Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo missään vaiheessa esikoisen jälkeen hävinny se viiva.. linea mikä lie. o_O

Ei prkl, onkohan tänne iskenyt nyt joku hemmetin hiivatulehdus. Aaargh. Onko jollain muulla ollut raskausaikana? Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tällaisia, nyt tämä hirveä flunssa ehkä juuri alkaa olla taltutettu jotenkin niin sitten alkoi tällainen.. Mitä lääkkeitä olette käyttäneet/oletteko? Täytyy nyt seuraa pari päivää että menisikö ohitse itsestään, varmaan joskus 15-20vuotta sitten ollut tällainen viimeksi.

Hiivaa juu. Kokeilin kaikki luontaistuotteet maitohappobakteereineen, mut lopulta laitoin sen yhden illan canesten-kapselin, sen neuvoivat neuvolasta. Se auttoi pahimpaan, mutta kyllä se vieläkin hetkittäin itsestään ilmoittelee. Ei onneks mitään suurempaa. Koputan puuta.

Mulla tuli kans hiiva heti tän raskauden alussa..viimeksi ei ollut moista ongelmaa. Imetän vielä esikoista pari kertaa vrk niin mietin saanko mitään hoitoa.. Mut apteekissa tarkistivat koneelta ja sain canestesin voiteen ja sen kapselin, sitä kapselia ei vaan saanut raskaana ollessa laittaa asettimella vaan käsin. Mulle riitti kyl pelkkä voidekin :)

Mä veikkaan että on hiukan hiivaa. Mut ei kovin pahana. Viime raskaudessa en päässyt siitä millään eroon ennen kuin sain luvan ottaa suun kautta yhen tabletin eli oli todella pitkällinen vaiva mulla. Joten en oo nyt vielä jaksanut huolestua. Pari yötä tosin nukkunut ilman housuja ja yritän välttää karkkia.

Kiitos tiedoista, jos ei ala helpottaa niin täytyy sitten käydä hakemassa canestenia tms. En ole hulluna mitään makeaa tai vehnää kyllä syönyt (kuten en yleensäkään) mutta normia enempi voi olla kylläkin, kun oikein reiluun viikkoon ole mikään maistunut.

Iskiasvaivoista kyselisin kun itsellä alkoi selkävaivat samalla viikolla kun plussasin. Ensin keskeltä alhaalta kipua herätessä ja sitten siirtyi vasempaan kankkuun josta sitten olenkin kärsinyt koko ajan enemmän ja enemmän, fyssarista ei ollut kummempaa apua, sairauslomalla olen töistä joutunut olemaan panadolia olen joutunut syömään kaikkia mahdollisia fortesta extendiin sekä välillä panacodia. Nyt alkaa hermot pettämään kun en haluaisi lääkkeitä syödä kuin pakolla mutta kipu on nyt pahentunut jälleen. Onko muilla tällaista ja jos on ollut niin onko toivoa että se helpottaa raskauden edetessä? Mulla nyt viikkoja 13+1. Olen onneksi todella harvoin joutunut toistaiseksi lääkettä syömään mutta pelkään etten kauaa kestä tätä kipua ilman apuja

Ömm, toisin kuin yleensä kehoitetaan, niin mulla lieventy iskias pelkällä levolla. Kankku piti saada suoraksi, eli tyynyjä jalkojen väliin jotta lihas pääsi rentoutumaan. Samoin pilatesrullan päällä kun rullasi selkärankaa ja sitä kankkua, niin helpotti, sekin tavallaan rentoutti sen lihaksen. Kyllähän sitä oman aikansa kesti, mutta lieventyi sitten kun osasi rauhoittua töissä.

Hitto......järkyttävä pahoinvointi edelleen eikä loppua näy vaikka raskauviikkoja "jo" 13+3!!!!! Viime raskaudessa oli viikoilla 8-9 alle kaksi viikkoa etovaa oloa, mutta tällä kertaa ei tunnu loppuvan ja kestänyt jo 5-6 viikkoa.... milloin tämä loppuu? Plääh!

Lillie juu mulle kans sanottu että venyttelyä yms. Mutta mulla nimenomaan provosoituu siitä venyttelystä ja itse oon kans päätelly että lepo olis parasta. Rullailla en oon uskaltanu kun pelkään niin että se pahentaa tota järkyttävää särkyä, nyt tänään huomasin että selälleen makaaminen puuduttaa vasemman jalan pohkeesta alaspäin ja oon kans välillä saanut apua siitä että nukun tyyny jalkojen välissä mutta välillä sekin asento tuntuu pahalta. Parhaiten mua on auttanu kevyt kävely ja lepo. Pidän siis toivoa yllä että helpottaa

Hitto......järkyttävä pahoinvointi edelleen eikä loppua näy vaikka raskauviikkoja "jo" 13+3!!!!! Viime raskaudessa oli viikoilla 8-9 alle kaksi viikkoa etovaa oloa, mutta tällä kertaa ei tunnu loppuvan ja kestänyt jo 5-6 viikkoa.... milloin tämä loppuu? Plääh!

I feel you! :Heartred 13+5 kans menossa ja loppua huonolle ololle ja oksentelulle ei näy.

Tsemppiä pahoinvointeihin ja iskiaskipuihin!

Itellä pahoinvointi loppui kuin seinään 10+, ja nyt eilen 13+3 näemmä alkoi hiukan uudestaan. Itsekin olen aikoinaan kärsinyt kovista iskiasvaivoista johon ei auttanut mikään muu kuin jatkuva seisominen ja kävely, istualtaan ja makoillessa oli tuskaa. TODELLA toivon että raskaus ei provosoisi tätä vanhaa pirulaisvaivaa.

Hyvä kuulla vinkkejä tuohon iskiaksen hoitoon!

I feel you! :Heartred 13+5 kans menossa ja loppua huonolle ololle ja oksentelulle ei näy.
I feel you too !! Mulla viikkoja vähempi , mut oon nyt jo poikki tästä olosta :sad001 ei pysty nauttimaan tästä raskaudesta, ja se on kyllä vähän surullista. Tsemppiä meille ja toivoa että kohta helpottaa..

Aikaisimmissa raskauksissa loppui rv 18-19, toisesta huomattavasti aiemmin, olisko ollu 12 viikon paikkeilla. .

Täällä kans yrjööminen jatkuu :( viikoja tosin vasta 9+6, joten toivon että loppuis viimeistään viikolle 12. Pitää hakea tällä viikolla jatko sairaslomaan ku on ihan puhti pois. Tiputuksessa oon käyny 1-2 viikossa viimeiset kolme viikkoa. Tipan jälkeen on ok olo lääkkeiden kanssa noin 12 h ja sit taas sama meno jatkuu. Osasto paikkaa tarjottiin mutta en halunnut mennä esikoisen ja miehen vuorotyön vuoksi. Voimia siskot!

Täällä jouduttiin viikon saikulle :dead: ihan puhki, ja en kestä nyt yhtään ruokien hajuja. Oon siis lounasravintolassa töissä ja eilinen meni siinä kun jatkuvasti juoksin oksentamassa ja se laittaa pikkusen väsyttään...:facepalm: sit on nivuskipuja, kohdunkasvukipuja, päänsärky ja yökötys 24h/vrk:depressed: ja toi oksentaminen useamman kerran päivässä..paino pysynyt nyt pari viikkoa ihan samana, ei ole laskenut eikä noussut, toki lääkäri käski nyt tarkkailla ettei laskemaan ala.

Täällä ei juurikaan enää oireita ole paitsi väsymys tietenkin. Viikko 10 paukahtaa huomenna käyntiin. Ainoot on noi viiltävät kivut kun nousee nopeesti ylös. Eli samaa rataa mennään mitä noiden tyttöjenki kanssa aikoinaan. Ootteko kukaan ikinä kuullu mistä kaikki oireet johtuu? Ja miks ne on monilla niin erilaiset? Ite oon kuullu sen että jotkut ns tottuu siihen raskaushormoniin helpommin kun toiset. Toi kyllä kuulostaa suht järkevältä. Mutta onko se niin en tiedä.

Hormoneistahan ne kai johtuu. Siis varmaan hcg, estrogeeni ja progesteroni, joita on suurina määrinä alkuraskaudessa ja sitten vähenevät. Määrät ovat varmasti hyvin yksilöllisiä, ja myös se miten reagoi niihin. Yksi lääkäri sanoi mulle kerran, että oon varmaan erityisen herkkä hormoneille. Kun mulla jatkui raskausoireet tosi pitkään km jälkeen, siis monta kuukautta. Siihen asti kunnes raskauduin uudestaan. Oireet oli erityisen voimakkaat aina loppukierrossa.

Täällä ei oikeastaan oireita hirveemmin enää oo, väsymystäkään ei oo ollut ollenkaan niin paljon kuin esikoisen kohdalla. Välillä iltaisin on rinnat sivuista kipeät, huomaa kun ottaa liivit pois. Aikaisemmin oli pientä lonkkasärkyä ja muutama sukkapuikko-supistuksen tapainen tuikkasu alakerrassa, paikat alkoi vissiin jo aikaisin löystyä. Samaten vatsa tuli silloin myös vielä selkeemmin esiin. Varmasti kaikki tutut huomaa jo mun olevan raskaana, vaikken ihan vielä sitä kaikille haluisin julkistaa.
Lisäksi oireena on periaatteessa seksihalujen puute :D Ja oon vähän kärttyisempi kuin viime raskaudessa, joten elättelen jo toiveita, josko tää papu tosiaan tyttö olisi! :)

Mulla on paha olo hellittänyt suurimmaksi osaksi, mutta tilalle on tullut viime päivinä iskiaskivut. Ei ne onneksi oo pahat vielä, mutta ikävät. Flunssa on kaiken lisäksi...

Takaisin