Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä pissalla ravaaminen on kyllä jo hupaisaa. Aamutoimet 1 h ja 3x kävin. N. 2 h ennen heräämistä olin kyllä jo myös käynyt.
Tänään pitkä päivä talkoohommissa ja 10 kerran jälkeen lopetin laskemisen. Ei tätä ainakaan kovin helppo enää salailla ole...

Mä jo kerran kesken leffaillan suutuin miehelle (?!!) siitä, että MUN pitää ravata vessassa kymmenen minuutin välein! :hilarious: on tää kyllä rasittavaa, hermot menee vähemmästäkin :grin

Onko muilla iltaisin ylävatsan / mahalaukun (?) turvotusta niin että on jopa kivulias? Ihan kuin kudokset olisivat repeämäisillään kuin ylitäysi ilmapallo.

Mie en kestä yhtään enää karkkia. Pikkusenki ku syö niin kamala polttelu,närästys ja pahaolo alkaa ja hirveä väsy kans tulee. Ihan hyväki,ei tule syötyä sokeria :D

Nyt olis 14+0 ja huono olo alkoi hellitämään muutama viikko sitten. Nyt se on satunnaista, tuntuu liittyvän vauhdikkaaseen kasvuun. Aina kun kohtu menkkaoireilee, tulee myös pahoinvoinnin aaltoja. Olisko hormonipiikkejä tms.

Mamma 74 täällä samanlaista tuntemusta ollu melkein koko raskauden mutta nyt selvästi pahentunut ja on lähes joka ilta. Vaikeuksia myös löytää nukkuma-asentoa kun tuntuu että maha on kuin kivi :/ ja jos sattuu nykyään syömään epäterveellisesti illalla niin sitten siitä varmasti kärsii. Mulla saattaa olla pitkän ajan syömisen jälkeen vasta tulla sellanen olo että ihan kun olisin syöny liikaa vaikka olisin syöny vaan vähän.. Täällä siis nyt menossa vasta 15+1

Miltä tuntuu liitoskivut? Itsellä niitä ei kai koskaan ole ollut, tai sit en vaan tiedä mitä se kipu on.

Tuntuu ku ratkeis kahtia jalkovälistä... Sit mulla tuntuu pakaroissa ja alaselässä.

Mullakin jo jonkun asteisia liitoskipuja on...alaselkään ja pakaraan ottaa tuo pyöräily ja jos pitempään seisoo esim.vaik kokkailee:( ei kivaa ei...

Mulla on ihan hulluja alavatsakipuja ollut muutaman päivän... Aattelin jo lauantai-iltana, että tää on tässä, mutta vielä se sydän siellä sykkii. ❤

Noita kipuja vois jo verrata supistuksiin!

Mullakin oli tänään aamusta sellaisia kipuja, että alkoi ihan pelottaa onko ihan normaalia... Sitten kivut hävisivät aamutoimien jälkeen. Myös lievempiä, ilmeisesti juurikin liitoskipuja, on ollut melko paljon tällä viikolla. Liittyisikö siihen, että kohtu nyt kasvaa tosi kovaa tahtia?

Mullakin oli tänään aamusta sellaisia kipuja, että alkoi ihan pelottaa onko ihan normaalia... Sitten kivut hävisivät aamutoimien jälkeen. Myös lievempiä, ilmeisesti juurikin liitoskipuja, on ollut melko paljon tällä viikolla. Liittyisikö siihen, että kohtu nyt kasvaa tosi kovaa tahtia?

Mä uskoisin, että liittyy juurikin tuohon kohdun kasvamiseen! Mutta kyllä se vaan säikäyttää.

Mulla on kaksi päivää koskenut nivusiin, eilen sattui niin paljon ettei päässyt kävelemään ilman kipulääkettä. Mihin viitannee, jollain tietoa? En muista enää esikoisen odotusajalta mitään.:grin

Mulla alkoi aamulla menkkamainen vatsakipu. Ihan kuin olis supistellutkin.
Sitten alkoikin myös tiputtelu. Verta ei ole tullut paljoa muutaman pisara pyyhkimisen lisäksi eli etupäässä paperiin jää.
Kirkasta tuli ne pari pisaraa, mutta muuten lähinnä hailakkaa.
Hitto, että pelästyin, koska 3 aiemmassa raskaudessa ei ole tullut pisaraakaan ja nyt ikääkin on 42, joten km:n riski on huomattava.
Nyt on kivut loppuneet ja ainakin kuvittelen tuntevani "liikkeitä" vatsassa.
Huomenna taidan mennä avoimeen neuvolaan.
Kyllä tää on ollu niiiin erilainen raskaus kuin aiemmat, jotka olivat lähes kopiot toisistaan.
Mä oon lähes lamaantunu ja kaikki tuntuu niin vaikealta/vastenmieliseltä, kun ei pysty olemaan ajattelematta pahinta. :nailbiting:

Tiko74, ei ihme, että epävarma olo... Mulla oli eka ja toka raskaus täysin vuodottomia ja niiden välissä keskenmeno, joten vuoto on mun päässä aina huono merkki :( Tokan ja kolmannen välissä kkm ja silloin vuotoa tuli vain parin päivän ajan, mutta olo oli sellainen, ettei kaikki hyvin... Kolmatta odottaessa itkin hysteerisesti kun oli kovat vatsakivut ja tuli verta, no kaikki oli silti hyvin! Tässä raskaudessa kans tuli verta alussa ja kaikki hyvin! Voisko sulla olla menkkojen ajankohta nyt ja vuotelee siksi? Kyllä ne raskaudet vaan voi olla erilaisia, eikä kipu ja vuoto aina ole keskenmeno, asia kuitenkin kannattaa tarkistaa, ihan jo siksi, ettei stressaa turhaan! Jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin, toivotaan ainakin kovasti niin :)

Kiitos lohduttavista sanoista Warheart.:Heartred

Tällä hetkellä tuntuu, että kaikki olisikin hyvin. Olen tuntevinaan liikkeitä, toivottavasti ei ole vain toiveajattelua.
Toivottavasti pääsen avoimessa neuvolassa tarkistamaan asian, siis ettei siellä ole ruuhkaa.

Kun kerroin mun miehelle, niin se oli kovin huolestunut ja tutki heti netistä kaikki vaihtoehdot ja tuli kertomaan, ettei se välttämättä tarkoita keskenmenoa ja on aika yleistä alkuraskauksissa. En tietenkään kertonut, että olen lukenut ne asiat täältä ja muutenkin netistä, koska oli asiaa niin tarkoin tutkinut.
Se katseli mua kuin Spanielin pentu ja kyseli mun vointia, lähinnä henkistä. :Heartred
Meillä mies on se joka huolestuu asioista herkemmin.
Sekä selailee netistä lastentarvikkeita yms. Välillä täytyy ihan toppuutella. laughing7 Olen joutunut sanomaan, ettei ihan vielä tarvitse.

Googlella löytyy, mutta ne on monimuotoisia kipuja lantion alueella. Kaikille niitä ei tule, ei mullakaan ekassa raskaudessa ollut, mutta tokaa ja kolmatta odottaessa kyllä ja nyt näemmä taas hyvissä ajoin alkoi :S

Takaisin