Oireet

Mä kanssa vielä imetän ja mitään pahoja raskausoireita ei oo ollu toisin kuin ennen. Johtuiskohan tämä todella imetyksestä? B-vitamiinia aloin napsimaan samana päivänä kuin plussasin purkista lisää toiveena että pääsis vähemmällä pahoinvoinnilla... o_O

Mää en usko et ainakaa mulla imetys vaikuttaa.. Etoo ainaki ihan hulluna. Raskauspahoinvointia mulla ei oo ollu ikinä oksennukseen asti. Oon siis imettäny toisen ja kolmannen raskauden noin puoliväliin asti ja nytkin imetän.
Mulla on ollu aina aina samanlaiset raskauden, eka on poitsu ja sit kaks tyttöö.
TOSIN jos imetys helpottaa oireita nii oksentasinkohan mää tyttöraskaudet ellen imettäs samalla :D

Mulla on tässä tokassa pahempi pahoinvointi kuin ekassa, ja anoppi sano että hänellä on pojista tullut kovempi pahoinvointi. Noh, saa nähdä, eipä sillä mulle niin väliä ole, mies ehkä enemmän toivoo poikaa. Meillä siis esikoinen 3v kun toka syntyisi.

Oireettomuuteen taisi olla toinen syy. Aamusta alkaen on tullu rusehtavaa limaa ja kuukautiskipua tuntuu. Tää yllätys oliki vissiin tässä. :sad001

Rusehtava vuoto voi olla myös oikeenkin normaalia. Mulla tuki ekassa raskaudessa oikein menkatkin vaikka olin siis raskaana.

Zade, vieläkö vuotaa? Toivottavasti ois kyse jostain muusta :Heartred

Eedla, mikä tilanne siellä on nyt? Toivoa sinnekin :Heartpink

Juu edelleen, semmosta rusehtavaa ja niukasti. Vähän niinku menkat ois loppumassa. Ei kipuja. Oikeesti, tääkö vois olla normaalia..?

Voi olla ihan normaalia. Mullakin tuli vuotoa esikoisesta. Välillä ihan kirkasta vertakin, vaikkakaan ei paljoa kerralla. Kesti muistaakseni viikon tai jotain. Tuloksena terve tyttö.

Mulla tuli viime raskaudessa kans jotain punaista vuotoa, en valitettavasti muista ihan millaista se oli, mutta säikähdin niin että lähdin päivystykseen. Siellä tietenkin sanoivat, että eivät voi ikävä kyllä mitään tehdä, enkä päässyt ultraan (neuvolasta sanottiin myöhemmin, että jos olisin soittanut ensin sinne, olisivat järjestäneet minut ultrattavaksi). Vuoto loppui kuitenkin jo samana päivänä, ja kaikki oli ok. Kipua ei tainnut olla, en ainakaan muista että olisi ollut.

Toivotaan ettei Zade ja Eedla teilläkään olisi vakavaa :)

En ole varma, mutta oliko se niin että jos on hyytymiä, tai jotain isoja könttejä, niin sitten voisi olla vakavampaa?

Mulla esikoisen raskaudessa oli ihan kunnon vuoto kipuineen, ja olin aivan varma että oli mennyt kesken. (Yksi km oli jo alla) Neuvolan kautta pääsin ultraan ja terve tyttö tuli. Kannattaa kuitenkin valmistautua molempiin vaihtoehtoihin, ei se mikään varma juttu ole kumpaakaan suuntaan. Mulla siis molemmat kokemukset alla, nyt ei onneksi ole ollut vuotoa! Jokaisella vessareissulla pelkään että paperiin tulee verta.

On tää alkuraskaus kyllä stressaavaa aikaa! Ultraan on vielä viikkoja, en edes tiedä vielä milloin sinne pääsen ja nyt vaivaa oireettomuus. Aamulla herätessä mietin kun ei pahoinvointia, tissien kipuja, vatsan vääntöä. Mieluummin sitä ottais ne oireet kun olis epätietoinen :/

Täällä ihan millisti rusehtavaa, mutta en oikein tiedä miten oikeastaan, kun oon lillunut uimapatjalla järvivedessä ja pulahtanut välillä uimaan ja mun mustista biksuista ei erota jos sinne on jotain tullut ja uimassa ei pikkuhousunsuojia käytetä.

Vessassa oon käynyt usein (koska janottaa kokoajan ja tietysti pitää ravata vessassa) ja ei oo ollut veristä vuotoa enää pyyhkiessä, kipuja ei missään vaiheessa. Joten.. toivottavasti tämä tästä. Auttaiskphan dopplerilla kuuntelu mitään? Lähikaupungissa joku myis kympillä omaansa käytettynä, tekis mieli käydä ostamassa se. Vai kuuleekohan silllä mitään näillä viikoilla..?

Ultrassa sai sykkeen monitoriin vatsan päältä. Ja esikoisesta ei tuhruvuotoja ollut ollenkaan, siksi tämä pelästytti pahasti.

Eedla, minusta ainaki vaikuttaisi siltä että vaara ohi :)

Nopealla googlauksella jotkut oli saaneet kuulumaan rv 9-10, mikä viikko sulla oli menossa nyt?

Mulla ei oo pariin päivään ollu pahoinvointia ollenkaan (loppui 8+3). Toki ei ollu kamalasti missään vaiheessa, ainakaan verrattuna ekaan odotukseen. Oksensin kyllä kolme vai neljä kertaa, mutta muuten oli enimmäkseen vaan semmosta ruokahaluttomuutta. Muita oireita ei liiemmin oo ollu koko aikana väsymystä lukuun ottamatta, ni nyt sitten pelottaa. Phuuh. Jos kaikki oliski hyvin, ni en varmaan osaa relata ennen ku liikkeet alkas tuntua.

Onko muilla kokemuksia edellisistä raskauksista, että pahoinvointi olis loppunu jo aikasin ja kaikki olis silti ollu hyvin?

Mulla on nyt rv 7+0. Ja yöllä vessareissulla taas inan verran tuhrua :sorry:.

Mutta jotain positiivista: tissit aivan järkyttävän kipeät. Tällästä kivun määrää ei ollut esikoista oottaessa ollenkaan.

Muoks. Ja nyt aamulla ei vielä ainakaan yhtään, vaikka oon jo kolme kertaa ehtinyt käymään. Esikoisen ajalta en edes tälläistä jatkuvaa janontunnetta muista, ja sama virtsaamistarve, yleensä en nyt näin ramppaa vessassa, en edes esikoista odotellessa.

Muokattu viimeksi:
Huoh. Olen ollut koko viikonlopun ihan megaväsynyt ja megakiukkuinen. Olokin on jotenkin outo. Tänään on 8+0, eli seuraavien menkkojen olis pitänyt alkaa näihin aikoihin. Voiskohan vaikuttaa.... Edellisessä raskaudessa mulla oli vuotoja 2-3 ekaa menkkojen ajankohtaa. Nyt ei oo ollut mitään vuotoa.

Huoh, muutaman päivän oli jo parempi olo, en oo oksennellut ja töissäkin jakso paremmin. Tänään vaan nukkunut, ja kaikki mitä syönyt niin tulee pikaisesti samaa reittiä takas. Oksentaminen on kyl niin syvältä et ei mitään rajaa, menee pinna kireelle tän kanssa :D

Oireet tuntui jo jossain kohtaa vähenevän, mutta nyt taas aika päivittäistä vellomista etomisen ja pohjattoman nälän välillä. Uutena on väsy, eilen piti sitä ja tätä puuhata mutta sen sijaan 4 tunnin päikkärit. En edes muista koska viimeksi olisin päikkäreitä nukkunut. Kai kroppa sitten oli sitä vailla vaikken valvonutkaan ole.

Turhuttelu loppunut (taas ainakin tältä erää), jes!!!

Mulla on sellainen vaiva, en ees tältä pehmeeltä päältäni enää muista kerroinko jo, että mä en jaksa nähdä ketään ihmisiä. Töihinkin meno vähän rassaa, mutta mun aikuisopiskelijat on niin mukavia ja iloisia, että niitä jaksankin. Mutta auta armias kaikki muut kaduntallaajat! Eilen uimarannalla mun teki mieli räjähtää kaikille ja mennä ojentamaan tuntemattomien pahaatekeviä kullannuppujakin, menivät liian lähelle viattomia luontokappaleita, ruiskivat vettä niiden päälle yms.. Aaargh.

Yleensä en oo yhtään tälläinen, vaan rauhallinen ja toisten asioihin melkoisen puuttumaton tapaus silloin jos näen typeryyttä (ellei se ole ihan hirveää). Täällä näkee niin paljon enemmän lapsellista käytöstä aikuisilta ja kurittomia, huonosti käyttäytyviä lapsia mitä Suomessa. Sen takia pinna on jatkuvasti kireä kuin viulun kieli :bored:.

Takaisin