Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä nyt uutena oireena muutamana päivänä ihan kamala päänsärky. :( Ilmeisesti näillä viikoilla aika yleinen riesa.. Nyt 11+4.

Lueskelin jostain, että päänsärky johtuu progesteronista.. mulla ollut pahin päänsärkypäivä tänään. Oksentelua on vielä satunnaisesti pari kertaa päivässä. Eilen illalla huomasin myös uuden oireen. Kylkiluita särki ja tuntui, että ne jotenkin yrittävät "muotoutua uudelleen". Vähän hämärä fiilis. Johtuisikohan siitä, että kohtu tarvitsee mahan kasvaessa lisätilaa? Onko muilla ollut kylkiluut kipeänä?

muoks. Unohtui vielä mainita, että olen yleensä melko skarppi ja hyvä muistamaan, mutta nyt tuntuu unohtuvan asiat

Ei pitäis riemuita tosta olosta näemmä yhtään. Juuri kun ehdin aina täällä julistaa, että hitusen parempi olo niin het kolahtaa :).

Jälleen sai halata pönttöä, jihuu (yök)!

Onko muut huomanneet että raajat puutuu helpommin kun ennen raskautta? Tuntuu että etenkin jalat puutuu tosi herkästi jos vähänkin huonossa asennossa..

Lilium minä ainakin olen huomannut! Vaikka jalassa on erittäin venyvää mallia olevat legginsit niin siitä huolimatta puutuu. Että ei ainakaan johdu liian kireistä housuista :D

Onko muut huomanneet että raajat puutuu helpommin kun ennen raskautta? Tuntuu että etenkin jalat puutuu tosi herkästi jos vähänkin huonossa asennossa..
Sama täällä, mulla etenkin öisin toinen reisi puutuu niin pahasti, että herään monesti vaihtamaan asentoa kun pistelee niin ikävästi.

Mulla kanssa kädet ja jalat vähän väliä puutuu, paljon useemmin ku ennen

Täällei nukuta enääkun vasemmalla kyljellä... oikeella painaa joku iskiashermoon ja puuduttaa jalan, selin makuulla alkaa paine vatsalla ja oksetus olo :/ oksetus on tänää ollu poissa, ja ruokaki maistu pitkästä aikaa :) en vielä hurraile, kun menny niin vuoristorataa :D

Huokaus.. Alkuraskaus meni ilman huonoja oloja. Nyt on alkanut sitten uudet kuviot senkin suhteen. Etovaa oloa vain, mutta en tykkää :/ eikä mikään auta.

Mulla ihan kamalat alamaha/kylkikivut eilen alkanu, kävin jo näytilläki ja vauvalla kaikki hyvin mutta lääkäri epäili supistuksiksi. Kohdunkaula onneks pitkä (liki 5cm) ja kokonaan kiinni ja kova että eivät onneks oo supistukset tehneet muutoksia. Nyt vaan pelottaaki että miten tulee raskaus etenemään.. Pelkään että joudun vuodelepoon (mihin ehdottomasti meen jos tarve vaatii) ja vauva syntyy ennenaikaasesti. Ja nyt varsinki sen tutkimuksen jälkeen alamaha/kylki on niin kipeänä etten pysty nukkumaan :( ja lääkkeet ei auta.. Nyt alan vaan toivomaan että pääsen edes turvallisille vesille raskauden kans, vaikkaki luin onneks kokemuksia kuinka on supistellu alusta asti ja silti syntyny täysaikasia, jopa ylimeneviä vauvoja. Toivotaan parasta. Mun säkällä vaan meille ei käy hyvin :(

Tsemppiä niemja!

Mulla kans tuota puutumista, mutta syytän ehkä enemmän huonoja asentoja, kuin raskautta :D Toki, kyllä raskaudellakin on varmasti osuutta.

Ja tää nälkä. Aivan loputon. Kaikki menee, ympäri vuorokauden.

Mulla kans raajat, erityisesti jalat puutuu vielä aiempaakin helpommin. Monesti iltaisin on "levottomat jalat", en tiedä kertoisko raudan puutteesta vai mistä. Viimeks oli kyllä hema-arvot ihan kunnossa.

Tsemppiä niemja!

Pahoinvointi täälläkin sen kun jatkuu vain! Oksentaa ei onneksi tarvitse ihan joka aamu, mutta töissä ei oikein saa mitään aikaiseksi, kun tuntuu kokoajan, että ihan just tulee oksennus. Koittaappa siinä sitten oksennus kurkussa soitella asiakkaille. :D Onneksi ei kestä koko päivää tuo olo niin saa jo iltapäivästä sentään jotain aikaiseksi. :)

Kolmas päivä ilman 24/7 pahoinvointia, jotain pientä etomista välillä. Joko tätä uskaltaa juhlia..? :D aina ku on ollut muutaman päivän pahoinvointi poissa ni se on palannut kahta kauheempana. Peukut ja varpaat ristissä, että nyt hyvä olo jatkuu!

Tsemppiä muille pahoinvoiville!

Mullakin oli todella pahaa pahaaoloa, mutta sain sitä lievennettyä/poistettua akupunktiolla. Suosittelen lämpimästi :) Nimim. Tänään taas "pistettäväksi" menossa

Mulle neuvolassa sanottiin tosta jalkojen levottomuudesta, että myös kalkin puute voi aiheuttaa.. En ennen ollut kuullutkaan moisesta.

Mulla kanssa toisinaan levottomat jalat! Puutumista on ollut jo ennen raskautta, yleensä nukun niin ihme asennoissa että varsinkin kädet puutuu ihan tunnottomiksi. Nälkä on täälläkin loputon ja väsymys ei oo oikein vieläkään hellittänyt. Muuten hyvät olot jatkuu, onneksi :)

Alkuraskaus meni suht helposti, mutta nyt on sitten huimausta ja huimauksesta johtuvaa pahoinvointia. Kaikki tutkittiin ja kaikki ok, kuuluu tähän tilaan. Ei auta kuin odottaa tilanteen rauhoittumista kotona, koska töihin ei uskalla mennä. :banghead:

Takaisin