Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla eilen nukkumaan mennessä huomasin, että oli tullut kirkasta veristä vuotoa :( Tunnin aikana sitä tuli vielä vähän, mutta sitten loppui. Ei ollut ensin mitään kipuja, sitten jonkinverran alavatsa/selkäjomotusta. En meinannut saada nukuttua kun olin niin kauhuissani. Nyt aamulla ainoastaan repäisykipuja jos esim. yritän kääntyä liian nopeasti (sängyssä siis). Pelottaa! Pitäisköhän varata aika yksityiselle?? En uskalla kyllä tehdä mitään, en varmaan edes lähteä koiran kans kävelylle :(

Sinuna varaisin ihan oman mielenrauhan takaamiseksi samalle päivälle jo ajan(jos mahdollista) ja ottaisin nyt niin iisisti kuin mahdollista! Ei ainakaan mikään kunnon jumppalenkkiä kannata koirien kanssa nyt heittää. :/ Itse menisin yksityiselle tai päivystykseen heti tuollaisen tultua, koska en varmasti saisi juuri nukuttua tms normaalisti... Useinhan nämä ovat harmittomia ja niille joku selitys löytyy. Saisit ainakin varmuuden asiaan sitten. Voimia sinulle!

Kiitos! Pitää tosiaan alkaa kattomaan ultra-aikaa yksityiselle vaikkei enää vuodakaan (tai ainakaan just nyt), pakkohan se on tarkistaa. Hirvittää kyllä lääkäriin menokin :(
En lähtenyt yöllä päivystykseen kun ei ollut niin kovia kipuja / runsasta vuotoa. Mutta toivottavasti kaikki ois ok...

Ja omat oireet:
alavatsassa painetta ollut alusta lähtien, pissa haissut sellaiselta oudolta, valkovuoto lisääntynyt, kasvot rasvoittuvat ja on tullut kipeitä finnejä (hormonitoiminnan muutoksen seurauksena)-joka aiheutti myös kasvojen alueen kutinaa, kun hormonit alkoivat erittymään. Mielialan vaihtelut ja itkukohtaukset (onneksi nämä itkut nyt tasaantuneet parissa vkossa), alaselkä tullut vähän kipeäksi, tissit ollut alusta lähtien tosi kipeät ja jopa kosketusarat, hajuaisti ylitarkka, oksentelua muutamina päivinä ja etovaa oloa muuten jonkin verran, mutta pikkuhiljaa alkaa nekin jo helpottaa ilmeisesti, verenpaineet hieman alhaalla ja se aiheuttaa huimausta. Ilmeisesti myös hemoglobiinit alhaalla, koska hengästyttää helposti. Määräävät varmasti rautalisät minulle verikokeiden jälkeen...

Nälkä on myös isompi kuin mihin olen tottunut, se on jännä että heti näin alusta lähtien maistuu ruoka. Turvotusta myöskin ja rasvaiseen ruokaan mielitekoja, jota yleensä en syö. Myös tosi hellyyden kipeä olo ja koska mies asuu vielä eri paikkakunnalla, saa koirani nyt hyvin paljon huomiota osakseen, joka niille näyttää kelpaavan. :grin

Nyt alkaa täälläkin pikkuhiljaa olla enempi läsnä nämä raskausolot. Aiemmin ollut vatsatuntemuksia, ajoittaista pahoinvointia ja rinnat arat. Väsymys ei ole tässä raskaudessa ollut niin pahaa kuin aiemmin, mutta monet lyhyet päiväunet olen kyllä ottanut.

Eilen taas tätä: kamala nälkä, heikottaa ja PAKKO saada jotain ruokaa - mutta yhtään mitään ei tee mieli. Ajatus kaikesta ruoasta mitä kotoa löytyi suorastaan puistatti. Lopulta join kylmää kaakaota, kun en keksinyt mitään mitä haluaisi syödä. Tissitkin oli eilen niin kipeät, ettei tosikaan.

Toi vuoto kyllä on niin inhottava kun se aina aiheuttaa stressiä. :( minulla esimerkiksi viimeisimmässä keskeytyneessä keskenmenossa ei tullut tippaakaan verta koko raskauden aikana, mutta nyt muutama viikko sitten tuli rusehtavaa vuotoa ja kaikki oli viime viikolla ultrassa hyvin. Näistä kun ei ikinä tiedä. Mutta joo kannustan kanssa ultraan menemiseen ihan mielenrauhankin takia. Voimia!

Mulla on ollut alusta asti turvonneet, kosketusherkät ja kuumottavat tissit. Paha olo on ollut jo viikon verran (kahdeksas viikko menossa) eikä hirveästi helpota. Oksentanut en onneksi ole... vielä. Koko ajan väsyttää (ja vituttaa) eikä saa mitään aikaiseksi. Onneksi olen kesälomalla vielä jonkun aikaa. Saa nähdä, miten töihin palatessa jaksaa...

Ja näin se pahoinvointi on alkamassa varmaan. Meinas tulla reissu vessaa halimaan kun lattiaa pesin. Siitä lähtien on ollut tasasen tappava huono olo ja väsymys. Josko tässä raskaudessa tulis ekaa kertaa ikinä oksennettua. Jos näin on niin alan uskoon että poika tulossa. Tytöistä en potenu huonovointisuutta kertaakaan. Blaah.. noh toisaalta kai se kerrankin on hyvä kokee pahoinvointi raskauskin niin tietää sit miltä monista muista tuntuu. ☺

Huhhuh, kävin yksityisellä ultrassa äsken (laitan tän tähän ketjuun kun aamulla kirjoitin siitä verisestä vuodosta) niin kaikki oli OK! :) Siellä pieni hamsterin näköinen veijari köllötteli ja vastasi viikkoja (8+5) ja sydänäänetkin jumpsuttivat tasaiseen tahtiin. Kaikki siis hyvin, lääkäri ei osannut sanoa mistä vuoto oli peräisin. On kyllä onnekas olo taas!! Ihanaa torstai-illan jatkoa kaikille, niin ja mielessäni jo lupasin että jos kaikki on hyvin nyt, niin en enää mistään vaivasta valita :)

Onko kukaan muu kokeillut homeopatiaa oireisiin? Siis pahoinvointiin?
Mä oon niiiiin onnellinen kun tämän raskauden huonovointisuus loppui jo! Tai ihan pienen pientä ällötystä taustalla. Edellisistä kahdesta raskaudesta olen oksentanut aamusta iltaan neljä viikkoa. Nyt siis kävin homeopaatin luona ja apu on valtava :D

Tai onko kukaan saanut apua niistä pahoinvointirannekkeista? Jotakin apua tähän yrjöömiseen olis Kiva saada, lääkäri jo ehdotteli lääkettä. Tätä en kuitenkaan haluaisi :arghh:

Mulla oli edellisessä raskaudessa pahoinvointirannekkeet (tai on ne vieläkin tallessa). En tiä kuvittelinko vaan vai oliko niistä ihan pienen pieni apu... en kyllä uudestaan pistäis rahaa niihin. Siks ne on jääny käyttämättä tällä kertaa.

Mulla oli edellisessä raskaudessa pahoinvointirannekkeet (tai on ne vieläkin tallessa). En tiä kuvittelinko vaan vai oliko niistä ihan pienen pieni apu... en kyllä uudestaan pistäis rahaa niihin. Siks ne on jääny käyttämättä tällä kertaa.
Okei, kiitos tiedosta :) apu se on pienikin apu, tällä hetkellä maksan vaikka mansikoita, että pystyisi edes kuvittelemaan olevansa "elossa" enemmän ku kolme tuntia päivässä.

Okei, kiitos tiedosta :) apu se on pienikin apu, tällä hetkellä maksan vaikka mansikoita, että pystyisi edes kuvittelemaan olevansa "elossa" enemmän ku kolme tuntia päivässä.

No jos sellaset hankit niin toivottavasti niistä on sulle enemmän apua kun mulle oli! Tsemppiä pahoinvointiin! Kyllä me selvitään! :thumleft

Onko kukaan muu kokeillut homeopatiaa oireisiin? Siis pahoinvointiin?
Mä oon niiiiin onnellinen kun tämän raskauden huonovointisuus loppui jo! Tai ihan pienen pientä ällötystä taustalla. Edellisistä kahdesta raskaudesta olen oksentanut aamusta iltaan neljä viikkoa. Nyt siis kävin homeopaatin luona ja apu on valtava :D

Mä sain kans homeopaatilta apuja huonoon oloon. Mulla oli todella kuvottava ja etova olo aamusta iltaan. Yleensä vielä iltaan voimistuen. Auttoi aika nopeasti ja muutamassa päivässä olo helpottunut aivan mielettömästi. Nyt meinaa enää iskeä lievä etominen, jos päästää nälän pahaksi. Voin suositella!

Mulla helpottaa vaan oksentaminen :D Pikkusen ärsyttävää kun ei välillä meinaa millään irrota ja sit velloo huono olo... Nytkin ihanan helppo vedellä tonnikalasalaattia kun kävi pönttöä halaamassa hetki sitten. Mulla edellisessä raskaudessa meinas oksennus lentää vielä synnyttäessä, saas nähdä miten nyt käy.

Itse huomannut, että viljatuotteet pahentaa oloa, mut mulla kyllä refluksitauti... Viljat kun jätän pois, olo on paljon helpompi ja ei jatkuvasti ole rintakehä aivan tulessa.

Mun ystävä sai aikoinaan ainoan avun jatkuvaan oksenteluun akupunktiosta. Itselläni ei mitään kokemusta.

Mulla auttoi aamupahoinvointiin se että hyökkään heti herättyäni aamupalalle. Aiemmin peseydyin ennen aamupalaa ja pahoinvointi kerkesi hyökätä päälle. Normaalisti syötäis aamupala vasta tunnin parin päästä heräämisestä. Nyt ei voi enää valita :wacky: Nyt enää vaan pientä ällötystä on koko päivän. Voipi johtua tästä ihanasta turpomahasta. Ei kestä myöskään olla pitkään seisaaltaan kun alkaa heikottaa ja tulla paha olo.

Takaisin