotain syömistä, sillä nälän tunne pahentaa pahoinvointia. Tuntuu, että nälkä myös tulee helpommin. Pystyn siis syömään, mutta kun tämä on nyt tällaista jatkuvaa välipalojen yms. syömistä, niin kyllä se kohta vaa'assakin alkaa näkymään. En ihan sitä odottanut näinä ekan kolmanneksen viikkoina.

Mulla alko sunnuntaina karmea päänsärky, sain sen hiukan laantumaan maanantaina kun join oikeen urakalla vettä. Voi olla tietty hormoneista johtuva, mutta luulen, että myös osaksi nestehukkaa. Juon koko ajan vettä, enkä oikeen liiku, mutta tuntuu, että nestettä tarvis nyt ihan kauheita määriä. Tänään taas särkee enemmän, joten vesilasi on koko ajan nenän edessä...

Mulle tuli eilen kävellessäni töistä kotiin tosi outo olo.. tuskan hiki, kädet alkoi täristä ja muutenkin yhtäkkiä tosi heikko olo, hui! :hungover: Mahtoiko verensokerit vai paineet heitellä? Syönyt ja juonut olin ihan normaalisti päivän aikana

Ei oo ollut juuri mitään oireita tähän asti mutta nyt on ruvennut närästämään. Olin yllättynyt kun luulin, että sellasta esiintyis lähinnä loppuraskaudest kohdun aiheuttamasta tilanviennistä johtuen mutta googlettelin,e ttä ilmeisesti vois alkuraskaudenkin oire olla hormonaalisista syistä..?

Mulle tuli eilen kävellessäni töistä kotiin tosi outo olo.. tuskan hiki, kädet alkoi täristä ja muutenkin yhtäkkiä tosi heikko olo, hui! :hungover: Mahtoiko verensokerit vai paineet heitellä? Syönyt ja juonut olin ihan normaalisti päivän aikana

Voi olla myös alhainen hemoglobiini. Onko sulla mitattu?

Takaisin