Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tämä alkuraskaus ollut aivan erilainen verrattuna aikaisempiin. Luojan kiitos etten oksentele ja pyörtyile missä sattuu niinkuin ennen. Ainoat oireet tässä raskaudessa on aristavat ja suurentuneet rinnat, suun kuivuminen (erityisesti yöllä), mahan turvotus, huimausta silloin tällöin aamuisin, pissalla ravaamista ja aaltoilevaa kuvotusta silloin tällöin ilta aikaa. Tietyt suosikki ruoat joita söin ennen raskautta, ei tee yhtään mieli enää ja makeat ällöttävät. Nyt söisin vain raikkaita hedelmiä ja salaatteja.

Mullakin ollut lämpö normaalia korkeampi koko raskausajan, lähes joka kerta kun oon mitannu niin 36.9. Mulla normisti myös matala, reilusti alle 36, jopa lähempänä 35:ttä joskus. Joten ei ihme että on vähä veto poissa niinku pienessä kuumeessa kulkis...

Huomaa että mieli taitaa olla vähän herkkänä. Tänään olympialaisten ratsastusta katsoessa repesin kyyneliin kun hevonen ja ratsastaja nosti niin hienosti laukan... :hilarious:

Noni meinas eka laatta lentää ku olin käyny vessassa missä kissojen vessat eli lemu. Oikeesti veet silmissä kyökin ja mietin kuin hienoo olis oksentaa olkkarin lattialle.

No muhun tullu flunssa mut ei ny liity rasKauteen.

Mulla pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi myös melkoisen apea olo. Lienevät kaikki oireita, vaikka toki toi vika osin johtuu kahdesta ekasta. Edellisessä raskaudessa oli samat.

Täällä kyllä mielialat heittelee. Suivaannuin eilen miehelle ilman mitään syytä nukkumaan ruetessa ja poistuin sitten vaan hiljaa huoneesta. Aamulla mies kysyi, että mikä eilen tuli niin ihan itku kurkussa vastasin että "kun mulle tuli nälkä! :arghh:" :hilarious:

Mulle on tullut oire, mikä ylittää nyt kaiken muun pahoinvoinnit ym. räkälimpit. Nimittäin mun sormet, tai tarkemmin kynnenaluset haisee ihan rekkamiehen persvaolta :mad: Ja se kaikki johtuu sipulista tai siis sen leikkaamisesta, se haju ei lähe edes kulumallakaan! Mies ei sitä haista, mutta mä harkitsen jo sormien amputaatiota kun kesken yöunienkin havahdun hirveeseen lemuun jos kädet on liian lähellä naamaa. Oon nyt varmaan viikon elänyt näiden käsien kanssa ja kohta varmaan lähtee järki tästä hajusta :yuck:

Leikkaatko siis töissä sitä sipulia? :) Entäs ohuet kertakäyttöhanskat silloin käsiin kun leikkaat?

Ihan kotona leikkaan, kertakäyttöhanskat olis varmaan pelastanu sormet, mutta vahinko kävi jo viikko sitten varmaan, eikä lähe vaikka käyn kerran tunnissa pesemässä kädet, oon leikannu kynnet lyhyeks ja desinfioinu vaan ei! Ehkä se haju onkin mun nenässä :grin Ja haisee ihan mädältä valkosipulilta, vaikka punasipulia vaan leikkasin.. ihan karsee haju :rolleyes:

Voi ei! Tuommonen "pienikin" haju voi olla tosi ällö; itelläkin monta ällötyshajua tällä hetkellä, mutta niitä pääsee tarvittaessa karkuun :)

Musta kanssa meillä sisällä haisee tunkkaiselta, ja haluisin vaan pitää ikkunoita auki, mutta nyt kun ilma jo hiukan viilenee niin sekään ei taida kauan onnistua...

Mullon alkanu päätä särkee aikaslailla. Ja tää väsymys on jotain aivan kaameeta. Ei siis mitään jaksa tehdä. Toki tää selkäkin varmaan vaikuttaa siihen kun kaikki keskittyminen menee siihen että löytäs asennon missä ei sattuis. Ja huono olo on lähes 24/7. Ei oikein mikään ruoka maita joten vedän paahtoleipää juustolla, jugurtteja ja hedelmäsalaatteja.

Huhtikuisten puolelta huutelen, mutta Lillie, työnnä sormet sitruunanpuolikkaaseen ja pyörittele siellä sitruunalihassa. Vie sipulinhajun pois! :)

Musta tuntuu, että kaikki oireet hävisi yhtäkkiä eilen illalla. Nyt on rv 7+6 ja huomenna olis kontrolliultra hematooman takia naistentautien polilla. Tuntuu, ettei tätä vuorokautta jaksaisi odottaa, että saisi tietää onko kaikki hyvin. Koko ajan pelko kalvaa.:sad001

Ihan mieletön nipistely mahassa ja selässä, turvottaa taas ja ilma kiertää, vaan ei oo soveliasta päästellä ilmoja töissä.. :rolleyes:

ei mulla kyllä ole oman kropan lämpö ainakaan mitaten heilahtanut suuntaan eikä toiseenkaan, tasainen 36,7 mitä aina ennenkin, veikkaan siis vahvasti kyllä tuota väsyä ja syömisen pienuutta.

se siitä lyhyestä neljän päivän ilosta, days without vomiting : zero.. yhh.

toi on hei Lillie hirrrveen kiva toi kaasun kerääminen :confused: illasta kotona kun rauhottuu nii onkin sitte oikeen toosi naisellinen olo :laughing021

Oon harmitellut kun oikein mitään oireilua ei ole ollut, tai lähinnä kun ei ole TUNNETTA että ois raskaana.
Nyt lähiaikoina on kolmena yönä tullut nähtyä unia jotka on liittyneet asiaan ja niiiin toivon, että ne olisi jotain "merkkejä".
Viime yönä unessa olin raskaana, herätessä totesin mahan olevan täynnä ilmaa, joten ilmankos unessa oli paksu olo

Eräänä kesäkuun yönä minä, siskoni sekä äitini oltiin nähty raskauteen liittyviä unia, aika sattuu osumaan lähelle oletettua hetkeä kun on tärpännyt.. en vielä ole uskaltanut kertoa heille, että unesta tulee ehkä totta.

Ihanaa kun menee päiväunille kun on niin paha olo ja kun heräät,sullon edelleen paha olo. On se onni että noi lapset on jo noin "isoja" ja on mahdollista lepäillä.

Toi on kyl inhottavaa et paha olo on vaan sitkeessä päikyistä huolimatta :( mä koitan nyt vuorostaan onneani, kuinka mun käy päiksyjen jälkeen, kiva tuo kolkytkilonen koiranrotkale kun tulee pyytäessä mielellään poukkuun lämmittämään :)

Joo ja sit mulle nousi kuume eli flunssan pukkas tähän saumaan. Onneks huominen ja sit vkl

Takaisin