Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on jo ihanat liitoskivut! Mukavaa kun alkoivat taas näin aikaisin (not)! Viime raskauden lopussa olivat niin pahat että postilaatikolla käyminen oli melkoinen suoritus. Sinne oli 250m.

Nyt ne alkoi taas..kauheat alaselkä ja lonkka- sekä polvikivut nukkuessa. Viime raskaudessa oli samaa. Mikään asento ei oo hyvä.. vähän helpottaa kun laittaa ison tyynyn polvien ja nilkkojen väliin kyljellään nukkuessa. Selällään ei koskis niin paljon mut sit on vaan muuten huono olo. Aamuisin oon kuin vanha mummo kun en meinaa päästä ylös sängystä :D

Oon onnellinen kun tää päivä on ollut helpompi pahoinvoinnin suhteen. Mahaa vihloo ja juilii lähes yhtenään, mutta veikkaanpa, että pari tyyppiä vaa tekee tilaa itelleen. Väsymys alkaa painaa ja pää on ollu aiempaa kipeämpi.

Heissan!
Ihan tässä muuten vaan mietiskelin ja ihmettelin: Voisinko mahdollisesti olla raskaana vaikka kaksi nega testiä (clearblue) ja oletettavat menkat oli ja meni???
Oireet, joiden takia näin ihmettelen: Oletetun oviksen aikoihin tuli kolme tippaa kirkasta verta paperiin, viikko ennen menksuja alavatsaan tuli menkkamaisia kouristuksia silloin tällöin ja olinkin välillä sata varma, että nyt ne alkavat mutta ei, olo oli tosi turvonnut ja jotenki vaan niin VARMA ett nyt sitä sitten ollaan! Ekan testin tein pari päivää ennen menkkojen ekaa päivää ja nega. Menkat alkoi ja ne vasta kummat oli! Mulla on AINA siis toisesta mekkakerrasta (ikä silloin 11 ja nyt 24) jo vatsa niiiiiiiiin kipeä alkamispäivänä, että vaikka särkylääkkeitä syön niin selkää ja lonkkia polttaa ja seisominen tuntuu aivan kauheelta! NYT kuitenkin ei ainuttakaan kipuvihlasua tai polttoa. Suhteellisen kirkasta verta ja kesti huimat 2pv, kun ne on AINA JA IANKAIKKISESTI kestäny sen tasan 5pv! Noh, sen takia tein sitten tokan testin ja sekin näytti negaa... nyt episodista on pari päivää ja alavatsa tuntuu jotenkin painavalta ja pömpöltä ja turvottaa etenkin iltaisin. Olen hoikka ja pienikokoinen, joten pienetkin painonmuutokset ja pömpötykset huomaa kyllä!

Onko tämä kaikki vain mielikuvituksen tuotetta ja turhaa liiottelua? vai kannattaisiko varata kuitenkin aika johonkin lääkäriin että saisi varmistuksen asiaan?

Heissan Kyfi. Joillainhan saattaa nousta hcg vasta hyvin myöhään. Voithan esimerkiksi mennä verikokeeseen, joka on pissanäytettä tarkempi? Noita välivuotoja muuten saattaa tulla ilman raskauttakin, minullakin ihan yhtäkkiä "aikuisiällä" muutaman kerran tuli normikierrossa, vaikkei ikinä ennen ollut tullut. Kokemusta on myös mielikuvituksen tuottamista raskausoireista, mutta eihän sitä voi koskaan tietää. ;) tsemppiä!

Kiitos vastauksesta =) No oonkin kuumeisesti lukenut kaikkia tekstejä mahdollisesta raskaudesta negojen ja menksujen jälkeen, mutten ole kuitenkaan törmännyt lähes samaan tapaukseen kun itselläni ollut...
Ja kun toisaalta olen summannut kaikkia "raskaus"oireita ja saanut ne lähes kaikki kumottua muilla selityksillä, mutta erikoisia menkkoja en... toisaalta huolestuttaa että onko sitten jonkin pahemmin vialla, mutta toisaalta taas voisi yrittää vaan asian olla ja katsoa ajan kanssa...

hmh vaikeaa =/

Juu, jos testi näyttää negaa, mutta kuitenkin tuntee, että raskautta ei voi täysin sulkea pois niin käy ihmeessä verikokeessa, varmimmin se asia selviää siellä. Jos raskaus on kovasti toivottu tai kovasti pelätty niin elimistö saattaa saada aikaan raskausoireita vaikka raskaus ei olisikaan alkanut, se voi selittää esim. kummalliset menkat vaikka _aina_ kaikki olisikin sujunut tietyllä kaavalla. Toisaalta joskus elimistö saattaa heittää häränpyllyä ilman mitään kummempaa selitystäkin. Eikä se todellakaan välttämättä tarkoita, että joku olisi pahasti vialla! :-) Testi kannattaa tehdä siksikin hyvissä ajoin, ettei altista tietämättään mahdollista pientä alkua. Raskaana oleville kun on niin monta kieltoa ja suositusta esimerkiksi ruokien suhteen. Tsemppiä!

Joo kyllä se, että toivoo/pelkää olevansa raskaana saa niin aidot oireet päälle, että hyvä kun ei siihen paikkaan synnytä. Kokemusta on, melkein vuoden olin joka kuukausi "raskaana" menkoista huolimatta, siis luulin olevani, koska toivoin sitä niin palavasti. Vasta kun oikea raskaus alkoi, niin ei kyllä ollut oireen oirettakaan.

Aika harvinaista, että todella voisi jäädä raskaus huomaamatta menkoista ja raskaustesteistä huolimatta, mutta jos siltä tuntuu niin aina kannattaa varmistaa ja pyytää lähete terkkariin. :) Kyllähän niitäkin tapauksia on olemassa, vaikka yleensä ne on niitä naapurin serkun siskoja.

Joo kyllä se, että toivoo/pelkää olevansa raskaana saa niin aidot oireet päälle, että hyvä kun ei siihen paikkaan synnytä. Kokemusta on, melkein vuoden olin joka kuukausi "raskaana" menkoista huolimatta, siis luulin olevani, koska toivoin sitä niin palavasti. Vasta kun oikea raskaus alkoi, niin ei kyllä ollut oireen oirettakaan.

Samoin! :D esikoisesta joka kuukausi melkein vuoden ajan tein testin kun menkat ei alkanut samana päivänä ja oli kaikki mahdolliset oireet ja olin ihan 100% varma, että olen raskaana.

No sinä kuukautena, kun olinkin raskaana, olin varma etten voi olla raskaana ja ei ollut yhään semmoinen olo, tein testin vasta kun menkat oli 2vk myöhässä ja plussahan tuli.. :D testiä tehdessä olin edelleen varma, että kyllä ne menkat vielä alkaa.

Tästä kakkosesta osasin aavistella. :)

Kyllä voi olla raskaana, vaikka raskaustestit ovat negatiivisia - vaikkakin se kai on harvinaista. Läheinen ystäväni oli viidennellä kuulla, kun ultra ja potkut varmistivat raskauden. Edeltäneet viisi raskaustestiä olivat negatiivisia. Ystäväni luuli jo tulleensa hulluksi. :)

Omista oireista pahin, Pahoinvointi isolla P:llä, on nyt hieman hellittämään päin. Ehkä. Mutta oi, hormonihumala, here I come! Tänään haistatin anopilleni pitkät. Toivottavasti ei ymmärtänyt kielimuurin takia... Eilen raivosin miehelleni, koska hän oli syönyt jugurtin ja jättänyt purkin pöydälle. Ja itkin äidilleni Skypessä, kun lapseni oli kävelyllä isovanhempiensa kanssa ja tuli häntä ikävä.

Olen siis normaalisti järkevä, looginen, analyyttinen ja kaikkea muuta kuin draamakuningatar. Mutta kyllä nyt on pojat draamaa!!! Apua, toivottavasti tämä menee ohi pian. :)

Haha! Ihania tekstejä ja ihanaa kun saa vertaistukea! Mies on kauhuissaan kun vauvalle ei olisi nyt hyvä hetki taloudellisesti ja minä haihattelen menemään ja jankutan että mieti nyt jos sittenkin ja entäs jos! Ja toinen ihan kauhusta kankeana että ei hän voi sitä sitten kieltääkään =D Vanhemmille en uskalla vielä puhua asiasta koska pelkään heidän pettyvän (olen luonteeltani miellyttäjä ja haluaisin olla aina kaikille vain mieliksi eli pahin rangaistus on jos joku pettyy minuun) kun uuden koulutuksenkin aloitin juuri syksyllä =O Olen muuten kyllä tosi läheinen vanhempieni kanssa ja välillä tuntuu että äiti taitaa jotenkin arvata jo mikä mieltä painaa =P

16+0 ja päänsärky sekä pahoinvointi jatkuu edelleen... Paino ei oo noussut grammaakaan mutta ei kyllä enää laskenutkaan (mikä on ihan positiivista tässä vaiheessa). En edelleenkään/vieläkään mahan puolesta näytä raskaana olevalta, kamala huoli kasvaako se pieni tuolla ollenkaan... neuvolalääkäriin olis kaks viikkoa, josko malttaisin sinne asti odotella että pääsen valittamaan kaikesta :D

Minä heräsin yöllä ihan järkyttävään pistokseen alavatsalla vasemmalla puolella, oikeastaan aikalailla nivusen kohdalla. Ihan kun joku olisi iskenyt puukolla. Vääntelehdin aikani sängyssä ja nousin lopulta vessaan, kun en voinut nukahtaa. Jalkeilla oleminen auttoi ja takaisin makuulle mennessä kipua ei tuntenut enää paljoa ja sain unen päästä kiinni. Olin ihan varma, että aamulla herään verilammikosta ja nyt tuli se keskenmeno. Jestas. Esikoinen nukkui tänä aamuna niin pitkään, että nukuin ohi neuvolan soittoajan, olisin hyvin mieluusti kysynyt, et onkohan syytä huoleen kun outoa vuotoakin on ollut pari päivää. Toisaalta maanantaina nt-ultrassa kaikki oli vielä ainakin hyvin. Tämä toinen raskaus tekee mut ihan hulluksi, oon täysi hermoraunio kyllä maaliskuussa jos sinne asti päästään.:sour:

No niin! En tiedä mihin keskusteluketjuun fiksuinta tästä olisi kirjoittaa, mutta laitetaan nyt tänne kun tuohon yläpuolelle olen kirjoittanut aiemmasta tilanteesta. Onko kellään kokemusta tai tietoa, että mihin tässä pitäisi varautua, kun äsken naistentautien polilla käydessäni lääkäri teki lapsevesitestin ja testi tosiaan näytti, että muun vuodon mukana on myös lapsivettä. Lääkäri vain sanoi, että infektioriski on suuri, että jos tulee infektio-oireita, kovia vatsakipuja tai runsasta vuotoa niin pitää mennä taas uudelleen näytille. Muutoin seuraavan kerran rakenneultrassa katsovat miltä tilanne näyttää. Nyt lapsivettä oli vielä reilusti ja sikiöllä oli kaikki hyvin, mutta huoli on ihan kamala. En ole ikinä kuullut, että mitä jos kalvoihin tulee reikä näin aikaisin, nyt siis rv 13 menossa. Jos jollain on tietoa tai kokemusta, kuulisin siitä mieluusti. Netistä ei löydy näin aikaisilta viikolta mitään infoa ja lääkäri oli niin kiireinen ettei siltä ehtinyt kysyä juuri mitään.:sad001

Varmaan tärkeintä on pitää hyvä huoli ettei iskisi infektio. Ainakaan ei saa uida tai kylpeä, voi olla ettei kannattais käydä saunassakaan. Pidä hyvää huolta hygieniasta. Ennusteesta en osaa mitään sanoa, mutta kannattaa varmasti tehdä kaikki mitä voi ettei tulis ongelmia. Uskon, että jos olisi muutakin riskiä kuin infektio niin lääkäri olisi enemmän paneutunut asiaan!

No en ole minäkään janspi vastaavasta kuullut! Varmasti on huoli päällä koko ajan teillä siellä, voimia! :/

Mulla on kokemusta tuosta. Toisessa raskaudessa sikiökalvoihin tuli reikä ja tulehdusarvoni olivat koholla rv 15 lähtien. Viikolla 18 minulle sanottiin että raskaus tulee menemään kesken koska tulehdus on niin paha eikä antibiootit auta. Sinnittelin kuitenkin raskauden kanssa, raskaus päättyi luonnollisesti ja vauva syntyi rv24, painaen 760g. Pojalla oli kaikenlaisia ongelmia alkumetreillä mutta tänään on 6vuotias, terve eskarilainen.:)

Ja siis mullakin vuoti tuota lapsivettä koko raskauden ajan. En halua pelotella mutta tässä oma kokemukseni siitä :( toivottavasti sinulla käy paremmin.<3

Takaisin