Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viola82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks ketää oireetonta?
Mulla ei oo kertakaikkiaan muuta oiretta kuin mahanväänteet joita siivittää sit yleensä samaan aikaan possahtava turvotus.Sit taas maha saattaa lätsähtää ja kohta taas turvottaa.

Ilmottaudun. Aika ärsyttävää oikeestaan. Ihan niinku mitää ei ois tapahtunut.

Aamupala pysyi sisällä, mut lounas tuli välittömästi ulos.. Nyt tullut kolmena päivänä yrjöttyä ja toissayönä migreenin kourissa oksentelin :( Sais nuo migreenit pysyä poissa, niihin kun ei mtn helpotusta ole raskausaikana! Lievää jomottelua selässä, jatkuva huono olo ja unettomuus vaivaa.

Tänä aamuna oli ihan hirveä vattakipu,oikean puoleisen munasarjan kohalta,auts! Toivottavasti ei ole mitään huonoa..

Täällä ei muuta oiretta ku vähän väsymystä ja pinnan kireyttä. Esikoisestaki olin hyvin vähäoireinen ja se lievä pahoinvointi alko sillon n.rv.9 ja kesti ehkä parisen viikkoa. Toivotaan että nyt päästäis yhtä helpolla :D nyt siis viikkoja 5+2 (tai jotain sinnepäin,epäsäännöllinen kierto ollu esikoisen syntymän jälkeen).

Mä ravaan vessassa, naama palaa saunassa, suklaa himottaa. Pää kipeä ja hajuaisti parempi. :D ja runsaampaa valkovuotoa...

Tossa noi mitä tuli mieleen.

Leipälapio: mäkin huomasin mökillä et ei kestä saunaa lainkaan niin hyvin kuin ennen.

Tänään pukkas otsaan pari kipeää finniä ja mä sain päähäni et aknen paluu johtuu laskevasta raskaushormonista, keskenmenosta tms. Tiedän et pöhköä, mut kaikkea sitä päässään pyörittää.

Rapunen: Mulla ainakin naama kukki kiitettävästi edellisen raskauden alussa ja nytkin pukkaa iso finni poskipäähän!

Ja mulla alkoi viime raskauden alussa heti se ettei naama kestänyt saunaa. Heti synnytyksen jälkeen pystyi nauttimaan normaalisti. No tämä taas alkoi pari viikkoa sitten ja raskaana ollaan! Ei kyllä tällästä kuvittelisi raskausoireeksi. :D

Mulla kanssa naama kukkii ihan sikana ja rintakehä :( JA alapäähän kans ilmestyy jumalattoman kokosia ka kipeitä finnejä välillä!!!! :O onko muilla? On mul aina välil ennenki tullu mut ny tul 2 kerralla...

Miulla iho ollu nyt raskaana parempi,kuin yli 10 vuoteen. Edes jotain positiivista löytynyt tähän mennessä :)

Mulla ollut aina kadehditun moitteeton iho. Ei ole enää! Nyppyjä ja rasvasuutta. Lisäksi karvankasvu (siis naamassakin!!) järkyttävää.
Oon aivan varma tytöstä, sen verta koville tuntuu ottavan tää raskaus.

Tää mahan turvotus on jotain järkyttävää. Mulla on oikeasti äitiyshousut päällä. Ja maha ei todellakaan vastaa viikkoja 6+4. Enemmänkin puoliväliä. Mutta en vaan pysty ollenkaan pitämään omia housuja enää, kun puristavat ja sitten alkaa oksettaa. Kävin anoppilassakin tänään mammahousut päällä. Onneksi se ei haittaa, reipas esikoisemme on jo kertonut mummulleen pikkusisaruksen olemassaolosta! Mieluummin vaihdan äitiyshousuihin kuin oksennan tiukkojen housujen takia :)

Turvotusta, pahoinvointia, rinnat aristaa, välillä huimaa, hajut on jotain aivan käsittämättömän kauheeta. Ällöttää kaikenlaiset ruokien hajut, mutta uutena ällötyksenä myös ihovoiteiden ja pyykinhuuhteluaineen haju! Hyvä etten oksentanut kun ripustin pyykkejä kuivumaan ;)
Aivan oma lukunsa taitaa tässä raskaudessa olla hormonit, jotka kyllä vie tätä naista aivan 100-0.
Eilinen oli kaiken huippu. Aamulla möykkäsin koululaisillemme ja päälle tirautin itkut ja painelin makuuhuoneeseen mököttämään. Pikkusen olivat ihmeissään (ei olla kerrottu heille vielä vauvauutisia). Seuraavaksi halusinkin tilaisuuden tullen vietellä mieheni :) ja päivällä tein lämpimiä voileipiä tonnikalatäytteellä kun teki mieli juuri tonnikalaa, ja kun alettiin syömään niin hyvä etten itkuun purskahtanut kun olisinkin halunnut kinkkutäytettä. Illemmalla oli huono olo ja mutustelin sängyssä maissisipsejä. Mieheni leikillään totesi että "nuohan ne sitten on terveellisiä..." josta aloin itkemään koska en haluaisi syödä epäterveellisesti. On itelläkin vähän hakusessa tämä hormonienhallinta :) toivottavasti tasaantuu, ennenkuin työt taas alkavat elokuussa!

Paha olo ollut koko päivän. Puolikuntoinen olo, oksettaa ja väsyttää. Nytkö se sitten on tätä koko ajan.. viime viikolla oli lähinnä aamuisin pahoinvointia, loppupäivä ihan suht siedettävää. Mut tänään ei oo mennyt ohi. 6+0 nyt. Vielä en oo oksentanut.. muistaakseni viimeksi tuli hieman parempi olo sitten kun aloin oksennella, että siinä mun toivo tällä hetkellä.

Kultamarja.. mulla vaihtelee ihan päivittäin olot. Joku päivä tuntuu että en kestä sitä oloa ja esim. Tänään on hyvä olo. Et toivotaan ettei tarttis sun kaa joka päivä kärsiä :)

Huh tätä väsymystä. Oon tänään ollut palttiarallaa 3 tuntia hereillä. Nyt pitäis sit jaksaa touhuta esikon kanssa iltaan saakka. Lisähaasteet vielä ihan järkyttävästä huimauksesta. Pitää varmaan mennä mittauttamaan hemoglobiini ja paineet, kun kävelen seiniä pitkin. Eka neuvola kuitenkin vasta kolmen viikon päästä.
Viikkoja 7+1

Täällä kans väsymystä. Mut suurempana oireena tuo että pitää olla koko ajan syömässä. Jos ruokailun väli pääsee pitkäksi niin heti tulee huono olo. Tuntuu siis et olen koko ajan syömässä. Ei tarvii olla mitään ihmeellistä mut joku hedelmä tai jugurttia tai jotain. Huh!

Mulla ei enää edes syöminen auta oloon... Oksennus lentää, eikä ole se klassinen aamupahoinvointi, ei todellakaan! Iltaa kohden olo vaan huononee :( Ja väsymystä kans havaittavissa! Viime yönä sais ekaa kertaa pariin viikkoon nukutuksi yli 4h, toivottavasti ois yöt nyt jatkossa kans parempia!

Takaisin