Oireet

Ummetukseen löytyy apteekista monia valmisteita, jotka sopii myös raskaana oleville. Itse oon käyttänyt näitä laktuloosivalmisteita, jos ei nesteytys, liikunta ja kuidun lisääminen ole auttanut. Psylliumia kokeilen aina ekaksi tosin, pitänee kipaista kauppaan piakkoin, ennenkuin tämä pahenee.

Närästys. Check! Esikoisen odotusaikana oli tosi kova närästys ja sain siihen reseptilääkkeen, jota olen ottanut sillon tällöin tähän saakka aina kun on tarvinnut. Nyt uusin samantien reseptin ja otan käyttöön.

Nyt on alkanu päänsärky ihan järkyttävänä :/ Ja autossa istuminen on tuskaa, ikinä en oo kärsiny matkapahoinvoinista mut nyt kärsin :D Tehtiin tällä viikolla pidempi auto matka ja kokoajan sai pidättää oksennusta.. Itku on myös tosi herkässä, katsoin tänään sarjaa jossa tuli surullinen biisi ja itkusta ei ollut tulla loppua. Esikoinen oppi tänään ensimmäisiä sanoja ja itkin siis MONTA tuntia :DD

Mulla ei oikeastaan oo vielä minkäänlaisia oireita.. Vähän siksi jännittää.. Rinnat on hiukan arat ja ajoittain nipistelee alavatsaa, mutta muuten ei mitään pahoinvointia, himoa tms

Eilen sain järkyttävän itkuraivo kohtauksen miehelle. En oo ikinä käyttäytyny niin :D ja pahoinvointi on toistaiseks kadonnu jee!

Täällä ollaan 6+3, viikon verran kamalaa etovaa oloa jatkuvasti, ja satunnaista oksentamista. Väsyttää, turvottaa ja rinnat kipeänä. Ihana kamala alkuraskaus :D

Auttaisko ummetukseen samat kuin lapsille, eli luumu & päärynä ja jotain kuitupitoista ruokaa. Ja toki apteekista paremmat dropit sit, jos ei ruokavalio auta.

Mulla on kunnon contra-ummetus ruokavalio, ruisleipää ja luumuja. Lisäks omena ja kurkku maistuu. Ei ongelmia ummetuksen kanssa.

Onko kellään kokemuksia sellaisista pahoinvointiin auttavista "rannekkeista"?

Neljä päivää varhaisultraan ja on aikamoinen pelko persiissä sen suhteen, mitä siellä selviää.

Edelleen jotenkin vähissä on oireet. Repäisykipuja ehkä kerran kaks päivässä äkkiliikkeistä ja väsyttää aivan naurettavan paljon. Tänään nukkunut 10 h yöunien jälkeen vielä kahdet päikkärit ja nyt taas ihan väsyneenä ja unisena täällä :D Toivotaan, että kaikki on hyvin, vaikka paha olo ei ole vaivannut, eikä muutenkaan sen kummempia oireita ole tuntunut moneen päivään.

Minullakaan ei vielä oireita juuri ole. Väsymys on ollut seurana ja hieman alamahassa kipuilua aina välillä. Tänään viikkoja 5+5. Viime raskaudessa alkoi pahoinvointi jo aikaisin, tarkkaan en viikoja muista... mutta pahoinvointi oli rajua ja vietinkin paljon aikaa sairaalassa tiputuksessa.. loppui viimein rv 16.. nyt pelkään samaa pahoinvointia, mutta toivottavasti tällä kertaa säästyisin siltä, ainakin niin rajulta pahoinvoinnilta. :hungover:

Täällä kans yks jolla ei oo paljon mitään oireita! Nännit hieman arat, väsymystä päivällä, unettomuutta alkuyöstä ja aiemmin oli juilintaa alapäässä ja kohdun ja munasarjojen paikkeilla, mutta nyt ei oikein sitäkään. Varmaan kroppa alkaa tottumaan uuteen olotilaan, kun oireet vähenee :) Ainakin haluan uskoa niin! Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollu näinkään paljon alkuoireita, niin varmaankin ihan normaalia.

Mulla on ne pahoinvointirannekkeet. Oon ny pari vk käyttäny ja kuitenki vähä aina kuvotti joten otin eilen pois. Tänään sain ekan kerran juosta oksentamaan kunnolla. Kävin kotona hakemassa rannekkeet takas käsiin. Ajattelin, ettei niistä oo mulle hyötyä, mut vissiin ne viekin huipun pois pahasta olosta. Pientä kuvotusta välillä on, mut ei nää ranteessa oo oksentamaan tarvinnu mennä..

Jemppu85,

Eli toive/ajatus siitä, että pahoinvointi maagisesti katoaa kokonaan noilla rannekkeilla, on turha..:sad001

No mulla ei ihan kokonaan kadonnut, mutta näköjään se on huomattavasti pahempaa ilman rannekkeita.. Testaa toki, voit yllättyä positiivisesti.

Mistä niitä rannekeita voi ostaa? Ihan apteekista vai? Voisin testata koska en pysty töissäkään keskittymään muuhun kun pitämään aamupalan sisällä :/

Esikoinen meni ekan kerran muskariin. Kurkistelin ovelta jännittyneenä miten sujuu, kun piti ilman äitiä olla. No alkuun oli jännää eikä oikein osallistumut, mutta loppua kohden alkoi jännitys sulaa ja osallistui jo innoissaankin. No, äiti siellä ovella räpsytteli "ei-itketä-ei-itketä-ei-itketä". Voi raskaushormoonit

Takaisin