Oireet

MaMaMehiläinen & Villiomenapuu, kiva että muillakin Öisin ei ole vielä tarvinnut mun vessassa juosta, mut voi elämä tätä päivällä vessassa ravaamista...

Täälläkin pissattaa jo tavallista enemmän ja myös öisin :mad: Miehelle tuossa eilen manasinkin miten absurdia on yöllä kello kolme juosta vessassa ja samalla reissulla syödä banaania että saisi pahoinvoinniltaan nukuttua. Esikoisesta ei missään vaiheessa ollut näin pahaa pahoinvointia! Vielä ei ole tarvinnut oksentaa mutta hyi hele mikä olo voikaan olla.

Mulla on ollut koko viikon jäätävää pahoinvointia oksentelun kera. :( Lääkäri suositteli Postafen-matkapahoinvointilääkettä.. pitää testata.

Mä kans pillitin eilen kun esteratsastuksen joukkuemitaleja jaettiin :grin
Ihan hirveä olo, pakko olla saikulla töistä kun ei pysty mitään tekemään, oksettaa, väsyttää, palelee ja hikoiluttaa yhtä aikaa, huimaa, mahasta nipistelee... Ja vessassa saa kans juosta yötä päivää, ärsyttävää! Onneks meni tää saikku vielä mahataudin piikkiin, mutta jos oireet jatkuu ni ei taida kauaa enää mennä.. :confused: Niin ja pinna on edelleen tiukalla, yksikin väärä sana ni tää mama räjähtää..

Tänään heräsin ekan kerran pahoinvointiin. Tein kuitenkin rahkasmoothien mukaan työmatkalle kuten tavallista ja siemailin siitä muutaman huikan matkalla. Josta tuli vaan pahempi olo. Pääsin just toimistolle ja suoraan vessaan oksentamaan. Nyt on hiukan parempi olo, yritän saada salaattia alas lounaaks...ja viikkoja on nyt joku 5+4.

Mulla nyt tällainen ikävä tarina, että eilen alkoivat yhtäkkisesti todella kovat alavatsakivut (rv5+5). Kivut tuntui jatkuvina ja jo noin 1-2 tunnin kuluttua kipujen alkamisesta alkoi myös huimaus ja heikotus eikä meinannut pystyssä pysyä kun silmissä sumeni. No siitä päivystykseen ja ultrassa todettiin verta vatsaontelossa. Todettiin kohdunulkoinen raskaus, tehtiin päivystyksellinen laparoskopia (tähystysleikkaus). Vasen munatorvi oli revennyt ja olin vuotanut yli 2 litraa verta vatsaonteloon.Vasen munatorvi poistettiin, oikea säilyi ja oli terveen näköinen, joten jatkossakin spontaaniraskaus on onneksi mahdollinen, mutta yrittämiseen nyt 3kk tauko. Varhaisultra meillä oli varattuna ensi viikolle, mutta tässä tapauksessa ei siitä ollut apua, eikä näin varhaisilla viikoilla voi sitä tehdä kun ei siellä vielä mitään näy, joten ei mahtanut mitään. Tänään pääsin jo sairaalasta kotiin, kaikki fyysisesti hyvin ja toipumassa ollaan. Ikävän tarinan myötä, poistun tästä ryhmästä ja toivotan rutkasti parempaa onnea kaikille muille odottajille.

Mulla on ollut koko viikon jäätävää pahoinvointia oksentelun kera. :( Lääkäri suositteli Postafen-matkapahoinvointilääkettä.. pitää testata.

Niya, varoituksena, että Postafen väsyttää ihan hullusti :( Mä joskus otin lauantai päivällä ja sunnuntaina olin vielä aamulla ihan titityy :D Mulle siitä on tullu ihan hullu zombieväsymys, ja miehellä samat kokemukset :D Että älä ihmettele, jos sit meet vähän seiniä pitkin sen kanssa.

Hui kamala Mailis! Paljon tsemppiä ja toivottavasti voit hyvin ja tulevaisuudessa kaikki menee onnellisesti! <3

Tsemppiä Mailis toipumiseen ja tulevaisuudessa uuteen yritykseen, ja kiitos kun jaoit tämän ikävänkin kokemuksen.

Täällä alkaa tulla tavallisten farkkujen kanssa töissä ongelmaa. Aamulla löysä vyötärö ja vyö sopuisasti viimeiseen reikään. Päivällä otin vyön pois. Vyötärö sopiva. Turvotus siis päivän aikana lisääntyy aina ja illalla kun pääsee töistä kiire vaihtaa lökärit. Loppuillasta ahdistaa jo kylpytakin löysä vyökin. Syömään joudun tunnin välein jotain pientä (kirsikkatomaatti, pari rusinaa, riisikeksi tmv.) ja pissalla ravaan koko ajan, eli aika rumba aineenvaihdunnan kanssa.

Voi ei Mailis!!! Todella ikävää kuulla. Paljon voimia, ja kaikkea hyvää toivon teille, että pian onnistuisi uusi raskaus.

--

Mulla ei muita oireita, kun rintojen arkuus ja pientä turvotusta ehkä.. vai oonko vaan syönyt väärin?

Tsemppiä Mailis toipumiseen ja tulevaisuudessa uuteen yritykseen, ja kiitos kun jaoit tämän ikävänkin kokemuksen.

Täällä alkaa tulla tavallisten farkkujen kanssa töissä ongelmaa. Aamulla löysä vyötärö ja vyö sopuisasti viimeiseen reikään. Päivällä otin vyön pois. Vyötärö sopiva. Turvotus siis päivän aikana lisääntyy aina ja illalla kun pääsee töistä kiire vaihtaa lökärit. Loppuillasta ahdistaa jo kylpytakin löysä vyökin. Syömään joudun tunnin välein jotain pientä (kirsikkatomaatti, pari rusinaa, riisikeksi tmv.) ja pissalla ravaan koko ajan, eli aika rumba aineenvaihdunnan kanssa.

Mulla on sama ton vyötärön kanssa nyt, aamulla menee housut jalkaan mut iltapäivää kohti rupeaa ahistamaan ja illalla pyjamahousutki on liikaa kun tuntuu puristusta mahan päällä.

rv 5+1 kaikki kluvottaa ja ruoka ei maistu. vihlovaa alavatsa ja selkäkipua. Unirytmi meni heti raskauden alkuvaiheessa totaallisen sekaisin.

Mulla todella kova nälkä koko ajan, mikä ei oo mulle todellakaan tyypillistä. Suolaista (eikä niin terveellistä) tekee mieli koko ajan, apua jos jatkuu näin... Muita oireita närästys, heräily keskellä yötä ja liian aikaisin aamulla. Outoa on että huono olo ja huimaus vaihtelee päivittäin...onkohan ihan normaalia? vatsassa kans aina välillä tuntuu kaikenlaista

Eilisen päivän olin poikkeuksellisen väsynyt, tänään vireystila vähän parempi mutta selkää jomottaa menkkamaisesti, pelottaa aina nämä kivut! Tänään tasan 7 viikkoa, jännittää että meneekö kaikki hyvin. Esimmäinen "neuvolakäynti" vasta kolmen viikon päästä, turhauttavaa! Ultra millon lie...

Mulla myös ummetusta. Pahentunut vielä kun lopetti tupakoinnnin. Ostin activiaa mut eipä tunnu tehoavan :( mikä vois auttaa ummetuksessa?

Takaisin