Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Liityn seuraan vähän myöhään, la oli 4.4. ja ultrassa olikin 29.3. :)

Ihana lukea, että joillain oireet jo helpottavat! Itse olen kärsinyt niin jäätävästä pahoinvoinnista ja väsystä, että oksat pois. En oksenna, mutta olo on kuin merisairaalla. Ja yritä siinä sitten leikkiä esikoisen kanssa... :(

Nyt on ehkä hieman helpottanut, sillä parina päivänä olen jopa pystynyt kokkaamaan. Minulla on kuin koiran hajuaisti ja eri tuoksujen kombinaatio on aiheuttanut väistämättä pahoinvoinnin.

Tähän asti olen ehkä ollut vähän epäileväinen raskauden suhteen. Tuntuu käsittämättömältä, että meille tulee toinen vauva. Jos kaikki menee hyvin. Eilen käytiin ultrassa ja nähtiin pikkupikkuvauva, 4,5 cm. Siinä se konkretisoitui. Pahoinvoinnistakin tuli helpompaa sietää sillä sekunnilla. :)

Mulla on myös pohjaton nälkä, vilu, päänsärky ja vatsankorvennusta. Viime raskaudessa siihen helpotti Rennie.

Mulla on myös noita vatsakipuja, ollut oikeestaan aina, koska mulla on jonkin verran ärtyvä suoli.. Mutta siis johtuu syömisistä ja nyt raskaana ne kivut on vähän lisääntynyt. Ehkä jotenkin ilmaa muodostuu enemmän ja ilmeisesti ainakin mulla suolisto taas pakkautuu ja vaihtaa vähän paikkaa kohsun tieltä, niin ilmakin jää sitten helpommin jumiin :o Välillä saattaa maha olla muutenkin ihan sekaisin. Ja mulla kivut on semmosta kamalaa poltetta ja paljon voimakkaampaa kuin mitä synnytyskivut oli :D Tai kun supistukset mulla tuntuu vaan selässä, niin toi vatsakipu tuntuu paljon pahemmalta :D

Joo mullakin vatsakipuja ja löysää mahaa ollut molemmissa raskauksissa. Mulla kanssa ollut aina tosi herkkä maha ja muutenkin menee herkästi sekaisin, niin hohhoijaa välillä tätä touhua! Tiiä sitten mistä johtuu. :D

Minäkin siirryin huhtikuun puolelta ultrassa aikaistuneen la:n siirtyessä maaliskuulle, viikkoja 13+0.
Pahoinvointi tai etominen ennemmin on vähän helpottanut, uskon myös että useammin syöminen on tähän auttanut. Aineenvaihdunta ei kyllä aina ole niin vikkelä kuin yleensä, ilmaa vatsasssa ja turvotusta riittää ja väsyttäminen verottaa liikkumista ja jaksamista. Nälkä on usein ja pissalla saa rampata jatkuvasti.

Siis tää vessassa ramppaaminen on ihan naurettavaa :rolleyes: illalla neljä kertaa pitää sängystä pomppia vessaan ennen kuin pääsee nukkumaan, yöllä vielä klo 1-3 välissä ja heti aamulla kun herää niin rakko meinaa räjähtää. En kyllä esikoisesta muista mitään tällästä, paitsi silloin kun maha oli tosi iso.

Muita oireita ei nyt taaskaan ole, eli vähällä pääsen kuitenkin. Kauppaan menot pitää vaan tarkkaa suunnitella ja aloittaa operaatio rakon tyhjennys jo hyvissä ajoin :D

Mun ei oo vielä tarvinnu ku kerran yössä käyä vessassa mut sitä sit tuleeki kyl siitäki eestä:D

Mä käyn tunnin välein yöllä vessassa ja esikoinen herää vielä joka kerta syömään silloin, kun käyn.. :D ei kivaa.

Oon Lillien kanssa samalla linjalla, ensin pitää monta kertaa nousta sängystä illalla vessaan ennen kun pystyy nukahtamaan, sitten yöllä pitää herätä kerran tai kaksi ja aamulla herätessään saa pää kolmantena jalkana rynnätä vessaan, kun tuntuu että rakko halkeaa. Ei ollut esikoisen kohdalla tämmöistä kuin vasta loppuraskaudessa, mutta ei tainnut silloin tarvita ryystää vettäkään litroittain päivässä.:grin

Täällä alkanut ilmeisesti raskausoireet EHKÄ helpottamaan jo, kuvotus vähentymään päin selvästi sekä tuo tajuton väsymys mikä kestänyt n 4 viikkoa (toki esikon hampaat ja flunssa varmaan vaikutti) tuntuisi helpottaneen. Pinna on välillä edelleen kireä, vessaravaus ei vielä ole maksimissaan, vaikkakin nuo yöpissit ovat tulleet taas jo ohjelmaan. Mulla oli esikosta ihan älytöntä tuo pissirumba. Varmaan lähes tunnin välein sai ramppaa pissillä ihan jo alkumetreistä loppuun saakka pahimmillaan. Kohtu painoi rakkoa siis alusta saakka ja paljon..

Täällä ollaan vähän äkäisempiä kuin yleensä :D Huomaan rutisevani enemmän vähän kaikesta. Ja sit itken ja pahoitan mieleni paljon nopeemmin. Esim eilen loukkaannuin, kun mies meni suihkuun pyytämättä mua mukaan :hilarious: Tai siis kyllä se mua oli pyytänytkin, mutten ollut kuullut sitä ja sit loukkaantuneena menin itkien perässä :'D Sit tilanne rupes mua itteenikin naurattaan, mutten silti saanut itkua loppumaan :wideyed::shy::hilarious:

Mulla kyl mielialat heittelee laidasta laitaan edelleen ja pahasti :( ihan ärsyttää ku miehelle ja pojilleki välillä tulee äristyä ihan turhasta...ja sit yks pv ku oltii miehen kans menos pyöril hakee poikii hoidosta nii eka ärisin sille tyylii"en varmaa pole ikinä enää tätä matkaa,saat hakee yksinäs ne yms.."no sanoha se et voi hakee yksinki...no sit koht huomaanki loppumatkan et itku kurkussa ja silmässä sain nieleskellä pvkodil asti... :( huoh...

Mun ei oo enää tarvinnu herätä öisin vessaan samalla lailla kuin alussa (nyt 13+6). Odotan 'innolla' sitä, kun kohtu rupeaa kasvamaan siinä määrin, että painaa kunnolla rakkoa... Nyt ei ole hirveästi oireita enää, mutta eipä haittaa, kun tietää, että pienellä on kaikki hyvin. Tunteet vähän heittelee, mutta ihan hallittavissa ne kuitenkin on.

Miten pahoinvointi teillä muilla?

Mullahan ei mitään kovin pahaa pahoinvointia ole ollutkaan, ei ole tarvinnut oksennella tai mitään, mutta edelleen iskee etova, ällö, inhottava, oksettava olo noin joka toinen päivä... Ja häiritsevintä se on aina kun yrittää istuutua kirjan/tietokoneruudun eteen opiskelemaan :wtf:

Miten pahoinvointi teillä muilla?

Mullahan ei mitään kovin pahaa pahoinvointia ole ollutkaan, ei ole tarvinnut oksennella tai mitään, mutta edelleen iskee etova, ällö, inhottava, oksettava olo noin joka toinen päivä... Ja häiritsevintä se on aina kun yrittää istuutua kirjan/tietokoneruudun eteen opiskelemaan :wtf:
Täällä oli alkuraskaudessa pahoinvointia, mutta ei koskaan oksennukseen asti vaikka pari kertaa lähellä oli. Liittyi etenkin liian pitkään syömättömyyteen. Nyt ei enää niin etovaa oloa ole kuin satunnaisesti.

Etova olo jatkuu, toivottavasti ei loppuraskautta kestä taas.. Tiedä sit onko tässä raskaudessa maitohapoilla ollut vaikutusta pahoinvointiin, näin vähällä oksentelulla en aikaisemmin ole päässyt.

Pissalla joutuu päivällä käymään useammin, iltaa kohden vähennän juomista ja lähinnä suuta kostutan, ei tarvitse yöllä vessaan nousta. Loppuraskaudessa luultavasti sitten joutuu kerran yössä käymään.

Väsyttää kyllä tolkuttomasti, öisin ei edelleenkään saa nukutuksi, raskaus vie aina unet ja nämä kuumat kelit ei ole auttaneet asiaa yhtään :( Mies jostain syystä pihtaa ja siks pinna entistä kireämmällä ja helvetin paha mieli! Tekis välillä mieli pistää pihalle koko ukko, en oo mihinkään selibaattileikkeihin lupautunut...

Pinna kireällä kyllä täälläkin, menee esikoisen kanssa hermot välillä ihan sekunnissa, vaikka aiemmin olen kestänyt hänen pahimmatkin raivarit suuttumatta. Sitten menee pari sekuntia ja rupee itkettämään itseä kamalasti, kun olen niin kamala äiti ja loppujen lopuksi mies joutuu sitten hyssyttelemään minua, kun olen varma, että lapsi vihaa minua koko loppu elämänsä, kun hermostuin.:arghh: Noh, kuitenkin hetken päästä naurattaa, kun tytär tulee halailemaan ja itsekkin tajuaa, että ehkä maailman loppu ei iskenytkään hetki sitten. :rolleyes:

Täällä edelleen etova olo jatkuu:( Nyt 15+2. Lisäksi en oo pariin viikkoon saanut nukuttua kunnolla (yskä tai vessahätä herättää enkö saa sit taas unta) ja väsymyksestäkin johtuen on varmaan entistä huonompi olo. Töissä oli ihan ankea viikko em. syistä, tämä päivä onkin mennyt itkeskellessä kun mitään ei jaksa tehä. Ääh. Muuttuukohan tämä tästä mihinkään... Onneksi mies lohduttelee.. Lisäksi pelkään niiden kromosomitestien tuloksia joiden pitäis tulla noin viikon kuluessa. Pitikin mennä koko testiin :(

Täällä 14+2 (la muuttunut jonkin verran ultran myötä) ja pahoinvointi on onneksi loppunut lähes kokonaan. Nyt flunssa päällä, joten väsyttää, mutta olen ihan toiveikas, että kun saan flunssan taittumaan, niin olo on toivottavasti parempi kuin piiitkään aikaan. Oon pystyny ottaan vähän liikuntaakin mukaan viikkoihin, joka on ollu tauolla melkeen koko alkuraskauden ajan. Nyt vähän uimista ja salia. Nälkä on kokoajan! Ja oon kyllä myös syöny :)

Takaisin