Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hitto......järkyttävä pahoinvointi edelleen eikä loppua näy vaikka raskauviikkoja "jo" 13+3!!!!! Viime raskaudessa oli viikoilla 8-9 alle kaksi viikkoa etovaa oloa, mutta tällä kertaa ei tunnu loppuvan ja kestänyt jo 5-6 viikkoa.... milloin tämä loppuu? Plääh!

Mulla alkoi tänään kans kuudes viikko tätä järkyttävän pahaa oloa. Ja viikkoja nyt vasta 10... Elättelen toiveita tosta viikosta 12. Huoh..

Muokattu viimeksi:
samoilla toiveilla ku sinäkin IirisAmanda. mulla ja jo vissiin seitsemättä viikkoa takana, saisi jo loppua. tosin välissä ollut jokunen pv ilmankin, paras oli justiin 4 pv :) kyllä tää tästä viel :)

mulla on tossa tulossa ens vkloppuna työreissu jaetussa hotellihuoneessa ja pitkät kaks koulutuspäivää edessä..örp..hehh.

Millä viikolla Sandybell olet nyt menossa? Kaks koulutuspäivää viikonloppuna ei just nyt kuulostaisi yhtään houkuttelevalta...:sad001 Tsemppiä!

10+3 nyt mittarissa keskiviikkoisen ultran mukaan, eli aika samoilla vissiin mennään. Onneksi täältä saa vertaistukea, vaikkei sitä kelleen pahaa oloa toivokaan :p

Mä kyl haluun sit tietää sukupuolet noiden kovia pahoinvointeja kokeneilla!!! Itellä ku ei oo ollu yhessäkään ja kaikki poikia nii vähemmästäki taas alkaa miettiä onko se taas poika....pientä kuvotusta vaan... Mut sehän on niin yksilöllistä :)

Onneksi täältä saa vertaistukea, vaikkei sitä kelleen pahaa oloa toivokaan :p
Mun täytyy sanoa että mä jo toivoin itselleni sitä pahaa oloa. Oli nimittäin viikkokausia väsymys sitä luokkaa että rukoilin että oksentaminen alkaisi jotta voisi jäädä sairaslomalle. Mutta ei niin ei.

Joo toi on kyllä Mamma74 ilkeetä toi superväsy jos pitäis duunissa väkisin sinnitellä, johan siinä kärsii työn laatukin/oma tuottavuus. Mä en kyllä epäröi kuunnella kroppaani väsymykselläkään, kerran vetässy burnoutin nii ei tähän syssyyn kiitos. Joko helppasi sen suhteen? :)

Mielenkiintoista tosiaan miten toiset meistä on elämänsä tikissä nyt ja toiset kulkee pyjamat päällä vuoteen ja vessan väliä. Mustakin olis sitten kiva kuulla kumpi kellekin tulee, näkyykö siinä kaavaa phv kanssa vai meneekö ihan randomilla yksilön mukaan. Olisko joku meistä vailla tutkimuksellista päättötyötä? ;)

Mulla ollut ihan yhtä paskaa raskaudet, oli sitten tyttö tai poika mahassa, pl. tämä nykyinen raskaus. Pahoinvoinnit kestäneet viikoille 12, 16 ja edellisessä loppuun asti. Alkaneet 5, 7 ja 3 viikoilla. Nyt pahoinvointi ollut lievää ja oksentelin vain pari viikkoa. Yhtäläisyyksiä raskauksissa ollut raudanpuute tyttöjä odottaessa. Poikaa odottaessa oli älyttömät päänsäryt ja migreenit, nyt on myös 24/7 päänsärky ja välillä yltyy migreeniksi, että saas nähdä onko särky-yhteys poikaa odottaessa :)

Viime raskaudessa olin elämäni kunnossa alun väsymystä lukuunottamatta, silloin sain pojan :)
Nytkin hyvin vähillä oireilla päästy, väsymystä on vähän vähemmän kuin viimeksi, mutta lievää etomista hiukan enemmän. Nyt oon tosin jo lihonut/turvonnut enemmän :D Mulla on ollut enemmän nyt tyttöolo, mutta saa nähdä tuleeko kuitenkin toinenkin poika :)
Äidillä on ollut molemmat raskaudet yhtä helppoja sukupuolesta riippumatta. Sit taas mulla on kavereita, jotka joutunut tiputukseen yhtälailla sekä tytöstä ja pojasta.

Pakko sanoa,etten esikoista odottaessa edes tiennyt, että raskausaikana voisi olla näin kamala olo!! Onko jollain muulla ollut vatsakipuja? Mulla välillä kovaakin menkkamaista vatsakipua, välillä kipu tuntuu samalta kuin silloin kun ripuli tms. vatsaongelmia :( Anteeksi yksityiskohdat mutta vatsakipuja on nyt ollut niin paljon ja jo viikkoja, että mietin että onko ihan normaalia....en muista edellisestä raskaudesta vatsakipuja.
Pahoinvointi on edelleen melkeinpä ympärivuorokautista!

Pakko sanoa,etten esikoista odottaessa edes tiennyt, että raskausaikana voisi olla näin kamala olo!! Onko jollain muulla ollut vatsakipuja? Mulla välillä kovaakin menkkamaista vatsakipua, välillä kipu tuntuu samalta kuin silloin kun ripuli tms. vatsaongelmia :( Anteeksi yksityiskohdat mutta vatsakipuja on nyt ollut niin paljon ja jo viikkoja, että mietin että onko ihan normaalia....en muista edellisestä raskaudesta vatsakipuja.

Mulla on ajoittain tosi pahoja alavatsakipuja, ollut jo viikkoja. Ilmeisesti vain kohtukipuja, mutta ikäviä ovat!

Mullakaan ei ollut edellisen alkuraskaudessa, niin eka säikäytti. :)

Mulla on myös etenkin iltaisin ja öisin kovia vatsakipuja. Ruokavalio on mennyt ihan uusiksi pahoinvoinnin myötä, niin luulen että vatsa ei oikein kestä, ja on tosi turvonnut. Menkkamaisia kipuja ei taas on ollut juuri lainkaan..

Joo toi on kyllä Mamma74 ilkeetä toi superväsy jos pitäis duunissa väkisin sinnitellä, johan siinä kärsii työn laatukin/oma tuottavuus. Mä en kyllä epäröi kuunnella kroppaani väsymykselläkään, kerran vetässy burnoutin nii ei tähän syssyyn kiitos. Joko helppasi sen suhteen? :)
Pahin helpottanut kyllä jo. Kävin kyllä lääkärissä valittamassa väsymystä mutta eihän sillä ollut mitään vaikutusta. Tuskin reipas alle 30-kymppinen terveyskeskus lääkäri voi kuvitella millaista on olla 42-vuotias kahvilaravintolatyöntekijä raskaana...

Ei täälläkään ole menkkamaisia kipuja ollut vaan niitä hermoja raastavia vihlontoja. Onko ne nyt sitten niitä ns. repäisykipuja... Ihan julman kipeää käy nivusiin/kohdun sivuille jos varomattomasti äkkiä nousee sohvalta tai tuolilta, pitää painua takaisin kaksin kerron ennen kuin ruhonsa suoristaa.
Satulatuolilla ei kärsi istua kun tuntuu jännää painetta kohdun seudulla, töissä on pitänyt moiset hylätä jo käytöstä ja istua tavan tuolilla silloin kun sitä istumaan kerkeää kirjauksien aikaan. Muutoin saa juosta jaloillansa koko päivän.
Potilas nostoihin, niihin kevyisiinkin sängyssä siirtoihin olen jo kaveria pyytänyt. Raskaat nostot tuntuu pahalle vaikka alussa vasta ollaan.

Huominen yövuoro vaan pelottaa, kun yössä joutuu yksin nostelemaan ja pungertamaan potilaita vuoteessa asennosta toiseen. :(

Muokattu viimeksi:
Minulla oli viime raskaudessa (josta tyttö) kuvotusta alkaen heti alkuviikoista 4-13. Oksentaa ei kyllä tarvinnut ja pahoinvoiva olo oli kaikista pahinta iltapainotteisesti, alkoi useimmiten klo 16 töistä päästyä. Myös jäätävä närästys liittyi seuraan viikoilta 20 loppuun saakka. Rennietä kului kyllä loota kaupalla. Toiseen nivuseen ilmestyi iso suonikohju joskus kanssa ennen rakenneultraa ja oli loppuun saakka. Sitä seurattiin koko ajan, oli välillä älyttömän kipeä kävellessä ja töissä paheni satulatuolia käyttäessä. Eka raskaudessa sairastin heti alkuun kahden viikon influenssan (tai korkea kuume kesti 5vrk). Väsymys oli myös melkoista alussa. Mutta oli helppoa kun töiden jälkeen sai nukkua, jos huvitti. :)
Nyt ollut tätä kuvotusta pahimmin viikoilta 8-> Taas sairastettu hirmu flunssa, nyt loppusuora ja tätä nyt ollut 1,5vkoa. Väsymys ollut omaa luokkaansa, eikä tietenkään esikoisen kanssa voi juurikaan lepäillä liikoja. Tyttö nukkuu todella vähän päiväunia, joten välillä lepohetket ovat täysin hukassa. Närästys nyt ei toistaiseksi ole alkanut tietenkään, kun kohtu ei vielä ole niin ylös noussut. Saapa nähdä kumpi tulee, itsellä vahva tyttöveikkaus kun oireet melkoisen yhteneväiset. :)

Niin ja molemmissa raskauksissa alkuun myös kuuluneet klo 03-05 valvomiset alussa, ilmeisesti raskaushormonien nousu tekee sen. Viime raskaudessa tämä sama palasi viikoilta 20 ->

Mulla ekaa kertaa tuota yövalvomista, aikaisemmista ei oo ollut. Huonovointisin olen ollut tästä kolmannesta, kaksi ekaa siis poikia. Jompikumpi siellä nytkin on, saa nähdä :)

Mun tuttu alkoi oksentaa rv6 ja vielä jatkuu rv 22... tuossa välissä oli jaksoja sairaalassa tiputuksessa, ja poika tulossa :) ei siis kannata hirveesti luottaa pahoinvointiin sukupuolta veikatessa.

Mulla oli tyyliin kuukausi sitten eka väsykausi, oisin voinu nukkua kaikki vapaapäivät. Nyt se väsykausi on tullut uudelleen, tässä ollut 4 päivää vapaalla ja joka päivä nukkunu 4 tunnin päikkäreitä, kun normaalisti en nuku päikkäreitä ikinä.

Edelleen himoitsen vain suolaisia ruokia. Eilen leffaa katsoessa söin pitkästä aikaa sipsiä, dippiä ja muutaman karkin, lopputuloksena todella huono olo ja oli pakko vetää saunapalvikinkkua paketista suoraan, että helpotti :

Hajuaisti on kans voimakkaampana taas, Mies oli ollut kaverillaan kylässä, joka asuu vanhassa omakotitalossa ja talo haisee ummehtuneelle ja se ummehtunut haju tarttuu vaatteisiin heti kun siellä käy. Oli pakko sanoa miehelle eilen että heittää paidan pyykkikoriin, kun haisi niin pahalle. :o

Voi apua, itkettääkö jotain muuta Suomi-Ruotsi-maaottelu? :p En oo aiemmin huomannut itkuherkkyyttä minkään suhteen, mut nyt se sitten alkoi :joyful:

Täällä tänään päänsärkyä aamupäivä, nukkumista, pahoinvointia, vatsakipuja, itkuja (mies komensi koiraa niin mää itkin että "miksi sä oot mulle niin ilkee...byääääh..." Mies ihmeissään että enhän mää sulle kun komensin koiraa? Minä että"no kun se tuntu niin pahalta byäääh..." Onneks hää ymmärtää :) Nyt makaan sängynpohjalla kun ei mitään jaksa ja outoja mahakipuja ylävatsassa, johtuneekohan epämääräisistä ruuista (oon tänään napsinu vähän mitä sattuu, liikaa leipää...). Mutta joo, sais se pirteä kausi jo alkaa!! Nyt rv 14+2.

Oon nyt monta päivää yrpännyt.oon niiin väsynytkin et huomenna menen kyllä hakemaan sairaslomaa se on ihan varma.semmosta rumpaakin ollut pari päivää et oksat pois ja nyt on sit alamahakin hellänä Huomisen pyhitän kyllä ihan levolle

Takaisin