Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo virtsanäytteet on tosi herkkiä ja saattaa ihan valkovuoto vääristää tulosta. Toivottavasti sellaisesta kyse.

Minä kävin työterveyslääkärillä noiden sydämen muljahdusten takia.
Hb enää 113 eli jotain rautaa ois etittävä.
Sit kilpparikokeissa TSH oli alle alarajan eli nyt ens viikolla varmistetaan ettei ois liikatoimintaa. Enemmän kyllä oireet viittais vajaatoimintaan. Mut toivottavasti tuo selittää muljahdukset.

Onko muilla oireena nenän tukkoisuutta tai muuten nuhaa? Mulla ollut nyt jo muutaman kuukauden aaltoilevaa nuhaa, välillä nenä on ihan tukossa, aivastuttaa ja yskittää, välillä pelkkää aivastelua.. Tänään kävin lopulta lääkärissä ja nuori naislääkäri meinas vain että olis pitkittynyttä flunssaa ja sain avamys-nenäsuihketta. Ilmeisesti raskauden aikana nenän limakalvotkin turpoaa, joka voi aiheuttaa tukkoisuutta, tästä ei toki lääkäri puhunut mitään, vaan google :grin

Täällä nyt uutena oireena muutamana päivänä ihan kamala päänsärky. :( Ilmeisesti näillä viikoilla aika yleinen riesa.. Nyt 11+4.

Hei sitä valkuaista tosiaan voi olma näytteessä just siks, ettet pessyt ensin ja ottanut vasta keskivirtsaa, todennäköisesti valkkaria lorahtanut pissakuppiin. Sperma on toinen joka saattaa vaikuttaa :)

Mä olen ollut koko raskauden ajan ihan tukossa ja päivittäin aivastelen kovasti.. En usko flunssaan.

Muuten oireet alkaa helpottaa, väsyttää, muttei kuolettavan paljon ja yökkään (en oksenna) mutta ehkä vaan kahdesti päivässä. Tissit jälleen vähän tulleet kipeemmiksi, nännit koko ajan ollut ja turvoksissa tottakai :D alavatsalla hiukan tuntemuksia, välillä vihloo ja repii ja muita outouksia, mutta normaalilta vaikuttaa.

Olo on kyllä voittamaton, kun miettii esim. kuukautta taaksepäin, hyi hitto.

Mulla on vähän väliä nenä tukkoinen, pari kertaa vuotanut verta ja aivastuttaa enemmän kuin koskaan. Viikko sitten oli kurkku kipeä ja jotain peitteitäkin oli, mutta tukkoisuutta on ollut muutenkin. Täällä oli myös rv 11 paikkeilla päänsärkyä, sen jälkeen vähemmän. Pahoinvointi vähitellen helpottaa, rv 13 jälkeen oksensin muutaman kerran ja tällä viikolla (rv 15) toistaiseksi vaan kahdesti. Vessassa ravaan välillä jatkuvasti, vaikkei juuri mitään tulisikaan, yöllä herään pari kertaa. Vatsa jumalattoman turvoksissa jatkuvasti, maha siksi tosi iso jo.

Täälä kans nuha vaivaa, varsinkin aamusin! Mutta kuulema ihan normaalia.. Mulla on leukosyytit ollu koholla alusta asti verikokeissa, mutta niihi sanottu vaa et raskaus nostaa..

Täälä taistellaan edelleen ajoittain päänsärystä ja jatkuvasta etovasta olosta :/ suolakurkut maistu tänään :D kaikki muu oksettaa.. Josko tää kohta loppuis tai sit mennään näin loppuun asti :/

Alavatsakivut ollu riesana kans, mutta huomas sitte peilistä että kasvukipujahan ne taitaa ollakin kun viikossa maha pulpahtanut esiin :) kuumavesipullosta ollu apua! :) 14+0 tänään

Minäkin jo ehdin ajatella että huonot olot on taakse jäänyttä elämää (14+4) kun pari viikkoa ollut ok, eilen sitten taas juoksujalkaa oksentamaan..! ;/ väsymys on onneksi jonkin verran helpottanut, nyt vaan närästys ja pääkipu vaivaa. Mutta paljon paljon parempi jo kun kuukausi sitten :-D maksu näkyy ja kaikki tietää :-P

Itellä oireet alkaa olla poissa. Mut nyt tuli flunssa ja sängyn oma. Ei yhtää kivaa ja sit ku aivastaa tai yskii nii se sattuu mahaa :(

Minulla myös on ollut heinäkuun viimeiseltä viikolta saakka nuhaa, yskimistä ja epämääräistä kurkkukipua. Saisi jo mennä ohi...

Kerkesin jo iloita et pahoinvointi on helpottanu. Mut viime perjantaina se sit iskikin pahempana ja jatkuu vaan :/ päätä koskee, huono olo, ruoka ei maistuis. Ja naama kukkii ku mikä!! Sais luvan jo riittää :( aamul on aina ärsyttävää herätä töihi ku tietää et se alkaa sillä pönttöä halaamisella..

Meikäläinen on kyllä päässyt tosi helpolla oireiden suhteen. Ihan ensimmäisillä viikoilla tuntui nipistelyä sun muuta, mutta nyt jo useamman viikon ajan on lähinnä vain pissattanut jatkuvasti ja yöuni ollut katkonaista. Pahoinvointia oli peräti kolmena päivänä, ja nyt on ruokahalukin palannut aikalailla entiselle tasolle :) Lääkäri vakuutteli, että olen vain yksi onnekkaista, itse tietysti kehitellyt päässä vaikka millaisia kauhukuvia oireiden vähyyden takia.. x)

Mulla ollut tänään toinen rinnoista todella kipeä :o on olleet ennenkin mutta yleensä molemmat ja ei näin kipeät :o

Mäkin koen päässeeni todella helpolla. Satunnaisia kipuja, huonoja oloja, yksi oksennus ja joistain ruoista närästystä. Väsymystä oli alkuraskaudesta tosi paljon, mutta nukkumalla sekin helpotti :)

Mä sain kaverilta nännivoidetta ku alkaa olla kipeet.. plussan jälkeen ne on viikon tainnu olla ns normaalin tuntuset mut suihkustaki tulee ja pyyhe osuu ni tuntuu ku niitä veistäs irti :D

Mul on tuntunut sellaista kevyttä vaisua vihlasua toisinaan aivan alavatsalta. Edellisessä raskaudessa liitoskivut olivat hurjat. Ja aina jos nopeasti nousee esim istumaan tai vaihtaa asentoa käyttäen suoraa vatsalihasta ni hyvin nopeasti vatsa muistuttaa, että ei äkkinäisiä liikkeitä kiitos. Nyt olo on ONNEKSI (kop kop) ollut muutamat päivät suht hyvä. Eilen huomasin, kun jouduin töissä olemaan lähes 4h syömättä, niin jo alkoi heikottamaan :)

Vähän olen jo mama ja imetysvaatteita Kurkkinut, mutta en vielä tilannut. Talvitakki saattaa olla ostoslistalla :/

Mun pitäis tilata talvitakkiin raskauspaneeli ku mulla on kantotakki.

Meillä neuvolan pissanäytteen otto itse on aika iisi homma. Vessan seinällä on ohjeet näytteen ottoon, sitten vaan tikkua nesteeseen ja tikku sellaiseen laitteeseen joka suorittaa tulkinnan. Jos näyttää plussia joltain osin niin terkka tarkistaa vielä silmämääräisesti.

Nenä on mulla myös ollut tukkoinen alusta lähtien. Etenkin aamuisin.

Vatsa on vähän kipuillut nyt, etenkin jos tulee enempi liikuttua. Ei onneksi pahemmin kuitenkaan.

Mie oon kans aika vähällä selvinny, muuta ei oo ku kova päänsärky ja kohdun kasvukivut kauheimmat ikinä. Muuten aika normiolo.

Ilmeisesti koittaa jonkinlaista flunssaa pukata päälle. Hömelö ja sumuinen olo. Lämpöä ois mutta en tiedä kuuluukos asiaan vai ei ,että normilämpö kohoaa raskauden aikana...

Aivan niinku oisin tuntenut erilaista väreilyä alavatsalla kuin mitä normaalisti.. Jospa ei menisi kovin pitkään että liikkeet tuntuisi kunnolla. Menossa siis 15 rv.

Takaisin