Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan sydämen tykytys... Verenpaineet alhaalla ja syke ylhäällä. Hankin verenpainemittarin, kun kuvittelin verenpaineen olevan tapissa. se onkin matala ja syke korkea. Lisäksi alkoi tuntua muljahtelua rinnassa, jota olen tuntenut joskus turhan rankkojen urheilujen jälkeen. No, sykemittari ilmoitti, että epäsäännöllinen syke. Täytyypä ottaa puheeksi ensi viikolla neuvolakäynnillä...

Mulle sanottiin sairaalassa kun olin muista syistä et syke usein nousee raskauden aikana ja eivät olleet huolissaan vaik mun syke oli 110-120 siellä ollessa kun verenpaineet matalat niinkun yleensä joten ei välttämättä syytä huoleen.

Joo täällä samaa, sykkeet nousee korkeiksi ja paineet alhaalla. Ilmeisesti normaalia, mulla oli myös koko esikoisen raskausajan näin :)

Toki en tiedä jos jotain ylmääräisiä sydänääniä on tms., että miten sitten?:rolleyes:

Neuvolassa käskivät seuraamaan viikon ajan noita muljahteluja, ja jos vielä jatkuu säännöllisesti niin sitten tarkempiin tutkimuksiin.

Mulla ollut nyt vuoden noita muljahteluja eikä lääkärit rupee enempää tutkimaan kun ei ole muita oireita samalla. Mut tietty jos yhtäkkiä alkavat niin voi kertoa toki jostain muustakin.
Mulla luokitellaan hyvänlaatuisiksi. Tuhat kertaa vaan inhottavampi vaiva kun tietää ettei sitä saada korjattua... :/
Nyt ehkä hieman vähentyneet kun yövuorot lopetin!
Tsemppiä Chillit!

Onko kenelläkään kokemusta harjoitussupistuksista jo näin aikaisessa vaiheessa? Täällä rv 16 puolessavälissä ja jo noin viikon ajan on toisinaan kohtu mennyt kivikovaksi. Yleensä kestäneet vain hetken ja tulleet ehkä kerran-pari päivässä, jos sitäkään, mutta muutama päivä sitten tuli kaiketi reippailtua vähän liikaa ja seuraavana päivänä kohtu kovisteli jatkuvalla syötöllä monen tunnin ajan. Mietin voisiko olla kohdun kasvuun liittyvää, koska maha näytti pullahtaneen seuraavana päivänä huomattavasti. Supistukset ovat siis kivuttomia ja nyt en taas pariin päivään ole tuntenut yhtään supistelua. Lueskelin, että joillain on vain supistusherkkä kohtu eikä välttämättä aiheuta mitään vaivaa, mutta kun on myös ennenaikainen paikkojen pehmenemisen riski niin vähän pistää huolettamaan. Huomenna neuvolaan, katsotaan mitä kätilö sanoo..

Minulla oli edellisessä raskaudessa tosi supistusherkkä kohtu noin puolivälistä alkaen. Kannattaa pyytää testaamaan streptokokki, itsellä se saattoi olla syynä supisteluun. Myös bakteerivaginoosi voi ( kuulemma) olla piilevänä ja se kannattaa hoidattaa pois. Streptokokkihan aiheuttaa sen, että tarvitsee antibioottitipan synnytyksessä. Omalla kohdallani sille ei ainakaan raskausaikana tehty mitään, eikä supistelut vaikuttaneet kohdunkaulaan mitenkään ja lapsikin syntyi käynnistyksellä kun meni yliaikaiseksi.

Miulla oli n. viikolla 14+ ilmeisesti harjoitusuppareita, vaan yhden kerran. Edellisenä päivänä oli aika stressaava päivä ja seuraavana aamuna maha oli ihan kivikova, kivuton. Koko sen päivän alamaha tuntu vähä kovemmalta. Sit päätin et nyt lopetan stressaamisen ja ihmeen hyvin oon siinä onnistunu :D et miulla se varmaan johtu vaan siitä.

Ei harjotussupistukset tee kohdunkaulalle mitään, ja ovat muutenki harmittomia vaikkakin inhottavia välillä. Sitten jos menee kivuliaiks, ni eivät oo ennää harjotussupistuksia ja voivat avata paikkoja. Eikä ne neuvolassakaan siihen sano muuta ku että kohtu valmistelee itteesä synnytykseen. :D

Mua on supistellu rv14+5 lähtien kipeästikkin välillä mutta ei oo supistukset mitää tehny. Ilkeää se on ja oon joutunu levätä enempi ja tänään oli nii kovat kivut että jouduin hakea sairaslomaa muutaman päivän. Syytä ei oo löydetty, paitti nyt saattaa olla pissiitti. Nyt viikkoja 18+3.

Miulla on neuvolassa ihan lääkäriki sanonu että vettä kannattaa juuva tarpeeks, se ehkäsee kipeitä suppareita. Ihan synnärilläki on sanoneet että särkykääkettä ja vettä juomalla pitäs loppuu.

Joo, mä juon vettä monta litraa päiväs että ei pitäis siitä johtua :)

Täällä tuli tänään eka kova suppari. Säikäytti ihan huolella. Soitin sitte paniikissa neuvolaan, että mitä nyt :D käskivät levätä ja olla stressaamatta. Tänää ollu vähä liian stressipäiväkun mielilääkärissä selvitelty, että yritänkö mennä vielä töihin jne. Meni onneks ohi, kun sain itteni rauhalliseks.. Sanoivat, et jos alkaa toistumaan, niin sitte näytille :)

Ihana ihana mahatauti tuli kylään tai eilen ulkona syödyssä ruuassa oli jotain eipä hetkeen tarvii syyä ulkona. Mikään pysy taas sisällä päivällä pystyin jo syömään puuron ja mustikkakeittoa mutta nyt alko oksentaminen uudelleen ja päänsärky ihan kamala. huoli on kova miten pieni kestää ja voi ettei satu hänelle mitään. :( Eilen ultrassa kaikki hyvin ja ehdin jo huokasta et jos nyt vois nauttia raskaudesta et meijän pieni on vahvaa tekoa, ja nyt sit tämä.

Tää itkuherkkyys on välillä ihan naurettavaa :D Kävin tällä viikolla labrassa ja joudun jättämään auton parkkihalliin, labrassa istuessa tajusin, että olin unohtanut lompakon kotiin toiseen kassiin. Parkkihallissa itku kurkussa soitin avopuolisolle, että miten ihmeessä pääsen parkkihallista ulos, kun ei ole yhtään rahaa. No eipä se mitään pystyny tekeen, kun ei toista autoa meillä ole. Sain koottua itteni ja aattelin soittaa parkkihallin palvelunumeroon, mutta ennen kuin ehdin, tuli juttusille ihana naisihminen, joka lupasikin maksaa mun puolesta parkkimaksun. Kiittelin auliisti ja purskahdin liikutuksesta taas itkuun :D Mies naureskeli kotona, että oon ihan sekaisin, kun alan itkemään tuollaisesta :D Ja tv:n ääressä tulee useinkin itkeskeltyä :P

Tää itkuherkkyys on välillä ihan naurettavaa :D

Itsellä oli tuo itkuherkkyys esikoisen kanssa. Ihan mahdotonta oli toisinaan se vollotus, milloin mistäkin. Tv ja kaikki lapsiaiheiset jutut oli pahimpia, mutta juurikin kaikki pienetkin vastoinkäymiset saivat aikamoisen tunnemyrskyn aikaiseksi :hilarious:

Tässä raskaudessa on itkuherkkyys kaukana. Pinna on sentin lyhyt ja ärsyynnyn todella helposti. Lauon myös herkästi totuuksia.. :banghead: Melkein mieluummin haluaisi sen itkuherkkyyden tähänkin raskauteen. Se oli jollain tapaa söpömpää ja "ympäristöystävällisempää" kun tämä natsimeininki ja teräväkielisyys :sorry:

Huomaan, että masu-asukki kuluttaa enemmän energiaa ,kun ei voi aamuisin tyhjin vastoin touhuta mitään kun tulee niin huono olo. Aikasemmin se oli ihan normaalia ehtiä syömään tunnin päästä heräämisestä. Muutenkin jotenkin tuntuu että saisi olla syömässä jatkuvasti xD

Takaisin