Oireet

Banaanin ja veden yhdistelmä on ihan kiva oksentaa, mutta tämän aamun sappinestekaurapuuro ei ollu ihan niin kivaa. :depressed:

Nyt kyllä vähän pelottaa, koska tähän mennessä oon oksentanu max kerran päivässä jos sitäkään, ja pahoinvointi on pysyny aika hyvin kurissa syömällä usein. Eilen alko sitten tavallistakin etovampi olo ja lähes kaikki ällöttää. Syönnin jälkeen ehkä 10-15 min saattaa olla hyvä olo ja tänään oon oksentanu jo neljä kertaa :yuck: Toivottavasti tää helpottaa jossain vaiheessa, koska nyt jo tuskastuttaa kokoajan miettiä et mitä söis kun oksennus meinaa lentää jo ajatuksesta...

Täällä kärsitään melkein ympäri vuorokauden kestävästä etomisesta. Pahin kärki on mennyt pois pahoinvointirannekkeilla ja hedelmävälipaloilla. Monella tässä ketjussa on ilmeisesti ollut etomisen ohella pohjatonta nälkää. Mulla ihan toisinpäin! Varsinkin lounas maistuu tosi huonosti ja saan alas ehkä muutaman lusikallisen keittoa. Hajuaisti on myös niin terävä, että jääkaapin oven joutuu avaamaan hengitystä pidätellen ja välttelen julkisia paikkoja, joissa tunnun haistavan kanssaihmiset jo metrien päästä. Ka-ma-laa!

Täällä ei ole kovin paljin oireita ollut. Testinkin tein tänään aamulla vain varmistaakseni että en ole raskaana, kun oli tarkoitus lähteä viikonloppuna juhlimaan ystävän syntymäpäivää. :D Olen kyllä kärsinyt ummetuksesta, ilmavaivoista, menkkajomotuksista ja finneistä, mutta en osannut yhdistää niitä raskauteen. Ja eilen kun esikoinen pomppi päälläni niin huomasin että häpyluu on arkana.

Pelkään koko ajan että etova krapulainen olo muuttuu oksenteluksi. Nyt alkaa jo olla aika vaikeuksia jaksaa työpäivää mutta "vielä" (6+4) en viittis hakea saikkua jos tää meneekin vaan pahemmaksi! Jopa yöllä on paha olo ja siihen heräilee koko ajan. Mutta kun en oksenna niin ei tää varmaan oo mitään siihen verrattuna...

Voi ahdistus! Tänään aamulla tuli vähän ruskeaa turhruvuotoa sekä limaluiruja, vähän sen jälkeen kirkasta verta n. teelusikan kokoinen läntti paperiin.. kerran vielä sen jälkeen tullut ruskeanpunaista limaa vähän, nyt ei muutamaan tuntiin mitään. Nämä kaikki siis pyyhkiessä. Soitin tk:hon ja pääsin päivystävälle lääkärille, tuomitsi tämän käytännössä keskenmenoksi jo ennen sisätutkimusta. Tutkimuksessa totesi että näkyy hyvin vähän ruskeaa verta, ja aika näyttää miten etenee. Maanantaina ultrataan neuvolassa. Pelottaa ja ahdistaa lisääntyykö vuoto vai mitä tapahtuu..

Toivottavasti ei mom2be oo mitään vakavaa. Oon ainakin ite kuullu että sitä voi tapahtua ja silti raskaus jatkua ja syntyä terve lapsi :)

Kiitos, mä todella toivon myös. Ja tiiän myös et on normaalia, mut silti kun omalle kohdalle osuu niin huolettaa ja se lääkäri oli vaan heti et keskenmeno se on.. Toivottavasti saan maanantaina todistaa sen vääräks!

Voi ei mom2bw, toivottavasti vauva pysyy vielä mukana. Inhottavasti sattui vielä viikonlopuksi niin joutuu olemaan monta päivää epätietoisuudessa :(

Nyt kun tein plussan niin maha tuntuu hassulta, tuntuu herkältä ja kaikenlaisia jomotuksia. Tänään vihloi myös alapäätä, sekin taitaa olla normaalia :nailbiting:

Miten muilla on pahoinvoinnin kanssa? Onko tiettyä "aikaa" päivästä kun alkaa etoa tai esimerkiksi pitkään jaloilla olon jälkeen etovaa oloa?

Miten muilla on pahoinvoinnin kanssa? Onko tiettyä "aikaa" päivästä kun alkaa etoa tai esimerkiksi pitkään jaloilla olon jälkeen etovaa oloa?
Nykyään oksennan aika tarkkaan klo 18 jälkeen.. Mut paha olo alkaa jo kolkutella ovelle klo 13 jälkeen. Eli töis voin mainiosti ja kotona oon kävelevä haamu..

Mul
Nykyään oksennan aika tarkkaan klo 18 jälkeen.. Mut paha olo alkaa jo kolkutella ovelle klo 13 jälkeen. Eli töis voin mainiosti ja kotona oon kävelevä haamu..
Vähän sama eli heikompi olo vasta iltapäivästä iltaan. Aamulla voin ihan hyvin ja lounaaseen mennessä vain nälättää. Saan syötyä kunnon aamupalan ja ennen lounasta napsin omppuja ja luumuja. Iltapäivällä alkaa etominen, närästys ja ilmailu. Kohtalaisesti kyllä silti jaksan, nyt illalla vähän esteratsastusta ja esteiden rakentelua. Puuskutan kyllä helposti mutta liikkuminen auttaa oloa ja jaksamista.

Kiitos :Heartred nyt ei oo ainakaan vuotanut enään yhtään ja mitään kipuja ei oo ollut missään vaiheessa.. lukuunottamatta normaalia jomotusta.

Onko sulla muuten ollu raskausoireita vielä sen vuodon jälkeen, vai oliko niin ettei sulla ollu niitä vielä juuri ollukkaan?

Mulla paha olo ajoittuu aamuun ja kolmen/neljän maihin iltapäivällä. Ja jos ei muista syödä niin se voi iskeä milloin vaan.

Mulla menee oireet tällä hetkellä niin että töissä palelen ihan hirveesti ja kotona illasta väsyttää ja nyt on parina iltana ollu vähän huono olo. Mulla ei oo tätä huonoa oloa ollu vielä tässä raskaudessa ja muutenkin vähäisiä oireita, niin jotain konkreettista oiretta :) Tosin en missään nimessä toivo että tämä huono olo tästä pahenee.

Mulla myös yleensä pahenee iltaa kohti pahoinvointi ja etominen.

Tänään on ollu ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa semmonen päivä, että raskaus on selvästi vaikuttanu toimintakykyyn. Aamun olin ihan kamalan väsyny ja iltapäivästä alko tähän asti voimakkain pahoinvointi joka meni iltaa kohden niin pahaksi, ettei enää voi kuin maata sohvalla ja huokailla :depressed:

Lavinia, ei oo kovin paljoa oireillut vielä ja nyt vasta rv 6+0. Tissit edelleen kipeet ja hajut ainakin tuntuu voimakkaammilta kun normaalisti. Pahoinvointia ei oo juurikaan vielä ollut, edellisessäkin raskaudessa alkoi joskus rv 6-7 mut muistan ettei tässä vaiheessa vielä ollut.

Takaisin