Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans yrjötty viimeiset viisi viikkoa päivittäin. Lääkkeet sain tällä viikolla, kun painokin pudonnut sen viitisen kiloa. Tosin Tässä varressa on varaa pudotakin. Yhden pillerin otin ja seuraava päivä olikin laataton! Voi kun tää loppuis nyt tähän. Tänään rv 11+6.

Mulla oireilee rannekanavat, sekä niska- ja olkavarsioireyhtymä toisella puolella :( Välillä ei ole tuntoa käsissä, eikä pysy mikään käsissä... Jalkoihin säteilevän kivun oon saanut aisoihin nivusia venyttämällä, jos se siitä olis apua? Magnesium myös auttanut moneen kolotukseen jaloissa, sekä migreeniin :)

Sehän auttaa myös ummetukseen jos semmosta vaivaa on! Loppuraskaudesta jos levottomat jalat vaivaa, niin magnesiumia saa ihan suihkeenakin :)

Täällä on jo nyt alkanut iskias vaivata :shifty: Eilen oli niin paha ettei pystynyt kyykistymään yhtään. Kerran se hermo jäi jo vähän jumiin ja en meinannut päästä ylös. Semmosia satunnaisia huudahduksia saattaa kuulua tässä raskauden aikana meidän kotona kun iskias vihlasee :wink

Mullakin tuntu jo vähän iskiaskipua vasemmalla, ei kuitenkaan linkata tarvinmut niinkuin esikoisesta, mutta eiköhän taas saikkua tiedossa muutamien viikkojen päästä..

Mulla on myös jo nyt noita iskiaskipuja ja oon ollu ihan kauhuissani et miten jo näin aikasin on, ku viime raskaudessa oli vast loppuvaiheessa. Lomalla oon ollu nyt kolme viikkoo ja mitään ihmeempää en oo tehny ja silti ollu kipee ni nyt vähän pelottaa töihin meno o_O

Iskiaskipuihin auttaa liike ja venyttely. Mulla iskias vetää pakarat jumiin ja niiden hyvä venyttely auttaa hermokipuihin. Myös kävely helpottaa. Mulla on todettu alkava selkärankareuma, ja nuo iskiaskivut kuuluu siihen. Mietinkin että oliskohan joku tukivyö hyvä sitten kun maha kasvaa?

Mulla viimeeksi alkoi iskiaskivut siitä, että tein 8h työpäiviä pelkästään seisten ja kävely ei todellakaan helpottanut enää kipua. Ainoa mikä auttoi oli parin päivän lepo ja nukkuessa piti lonkka ja selkä saada suoraksi tyynyjen avulla. Vaiva palasi aina työpäivän aikana, mutta lievittyi sitten kun lopetin pelkän seisomatyön.. samalla mulla oli hermopinne alaselässä, joku nikama jumissa mitä ei sitten millään saanut naksautettua mahan kanssa. Pilatesrulla oli kyllä iso apu iskias- ja selkävaivoihin. Suosittelen!

Tukivyön aion ehdottomasti ostaa tällä kertaa! Meillä niitä saa neuvolastakin lainaan, taidanpa kysästä heti seuraavalla kerralla jos ehtisin vielä välttää kovat selkävaivat :)

Tukivöitä saattaa jossain kunnissa saada myös apuvälinelainaamosta.

Mulle tais osua tänään ensimmäinen kunnon "mood swing" kun mies joutuikin lähtemään yllättäen töihin vaikka oltiin sovittu että vieraillaan mun äidin luona kertomassa uutiset. Mennään sit huomenna. Paitsi et kun äidille soitin niin on iltavuorossa huomenna ja seuraavaksi sopis keskiviikko mut sit mies on jo loppuviikon poissa ja viikonloppuna kerrotaan miehen suvulle mökillä ja haluisin sitä ennen kertoa äidilleni. No, ei voi mitään. Päätin harmissani mennä kylpyyn. Pääsin just kylpyveteen asettuu ja sammutin hanan ku kuulin et ulko-ovi käy. Anoppi sieltä huus "päivää!" Olivat appiukon kanssa liikkeellä. Huusin et oon kylvys ni anoppi sano et ne lähtee sit heti. Sit paruin kylvyssä sitä etten tajunnu huutaa et ei ku mä voin tulla ja nyt en tiedä miks ne kävi ja ärsyttää et olin just tullu kylpyy ja samal ärsyttää et ne vaan marssi ulko-ovest sisään ja et ovi ylipäätään oli auki ja et äiti-suunnitelmaki meni ihan pieleen..

Miehelle tekstasin, mut se ei ymmärtäny yhtään mitä märisen ja käski vaan ryhdistäytyä. Siitäkin sit riemua riitti.

Ei lainkaan mun tapaista.

Täällä on ollut nyt viikon järjetön väsymys, eikä toki auta yhtään se että esikko on vääntänyt ylähammasrivistöä nyt viidettä viikkoa, tuloksena viime vloppuna vihdoin puhjennut eka yläetuhammas ja näillä näppäimillä toinen puhkeaa viereen. Niiden lisäksi myös viereiset.. yöt ja päivät vaihdelleet todella paljon itkuisuuden ja kärtyn kanssa..

ja tähän päälle nämä alkuraskauden hormonit, jotka omalla kohdalla (kuten viimeksikin) tarkoittaa aamuyöllä valvontaa yleisimmin klo 0330-0430 ihan vaan nou reason..

ja nyt yöt olleet sitä, että tytön kanssa joutunut lääkitseen tms about klo 01-02 ja sen jälkeen kun saan sen rauhoittuun niin omat unet jää, raivostuttavaa! Kaiken lisäksi toissa yönä tytölle sitten iski nuha ja sitä myöden meni sitten viime yö ihan pers... ja MUA NIIN VÄSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Meillä kun ei olla myöskään päikkyjä nukuttu enää puoleen vuoteen kuin n 1-1,5h max per pvä. VALIVALI. :mumum Tätä rumbaa myöden pinna kireellä jne jne.....

Eipä kateeksi käy tän väsymyksen keskellä teitä joilla on jo joku pieni tai vähän isompikin huollettavana. Mulla tekee tiukkaa töiden lisäks pelkkä itteni ja koiran huoltaminen.

Viikonloppuna alkoi alaselkää vihloa. Ihan tuolta häntäluun tienoilta. Neuvolassa kävin tänään seuloissa ja th:lle siitä puhelin ja totes et voi olla jo liitoskipuakin kun viikolta 7 alkaa se jokin paikkoja löystyttävä hormoni toimia. Toivottavasti pysyy maltillisena ja menee poiskin vielä nää kivut.

Mulla pahoinvointi ja etova olo alkaa pikku hiljaa ehkä helpottamaan, tosin ällöttys useimpia ruokia kohtaan tuntuu vaan pahenevan. Väsymys on ihan tajuton, voisin vaan nukkua kooko päivän...:sleep011

Täällä ollaan mansikkaveneen kanssa ihan samoilla linjoilla tällä hetkellä!:p

Vissiin tarviin tosiaan unta; nyt sairaslomalla vetäsin juuri 3,5h päiväunet :) Hiljaisessa talossa on hyvä nukkua!

Täällä on joku ihmeellinen jalkajumi! Yöllä jo tuntui lonkankoukistajat oudolta ja nyt tuntuu kuin ois jonkun reisitreenin vetänyt salilla :D Lonkat ihan ihmeelliset. Ei mulla viime raskaudessa tämmöstä ollu :D

Ei mitään toivoa huonon olon helpottamiseksi.. tänään taas viittä vaille oksennus ja monta tuntia. Yritä siinä sit töitä tehdä :yuck:.

Masua vihloo ja nahkaa kutittaa, taitaa kasvaa joku :grin

Takaisin