Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vatsa litistyi eli turvotus ainakin nyt helpotti ja tää toivotti tervetulleeksi sit sen kuvottelun. Ja ollu väsyny krapulaolo.

Oireita...jos alkaa nyt oikein kuulostelemaan itteä niin väsymystä on,tissit kipeät muttei niin paljon ku viime viikkoina on ollu,vattakipuja on iltasin ja aamusin pahiten ja nyt olen hoksanu myös että pinna on lyhentyny huomattavasti:oops:

Täälläkin yksi turvonnut nainen! Ihan järkkyä. :D

Sinänsä mulla ei ole yhtään raskaana oleva olo, että vaikea sisäistää vielä tätä. :) eiköhän se vielä tule!

Täällä jälleen tätä migreeniä, joka haluaa nyt esiintyä vähintään joka toinen päivä. Suurimmaksi osaksi taitaa johtua alhaisesta verensokerista. Pitää rueta syömään ihan oikeasti 2 tunnin välein, kun normaalisti olen syönyt 3-4 tunnin välein. Mitäköhän siitä sokerirasituksesta tällä menolla tulee..? Ainakin migreeni. Tämä aamu aloitettiin pöntön halailulla, kun yön aikana oli ehtinyt tulla jo sen verran nälkä, että toispuoleinen päänsärky oli jo herätessä läsnä. Tätäköhän tämä koko raskaus sitten on :sad001

Täällä kunnon ällötystä, tissit kipeenä ja turvottaa. Ja tunteet on pinnassa :'D viikkoja 6+0

Mulla tissit kipeet ja siinäpä ne oireet oikeestaan oliki. Ärsyttää kun ei oo muita oireita. Olis äkkiä se neuvola-aika! :D

Hyrrä2, mulla kans samaa ongelmaa, migreeni ja verensokerit laskee usein liian matalalle... Pitäisi syödä harvemmin, vähemmän hiilihydraattia(varsinkin nopeaa), enemmän rasvaa. Haima tuottaa sitä enemmän insuliinia, mitä enemmän syö hiilareita. Kun syö vähemmän hiilareita ja harvemmin, ei haima tuota niin paljoa insuliinia ja ei sokerit dippaile niin helposti, rasva ylläpitää kylläisyydentunnetta ja tasaa verensokereita. Migreeniin saattaa olla apua reilusta magnesiumlisästä.

Warheart, kiitti vinkistä! Oon niin tottunut leivän ym. hiilihydraattipitoisen puputtaja. Pitää rueta kiinnittää tuohon ravintoon enempi huomiota :) Ruisleivän jouduin jo hetkiseksi jättämään, kun se rupesi niin kovasti polttelemaan, mutta tänään rohkaistuin kokeilemaan. Pitää kuitenkin yrittää pitää sen verran hiilihydraattipitoisempaakin ruokaa matkassa, että sais tarpeeksi kuitua vatsantoiminnan vuoksi. Mitä sä syöt yleensä esim. välipaloina? Tuntuu, ettei itse edes oikein keksi hyviä välipaloja. Yleensä tuleekin syötyä leipää ja hedelmiä :grin

Täällä niin järkky hajuherkkyys että alkaa olla oikeasti jo ongelma. Aamupala piti mennä ulos syömään kun koiran turkki siinä pöydän alla haisi niin pahalle ja miehen valkosipulin hajuinen hengitys. Nyt matkalla kaupungille, miehen dödö haisee niiin hirveelle että hengittelen suun kautta että pystyn tässä autossa istumaan! Enkä viitsi huomauttaa nyt siitä, alkaa miehelläkin olla pinna kohta tiukalla kun missään ei voida olla kun aina joku paha ällötyshaju... Ja ne voi tosiaan olla ihan normaaleita hajuja, kuten makkarissa haisi illalla liian "ulko" kun oli ollut ikkuna auki!
Noh, ei kuitenkaan niin haittaava vaiva kuin esim. migreeni; kokemusta on siitäkin. Jostain luin että auttais jos upottaa kädet ja jalat kuumaan veteen ja samalla niskaan jääpussi. Mulla kerran tais auttaakin kun kokeilin.

Nyt on aikamoiset krampit päällä. Inhottavaa tämmönen juiliminen. Taas saa ravata vessassa tarkistamassa. Sanokaa ny että täysin normaalia ettei mun pää sekoo jo..

Eiköhän se ole ihan normaalia että on vähä pipi alavattasta..Mulla nipistelee ja on vähä kipeä ainaki iltasin..

Mä harvemmin syön välipalaa, mut jos pakko jtn syödä, niin kermarahkaa marjoilla. Sillon kun maha kestää viljoja, niin ruisleipää, täytteenä voita, kermajuustoa, leikkelettä ja paljon kasviksia. Magnesium ja riittävä juominen auttaa mahan toimintaan :) Nyt alkuraskaudesta syön tasan sitä mitä mieli tekee, kaikki muu tulee kaaressa ulos, semmoinen mitä edes vähän tekee mieli, pysyy edes hetken sisällä... Tänään tuli napsittua salaattijuustoa kunnon satsi, suola taisi auttaa oloon huomattavasti, en taida tarpeeksi suolaa saada ravinnosta :/

Täällä 5+1 ja aika lieviä oireita. Vkl alkoi välillä alavatsaa särkemään ja turvottamaan ja maha meni ihan sekaisin. Myös jalkoihin,käsii ja kasvoihin on tullut hiukan turvotusta/nestettä.
Naama myös rasvoittuu tavallista nopeammin, mulla on yleensä ennemminkin kuiva iho.

Itku kurkussa tuli tänään juostua puistossa piknikiltä vessaan tarkistaa oliko tapahtunut jotain kamalaa kun niin pahasti vihloi kohdussa. Kauheaa pelkäämistä.

Mun vähäinen vuoto ja lievät oireet tarkoitti juuri sitä mitä pelkäsin. Tänään diagnosoitiin tuulimuna. Lähete eteenpäin ja tod.näk ens viikolla naistentautien polille :sad010

Voi ei, tsemppiä ja pahoittelut!! :(

Mä yritän parhaani mukaan pitää isoa laitasellista ruokaa sisällä, vaan esikoinen haluis lukea kirjaa ja leikkiä.. :rolleyes: pitkään oli melko oireetonta pahoinvoinnin kanssa ja nyt se sit kostautuu.

Takaisin