Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla esikoisen odotuksessa pahoinvointia aiheutti, jos otin mamma vitamiinit tyhjään mahaan. Tuli aina todella huono olo. Nyt oon onneksi muistanut ottaa kunnon aterian jälkeen.

Täällä on väsymys lisääntynyt, muutamana päivänä otin esikoisen kanssa päikkärit. Lisäksi oon itkuherkkä edelleen ja maha on välillä sekaisin. Koko ajan tuntuu olevan myös tarve nassuttaa jotain, vaikkei sit oikeestaan mitään tee mieli kuiteskaan :D

Mua on vaan alkanut pelottaan, kun nyt seksin jälkeen on aina vähän tullut pientä tuhrua. Tai silleen valkkari on ollut silleen hailakan rusehtavaa, ei mitään kunnon veristä vuotoa siis. Ja varmasti on kai ihan normaalia, mutta kyllä se silti vähän pisti ahdistamaan :( Esikoisen aikana ei ollut mitään vuotoja, mutta kai nyt toisella kertaa voi kohdunsuu jne olla herkemmät valmiiksi. Varsinkin kun synnytyksestä on niin vähän aikaa.

Vaivaako muita ummetus ja ilmavaivat?
Mikä tähän oloo auttais? Ihan järkyttävä olo ja välillä mahakin on niin kipeä ettei liikkua kärsi :(

Mulla on ilmavaivoja ja maha ihan turvoksissa, mutta muuten juuri toisinpäin, eli mahaa oikein vihlasee ja sit saa juosta vessaan tai tulee siihen paikkaan.. :o

Vaivaa! Eilen erehdyin syömään kotitekoista pizzaa ja se taikina, tai siis hiiva, pisti mahan niin turvottaa että koko päivä meni pilalle kipujen ja ilmavaivojen vuoksi. Tuntuu että maha on koko ajan täynnä ilmaa, vaan mistään aukosta ei tuu ulos mitään :rolleyes: onneksi tää turvotus yleensä loppuu kun eka kolmannes on ylitetty.. kolmisen viikkoa siis pitänee vaan jaksaa välttää kaikkea turvottavaa ruokaa.

Pitäisköhän kokeilla cuplatonia? :D esikoiselta jäi pullollinen kun mahavaivat helpotti, eikai siinä ole mitään hävittävääkään.

Lohduttavaa kuulla etten oo ainoa!

Mä meinasin huomenna hakea apteekista sitä laxoberonia ensihätään. Niin tukala olo ettei tässä enää oo mitään järkeä. :(

Ummetukseen tehokasta on tosiaan se magnesium. Illalla ottaa kunnon satsin, niin aamulla pitäisi homman pelittää. Jos ei, niin vielä isompi satsi seuraavana iltana.
Ei oo mitään haittavaikutuksia ka varmasti turvallista :)

Huoh... Oon ollu niin naatti ettei oo oikein täälläkään jaksanu päivystää... Lääh... Toivon todella että tää uupumus loppuu ku eka kolmannes ohitettu. Väsyttää ja hereilläoloajan on niin näännyksis ettei mitään jaksa. Huono omatunto vaivaa ku ei tahdo jaksaa esikon kans touhata ja ruuatki ollu viimesen viikon niin yksinkertaisia kun ei vaan millään riitä voimat kokkailla kunnon murkinoita... Ekasta en tällaista väsyä muista ollenkaan, silloin väsy iski illalla niin että klo20 sai painua maate mutta päivät oli ihan virkeänä. Nyt tuntuu että aamulla kun herää niin on pari tuntia ok, senjälkeenn iskee kuvotus ja väsy joka kestää loppupäivän. Tuntuu että kuvotuksenkin kestäis paremmin jos olis edes voimia... nooh... ehkä tästä selvitään, pitää vain ajatella että maailman paras palkinto odottaa!

Täällä mennään aika samalla kaavalla mitä esikoisesta. Iltaa kohti kuvotus ja pahoinvointi lisääntyy, väsymystä välillä ja se pahin ylivoimaisesti on tämä todellisen ylivilkas suolen toiminta... :arghh: Tämä viimeinen oli edellisessä raskaudessa myös ja ihan todellinen rasite. Kaikki tuntuu tulevan samantien pihalle mitä syö.. ja viime kerralla homma jatkui aika loppumetreille saakka. Siitä syystä painoakaan ei kertynyt juuri lainkaan (7kg koko raskausaikana) ja sitä sitten ihmeteltiinkin vähän jossain vaiheessa kun masukaan ei kasvanut kuin alimmilla käyrillä. Nooh, mutta kunhan pahoinvointi ei lisäänny enempiä niin näillä mennään. :happy119

Täällä on väsymys lisääntynyt, muutamana päivänä otin esikoisen kanssa päikkärit. Lisäksi oon itkuherkkä edelleen ja maha on välillä sekaisin. Koko ajan tuntuu olevan myös tarve nassuttaa jotain, vaikkei sit oikeestaan mitään tee mieli kuiteskaan :D

Mua on vaan alkanut pelottaan, kun nyt seksin jälkeen on aina vähän tullut pientä tuhrua. Tai silleen valkkari on ollut silleen hailakan rusehtavaa, ei mitään kunnon veristä vuotoa siis. Ja varmasti on kai ihan normaalia, mutta kyllä se silti vähän pisti ahdistamaan :( Esikoisen aikana ei ollut mitään vuotoja, mutta kai nyt toisella kertaa voi kohdunsuu jne olla herkemmät valmiiksi. Varsinkin kun synnytyksestä on niin vähän aikaa.

Toivotaan että tuhru vain kuuluu asiaan :) Kuinkas pitkä aika sinulla on edellisestä synnytyksestä? :)

lumileopardi; vajaa puoli vuotta, esikoinen syntyi helmikuun alussa :)

Joo en mäkään aikaisemmin oo välittänyt, mutta tänään tuli vähän enemmän kuin aikaisemmin ja pariin kertaan, niin sit alkoikin pelottaan. Tosin oon ollut sen verran väsynyt ja stressaantunut tässä muutenkin, niin kai sit alkoi ahdistaan, vaikka pohjimmiltaan tuntuu, että kaikki on ok :)

Magnesiumoksidilla toimii, nimim. Jo vuosia käyttänyt.
Ja parasta siinä on se, että siihen ei suoli totu. Kuten apteekin tilapäisen ummetuksen hoitoon tarkoitetut lääkkeet. Nimim. Entinen BED - syömishäiriötä sairastanut.

Mulla tossa lauantaina seksin jälkeen alko sattuun koko mahaa ihan pirusti että kaksinkerroin veti. Kipu kesti jonku puoli tuntia. Samanlainen kipu tuli sillon kun taysissa ne paineli mun mahaa ja teki sisätutkimuksen. Ikinä ennen ei oo tommosta tullu joten katotaan uskaltaako tässä mitään harrastaakkaan enää. Se oli meinaa ihan kaamee kipu..

Wohoo! Raskauden ensimmäinen oksennus koettu. Oli kyllä aika säälittävää. Aamulla heräsin viiden maissa enkä saanut enää unta. Mahassa rupesi kuplimaan ja lopulta oli pakko hypätä vessaan. Hirveä yökintä ja tuloksena vain pari lusikallista mahanesteitä... Onneksi. Vihaan oksentamista.

Ummetusta yritetään täällä lievittää viikunoilla ja luumuilla sekä runsaalla nesteellä. Vähän tuntuu, että kaipaa vielä lisälääkitystä. :meh:

Tuhruilua täälläkin. Neljättä päivää ruskeaa vuotoa. Ei se voi olla huolestuttamatta. Menispä nyt aika nopeasti eteenpäin!

Rv 8+0

Tuhruilua täälläkin. Neljättä päivää ruskeaa vuotoa. Ei se voi olla huolestuttamatta. Menispä nyt aika nopeasti eteenpäin!

Rv 8+0

Onko sulla ultraa ollenkaan? Se taitaa olla toivottavasti hyvä merkki ettei vuoto vahvistu tai oo kipuilua samalla. Ainakin itelläni keskenmenossa vuoto alko todella nopeeta vahvistuun.

Ei oo ultraa näkyvissä, vasta kuukauden päästä nt. Juu niin kauan kun ei selkää särje tai vuoto muutu tuoreemmaks ni ei varmaan tartteis murehtia. Mut kyl se vaan surettaa. Viimeks vaan kävi samoin, ja rv 10 + sikiö oli kai kuollut kun oireet loppui. Rv 12+ tuli spontaanisti pois. Ei se ultra tässä vaiheessa paljon mieltä helpota, eipähän jää verkkokalvoille mitään kuvia muistoksi jos päättää pois tulla. Oireena siis ilmeisesti myös alakulo ja masentuneisuus.

Positiivisesti ajateltuna täähän vois sattua yksiin kuukautisten kanssa.

Tottahan tuokin ja ihan fiksusti ajateltu. Kyllä sulla ainakin teräshermot on. Mää tossa vaiheessa olisin jo pyöreessä huoneessa etsimässä nurkkia. Musta tulee aivan kaamee hullu ämmä jos joudun elään epätietosuudessa. Tätä mielipidettä voi myös kysyä mieheltä. Siltä varmaan tulee aika selvä vastaus tähän. ☺

Takaisin