Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^kyllä toi rannekanavavaiva yleensä paranee raskauden jälkeen. Itsellä oli kuukausia viime raskaudessa ihan niin että päivälläkin oli toisen käden keskimmäiset sormet puutuneet. Mutta parani piakkoin synnytyksen jälkeen(en muista tarkkaan miten pitkään meni), eikä tässä raskaudessa ole ollut mitään oireita enää! Päätetyöskentely oli itsellä selkeesti se laukaiseva tekijä. Hoitovapaalla kun saa tehdä muutakin kun istua tietokoneella:p.

Suklaapehmis, jos on rannekanavan oireet yleensä pikkusormi ja nimetön jäävät oireettomaksi, kun ne muut sormet puuttuu/särkee/jää voimattomaksi. Minulla on ollut oireita silloin tällöin kun vatsalla nukkuessa laitan ranteet huonoon kulmaan, toisaalta nyt kun nukun kyljellä en ole oireillut, eli oireet ei välttämättä ole pysyviä.

Ilmeisesti turvotusta voi pahentaa oireet. Ehkä neuvolasta saisi lainata rannetukeja nukkumiseen?

Oon jo itekin miettinyt et se vois olla sitä.. paraneekohan se sit raskauden jälkeen vai jääkö tämmöseks :( päivisin nää ei oo kipeet mut vähä jäykät jos pitää kättä nyrkissä ja yrittää taittaa alaspäin

Rannekanavaoireyhtymältä kuulostaa. Niin kun lambi sanoi, niin yleensä se paranee synnytyksen jälkeen itsestään, mutta lambin sanoin, samoin näyttöpäätetyöskentely saattaa aktivoida oireet. Itselläni oli kyseinen oireyhtymä ekassa raskaudessa molemmissa käsissä. Raskauden jälkeen parani. Hoitovapaalla kaikki oli ok ja myös töihin palatessa, mutta kun vaihdoin vuoden kuluttua toimistotyöstä toiseen toimistotyöhön, niin tilanne aktivoitui. Ilmeisesti uusi työ sisälsi paljon enemmän koneella naputtelua. Tilanne oli niin häiritsevä, että menin tutkimuksiin, jonka perusteella molemmissa ranteissa todettiin oireyhtymä, toisessa se oli lievänä (mitä en itse tiedostanut), mutta toinen oli paha ja vaati leikkaushoitoa. Tässä toisessa raskaudessa ei kumpikaan käsistä ole oireillut - leikatun ei pitäisikään, mutta ei oireile tämä toinenkaan. Ja yleensä tosiaan oireet ovat vaan raskauden aikana, joskus jollain oireet aktivoituvat myöhemminkin. Kannattaa haalia käsiinsä sellainen rannetuki. Se ei poista vaivaa, mutta yleensä helpottaa oireita tai antaa ainakin yöllä nukkua vähän pitempiä pätkiä kerrallaan ennen kun herää puutumiseen ja kipuun. Itse ainakin jouduin muutaman kerran yössä heiluttelemaan ranteita/käsiä, että pystyin taas jatkamaan unia kivuttomilla käsillä.

Tsemppiä!

Mulla oli tuo rannekanavaoireyhtymä esikoisen raskaudes mutta nyt oon onneks välttyny. Hain sillon tk:sta rannetuen öiksi ja se helpotti.

Huh no mut tuo helpottaa jo että se sitten voi parantua itsestään raskauden jälkeen! :) ens viikolla on neuvola ni pitääkin sieltä kysellä niitä rannetukia. Jos sais yöt vähä paremmin nukuttua ettei tarviis montaa kertaa herätä puutuneisiin sormiin! Ja ne puutuu just silleen että nimetön ja pikkurilli on normaalit.
Joo tosissaan en olis voinu arvatakaan mitä kaikkee ihanaa tää raskaus tuo tullessaan! Esim tästä rannekanavavaivasta en ollut aiemmin tietoinenkaan.
Ja se oli myös uus tieto että raskaus voi kasvattaa luomia! Kävin viime viikolla poistattamassa yhden luomen mikä oli kasvanu lähes kaksinkertaiseksi parin kuukauden sisällä. Lääkäri totesi että hyvin mahdollista että raskaus on tämän aiheuttanut.

Suklaapehmis, hyvä kun mainitsit ton luomiasian! Mulla on entuudestaan aika paljon pieniä ja pienehköjä luomia, osa sellaisia ihan röpöläisiä, jotka tuntuu ja osa ei. Nyt yhtäkkiä varsinkin rintoihin on musta ilmestynyt ihan sikana pikkuluomia, jotka myös tuntuu sormelle:oops: Ihmettelin tätä kovasti..

Lisäksi, nännipihat on kasvaneet valtaviksi ja muuttuneet ruskeaksi. Mulla sen rajan ulkopuoleltakin rintoihin tullut tummaa pigmenttiä, todella outoa...:confused:

Mulla kans on luomet lisääntyny. Pitäis käydä jossain tarkistuttamas kaikki luomet ku vaarilta on solumuutosten takia poistettu luomia.. Ja mulla on ärsytyspaikois niitä, kainalos, päänahas (ulkonevia), rintsikoiden saumakohdis yms.

Huh mitä mahakipuja täälä taas! Ihan järkkyjä. Saa nähdä kauanko jatkuu ja mitä ovat, on vaan sen verta kovia että toivottavasti ei ainakaa kauaa jatku jos eivät johda mihinkää.. Nyt kyllä varasin raskaushieronnan maanantaiksi että ei tarttis ihan viä synnyttää :D

Mulla on vain luomet leventyneet :D ei onneksi muuten lisääntyneet.

Ja joo, nännipihat itselläki kasvaneet valtaviksi, muuttuneet tummiksi jne. Kuulunee asiaan. Olen koittanut nännejä valmistella imetystä varten. Tulen tietämään jo että toisen rinnan kanssa tulee olemaan ongelmia että varmaan imuotteen apukeinoja joutuu käyttämään.

Itsellä tuo alavatsa on kipuillut, lantion kohdilta jne. Varmaan koittaa muksumus löytää sopivaa lokosta tuolta lantion pohjalta. Tykkää muutenkin myllätä alavatsan seuduilla.

Täällä on myös tullut luomia todella paljon raskausaikana, erityisesti rintoihin. Lisäksi kaulalle on tullut sellaisia pieniä näkymättömiä, jotka kuitenkin tuntuu sormilla.
Minulla särkee nukkuessa patjaa vasten olevan lonkan ulkosyrjä. Tuntuu, että lonkkaluun kohdalta loppuu ihosta verenkierto. Parin tunnin nukkumisen jälkeen pitää herätä kääntämään kylkeä... Välillä on pakko olla vähän aikaa selällään, jotta saa lonkka levätä hiukan eri asennossa.

Minulta poistettiin ekan raskauden jälkeen iso luomi, oli ulkoneva ja kasvoi yli kaksinkertaiseksi. Nytkin luomien kasvua varsinkin isompien kohdalla.
Samaa vaivaa kuin Chillitillä, lonkat puutuu ja aika usein joutuu tietoisesti vaihtamaan kylkimakuupuolta. Ja välillä sitten selällään.
Käsivaivoja on, mutta nekin lähtevät tuolta niskan seudusta, sellaista hermoärsytystä ja tuntuu että koko yläraajat hapottavat pienestäkin. Voi, kunpa pääsis jo liikkumaan kunnolla!

Mullaki lonkat puutuu nukkues, samoin olkapäät. Pitää vähän väliä vaihtaa asentoa. Tosi ärsyttävää.

Täälä vattakipuilut on jatkunu. Saa nähdä helpottaako, jos ei nii joutuu mennä melkein käymään näytillä. En kyllä piittais ajella turhaan mutta alkaa olla jo niin tukalaa olla kotona ku koko ajan sattuu. :(

Chillit, mulla kans samanlaista lonkkasärkyä jo monta kuukautta :( Välillä herään myös (vastakkainen) käsi puutuneena ja nyt myös noita käsiä/sorminiveliä juilii. Kaikkea sitä tämä raskaus teettää...Nyt ma tulis 37 vk täyteen. Eilen oli taas huono päivä supistelujen ja kiristelyn suhteen, tänään huom parempi, vaikka olin pari tuntia liikkeellä kauppakesluksessakin.

Täällä kans kauheet mahakivut. Olin päivällä monta tuntia pystyssä, kun oli vähän ohjelmaa. Sitä ennen otin Panadolin ja kotiin tullessa olin niin kipeä, että vaatteet lensi sanan tien nurkkaan ja ite menin vessan kautta nukkumaan supistelevan mahan kanssa. Ois vain pitänyt tajuta ottaa uus Panadol heti kotiin tultua. Nyt oon jumissa sängyn pohjalla, enkä uskaltaisi liikkua. Mieskin kun on muualla rakentamassa äitiyspakkauslaatikolle jalustaa.

Sori, teksti on varmasti sekavaa, mutta lyhyesti: sattuu saakelisti ja kipu vain pahenee, eikä silti todennäköisesti johda mihinkään.

36+5

Piinamiina samat fiilikset. Nyt onneks vähä helpotti, käytiin syömäs miehen kans ulkona (jos ei hetkeen päästäkkää enää) ja pitäis poika hakea takasi hoidosta. Ei millää jaksais mutta ei auta. Saunaan aattelin mennä rentoutumaan ja sitte nukkumaan joskos auttais johonki päin..

Oi voi = ( ihan pahaa tekee lukee nouta teijän kipuiluja. Ei varmasti kyllä oo mitään herkkuu.. Ite vielä kin melko hyvänä tässä meen eikä mitään sen kummempia kipuja yms.. Mietin tossa teijän lonkka pipuja että auttaisko jos nukkusitte tyyny polvien välissä vai onko jo käytössä?

Nanna mä oon plussasta asti nukkunu tyyny jalkojen välis ja mahan alla, ei apua :/

Piinamiinalle ja Niemjalle kovasti tsemppiä! Kuulostaa niin hurjalta teidän kivut että ei passaa valittaa kun itellä on vielä kohtuullisen hyvä olo, eikä oo isommin tarvinnu kivuista kärsiä.

Tai mulla nämä kivut on itse aiheutettuja, etureidet toista päivää tulessa salitreenin jäljiltä ja selkä kipuilee tämän päivän lumitöistä. Josko huomenna malttaisi ottaa rauhallisesti..

Niinku ylempänä jo moni sanoi, niin saa kyllä olla todella kiitollinen tästä hyvästä olosta! Mulla ei tunnu kertakaikkiaan missään. Lenkillä hengästyn nopeampaa, mutta that's it.

Tsemppiä kaikille kipuihin ja muihin vaivoihin, kohta helpottaa! <3

Tajusin tässä, että ei oo pariin päivään ollu ollenkaan supistuksia. :confused: mut lonkakipua kans, jalat puutuu, alamaha hirveen kipee välillä ja liitoskivut kyllä vaan pahentunut. Tuo oikea kylkikipu lisääntynyt kans, maanantaina soittelen maksakokeista, onko jotain siellä. Ei kyllä ole kutinoita, että onko hepatoosi, mutta kipukohta täsmäis maksaan.

Takaisin