Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja pelkkä infektio on jo suuri riski koska se on juuri se paha joka sen ennenaikaisen synnytyksen usein käynnistää!

Kiitos vastauksista!♡ Siis itse en olisi tajunnut koko asiaa, että mitään lapsivettä tihkuukaan. Aloin vain ihmetellä, kun mulla on tosiaan tämä hematooma vuotanut viikkokausia ja alussa vuoto oli kirkasta verta, sitten ihan tummanruskeaa. Lopulta meni muistaakseni lähes pari viikkoa ilman vuotoja ja sitten viime viikonlopun aikaan vuoto alkoi semmoisena outona kellertävänä ja todella ohuena, oli päivän vai kaksi poissa ja nyt on vuotanut taas pari päivää, tänä aamuna ihan hulahtamalla mikä sai minut olemaan yhteydessä polille. Siellä sitten sanoivat, että tekevät nyt bakteeriviljelyn ja lapsivesitestin. Mitään tulehdusarvoja eivät ottaneet, vaikka ei minulla kyllä tunnu olevan lämpöä. Vatsaa vain koskee, johon se lääkäri ei ottanut kantaa. Lopputulema käynnistä oli se, että seurata tilannetta jos tulee niitä infektio-oireita, muttei se kertonut miten tulehdusta voisi ehkäistä ennalta. Ja lopuksi lääkäri sanoi että "Sääli, kun et saa ikinä varmuutta tästä raskaudesta, hyvää päivänjatkoa". Kotiin päästyäni olin kuin puulla päähän lyöty. Hematooman he ehkä pystyivät kuulemma selittämään sillä, että mahdollisesti oli alkanut kaksosraskautena, koska sikiöpussin vierestä löytyi joku tiivistymä. Ihmetteli lääkäri kuitenkin miksei sitä ole huomattu aiemmin. Tuntuu uskomattomalta miten monta asiaa on voinut mennä jo näillä viikoilla vikaan. Nyt ei kai voi kun jälleen toivoa parasta, sopivasti se hematooman riski aiheuttaa keskenmeno kerkesikin tässä jo lähes poistua niin tämmöinen nyt sitten seuraavaksi. Ihmettelen vain, että mikä kalvoihin on voinut aiheuttaa reiän..?:bored:

Ei minullakaan ollut kuumetta missään vaiheessa tulehdusta. Joten ihmettelen sitäkin että niitä oireita vaan odotellaan eikä sinulta tulehdusarvoja ole otettu! En minäkään huomannut tai osannut ajatella että veren seassa olisi lapsivettä. Infektiota ei varmaan voi oikein estää muuten kuin välttämällä seksiä ja uintia. Ja vaarana on myös kohtutulehdus joka myös käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Nyt oot vaan tiukkana etkä suostu kauan "seurailemaan" ettei vaan käy huonosti!! Tsemppiä!<3

Kiitos todella paljon vastauksistasi PilvetönTaivas!♡ Olen huomenna lähdössä reissuun toiselle paikkakunnalle ja tulen kotiin vasta puolivälissä ensi viikkoa, niin mietityttää, että ehtiiköhän tässä viikossa tapahtua kauheuksia. Nyt kun sanoit nuista tulehdusarvoista niin rupesi kyllä itseänikin ihmetyttämään mikseivät ottaneet niitä, kun noin kuukausi taaksepäin vasta epäilivät mulla kohtutulehdusta viimeksi. Edellisen raskauden jälkeenkin mulla oli kohtutulehdus kahteen kertaan. Pitänee soittaa taas aamulla neuvolaan ennen reissuun lähtöä ja kysyä mitä ovat mieltä, olisiko mahdollista varalta käydä ne tulehdusarvot ottamassa. o_O

Ehdottomasti soitat! Neuvola pystyy ottamaan pikatulehdusarvon joka antaa edes suuntaa, että onko hätä käsissä. Tämän asian kanssa ei kannata jäädä odottelemaan!

Mä tossa tilanteessa menisin synnärin/naistentautien päivystykseen mesoamaan. Arvauskeskus ihan turha mesta useimmiten näissä erikoisalojen asioissa.

Jospa se neuvolatäti osaisi ottaa asian vakavammin, kuin lääkäri tänään. Harmi vain, että neuvolassakin on nyt sijainen, eikä se joka siellä on yleensä. :oops: Ihana oli, PilvetönTaivas, kuulla, että sinun samanmoiset kokemuksesi olivat lopulta kääntyneet parhain päin vaikka kuulosti kyllä tosi hurjalta mitä kerroit. Toivottavasti me säästytään pahimmalta, mutta toisaalta on hyvä tietää mihin kannattaa varautua.

Mamma74, mä kyllä olen käynyt tosiaan kaikkien ongelmieni kanssa joka kerta naistentautien polilla enkä missään arvauskeskuksessa, niin myös tänään.

Juu, kyllä tässä itekkin olen lievästi sanottuna ihmeissäni. Sitäkin ihmettelen, että neuvolalääkäri pari viikkoa sitten käski varata ajan aina kerran viikossa hänelle tarkistuttamaan hematooman tilannetta nyt niinkuin ensi viikosta eteenpäin ja samalla saisin itse mielenrauhaa tietäessäni että vatsassa on yhä elämää, niin tämä naistenpolin lääkäri sanoi, että mitä sitä turhaan sorkkiminen kun tilanne on tiedossa, jos mitään oireita ei tule. Tämä siis oli maanantaina nt-ultrassa käydessäni, jossa oli sama lääkäri kuin tänään. Viimeksi kun mulle sanottiin ekan raskauden jälkeen naistenpolilla, että jos kohtutulehduksen oireita ei ilmene enää antibioottikuurin jälkeen niin sitten olet terve, ei tarvitse käydä näytillä. Kuukausi siitä eteenpäin mut kiikutettiin ambulanssilla teholle, koska tulehdus ei ollut koskaan parantunut, mutta oireet oli kadonneet. Mutta mitenpä lääkärille sanot, että hän saattaa olla väärässä ja minä oikeassa siitä, että joku voi olla vialla ilman oireitakin..hemmetti.:shifty:

Taisi tämä polku tulla päätökseen. :sad001
2 kertaa hulahti verta niin että housutkin meni läpi. Molemmilla kerroilla tuli myös pönttöön kunnon klöntit. Tuntui noin kananmunan kokoisilta, toki voi todellisuudessa olla pienemmätkin.
Täytynee huomenna mennä päivystykseen tai johonkin tarkistuttaa tuliko kaikki vai jäikö jotain.
Olen niin murheen murtama ja joudun vielä olemaan töissä tän yön, kun tapahtui vasta niin myöhään.

Taisi tämä polku tulla päätökseen. :sad001
2 kertaa hulahti verta niin että housutkin meni läpi. Molemmilla kerroilla tuli myös pönttöön kunnon klöntit. Tuntui noin kananmunan kokoisilta, toki voi todellisuudessa olla pienemmätkin.
Täytynee huomenna mennä päivystykseen tai johonkin tarkistuttaa tuliko kaikki vai jäikö jotain.
Olen niin murheen murtama ja joudun vielä olemaan töissä tän yön, kun tapahtui vasta niin myöhään.

Voi eikä! :( paljon voimia ja jaksuja sinne, ihan kamalaa. :(

No niin, päivystyksessä kävin ja tyhjähän se kohtu oli. En kyllä muutakaan odottanut sen veren ja kivun määrästä jota sain kestää koko yön. Oli aivan kamalaa olla töissä, mutten voinut jättää asukkaitakaan omanonnensa nojaan.
Kevennyksenä sanottakoon, että "työpaikkaetuna" otin käyttööni housuvaippoja, jota kuluikin puoli paketta pelkästään yöllä. Olin ajatellut pärjätä normaaleilla yösiteillä, mutta ehei. Vessa oli kuin teurastamo, joten vessan pesuakin sai harrastaa useaan otteeseen.
Pahimmalta ehkä tuntuu mieheni puolesta, koska se on surullinen, mutta yrittää parhaansa mukaan lohduttaa, tukea ja tsempata mua. Vaikkakin luulen, että se itse ottaa tämän raskaammin. Mulla ei ole ainakaan vielä alkanut suruaika.
Päivystyksessä lääkäri ihmetteli kovasti, että olin raskautunut ilman mitään hormoneja yms. Sitten sanoikin ettei näe mitään syytä ettenkö raskautuisi helposti uudelleen. Johon vastasin:"Paitsi, jos se oli mun viimeinen munasolu". laughing7
Vaikkakin poistun nyt odottajien listalta, niin varmaan seuraan teidän taivalta taustalta. Täällä on mahtavaa porukkaa!
Toivon kaikille teille hyvää ja nautinnollista matkaa kohden rakkaudenheldelmän syliin saamista. :Heartred

Voi ei:( Aivan valtavan suuret halaukset ja toivottavasti saatte voimia jaksaa eteenpäin ja käsitellä asiaa. Ja toivottavasti tulee vielä aika että saat oman vauvan syliin saakka! Itse samanikäisenä (-74) ymmärrän että saattaa tuntua rajalliselta tämä aika, mutta on tässä vielä muutamia vuosia aikaa ja asiat kyllä järjestyvät. Siihen luottaen :)

Voi ei Tiko74, jaksamista ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Takaisin