Oireet

Mua huolettaa oireiden vähyys ja niiden vaihtelevuus.. Eniten pelottaa se, ettei mua väsytä ollenkaan! Rinnat yhtenä päivänä tosi pulleat ja arat, seuraavana taas normaalit ja sitä seuraavana jotain siltä väliltä. Hieman etovaa oloa oli kahtena päivänä viikko sitten, nyt ei mitään. Vatsassa ei taas mitään tuntemuksia, viime viikolla monena päivänä kovaakin polttelua. Nyt siis menossa 7+3, viime viikolla ultrassa nähty vajaa 6mm alkio ja syke, mutta silti pelottaa. Aiemmin keskeytyneen keskenmenon kokeneena en oikein uskalla hurrata vielä ja etsin koko ajan merkkejä siitä että jokin olisi vialla. :(

Millaisia tuntemuksia muilla on/on ollut vatsassa? Onko teillä oireettomia päiviä?
On oireettomia, lauantaina ei ollut oikein mitään raskauteen viittaavaa, ei edes turvotusta, ei närästystä, ei etovaa oloa. Sitten taas turvotus palannut, etomista välillä on, välillä ei. Vatsasta eu juurikaan ole nippaillut niin että huomaisi oikein missään vaiheessa.

Millaisia tuntemuksia muilla on/on ollut vatsassa? Onko teillä oireettomia päiviä?

Välillä nipistelee tai polttelee mahaa, sellaista menkkajomotuksen tuntuista. Mutta välillä voi olla parikin päivää ettei mitään tuntemuksia ole. Itseäkin hieman oireiden vähyys pelottaa, mutta toisaalta toivon myös helpompaa alkuraskautta kuin edellinen oli. :hungover::)

Mulla on alamahassa ja munasarjojen kohdalla juilintaa. Välillä on päiviä ettei tunnu mitään ja välillä juilii vähän väliä.
Armoton väsymys on tullut nyt "suurimmaksi" oireeksi.

Ihan kauheeta mikä oksetus jo alkanut!!!! Piti varmistaa milloin edellises raskaudes alkoi pahoinvointi, niin oli 7viikolla alkanu. Mulla oli edellisen raskauden aikaa ihan kauhee pahoinvointi ja se oli ympäri vuorokauden viikolle 20 asti. Toivotaan ettei tässä käy samoin. Saa nähä miten pitkään pystyy työtovereilta pitää asian salassa :)

Hui, minulla oli edellisessä raskaudessa myös ympärivuorokautinen pahoivointi ja oksentelu. Tuli tipassa vietettyä paljon aikaa. Itsellä menossa nyt 6+1 ja täällä myös jännätään tuleeko tällä kertaa samanlainen oksentelu.:hungover:
Voimia ja tsemppiä sinne pahoinvointiin! :)

Mä en voi nukkua selälläni. Esikoista odottaessa se oli hankalaa vasta joskus kun maha oli oikeasti iso, mut miten voi olla että nyt jo muka ahdistaa selällään makaaminen?!?

Toinen ärsyttävä ja ehkä vähän nolokin oire on valkovuoto. Oltiin sukujuhlissa viikonloppuna ja yhtäkkiä huomasin kun hame oli märkä. Pelkäsin jo että kesken meni, mutta ei ollut mitään värillistä vuotoa ja googlailu kertoi ihanasta valkovuodon oireista. Siinä sit yritin kuivatella hameen helmaa muiden huomaamatta... :smiley-ashamed008

Mulla oli kans viime raskaudessa tuota valkovuoto"ongelmaa". Monta kertaa lääkärintarkastuksessakin luulivat että on joku tulehdus kun valkovuotos oli niin paljon ja paksua. Mutta se on kuulemma tosi yleistä.

Mä en pysty nukkumaan selällään. Tai pystyn mutta on tosi epämukavaa. Mua jotenkin maha ahdistaa ja tissejä kiristää :D Kyljelläänkin kun nukun niin pitää rullata peittoa tissejä tukemaan... :P

Joo googlailu tosiaan kertoi että tämä valkovuotoilu on "normaali raskausoire" - no jee :facepalm:

Kiva kuitenkin että joku toinenkin on joutunut kärsimään tästä - en ole yksin!

Mullakin vähän kellertävää valkovuotoa, rinnat kipeät, pientä etomista. Ehkä joskus vähän kipuilua, sellaista pientä kohdun paikkeilla ja pieni turvotus; housunnapit auki tuntuu mukavemmalta, oikeestaan joku hame on paras!

Mutta kaikenkaikkiaa aika pieniä oireita, mutta niitä kuitenkin on. Vessassa on pakko käydä parikin kertaa yössä ja täytyy myös juoda vettä aika paljon, öisinkin herään juomaan.

Mulla oireena on olleet monta viikkoa kipeät rinnat, nännit jatkuvasti kovana ja kipeät, ja tuntuu kuin nännipihat ois kasvaneet, lievää etomista, vessakäynnit eivät ole ollenkaan lisääntyneet, kohtua nipistelee silloin tällöin, valkovuotoa ei juuri ole. Muutaman viikon olen nukkunut n.5-6 tuntia yössä kun normaalisti se on ollut 8h, aina herännyt klo 4-5 aikaan eikä uni sen jälkeen tuu. Viime yö poikkeus, jolloin nukuin lähes 9 tuntia, jospa se tästä uni lisääntyis.

Mä oon huomannu, että ainoa hetki kun ei tee pahaa, on kun oon ihan paikallani. Koiralenkeillä ja muutenki liikkuessa tulee sellasta yökkäilyä koko ajan, en välttämättä oksenna kun se ei oo mulle luontaista mutta toi yökkäily on ihan kamalaa. Välillä se johtaa ihan oksentamiseen, etenkin jos on kiire jonnekin. :wacky:

Täällä ilmaantui oksettavan olon lisäksi, aivan hirveä atooppinen ihottuma ja pää täynnä räkää. Nenän tukkoisuuden ja liman takia ei ole tarvinnut tällä viikkoa nukkua sitten ollenkaan

musta tuntuu et oireet on kadonnu :( ei oo enää sitä ihanaakamalaa pahoinvointia eikä tissitkään enää niin kipeet. Vähän pelottaa

Mua huolettaa yhä enemmän, ettei oo juurikaan oireita. Voisi edes jotain olla, mut raudan palauttamisen myötä kuolemanväsymyskin poistui. Joka päivä pelottaa, ettei tässä mitään raskaana olla, kun ei siltä tunnu :/

Nassutin, just sama pelko mullaki! Yritän lohduttautua, että kaikki hyvin ja että kroppa vaan kestää poikkeuksellisen hyvin tuota hormonia, ja että tästä pitäisi nauttia. Ei vaan hirveän nautinnollinen olo, kun pelko persiissä joka päivä.. :/

Anteeksi teille, jotka voitte pahoin, että jurputetaan aiheesta, joka varmasti tosi tylsä jos itse laattaa päivittäin ja voi huonosti. En missää nimessä halua hieroa suolaa haavoihin, lähinnä tässä tätä huolta avaa edes jonneki, kun ei mieskään oikeen kummiskaan ymmärrä tätä. Tyhmäähän tää varmasti on, mutta minkäs tunteilleen /ajatuksilleen voi :/

Väsymys ja pahoinvointi nyt pahimmat oireet. Ja rinnat toooodella arat. Jonkin verran turvotusta, koska osa vaatteista kiristää.. Lisäksi hirveä flunssa, sekin vie voimia.. :/

Takaisin