Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vähän jo oireet helpottaa, ainakin pahoinvointi on helpottanut. Nälkä kumminkin on jatkuva, turvottaa ja pissittää ihan jatkuvasti. Nyt viikot 11+1. Jotenkin oon jaksanu touhutakin tällä viikolla vähän enemmän. :)

Vatsan toimintaan auttaa hyvin myös magnesium, toimii ainakin mulla. Illalla nukkumaan mennessä otan maitohappobakteerin sekä 2-3 magnesiumsitraattitablettia. Aamulla monesti kakkahätä herättää. :)

Kai mulla sit on tällä kertaa eteenpäin kallistunut kohtu :confused: Eilisestä asti kohtua aristanut hirveesti töiden jälkeen ja istua ei voi normaalisti kun häpyluu painaa kohtua. Pitää siis kenottaa istuessa tai suosiolla seistä.. onko tästä kokemuksia? Siis kohdun arkuudesta ja häpyluun painamisesta istuessa? Esikoisesta ei meinaan ollut mitään vastaavaa ja silloin oli reippaasti taaksepäin kallistunut kohtu.

Kyllä mulle on neuvolalääkäri/kätilö sanonut, että raskaus voi muuttaa kohdun asentoa ja kohtuhan muutenkin suoristuu kasvaessaa, eli taaksepäin kallistunut kohtu ei välttämättä ole enää taaksepäin kallistunut kun viikkoja on esim. yli 12 :)

Toki voihan nämäkin olla näitä, että yks sanoo toista ja toinen toista, en minäkään lääkäri ole, joten mulla ei hajuakaan asioista.. :D

Mäkään en ajatellut että kohdun asento voisi muuttua! :D

Te joilla noin rv 8 niin tunnetteko kohtunne? Siis tuntuuko erilaiselle alavatsalla tai saatteko tunnustelemalla tuntumaa? Mä taas tänä aamuna mietin että kropassa tunne niin normaali kuin olla ja voi vain pahoinvointi kertoo et hotain erilailla. Huonot skenaariot senkun kasvaa päässä onneks enää 2pv ultraan.

Kyllä mulla jo rv8 paikkeilla tuntui tossa alavatsalla semmonen kova, yleensä on pehmeä siitä kohtaa. On niin hanurista aina tämä alkuraskaus kun yhtä pelkoa ja miettimistä, että onkohan kaikki hyvin :/

Mä tunnen kohdun selvästi, oon nyt rv9+2. Esikoisesta en ikinä tuntenut..

Mä en kyllä kohtua tunne. Tosin oikealla kyljellä maatessa tuntuu joku kova joka on vähän niinku tiellä :) olisko se sitten kohtu, en tiiä :)

Tänään on itkettäny aamun ihan hirveesti, onneks oon ollu yksin kotona. :D Kaikki mahollinen otti pannuun, vesisateesta lähtien. Munkkikahvit hieman helpotti oloa. Oon nukkunu monta viikkoa tosi huonosti, herään joko nälkään tai vessahätään muutaman kerran yössä. Tai viimeistään miehen herätyskelloon klo 4. Mrrrrrr... Tänäänkään en ole juuri nukkunut klo 4 jälkeen. Sekin ahistaa ja väsyttää.

Alaselkään koskee, hetken seisoin keittiössä ja tiskasin kattiloita ja muita. Monta hommaa pitäs vielä jaksaa tänään tehdä mutta saapa nähdä kuin käy.

Ihanaa kun jonnekin saa purkautua, miehellekään voi aina valittaa... :)

Tää on vähän hassumpi oire, enkä tiedä mistä johtuu, mutta oikean jalan pottuvarvas puutui just :grin Esikoisesta sama varvas oli puutuneena muistaakseni jostain puolesta välistä loppuun asti ja nyt äsken taas huomasin, että sama homma alkaa näköjään taas :rolleyes: Varmaankin joku kohdun aiheuttama hermopinne tjsp?

Täällä viikkoja vähän päälle yhdeksän, enkä kyllä tunne kohtua mitenkään. Kaipa se sitten on vielä tuolla häpyluun takana visusti piilossa, vaikka lääkäri sanoi mun kohdun olevan kallistunut eteenpäin. Eikä tosiaan oo ylimääräistäkään.

Mulla aina aamulla kun herään on kauhee pissahätä, ja alavatsa on ihan kova ja turvonnut. Niinku olis sellanen palkki.(uknow?) Jotenkin en oo ennen ehkä kiinnittänyt asiaan huomiota mutta nyt se tuntuu aina aamusin selkeesti. Sit ku on pissalla käyny niin ei tunnu enää mitään.. :D

Mulla ainakin on virtsarakko aamuisin ihan kivikova ja tuntuu selkeesti tossa alavatsalla aamuisin :D Ja yllättävän isoksikin se tuntuu venyvän..

Viimeiset puolitoista viikkoa on nyt mennyt pää pöntössä eikä loppua näy. Onko kohtalotovereita pahoinvoinnin suhteen? Yöt on ihanaa aikaa, koska nukun suht hyvin eikä huono olo silloin niin paljon häiritse. Päivisin oksennankin sen sijaan 15-30 kertaa. Työt jatkuisi maanantaina, mutta haen sairauslomaa. Kauhulla olen lukenut että pahoinvointi on usein pahimmillaan viikoilla 9-11 ja itsellä viikkoja on vasta 7+5. :silent Neuvolan ohjeistuksen mukaan olen pitänyt nestelistaa ja päivisin saan juotua vaina 1,5 litraa ja iso osa siitäkin tulee ulos :(

Ai kauheeta Haggis, raju on meno.. Itse säästynyt ekassa raskaudessa moiselta ja tässäkin toistaiseksi, mutta minulla yksi kaveri jolla kaksi tuollaista raskautta takana. Alusta loppuun saakka :( Toivottavasti sinulla helppaisi kuitenkin piakkoin.. Kaverini joutui aina aika ajoin nesteytykseen osastolle kun mikään ei tosiaan pysynyt raukalla sisällä. Mutta yritä juoda. Voimia!!

Takaisin