Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä muistaakseni otettu verikokeiden yhteydessä aikaisemmissa raskauksissa pissanäyte 4h pidättelyn jälkeen, mutta eipä nyt ollut mtn puhetta. En kyllä ikinä oo raskaana noin kauaa onnistunut pidättelemään... Huomennahan tuo selviää kun ois tarkoitus verikokeessa käydä.

Tää on niin syvältä kun luulin jo pahoinvoinnin helpottuneen. Höpö höpö, nyt kun tuli 10+0 täyteen niin alkoi uudestaan ja pahempana :depressed: Tähän asti oon selvinnyt tosi pahalla olollakin oksentamatta, mutta nyt en enää tiedä... Tää on ihan kauheaa. Mää pelkään oksentamista, oon aina pelännyt, ja mulla on tosi korkea kynnys oksentaa. Pidättelen viimeiseen asti, vaikka totta kai se voisi helpottaa oloa kun vaan oksentaisi. Eka raskaudessa oksensin vain kerran, vaikka pahoinvointia oli kovastikin. Nyt ei enää oikeen mikään ole hyvää syötäväksi, liha haisee HIRVEÄLLE eikä sitä vaan voi syödä. Meillä on paistettua jauhelihaa jääkaapissa enkä voi hengittää, kun avaan jääkaapin oven. Sitten kuitenkin jos ei syö tarpeeksi niin tulee siitäkin tosi huono olo, mutta mitäs syöt kun kaikki ällöttää?? Hö, loppuis jo! Ihan kuin olis kamalassa mahataudissa koko ajan, kun tekee pahaa, palelee ja maha on kipeä.

Ja onko teillä muilla paljon kohdun kasvukipuja? Mulla on päivittäin tosi paljon, ja mun alamaha on selvästi jo kasvanut. Oon alkanut tosissaan miettiä, että onkohan tuolla sittenkin useampi asukki.

Meillä piti kans antaa väh. 4h pissanäyte ja viedä labraan.

Kasvukipuja ei ole enää ollut. Ihan alussa niitä erilaisia jomotuksia ja kipuja oli, mutta myt on useamman viikon ollut hiljaiseloa. Saa nähdä koska ne taas alkaa.

Untamoinen, täällä on sama tilanne, että pelkään oksentamista ihan kamalasti. Aina nieleskelen viimeiseen asti, ettei vaan tarvitsisi oksentaa. Nyt tuntuu kyllä oudolta kun tuossa oli vajaa pari viikkoa todella huono olo, mutta nyt on kadonnut kokonaan. Ainoastaan ajatus joistain ruoista ja jotkut hajut alkaa yököttämään. Vähän pelottaa kun pyöristetysti olen vasta viikon 8 kohdilla (tarkkaa aikaa en nyt tiedä). Mulla on jo tähän mennessä kyllä alkanut vatsa pyöristyä selkeästi ja tänään on ollut taas kovia vatsakipuja, syystä en kyllä ole varma. Ekan lapsen kohdalla ennen viikkoa 15 en huomannut vatsan kasvaneen, mutta nyt huomaa kyllä.

Oireet nyt viikoilla oletettavasti 7+5:

Naama kuin kyntöpelto (ei koskaan ollut mitään ihmeempiä näppyjä naamassa vaan ihan sileä iho), oksettaa(en välttämättä oksenna joka päivä, mutta kokopäivä yökötys on), hajuyliherkkyys, yliväsynyt, huono ruokahalu, kohdunvenymiskivut, välillä myös nivuskivut.

KIVAA :yuck::wacky: Esikoisesta ei ollu mitään kummempaa oiretta kun väsymystä ja ennenaikasia supistuksia joskus.viikoilta 25. alkaen, mutta eivät avanneet kohdunsuuta.

Täälläkin otetaan alkuraskaudessa labraan toimitettava virtsanäyte + neuvolassa tarkistetaan rutiininomaisesti itse jotkut arvot aina ennen vastaanottoa "dippaa liuska pissakuppiin" -menetelmällä. Tästä muistuikin mieleen, että täytyisi toimittaa maanantaiaamuna pissaputkilo labraan verinäytteen oton yhteydessä.

Ei kyllä liittynyt oireisiin sitten mitenkään, mutta eipä mulla niitä juurikaan ole vieläkään sen vertaa, että niistä saisi aikaiseksi keskustelua. :laughing5

Tänään (11+4) havahduin yht'äkkiä autoa ajaessani, että olo on normaali :) Eli tänään oli montakin hetkeä ettei ollut paha olo eikä maha kamalasti turvoksissa. Kotiinpäästyäni oli pakko kuunnella sydänäänet että onko kaikki ok, ja sieltähän ne löytyi heti ensiyrittämällä :) Ehkä tässä siis olis alkamassa helpompi jakso :D

...Niin ja oireista vielä pakko mainita, että itkuherkkyys on koko ajan ollut jotain aivan -naurettavaa- !
Jotkut päivät vaan on sellaisia, että itku saattaa tulla ihan pikkuasiasta.
Tänään olin hammaslääkärissä, tarkistus ja hammaskiven poisto. Sanoin että pelkään sitä hammaskiven poistoa kun viimeksi sattui niin hirveästi, ja että olen raskaana. Noh, päätettiin etteivät laita puudutuspiikkejä koska oli sit suoraan töihin meno, vaan päädyttiin puudutusgeeliin jota laittoivat ikeniin.
Ultraäänilaitteella sitten alkoivat vinguttaa hammaskiveä pois (vihloi inhottavasti välillä) ja sitten sain kauhukuvan päähäni, että puudutusgeeli valuu kurkkuuni ja kurkku puutuu enkä ehkä voi hengittää. Jotenkas aloin itkemään :crybaby2
Lääkäri ja hammashoitaja olivat onneksi niin kilttejä että toinen alkoi silittelemään ja toinen haki pehmonallen mulle kainaloon!
Kyselivät vielä vähän väliä että voidaanko jatkaa. Minä niiskutin että joo, ei tässä mitään hätää, itkettää vaan...
Vähän kyllä myös hävetti. Ei se siis oikeasti niin paljon sattunut. Mutta kun itku tulee niin tulee, ja sitten se itku meinas jatkua koska olivat niin empaattisia ne tädit, ja se mua itketti vielä enemmän :shy:

Voi ihana mielikuva fransesca! Tosi kivoja hammaslääkäreitä. :)

Mäkin pelkään hammaslääkäriä yli kaiken ja pitäisi mennä viisaudenhammas leikkauttamaan.. No eipä se taida raskaana onnistua muutenkaan. :/

Minäkin pelkään hammaslääkäriä kuollakseni, aikaa varatessa olen nimenikin sanonut joskus väärin :D nyt on ens kuulle varattuna tsekki ja oma pelkohammaslääkäri on vaihtunut..nyt pelottaa taas enemmän.

Nyt mietin vaan, että tän ah-niin-ihanan oksentelun takia täytyy kyllä ehkä siirtää eteenpäin.. vatsalihakset on kovilla kyllä nyt tästä jatkuvasta purjoilusta ja kyökkimisestä, kurkunpääkin tuntuu inhottavan "karhealle". ei siis merkkejä pahoinvoinnin helpottamisesta, pahemmaksi vaan menee (10+2)

ihania hammastyyppejä teillä siellä Fransesca !

Mulla näyttäis nyt tosiaan siltä että suurimmaksi osaksi oireet katosivat aikalailla tasan 10+0. Pieniä juttuja on edelleen, mutta huomattavimmat katosivat samanaikaisesti. Näköjään näinkin voi käydä! Olin jotenkin ajatellut että öklötykset kestäisi joka tapauksessa pidempään. No, en valita!

Tsemppiä pahoinvoiville ja muillekin oireilijoille! <3

Mulla ois ollu eilen viisurin poisto hammaslääkärissä, mutta peruin sen päivää ennen kun oksetti niin kokon päivän. Ei ois kiva mennä siihen tuoliin puudutukset suussa yökkimään. Sain uuden ajan marraskuulle - jos vaikka ooo olis jo helpottanut.

Mulla on hammaskiven poisto marraskuussa. Ei ne koskaan oo minulta puuduttaneet, rapanneet vaan menemään :wideyed: En kyllä niitä piikkejä haluaiskaan, ei sillä. Eiköhän silloin jo pahoinvointikin ole lakannut :smug:

Ei kyllä puhettakaan, että lähtisi hammaslääkäriin lähiaikoina, ku jo hampaiden pesukin meinaa pistää oksentamaan...

Pahoinvointi on mulla jo helpottanut (10+5), mutta tänään oli taas huono päivä. Töissä tuli loppupäivästä huono olo ja kaupassa piti ihanassa perjantairuuhkassa nieleskellä ja hokea mielessään "en oksenna, en oksenna, en oksenna". Porukoillakin piti käydä pyörähtämässä ja autossa meinasi tulla jo ylös, mutta sinnittelin. Noooh. Porukoilla oli vieraita, joten ei auttanut kuin jatkaa nieleskelyä... Kotia asti kuitenkin selvisin...

Väsymyskin on jonkin verran helpottanut. Onhan se aika typerää, kun odottaa vaan, että paha olo loppuu, mutta oireiden loppuessa huolestuu, että onhan kaikki hyvin. Ultra-TJ 11...

Huh, kävin hakemassa lisäpuhtia eloon tiputuksesta sekä nöyrryin ja aloitin primperanin. Toivottavasti näillä jaksais taas eikä tää oleminen olis yhtä kärsimystä. Toi primperan oli itelle kova paikka, koska vastustan lääkkeiden käyttöä raskausaikana :(

Jospa se lääke vähän helpottaisi, saat voimia palaamaan ja voit pian jättää sen pois? :) Mukavampi se loppuraskaus on kun ei jo alusta vedä kroppaansa kuivaksi.

Tsemppiä Haggis

Mulla myös toi hampaanpesu on ihan tuskaa ja usein tuleekin oksennus. Eilen oli vähän heikompi päivä kun oksensin sekä aamupalan että lounaan ulos. Vähän jotain koitin toki perään syödä.. toivottavasti tänään menee paremmin.

Päänsärkyjä myös alkanut tulla. Onneksi usein hieman vuorotellen pahoinvoinnin kanssa. Lisäksi eilen meni hartiat jumiin ja yöllä särki sitten käsissä asti, piti nousta laittamaan kylmägeeliä (joka muistaakseni sallittua).

Kaikki tuttuja oireita viime raskaudesta. Noille mun jalkoihin ja käsiin säteileville säryille en saanut mitään selitystä, mistä johtuu. Ne oli aika inhottavia välillä. Onneksi menivät aina ohi ettei jatkunut loppuun asti :O

Takaisin