Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli kai minullakin edellisessäkin raskaudessa huono muisti, enkä tiedä lieneekö mullakaan tässä vuodessa muisti ainakaan parantunut, mutta nyt heti tämän raskauden alussa tuntuu kadonneen sekin muisti mitä on aiemmin ollut.:hilarious:

Perinteinen väsymys vaivaa ja ajoittain turvonnut olo ja nipistelyä alavatsassa, mutta nyt uusimpana se kun lähes koko ajan pyörryttää jos on pidempään jalkeilla, etenkin töissä. Normaalia?

Mamma74, mullakin on ollut ajoittain huimausta. Neuvolan th ei ollut huolissaan lainkaan, sanoi vaan että nousut yms. tulee ottaa mahdollisimman rauhallisesti. :)

Mun pahoinvointi on loiventunut eikä oo ku ihan lievää ja ajoittaista. Kääk. Ja muita oireita ei oo ees ollu vatsan tyrvotusta lukuunottamatta. Tissit on kipeet vasta ku liivit ottaa vek. Tota huimausta ja krapulaoloo mullakin kyl

Mä tunnen itteni ihan teiniksi. Kauheesti finnejä tullu kasvoihin ja selkään. Hiukset rasvottuu ihan hetkessä ja tunteet menee kauheeta vuoristorataa.

Joo finnit! Viime raskaudessa ei ollut finnejä yhtään, paljon parempi iho kuin normaalisti. Nyt on vähän eri meininki.

Siis mullon sellanen kummallinen tää paha olo et provosoituu syömisestä ja liikkeestä,siis jos tekee kotitöitä reippaammin taikka on pää alaspäin vaikkapa pesukoneiden äärellä. Ja oon syöny aamupalan 1.5 tuntii sitten ja mun olotila yrittää swlittää että ois muka nälkä kun tällainen hassu olo. Et kai mulla ihan ok oireet on edelleen.

Mulla monesti kans syöminen pahentaa oloa..
Saattaa aamulla olla melkein normaali olo herätessä, mutta sit kun syö, niin meinaa välittömästi oksennus lentää. Tässä raskaudessa kyllä ihmeen vähällä päässyt oksentelun kanssa, ei edes päivittäin ole tarvinnut oksentaa! Edellisissä raskauksissa useammaksi viikoksi joutunut konttaamaan sänky-wc -väliä...

Mulla ei oo "vieläkään" mitään vahvoja oireita jotka konkretisoisi tämän raskauden, kasvot ovat kyllä täydessä kukassaan ja iho muutenkin tosi kuiva (olen atoopikko)... (Viikkoja kasassa 8+0 - 8+4.) :eek: Tuota ihon kuivumista esiintyi yhdistelmäehkäisypillereidenkin vaikutuksesta ja mulla on taipumusta akneen, joten olo ei ole kyllä millään tavalla "poikkeava" normaalista näiden oireiden perusteella. Pahoinvointiakaan ei ole juuri ollut satunnaista lievää huonoa oloa lukuunottamatta, ruoka ei kylläkään meinaa maittaa... Rinnatkin ovat kosketusherkät vain nännien alueelta, ja pissalla tuli ravattua ainoastaan kahden päivän ajan ennen plussaa.
Onko täällä muita "kohtalotovereita"? Olen kyllä yrittänyt ottaa ilot irti tästä oireettomuudesta ja tehnyt koulujuttuja ihan hyvällä vyyhdillä eteenpäin, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Mulla oli esikoisesta ennen plussausta rinnat arkana, mutta sen jälkee oli täysin oireeton koko alkuraskauden. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja poika syntyi 10pvä yli lasketun.

Tsemppiä! <3
Oireeton olo ei onneksi takaa sitä etteikö kaikki voisi olla hyvin. :)

Liekkö iha normaalia et paha olo alkas VASTA 10+viikolla?!? Nyt siis 10+5...eilen ja nyt taas on kuvotusta:( eile oli myös maha ihmeen kipee ja odottelen alkaako taas...TAI sit tää kuvotus voi johtua myös alkavasta flunssasta ku pää on ku haminan kaupunki ja kurkku kipee :( kyl ee ny tarviis kipeeks ees tulla nii pääsis ens vkol alottaa työt sit...

Voihan se pahoinvointi alkaa millon vaan, loppua millon vaan tai kestää vaikka koko raskauden :D Tyypillisintä se vissiin on alussa ja varsinkin aamuisin, vähentyen sinne rv12.... Ei kyllä omalla kohdalla ole paikkaansa pitänyt :)

räkärömpsä, kakkajumi, kukkiva naama ja kultakalan muisti : check ! :laughing021
onneks mun herkkua on luumut ja luumusose, nii on luonnonmukasia keinoja käytössä tohon jumiin sentäs.
mahaa turvottelee ihan kiitettävästi, varmaankin iso syy on tuossa jumissa just. mulla on hoikka yläkroppa, joten ei tätä kauaa salassa pidetä kyllä jos sama meno jatkuu :D eipä silti, en kyllä tietoisesti aiokaan piilotella, näkyy kun näkyy.

mut hei ! mä en ole oksentanut kahteen päivään !! (9+0) wuupwuup !! :cool05

käytiin tässä mielenkiintoinen keskustelu isännän ja meidän ystävän, tai perhettä se kyllä on, (mies, isä itsekin) kanssa.
mulla kuulemma on selvästi tissit turvonneet - kiva, jutellaan lisää mun tisseistä :grin tää ystävä on jakanut kaikkia ihania yksityiskohtia mun miehelle siitä mikä kaikki muuttuu ja miten laughing7

Varhainen, mulla ei oo mitään selviä raskausoireita vieläkään. :|

Tuntuu että mulle paukahti kaikki mahdolliset oireet, mutta viimeinen lapsukainen varmaan niin otetaan nyt koko rahalla oireita oikein olan takaa :) Pahoinvointi, väsy, mielialan vaihtelut (itku toooosi herkässä), tissit kipeet edelleen, välillä maha sekaisin välillä ummetusta, turvotusta, näppyjä kaikkialla muualla paitsi kasvoissa ja polvista alaspäin, muisti pätkii (unohdin kertakaikkiaan pankkitunnukseni päiväksi eikä meinattu saada junalippuja ostettua)... unohtuikohan jotain ;)
Mutta juuri nyt olen onnellinen :)

Viikonloppuna olo ystävän polttarit ja melko hyvin jaksoin koko päivän mukana ja yöllä pystyin vielä salsaamaankin baarissa. Eilinen 4h bussissa olikin sitten aika tiukka kokemus ja tänään on ekaa kertaa oikeasti oksettanut - ei enää voi sanoa että etoo, vaan nyt ihan oikeasti oksettaa ja kyökkäilen tyhjää- vielä ei oo kuitenkaan laatta lentänyt. Huh. Ar-ultran tänään tehnyt lääkäri vaan totes, että hyvin sopii oireet viikkoihin :')

Takaisin