Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hoh hoijaa, siis millaisia oireita teillä keillä ollut hiivatulehdusta joissain raskauksissa on ollut? Kävin tänään apteekissa ja olin aikeissa ostaa sitä canestenia tms niin farmaseutti kertoikin, ettei raskauden ekalla kolmanneksella noita voi käyttää?! Ja kävi vielä tarkistamassa asian koneelta, no minäpä soittelen huomenna neuvolaan ja kyselen että pitääkö sitä sitten mennä lääkärin pakeille tosiaan tästä.
Oireina itsellä lisääntynyt klimppimäinen valkovuoto tms töhnä (anteeksi!) alakerrassa, turvonneet ja arat häppärit ja ulkosynnyttimet, kutinaa jne. Ei haise, enkä jotenkin voisi uskoa että olisi mitään muutakaan...
Mikään ei ruokavaliossa ole muuttunut ihmeemmin, ainoa mikä oli tämä viikon kestänyt järkky flunssa jonka aikana vedin neljä päivää putkeen maksimit parasetamol + C vitamiini pillereitä, kai siinä oli jotain makeutusainetta. Tää on nyt kestänyt vissiin 5 päivää, eikä helpotusta ole tullut.. huooooooh.

Mulla ei ole hiivasta omakohtaista kokemusta etten valitettavasti osaa auttaa. Suosittelen toki kysäsemään neuvolasta apuja. :)

Onko muilla hengenahdistusta? Mulle tulee aina välillä tarve yhtäkkiä hengittää tosi syvään suun kautta muutamia kertoja, ihan levossakin. Hengästyn myös ihan tosi herkästi jopa ihan puhuessa saatikka liikkuessa. Hassua.

Höh. Mulle sanoi apteekissa, että saa käyttää canestesia ja kattoi koneeltakin :O on tää tympeää kun antavat eri paikoissa eri neuvoja :(

Rouvaskainen Täälläkin hengästytään helposti, se alkoi itseasiassa jo tosi pian plussan jälkeen. Kuuluu ihan perus raskausoireisiin, sille oli ihan joku syykin, mutten enää muista mikä :) Esikoista hengästyin myös helposti.

Mää kun menin sanomaan jo ettei juurikaan oireita ole niin kyllähän niitä on.. Yliherkkyys. Ai että mää räjähtelen tolle miehelle jatkuvasti ja poraan että kun se ei haluu mua. Ja aloin itkeen kun kattelin yhtä muotikilpailu ohjelmaa.. siis tää oon ihan hirveetä. Ei tyttöjen kohdalla tämmösiä näin pahoja ollu ja tää on kun jostain komediasta jo. Mää oon aina ollu vähän semmonen etten helposta itke tai muutakaan mutta nyt jos mieskin vaikka kääntää selän sängyssä niin mää alan jo itkeen vaikka normaalistikkin se usein nukkuu selkä muhun päin. Koko ajan jotain ihme epäilyksiä että se painuu jonkun muun matkaan. Eilen mää huusin sille että voitko nyt sanoo mulle että sää et tee mitään tyhmää ja että sää oot vaan mun. Juups.. toivottavasti tää helpottaa jossain vaiheessa. Ja sitten on vielä tissit kipiät.

Höh. Mulle sanoi apteekissa, että saa käyttää canestesia ja kattoi koneeltakin :O on tää tympeää kun antavat eri paikoissa eri neuvoja :(

Joo, vissiin riippuu viikoista, mulla vasta 10+ niin sanoi ettei alkuraskaudessa mitään noita :) noooh, tänään kävin toisessa apteekissa neuvolan puhelun jälkeen ja siellä farmaseutti oli heti sitä mieltä että ilman muuta voi käyttää. Näin ne vaihtelee :D

Mäkin kävin 10+ viikolla apteekista sen eikä edes kysynyt viikkoja :O eikä mun maha nyt niin turvonnut ole että näyttäisin olevan pidemmällä..kai :D

Mulla on hengenahdistusta mutta lienee myös jäänteitä tuosta kurkunpääntulehduksesta. Välillä oon huolissani saako vaavi tarpeeksi happea... Mutta ei siis mitään kamalan vakavaa hengenahdistusta.
Ja itkuherkkyys on ollut aivan koomista täälläkin koko alkuraskauden ajan. Voin itkeä ilosta tai surusta tai olemattomista asioista, kaikki käy :)

Neuvolasta mulle neuvottiin (rv9?) se canesten missä on vaan yks puikko. Ja sit se lisäs siihen et joskus vaan on niin sitkeessä et loppuraskaudessa sitten suunkautta otettava lääke auttaa, mut sitä ei voi alkuraskaudessa käyttää.

Oi mieletön itkuherkkyys on täälläkin. Tänään ultran jälkeen mä repesin töissä, kun se helpotus oli niin suuri! Vieläkin itkettää :D

Mulla on ollut hiivaa vain raskausaikoina, ei muuten koskaan. Canestenia mäkin käytin. Mulla se suppo meinas vaan haluta tulla ulos samoin tein. Kyllä se vaan helpotti kutinaa ja poltetta. En enää muistamissä vaiheessa raskautta ne oli,mutta lääkäri ne määräs silloin.

Mä oon onneks säästyny hiivalta,ei oo ikinä ollu o.O toivottavasti ei tulekaan. Tsemppiä kaikille sen kanssa painiville!

Soitin siis aamulla neuvolaan, ja kävi hirmuinen munkki kun meidän oma neuvolantäti sattui olemaan puhelinneuvonnassa kiireapulaisena :D Joten oli kiva jutella hänen kanssaan (on ihan todella osaava ja symppis tyyppi). Neuvoi heti että ilman muuta nämä itsehoitolääkkeet ja paikallisesti, että oireeni kuulostavat täysin klassisilta hiivaoireilta. Joten menin uusiksi toiseen apteekkiin seulontaverikokeiden jälkeen ja hain canesten kombi (geeli + 1 puikko 500mg). Minulla tuo ongelma tuntuu olevan pahiten noissa ulkosynnyttimissä Pelkkä geeli helpotti jo oloa aika mukavasti ja nyt sitten yötä vasten saa tuon toisen käyttöön.
Katsotaan kuinka käy, kuulemma viikon päästä sitten suunnilleen tietää että uusiiko tai jos ei lähde pois niin sitten neuvolan kautta testeihin selvittämään mistä on kyse.
Eilen illalla oli aivan järkkyä alkaa unille kun koko alapää oli kuin tulessa suihkun jälkeen, ja tuli jopa pienesti verta nirhaumista joita ulkosynnyttimiin tuli. Ja mulla ei kanssa ole ollut koskaan mitään tällaista!! Joku ihan tähän verrattuna lievä hiiva ollut joskus 15 vuotta sitten jos edes muistan oikein....
Että olispa karsee vaiva jos kestää koko raskauden ajan. Ja joillakin tämä todella on jäänyt päälle.
Kai se eilinen farmaseutti oli jotenkin niin tarkka, en ymmärrä kyllä miten oli niin ehdoton ettei mitään voi käyttää paitsi maitohappobakteereja. No joo, toisaalta onpa näihin törmännyt ennenkin kun lapselle esim hakenut noihin vastasyntyneen masuvaivoihin apuja, niin yksi sanoo yhtä ja toinen toista..

Mutta kiitos vaan kaikille vinkeistä ja kokemuksista. Nyt vaan toiveikkaana että tämä riesa loppuu yhtä nopeaan kuin alkoikin!

Oi mieletön itkuherkkyys on täälläkin. Tänään ultran jälkeen mä repesin töissä, kun se helpotus oli niin suuri! Vieläkin itkettää :D

samaistun tähän kyllä ihan täysin, tuon tuosta tulee ensin sellainen onnellinen hymähdys ja sitten itku päälle. käytiin tässä miehen ja yhden miespuolisen kaverin kanssa syömässä, niin kesken ruokailun kysyin et "saanksmä itkee nyt?" tuumasivat että anna mennä vaan :D

nyt muuten ensikertalaisena ymmärrän senkin, miten sitä aina ennen ihmetellyt (tai no ihmetellyt, mutta kiinnittänyt huomiota) että kun odottavat hierovat pyörivin liikkein massuaan. mä teen sitä samaa kun mulla jotenkin niin kovasti pingottaa vattaa jo nyt (10+3 nyt ultravarmistuksessa) ja se hipsuttelu helpottaa.

Mulla on alkanut nyt ihan järkyttävät päänsäryt! Särkylääkettä en vielä ole ottanut (en muutenkaan ota niitä jos ei aivan pakko), mutta toivottavasti loppuu pian.
Kasvot on jotenkin kaventuneet :) Ihan hyvä juttu kyllä, aikamoiset posket ollut :D

Mua ei niinkään ole itkettänyt, mutta ärsyynnyn paljon helpommin kuin ennen. Ei tarvitse olla mitään järkevää syytäkään, niin kilahdan ihan totaalisesti! Miehellä kestämistä...
Muutaman kerran olen meinannut töissä alkaa rähjäämään pomolle kun istun sen vieressä ja se naksuttaa kynää koko ajan tai muuta ärsyttävää ääntä pitää jatkuvasti.

Itellä kans enempi tota räjähdysalttiutta ollut alkuraskaudessa, mutta viime päivinä alkanut olla itkuherkkyyttä. tänä aamuna väsytti niin julmetusti, kun tytön sängystä kuului jo taas klo 06 että äitti, äitti, äiti... <3 Ja siitä se päivä sitten lähti. Tirautin kyyneleet, kun tyttö oli syönyt puuron ja yritin antaa vielä vettä mukista niin tempasi sen lattialle ja kaikki vedet pitkin poikin.. phuuh. Että sellaiset aamuhormonit :D

Takaisin