Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luojan kiitos meillä nukuttiin viime yö! Nooh, saapa nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan.. ja ellotus senkun vaan pahenee, toivon mukaan kolmisen viikon päästä alkaa nämä alkuraskauden oireet taittua..

Täällä iltapäivä/iltaällötys palannut takaisin, nyt 12+2. Luulin muutamana päivänä sen jo loppuneen kokonaan. Ihan sama syökö vai ei, sama ällö olo eniveis... Huoh.

Mulle on tullut tässä viime päivinä uusi oire. Vatsa on tosi kovalla ja vessassa käynti kestää. Eilen oli ihan kamalaa.. En millään meinannu saada p**kaa ulos. Oli pakko sitten istua ämpärin päällä jossa kuumaa vettä, niin johan tuli ulos. On tämä niin ärsyttävää:mad: Näin mulla oli edellisissä raskauksissakin. Onko jollai muullakin sama oire?
Joo, ja sitten mieliala vaihtelut.. Eilis iltana ärsyynnyin miehestäni ( en tiedä miksi) ja leikin nukkuvaa. Olin räjähdysaltis enkä tiedä syytä. Olen huomannut, vedän herneet nenään helposti, itkeskelen lähes päivittäin jostai ihmeellisestä asiasta tai sitten on kova vitutus jostai maailman asioista, huoh! :sad001

tuohon kovaan vatsaan kantsii testata myös "kakkajakkara", eli jalat jonkun päälle kun istuu pöntöllä, tulee sama efekti kun pienet monesti menee vaippakakalla kyykkyyn hetki siinä, eikä tarvii ees pinnistää kun suolen asento on sopiva, se tekee itsestään kaiken työn :) meillä on onneksi noita pikkukyläläisiä varten ihan ikean korokejakkara että yltävät käsipesulle.

mulla on buubsit nyt rauhallisemmat, sietää jopa kangaskosketuksen, jee!

uutena on tullut pyörrytyksen tunne, eilettäin jouduin huutelemaan isännän auttamaan mut pois suihkusta kun jouduin istumaan lattialle. muutamasti nyt muutenkin tullut pyörrytyksen tunne ja on ollut pakko taas iskeä pyrstö lattiaan. ei liity sokereihin millään logiikalla, joten en sitten tiedä mikä mahtaa heittää paineet alas (mulla on kyllä perus rr tosi alhainen jo itsessään). olisko tässä nyt kehoite syödä pari salmiaakkia? ;)

tänään on toinen pv kun ei oo ollut vielä oksennustarvetta ! Jokohan hellittelisi?

itkuherkkyyttä on ollut havaittavissa, kiitollisuuttanikin tässä itkeä tirautin kun mulle tuotiin valmis sapuska soffalle :D (ja juuri nyt voisin kuristaa tämän puhelimen selaimen tekstikorjauksen!!)

Juu, kova maha on tuttu ongelma. Alkaa melkeinpä ennen plussaa, mutta nyt se kyllä paheni selvästi tuossa pari kolme viikkoa sitten...

Mulla tohon huimaukseen auttaa suola. Mä saan varmaan liian vähän suolaa ravinnosta muuten, niin sitä on ihan varta vasten välillä tankattava.

Mä kans käytän "paskajakkaraa", eli tota lasten koroketta :) Magnesium, liikunta, riittävä veden juominen ja riittävästi kasviksia pitää mahan kunnossa. Heti jos syö huonommin kasviksia, liikaa lihaa tai vaikka liikaa leipää niin on pakki jumissa :/

Mä syön magnesiumia joka päivä, tai siis otan aina kunnon satsin nukkumaan mennessä. Vielä ei ainakaan oo ummetus vaivannut, vaikka mulla on siihen taipumusta. Auttaa myös jalkakramppehin, joita mulla on öisin :)

Täällä on sääriä ja pohkeita juilinut aina paikoitellen. Magnesiumia oon napsinut, en tiedä onko jalkoihin niinkään auttanut, mutta massu toimii :grin Kunhan ei nuo suonikohjut menis pahaksi.. Polvet on edellisraskauden jäljiltä oireilleet tyypillisesti (en tiedä onko nivel- vai lihasperäistä), syvempi kyykky tekee niin kipeää ja kipu vaihtelee polvien välillä, harvemmin ovat yhtä aikaa kipeät. Tissit on kasvaneet ISOIKSI, taitavat olla jo lähes sitä luokkaa kuin esikoisesta synnytyksen tienoilla. Pitää ostaa varmaan uusia liivejä, kun tuntuu, ettei mitkään liivit kanna näitä meijereitä mukavasti. Mielenkiinnolla odotan, mihin kuppikokoon tällä kertaa päästään. Onneksi ainakin viimeksi palautuivat ennalleen imetyksen/lypsämisen vähentyessä (juostessa pienemmät rinnat enempi omaan mieleen).

Täällä ihan hurja närästys meneillään... En muista vastaavaa olleen aiemmissa raskauksissa mutta nyt polttelee kyllä ikävästi lähes 24/7. Renniestä ei mitään apua. Omepratsoli resepti olisi jo valmiina mutta vielä olen pärjäillyt ilman. Onko joku muu joutunut käyttämään Omepratsolia raskausaikana?

Hei mitä huimaukseen tulee niin veri-määrä alkaa nyt meillä lisääntymään, joten veri alkaa laimenemaan.
Nyt pitäs syödä vihreää niin sais rautaa. ..
Kakkajakkara tääläkin käytössä, ihan paras!
Koittakaapa juoda vettä ja lisätä kuituja, auttaa myös kakkiin jos/kun on kovalla.
Mun tissit on nyt ihan suht ok nännit vaan on super arat, kuppi koko on kyl jo iso ja vanhat liivit on vähän niukat.... en olis isompia tissiä nyt tähän väliin tarvinnut.

Mikä on tää järkyttävä kipu vasemmalla alavatsassa?!?! Koko päivän juilinu mutta nyt vetää jo kropan kippuralle kun sattuu aivan kamalasti!
Onneks ei tuu verta. Muuten olisin paniikissa...

Keltarauhanen? Mulla vieläkin juilii tosi pahoin, mutta en tiiä minkä asteista se kipu sitten normaalisti on

Evelino mä oon joutunu käyttää,mulla siis paha refluksi nyt oon yrittänyt vältellä mut oon nyt parina päivänä joutunut ottaaMulla edellee tissit kipeet,järkky väsy ja iltaisin maha kyl "kipuilee"hieman ja ummetus on kanssa nyt jo rantautunu mulle En tykkää lainkas.ei sit oikeen muita oireita oo välillä pahan olon aaltoja kylläkin

Varhaisultrassa sanottiin että 11-12 viikoilla keltarauhanen saattaa aiheuttaa tosi kovia kipuja ja äidit niitä pelästyvät!

Hyi mitkä iskiaskivut :< en pääse sängystä ylös jos erehdyn tekemään jotain mikä ärsyttää selkää. Tänään pohjamaalasin talon sisäseiniä. Siis kolme seinää. VIRHE.

Musta on lähinnä omituista ettei ole oikein mitään oireita. Viikkoja nyt 11+0. Muutama viikko sitten oli julmetun väsymys ja öisin heräilin alaselkäkipuun. Parina päivänä oli vähän huimausta. Nyt ei pariin viikkoon ole ollut mitään muita "oireita" kuin pöhöttynyt olo alavatsassa. Sellainen activia auttaa -olo.

Mulla hävinnyt kaikki vähäisimmätkin oireet mitä ollu joten en aattele enää mitää muuta ku ehkä tää raskaus oli tässä. Nyt rv 11+3, ultra 5.9 et sillo tietää sit..

No eipä voi kyllä täälläkään EDELLEENKÄÄN sanoo et ois juurikaan mitään oireita.. O.o joko se vaihtu siihe"keskiraskauden"huumaan....13+4...vaik eipä noita alussakaa ollu et"helpolla" taas päästiin...mitä lie sit lopussa odottaa :(

Täälläkin vietetty oireetonta keskiraskautta 10 viikon jälkeen :) Mitä nyt kohtu venyy ja kipuilee, närästää välillä ja muuta mukavaa, mutta oireetonta pääasiassa koko ajan. Naamakin päätti silottua normaaliksi 13+ viikon aikana, eli teini-ikäkin on siltä osin taas ohi. Esikoisesta jäänyt linea negrakin katosi kuin tuhka tuuleen, vaikka vielä hetki sitten oli kuin tussilla mahaan piirretty viiva.. o_O

Takaisin