Oireet

Ahaa. Teillä on sitten enemmän viivettä - tai siihen on joku muu syy.. ei voi tietää. Meillä Nordlabin tulokset menee nopeasti omakantaan ja omasote-palveluun (taitaa olla paikallinen palvelu) ja tuloksista tuli tekstari heti kun ne oli valmiina (muutaman tunnin päästä). En ajatellut soitella mihinkään kun näin että PVK, U-KemSeul ja U-BaktVi olivat ok. Seulalabroissa meneekin se viikko kun valmistuvat ja sittenpä onkin jo NT-ultra. :)

Tänään on ollut helppo päivä! Piiiiitkästä aikaa pystyin ajattelemaan muutakin, kuin seuraavaa oksennusta, hätäteitä vessaan, mitä uskaltaa syödä ja paljonko se närästää..olo on kutakuinkin normaali turvotuksesta ja väsymyksestä huolimatta. Otan mielelläni nämä, kuin sen kuvotuksen.
Toki tässä on myös tämä hauska kääntöpuoli.. Tulee mieleen huoli, mitä jos .. Koska oireet läks. Mut en anna nyt itseni murehtia vaan yritän ajatella positiivisesti ja nauttia tästä tunteesta, ku ei okseta!! :happy:

Mukava kuulla, että teillä muilla on oireet jo osin helpottaneetkin. Minulla on puolestaan nyt vasta alkanut tämä etominen ja se tekee kyllä töissä olemisesta vaikeaa. Koko ajan yritän keskittyä siihen, etten päästä huonoa oloa pahemmaksi ja banaani on työpöydällä vieressä, josta nappailen pieniä paloja tarpeen mukaan. Lounas pelottaa, kun tiedän, että syöminen helpottaa oloa, mutta pystynkö syömään... Nyt rv 7+3 ja tämän pahemmaksi en toivo kyllä tilanteen menevän tai töissä olo käy tosi hankalaksi. :meh::yuck:
Kuulostaa ihan multa. Paitsi etominen on alkanut jo ajat sitten ja banaania tai oikein mitään muutakaan en keksi mitä vois syödä...mehua vaan. Tänään tuli eka oksennus heti ku pääsin töistä kotiin ja nyt pelottaa et tästäkö se alkaa...

lehmus, mikä sulla tilanne, onko yhtään helpottanut kipuilut? Toki varmasti huolestuttaa, mutta mulla on tosi vaihtelevasti ollu erilaisia kipuja ja nippailuja. Välillä ei tunnu mitään moneen päivään ja välillä tulee noita "venyttelyjä" vaikka kuinka paljon päivän aikana :) Toivottavasti ihan vaan kohdun kasvukipuja! :)

Voihan iskias kun päätti tänään ärtyä, tiedossa autossa istumista 2h suuntaansa...
Toivottavasti tää jomotus ei ole merkki mistään muusta ikävästä asiasta.

Jestas, luulin jo eilen saavani helpotusta pahoinvointiin, kun koko päivä meni tosi kivasti, en yökkiny ku koiralenkillä vähän ja pystyin syömään vaikka mitä oksentamatta. Illalla oli jopa energiaa naureskella koiran tempuille miehen kanssa, melkein normaalia elämää. Liian aikaista riemuahan se oli, tänään onki sit entistä pahempi olo, laatta lentää ja ihan veto poissa. Huomenna ois 9 viikkoa täynnä joista nyt 3 voitu pahoin. On tää melkosta touhua tää raskaana olo.

Täällä myös iskiaskivut kiusaa. :( hyyyyvin epämiellyttävää, koska töissä tulee istuttua suurin osa päivästä..

Korhis, kiitos kysymästä - eilen alkoi iltaa kohden helpottamaan. Osasyynsä kipuihin varmaan myös tuolla suoliston puolella, vatsa toimii huonosti... Mutta täytynee vähän keventää liikuntaa nyt. Silti tekis kyllä mieli mennä taas ultraan, mutta yritän vaan rauhoittua... Np-ultra kuitenkin "jo" 2,5 viikon päästä.

Mulla ei oo ollut juurikaan tuntemuksia vatsalla.. Ihan alussa, plussan aikoihin, pientä nippailua, vihlontaa ja menkkajomotusta, mut sen jälkeen ollut hiljaisempaa. Nyt menossa 10+1 ja varmaan jostain 6+ asti ollut pääasiassa ihan ministi tuntemuksia vatsalla. Ehkä kahtena päivänä viikossa pientä menkkapolttelua, kun oikein pysähtyy tarkkailemaan oloa. Ultrassa ollut kaikki kuitenkin hyvin rv 6+ ja 9+.

Rinnat sentään pääsääntöisesti turvonneet ja aremmat kuin normaalisti, tämänkin oireen voimakkuus vaihtelee päivittäin. Muutamia finnejä löytyy ja tukka rasvoittuu normaalia nopeammin. Varsinaista pahoinvointia ei oo ollut missään vaiheessa, pientä etomista jossain välissä ja lähinnä iltaisin. Mielialanvaihteluita yhtä paljon kun tavallisestikin eli paljon :D

Millaisia oireita/tuntemuksia teillä on ollut vatsalla missäkin vaiheessa?

Omien laskujen mukaan olen menossa nyt 8+5 (ens torstaina meen ekan kerran ultraan neuvolaan, sitten varmistuu).
Ensimmäinen raskaus ja kaikki on uutta ja jännää, vähän väliä oikein keskityn ja tunnustelen miltä tuntuu :D
Viikosta 5 oon ollu ihan turvoksissa alavatsasta. Plussatestin jälkeen oon tuntenu pieniä nippailuja sillon tällöin. Nyt viikolla 8 on tuntunut vähän voimakkaampia tuntemuksia vatsassa, ei ne kipeää käy mutta tuntuu että jotain siellä tapahtuu :) <3

Sellaista piti vielä hehkuttaa että mun kynnet on paremmassa kunnossa kuin koskaan! (Sama juttu myös aiemmassa keskenmenneessä raskaudessa) Ei katkea, ei lohkea eikä liuskoitu, on paksummat kuin tavallisesti. Wuhuu! :)

Täällä on ollu muuttohommat eli pakkausta, siivousta ja purkamista. Ja toki kantamista, mutta sitä oon kyllä vältelly. Ja tämän rehkimisen myötä on alkaneet viime raskaudessakin vaivanneet alaselän kivut :( Viimeksi ne ei kyllä tulleet muistaakseni näin aikaisin. Inhottava vaiva, viime raskauden inhokkioire :/

Pirpana: Mulla on ollut pientä menkkamaisia tuntemuksia sillointällöin. Muutaman viikon oli kovia jomotuksia. Esikoisodottajat tulee enemmän noita menkkajomotuksia. Nyt ne on vähentyneet viikkoja on 7+1 :)

Heippa vaan, uutena huhtikuisena tulen heti purkamaan ällöä oloani tänne. Täällä siis kolmatta odotellaan ja samoilla KAAMEILLA pahoinvoinneilla kuin kahdessa edellisessäkin. Nyt menossa 8+5 eli pahimmat viikot pahoinvoinnin kannalta. Vannoin miehelle että tämä on varmasti viimeinen kerta kun olen raskaana, hyi olkoon! Olen ollut niin masentunut olostani ja toimintakyvyttömyydestäni, että olen jopa välillä katunut koko raskautta... Olen tällä hetkellä kuopuksen (1,5v) kanssa kotona ja välillä on kyllä todella hankalia hetkiä. Oksennukset saattavat tulla ihan yllättäen, joten yrjöpussin kanssa saa olla liikkeellä. Toivon pikaista helpotusta, mutta sitä ei taida olla ihan heti tarjolla kun ekasta lapsesta oksut tuli 16vko ja tokasta 25vko saakka :-\

Muilla sellasta tunnetta, et olis tosi pahat menkkajuilimiset? Mulla ei oo aiemmin ollu näin kipeet... Voisko vaan olla kohdun kasvua vai jotain muuta? Nyt 10+5

Ajoittaista juilintaa ollut täälläkin. Koetan vakuutella itselleni että ne on vain kohdun kasvusta johtuvia. :rolleyes: nyt siis rv11+1.

Mulla on oireet vähentyny. Huonoa oloa on vieläkin.. Välillä kun sängyssä kääntää kylkeä niin vihlasee kovasti. Ja väsyttää edelleen. Siinäpä ne oireet ja tuntemukset. Jännityksellä ultraa odotan. Nyt 10+5

Takaisin