Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla edellisessä "migreeniraskaudessa" pahimmat kohtaukset rajoittuvat alkuraskauteen. Keskiraskaudessa harvoin edes särkyä tuli, vain aurat&toispuolinen puutuminen, sekä joskus oksennus. Vikalla kolmanneksella ei tainnut olla migreeniä enää ollenkaan. Nuita tyttöjä odottaessa migreeniltä säästyin koko raskausajat, mutta pahoinvointi oli sitten jotain ihan muuta ku nyt :D

saa90: Mulla myös, että ei ole nyt n. viikkoon ollut mitään oireita. Sitä ennen pientä väsyä, näläntunnetta, rinnat arat... Ja yhtäkkiä ne hävis ja olo on ihan "tavallinen."

Viikko 10 menossa kaiketi, ens pe onneks ultra, että näkee, onko kaikki hyvin. Aiemmin kaikki ollut ultrassa hyvin ja nähty sydämen lyövän. :) Mitään vuotoja ei ole ollut... No, ehkä raskaudet voi tällaisiakin olla. Odotan esikoista ja kaikki vaan tuntuu niin uudelta ja kaikkea ihmettelee... :)

Alamaha kipuilua varsinkin rankemman työpäivän jälkeen.pahoin vointi on kans kiva.oksensin ku vaihdoin pienemmälle vaipanHiukan mieliala heittelyä ja tuntuu että hiki haisee koko ajanNiijuu ja tissit kipeet varsinkin nännit

Ei edelleenkää mitää mainittavaa...rinnat vähä arat siinäpä se oikeestaa...nopeesti jos nousee ylös nii välil vihloo alamahaa.ja turvottaa tietty.ja mielialat heittelee...et aika oireettomasti taitaa tääkin raskaus mennä...

Täällä 8 viikko alussa ja kamala pahoinvointi aamusta iltapäivään asti ollut jo muutaman päivän. Melkein kaikki ruoka tekee pahaa ja esikoisen vaipanvaihto pistää yökkäämään. Mielialat vaihtelee ja jatkuvasti väsyttää. Ainoa poikkeus edelliseen ettei pahaolo sentään ole ympäri vuorokauden. :rolleyes:

Kaikki paistettu oksettaa, tissit on niin kipeät että tuntuu että nännit irtoaa.
Väsyttää hulluna ja tunteet on pinnassa.
Vällöä jo mietin miksi pitää vielä yksi saada kun voinnin pahoin... oksentanut en kertaakaan ole kun niin päätin etten oksenna.
Hajuaisti on ihan tosi herkkä ja tuntuu että olen kokoajan likainen, muiden hajuvedet lyö suoraan takaraivoon ja tekee pääkipua
Kahviei maistu mutta jos sitä ei juo tulee pää kipeäksi.... :hungover::android:

Nää menee näihin varmaan melko vaiettuihin ällöttäviin raskausoireisiin mutta ovat ainakin minulle todellisuutta. :D pitkään jo ollut maha todella kovalla, tuntuu siltä että kaikki ruoka mitä suusta sisään menee niin jää ikuisiksi ajoiksi sisääni. Nyt sitten tämän seurauksena sain ilmeisesti elämäni ensimmäiset peräpukamat, ainakin pienestä kivusta ja heikosta verenvuodosta näin päättelin. Paino on noussut kolme kiloa ja maha on jäätävä pömppö. Tähän kun lisää jäätävän laiskuuden ja väsymyksen, oksetuksen, finnit, rasvoittuvan tukan, herkän hajuaistin, tissikivun, hikottelun, lyhytpinnaisuuden yms. niin voin todeta et kyllä on muuten seksikäs olo! Toivon niiiin että tämä kaikki tarkoittaa sitä että vauva elää ja voi hyvin. Nyt on 10+3.:smiley-angelic001

Täälläkin turvotus ja siitä johtuva pahoinvointi jatkuu. Ja ihan jäätävä nälkä! Aattelin jo että olis helpottanut kun reissussa oli parempi olo mutta ehkä sitä vaan keskittyi siellä eri asioihin. Kohtu tuntuu jo häpyluun yläpuolella :happy:

Joo, ai tätä raskauden hehkua! :D Toi ummetus on tosi yleistä ja johtuu siitä, että ruuansulatus hidastuu, jotta kaikki ravinteet ehtii paremmin imeytyä vauvaankin. Mä vähän epäilen, etten minäkään tälläkertaa pukamilta säästynyt.. :D Jos oikein tukala olo tulee, niin luumu on kaveri tähän vaivaan.

Mulla on rintakehä täynnä pieniä näppyjä. Ei nyt viittis poolopaidallakaan kulkea, eli todella hehkeä olo :rolleyes: sentään turvotus tajusi poistua muiden oireiden tieltä.. Pahoinvointi ja nälkä katosi, kun tuli kymppi täyteen, hyvä kai? Vaikka ne olikin ainoat varmat raskausoireet..

Jep, ruuansulatus on todellakin hidastunut, moninkertaisesti. :D

Vaikka olo on tosi epäseksikäs niin todellakin kestän kaiken tämän jos se tarkoittaa elävää vauvaa!

Tää on nyt vähän myös tmi, mutta jos olisin nyt viimeisilläni, niin luulisin, että limatulppaa irtoaa. Meinaan sellasta "räkää" tulee aina vessareissuilla että ihan välillä pitää mennä tarkistaa, että vuodanko verta vai mitä :D

Kiva että joku muukin on räkärömpsä :D Ajattelin jo, että joku tulehdus iskenyt, mutta ei kyllä sellasta hiivamaista ole tai muutenkaan kutise/haise.. Mieskin eilen silitteli mahaan kasvaneita karvoja ja puristeli finnejä rintakehältä. Ei voi kyllä seksikkäänmäksi oloa tällä hetkellä tuntea :D

Mulla mietityttää miten ihmeessä selviän huomenna töissä tän mun pahoinvoinnin kanssa :eek::oops: ku oksettaa ja koko ajan huono ja heikko olo. Esikoisesta sinnittelin töissä minkä pystyin mut jouduin silloin myös saikulle pahoinvoinnin ja oksentelu takia. Toki silloin oli viikkoja 9+ . Nyt vasta kuusi ja risat :woot:

Mulla tänää ollu järkky väsy ja äske oli myös vähä paha olo eikä meinanni tehä mieli mitää syyä,pakko oli syyä silti...myös mahan vääntelyä ollu monta tuntia jo :( sais jo helpottaa...

Miksei mulla ole vieläkään mitään. Eilen ja tänään sattunut aika paljon vatsaan.

Onko kellään muulla raskaus vaikuttanut tässä vaiheessa jo muistiin? Kun mulle on sanottu, että raskaana olevilla ja tuoreilla äideillä on kultakalan muisti. :-D Muhun ainakin pätee, jos lupaan tehdä jotakin niin minuutin päästä asia on useimmiten jo täysin unohtunut. :shifty:

Onko kellään muulla raskaus vaikuttanut tässä vaiheessa jo muistiin? Kun mulle on sanottu, että raskaana olevilla ja tuoreilla äideillä on kultakalan muisti. :-D Muhun ainakin pätee, jos lupaan tehdä jotakin niin minuutin päästä asia on useimmiten jo täysin unohtunut. :shifty:

Mulla oli esikoista odottaessa alusta alkaen, mutta nyt en näe muutosta. Vuosihan siitä ajasta on niin voi olla sitten että yhä yhtä huono muisti :D

Takaisin