Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ok, jos et oo täysin varma oviksesta niin kannattaa mennä tuolla LA joka sulla on :) Tää tais lähtee vähän sivuraiteille oireista, mutta toivottavasti ei haittaa.. ehkä nyt vois palata taas niihin oireisiin... :)

Itsellä välillä oireita ja välillä ei yhtään mitään. Ärsyttävää... ja oon niin hermoheikko tän raskauden kans et toissapäivänä ku särki menkkamaisesti koko päivän selkää, niin ajattelin jo sen enteilevän keskenmenosta ja nyt taas pari päivää ilman mitään oiretta niin oon ihan varma että alkio on "kuollu kohtuun", mutta ei vaan valu ulos...äääh... Vähäisetkin tissikipuilut tuntuu kadonneen (esikoisesta tissit heti alussa julmettoman kipeät ) ja pahoinvoinnista on muistuttanut vain parina iltana iskenyt muutaman minuutin kuvotus...

Hei onko muuten liian aikaista ruveta arvailemaan sukupuolta? Mietin vaan just tota et esikosta tissit tod kipeät ja nyt ei mitään. Samoin esikosta en kyllä mitään iltakuvotuksia muista.... ettäettä voisiko enteillä toista sukupuolta.... ;) (esikko siis tyttö)
Mitäs tuumitte? Vai onko vaan kaikki raskaudet erilaisia?

Mulla oli esikosta tissit aivat järkyttävän kipeät ja arat, kun taas kuopuksesta ei ollut ollenkaa. Kummatkin poikia ja aivan erilaiset raskaudet. :D
Uskon itse, että kaikki raskaudet on vaan erilaisia vaikka olisikin samaa sukupuolta ja erilaiset raskaudet. :)

Mun on myös vaikea uskoa, että lapsen sukupuolella olisi mitään yhteyttä raskausoireisiin. Miksi juuri se ominaisuus lapsesta vaikuttaisi oireisiin. Ominaisuuksiahan on lapsella pilvin pimein, ne määräytyvät geenien mukaan. Silmien väri, hiusten väri ja ne muut. Miksi juuri sukupuoli vaikuttaisi äidin oireisiin.. lähinnä varmaan mietimme asiaa siksi, että meille toi sukupuoli on erityisen merkityksellinen. Eli en usko, mutta oonkin tällanen tylsä realisti :)

Aattelen kuitenkin, että itselle olisi todennäköisimmin tulossa samantyyppinen raskaus kuin se edellinen. Varmaan erojakin on. Mutta jotenkin kuvittelisin, että samalle ihmiselle tulisi todennäköisemmin samanlainen kuin erilainen raskaus, vaikkakin kuten monesti on todettu, voi tulla myös ihan erilainen. Mutta en tietenkään tiiä, kunhan arvailin. Jotenkin vaan vaikee uskoa, että ei olisi esim. pahoinvointia tällä kertaa.... varmasti pienempiä eroja on paljonkin. Voi kumpa ei tulisi sitä 24/7 pahaa oloa. Mieluummin vaikka oksentelen hieman useammin jos se olisi esim. pelkästään aamuisin.

Morris oon niin samaa mieltä sun kanssa. Täällä rinnat tänään ei niin kipeät niin heti rupee kehittelemään kaikkea tyhmää. Ja noi juilimiset kun iskee niin heti epäilyttää :D onneksi meitä "hulluja" on monta niin tuntuu ehkä ihan normaalilta vähän sekoilla ;)

Tää on just tätä. Jos juilii ni sit epäilee et miks tuntuu tältä. Jos ei juili ni sit on varma et joku on silloinkin pielessä? Mihin olemme tyytyväisiä? :D Sit kans mietin et lopettaako enää koskaan vessassa ton paniikinomaisen pyyhkimisen "onks verta?!"

bättismami, juu voi hyvinkin olla, että tää raskaus pääsee yllättämään mut. Sitä ootellen!

Marppanen mulla jatku se ainakin koko ekan raskauden ja nyt oon taas alottanut :O tulee ihan rutiinilla

Kärsiiks kukaan teistä migreenistä?mulla aurallinen migreeni ja lopetin jo sen keskenmenneen raskauden aikana kaikki migreenilääkkeet.. Nyt taas migreeniä pukkaa, näkökyky menee ja puhe takkuilee ja lamaudun iha sillai et pakko vaa mennä nukkumaan.. Ois kiva ku tietäis mikä tähä auttais

Voi näitä öitä ku heräät etkä saa unta, sitte vessaa ja pakko mennä jääkaapillekki ku mieletön nälkä! Nyt nukkumaan ennen ku joku herättää :dead:

Vielä pari kivaa "oiretta": tuntuu, että ois rauhallisempi olo päänsisäisesti (ja toivon että se jatkuisi!). Lisäksi oon ehkä nukkunut jotenkin sikeämmin. Heräilen yleensä yöllä ja joudun käymään vessassa, että saisin taas unta. Heräsin kyllä viime yönäkin pari kertaa, mutta silti tuntuu kuin viimeset kolme yötä ois saanut nukuttua jotenkin hieman syvemmin. Yhtenä yönä en ollut herännyt, vaikka mies kävi vessassa! Aamuisin oon herännyt vähän liiankin aikaisin, mihin vois toivoa vielä parannusta. Hyvät unet oiskin tärkeää, koska uskon että noi ikävät raskausoireet on sitä ikävämpiä mitä huonommin on saanut levättyä...

Nyt se iski taas jäätävä väsy... -.- vaik kahtena yönä jo saanu hyvät unet nukuttua.. Yht äkkiä taas tuli vaa.luulin jo et johtu taas sateesta ku aikasemmi sato mut eipä taidakaa siitä johtua :D ja ruokaa pitäs alkaa koht puolii tekee.mut siihe asti menee taas köllien soffalla...vois kyl niitä muitaki oireita näkyä taas :O paitsi tää järkyttävä finnien tulo:( vähä alkaa ärsyttää jo...

Täällä olikin omaketju oireille.

Mulla on myös tuota väsymystä, ihan järkyttävää kun tuntuu ettei pysy hereillä. Pakko ollut nukkua päikkäreitä, vaikkei se ole yhtään mun tapaista. Onneksi olen kesälomalla vielä muutaman viikon.

Mulla on myös ollut noita menkk oireita aika paljonkin. Se mua pelottaa ihan sikana, välillä kouristukset tuntuu niin kovilta.

Eilen alkoi sitten se "odotettu" etovaolo. Oon pystynyt syömään ihan hyvin. Kahvia en oo voinut syödä yhtään. Koko ajan sellainen olo että oksentaakko vai ei? Vielä ei ole onneksi tarvinnut oksentaa. Aamuisin herään yleensä sellaiseen jännään oloon ja tekee hirveästi mieli jotain makeaa. Nektariinit on toiminut aamujen pelastajina.
Tänään siis 6+1

Hyi täällä ollut koko päivän tosi etova olo ja huomenna pitäis töihin mennä.
Väsymystäkin havaittavissa ja niin kauhea turvotus että tuntuu ettei edes happea kunnolla saa.
Tänään myös ollut niitä repäisy kipuja jos on tehnyt jonkun äkki liikkeen.

Takaisin